Oud 25-04-2008, 16:14
Verwijderd
Het is toegestaan een woordenboek te gebruiken bij alle examens, dus ook bij bijvoorbeeld aardrijkskunde of natuurkunde.
Ben je van plan ook echt een woordenboek bij je te hebben? Of ga je het examen zonder woordenboek maken, omdat je nu al zeker weet dat je daar niks aan hebt en het toch alleen maar hinderlijk veel ruimte op je tafeltje in beslag neemt?
Advertentie
Oud 25-04-2008, 21:36
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Nee. Ik vind het nergens op slaan om een woordenboek bij bijvoorbeeld wiskunde of scheikunde te gebruiken :')
__________________
Haters gonn' hate
Oud 26-04-2008, 11:47
tonio
tonio is offline
Alleen woordenboek bij engels en nederlands, de rest niet.
Oud 26-04-2008, 13:06
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Bij filosofie had ik 'm wel bij me, maar geloof ik niks opgezocht. Bij andere vakken weet ik niet eens meer of ik 'm bij me had Maar echt nodig is het sowieso niet.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 26-04-2008, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Het is toegestaan een woordenboek te gebruiken bij alle examens, dus ook bij bijvoorbeeld aardrijkskunde of natuurkunde.
Ben je van plan ook echt een woordenboek bij je te hebben? Of ga je het examen zonder woordenboek maken, omdat je nu al zeker weet dat je daar niks aan hebt en het toch alleen maar hinderlijk veel ruimte op je tafeltje in beslag neemt?
Ik denk dat ik hem wel meeneem naar de niet-talen vakken, maar niet nodig heb. Maar het lijkt me toch vervelend als ik hem wel nodig heb .

Wat ik me wel afvroeg is welke gebruiken jullie? Wij hebben thuis alleen maar een driedelige (groot maar fijn <3), maar die mag dus niet. Ik moet er dus nog eentje kopen, maar welke?
Oud 26-04-2008, 17:37
kassamiep90
kassamiep90 is offline
Dat is toch vooral een optie voor buitenlanders? Nederlands-Turks bijvoorbeeld?
Ik ga hem iig alleen bij engels en frans gebruiken hoor
Hmm misschien ook wel bij Nederlands. Maar zal hem niet nodig hebben
En @hierboven. Waarom zou je een bepaald soort woordenboek niet mogen? Beetje vreemd toch?
Oud 26-04-2008, 18:52
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Ik zou je nederlandse woordenboek zeker wel meenemen bij nederlands. Ook al ben je gewoon goed in de nederlandse taal, als je een woord niet zeker weet is het toch wel fijn om het op te kunnen zoeken.
__________________
Neti gaat studeren <3
Oud 27-04-2008, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je een bepaald soort woordenboek niet mogen? Beetje vreemd toch?
In het reglement staat dat je woordenboek eendeling mag zijn (mijne is driedelig). Daarnaast betekent driedelig ook nogal wat sjouwwerk en is het met opzoeken niet het snelste natuurlijk
Oud 28-04-2008, 10:55
Verwijderd
Het gaat me vooral om de vraag of je wel woordenboeken moet meenemen bij niet-talen, maar je zelf wel Nederlands als moedertaal hebt.
Dat je een woordenboek bij Engels, Duits, Nederlands etc. hebt, is vanzelfsprekend.
Als Nederlands niet je moedertaal is, kan ik ook wel voorstellen dat je er misschien eentje nodig zou hebben.
Oud 28-04-2008, 18:35
Verwijderd
Je mag bij elk vak een nederlands woordenboek gebruiken.
Oud 28-04-2008, 19:31
tonio
tonio is offline
Citaat:
Het is toegestaan een woordenboek te gebruiken bij alle examens, dus ook bij bijvoorbeeld aardrijkskunde of natuurkunde.
Citaat:
Je mag bij elk vak een nederlands woordenboek gebruiken.
Oud 29-04-2008, 11:42
Crimson
Crimson is offline
bij filosofie vorig jaar wist ik even niet hoe ik een woord moest schrijven; dan is een woordenboek wel handig
Oud 29-04-2008, 18:27
weetweinig
weetweinig is offline
Ze letten toch niet op spelling?
Oud 29-04-2008, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Ze letten toch niet op spelling?
Alleen bij Nederlands, voor zover ik weet.
Oud 30-04-2008, 12:57
Verwijderd
Ik denk niet dat je dat nodig hebt. In principe hoor je het ook niet nodig te hebben; die examens zijn gewoon op jouw niveau, dus die termen die er in voorkomen hoor je te kennen. Ik heb bij mijn examens nooit een woordenboek nodig gehad.
Oud 30-04-2008, 15:29
Verwijderd
Bij een bio examen uit 2007 of 2006 ofzo gebruikten ze foerageren en commensalisme. Het is wel handig om een dergelijke term even op te zoeken.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Welke woordenboeken
powerofmo
2 15-12-2014 21:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap van Dale kuist woordenboeken.
Twanos
117 10-02-2007 15:08
Psychologie Vind jij Sinterklaas racistisch?
BrunetJuh
72 15-11-2005 04:03
Eindexamens 2005 (talen) woordenboek
Euryalo
9 25-04-2005 17:11
Verhalen & Gedichten [Column] Is-lam-i-tis-me
Sartre
8 09-12-2004 09:52
Eindexamens 2003 Woordenboeken
Marisje
13 19-05-2003 11:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33.