Oud 09-02-2006, 13:02
Verwijderd
Ik heb een document waarvan ik wil dat de nummering niet op de eerste pagina begint maar op de vierde. Ik wil graag het voorblad en de inhoudsopgave in de tekst van het document zelf plakken, zodat ik het als één bestand kan opslaan en verzenden.

Dat houdt dus in dat de vierde pagina van het bestand p. 1 moet worden. Maar Word (van Office 2003) heeft alleen een optie 'Paginanummer op eerste pagina' aan of uit, waarmee je dus maximaal maar op p. 2 kunt beginnen en dat is onvoldoende. Wat doe ik hieraan?

Heel erg bedankt als iemand snel antwoordt, want het is nogal belangrijk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2006, 13:08
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Waarschijnlijk is het het makkelijkste om de eerste drie pagina's eraf te halen, en in een ander document te stoppen.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 13:08
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
De helpfunctie zegt:

Citaat:
U kunt paginanummers weglaten op de titelpagina of in de inleiding van het document en vervolgens verderop in het document de paginanummering laten beginnen.
  1. Klik in de sectie (sectie: een deel van een document waarvoor u een bepaalde paginaopmaak instelt. U begint een nieuwe sectie als u eigenschappen zoals regelnummering, aantal kolommen of kop- en voetteksten wilt wijzigen.) waarin u de paginanummering wilt laten beginnen.
  2. Klik in het menu Beeld op Koptekst en voettekst.
  3. Als u de paginanummers onder aan de pagina wilt plaatsen, klikt u op Koptekst of voettekst op de werkbalk (werkbalk: een balk met knoppen en opties die u kunt gebruiken om opdrachten uit te voeren. U kunt een werkbalk weergeven door op Aanpassen te klikken in het menu Extra en vervolgens op het tabblad Werkbalken te klikken.) Koptekst en voettekst.
  4. Als voor een voorgaande sectie in het document al een kop- of voettekst is gedefinieerd, klikt u op Aan vorige koppelen op de werkbalk Koptekst en voettekst om de verbinding tussen de kop- of voettekst in de huidige en de voorgaande sectie te verbreken.
  5. Als de kop- of voettekst al tekst bevat die u niet wilt, verwijdert u de tekst voordat u het paginanummer invoegt.
  6. Klik in het menu Invoegen op Paginanummers.
  7. Klik op Opmaak.
  8. Geef 1 op in het vak Beginnen bij.
Hopelijk werkt het

Eventueel kun je toch ook gewoon handmatig de paginanummers in de voettekst zetten? Is wel wat extra werk maar dan weet je ten minste zeker dat het goed is.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 09-02-2006 om 13:12.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 13:12
Verwijderd
lollers, ik ben een lui zwijn, met enige eigen inzet heb ik het ook al gefixt

Het is volgens mij nog simpeler dan de Help zegt: gewoon een leeg document, daarin gewoon de afzonderlijke tekststukken (titelpagina, inhoud, hoofdtekst, etc.) copypasten en telkens aan het eind van elk blok een 'sectie-einde beginnend op volgende pagina' invoegen. Dan kun je per blok tekst de nummering aan- of uitzetten en kiezen hoe hij begint.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.