Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2005, 20:10
Sappie
Avatar van Sappie
Sappie is offline
[edit by Leonoor]Door het samenvoegen van twee topics is de welkomstpost wat naar onder verschoven: http://forum.scholieren.com/showthre...1#post15957671[/edit]

Ik heb een klein probleempje, sommigen zullen me voor gek verklaren, maarja

Ik ben best dun, ik zou graag wat dikker willen zijn. Maar hoeveel ik ook eet (9 à 10 boterhammen per dag), ik word niet dikker...

hebben jullie tips hoe ik gezond aan kan komen?
dus niet zoveel mogelijk slagroom enzo eten want dat lijkt me niet zo heel erg gezond
__________________
1,2,3,4, hoedje van, hoedje van, 1,2,3,4, hoedje van papier

Laatst gewijzigd op 23-02-2005 om 17:49.
Oud 22-02-2005, 20:29
Mara
Mara is offline
Reacties op Sappie:

Verder kan ik alleen zeggen dat je 15 bent en er dus weinig aan kan doen. Balen, ik snap het. Maar op een gegeven moment krijg je wel wat meer vet op je botten hoor

Wat je wel kan proberen is om veel te gaan sporten zodat je spieren dikker worden

Laatst gewijzigd op 23-02-2005 om 17:47.
Oud 22-02-2005, 21:23
Fieneke
Avatar van Fieneke
Fieneke is offline
Reacties op Sappie:

bananen
__________________
And all I know is that it feels like forever,
but no one ever tells you that forever feels like home.

Laatst gewijzigd op 23-02-2005 om 17:47.
Oud 22-02-2005, 21:38
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Reacties op Sappie:

wacht een paar jaar en de kans dat je vrouwelijke vormen krijgt ik redelijk groot... aan de pil gaan wil soms ook helpen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~

Laatst gewijzigd op 23-02-2005 om 17:47.
Oud 23-02-2005, 07:58
Ninnoc
Ninnoc is offline
Reacties op Sappie:

2 warme maaltijden op n dag, veel koolhydraten eten en er bestaan (uiterst ranzige) shakes voor gewichtstoename je kan ze oa bij de tuinen kopen. verder spieren kweken-> sporten.
en euhm veel bier drinken, maar gezond is dat niet
ik verklaar je overigens niet voor gek, heb er zelf ook last van, gewichtstoename is soms moeilijker dan afvallen
__________________
because we are born free, to have the world as our playground

Laatst gewijzigd op 23-02-2005 om 17:47.
Oud 23-02-2005, 08:08
jemappelebas
Avatar van jemappelebas
jemappelebas is offline
Reacties op Sappie:

Hey ik snap precies wat je bedoelt, ik was ook altijd beetje mager enzo. Maar als ik jouw was zou ik neit veel gaan eten enzo, ook al is het gezond. Als ik dat had gedaan dan was ik nu dik geweest en had ik nooit een sixpack gehad. Je kan beter aan spieropbouw doen, zo wordt alles breder en dikker. Mijn zij buik aan beide kanten zijn echt dik geworden ( van spieren dan) en zo ziet het er dus wat breder uit.

Laatst gewijzigd op 23-02-2005 om 17:47.
Oud 23-02-2005, 12:19
Verwijderd
Welkom op het grote Voeding en gezondheid topic

[edit by Leonoor]In het verleden was dit het grote lijntopic, maar omdat er ook veel mensen zitten die gezond willen eten of juist aan willen komen, voldeed deze naam niet meer aan de inhoud.

Je kan dit topic nog steeds gebruiken om (voor jezelf) bij te houden hoe het gaat of om raad te vragen.[/edit]

Enkele tips:
- Als je nieuw bent post dan je lengte, je gewicht en je BMI. Je BMI uitrekenen doe je door je gewicht te delen door je lengte in het kwadraat. Dus voor iemand van 1,70m en 80kg wordt dat:
80/1,70^2=27,7. Een gezond BMI ligt tussen de 20 en de 25. Zo is het voor duidelijker óf je eigenlijk wel moet afvallen en zo ja, hoeveel. We kunnen je dan betere adviezen geven.

- Vaak komt de vraag langs: Hoeveel kcal heb ik nou eigenlijk nodig op een dag? Knoop ten eerste dit in je oren: Minstens 1200! Dan moet je nog letten op je lengte en gewicht.
Wil je het wat precieser weten dan zal je je vetpercentage moeten llaten meten. Weetje dat, dan kan je het HIERMEE (met dank aan MightyDuck) uitrekenen.

- Als je wilt weten of je op dit moment gezond eet post dan wat je eet op een dag. Handig is ook als je de tijdstippen erbij vermeld waarop je het (ongeveer) eet. Vergeet niet de kleine dingen zoals boter die je op je brood doet! Ook in sausjes e.d. zitten veel calorieën.

- Als je een vraag hebt, kijk dan eerst of je het in één van de vorige lijntopics kan vinden. Vaak staat het antwoord daar al in. Natuurlijk hoef je niet tm. het éérste lijntopic door te bladeren, maar vaak staat het al in hetzelfde topic een paar pagina's terug.

- Wanneer je met je dieet begonnen bent let dan niet teveel op de weegschaal. Je gewicht is ongelofelijk variabel. Bedenk maar: In de ochtend weeg jij bijv. 70 kg. Op die dag drink jij 3 liter water. Een deel plas je natuurlijk uit, maar een deel blijft ook in je lichaam achter. 1 liter water staat gelijk aan 1 kg, dus reken maar uit Plus, dat is alleen nog maar water dat je binnenkrijgt, daar kom je voedsel nog bij.

- Als je je wekelijks weegt, doe het dan altijd op hetzelfde tijdstip. Dan hebben factoren zoals hierboven beschreven geen invloed. En ja, wekelijks wegen is beter dan dagelijks. Ten eerste wordt het dan niet zo'n enorme obsessie en ten tweede zie je per dag nauwelijks verschil, per week wegen is veel duidelijker

Tips m.b.t. het lijnen zelf:
- Probeer veel kleine porties te eten i.p.v. slechts drie maaltijden. Je metabolisme versnelt zo, en nog belangrijker: je hebt niet zo'n erg hongergevoel.

- Ga niet alleen lijnen, ga ook sporten! Behalve dat je vet verliest verbeter je je conditie en je algehele gezondheid.

- Iets wat ik zelf erg fijn vind is dat ik het aan mijn ouders en vrienden heb verteld dat ik af wil vallen. Mijn ouders houden er deels rekening mee en mijn vrienden ook. Ze begrijpen het als ik liever geen patat wil. Ook bieden ze mij geen snoep meer aan, puur om mij te helpen. Natuurlijk hoef je het niet elke vage bekende te vertellen, maar je goede vrienden kunnen je vaak helpen.

- Als je een 'vreetbui' op voelt komen ga dan iets anders doen. Heb je een hond? Ga met hem/haar wandelen! Op die manier verbrand je calorieën i.p.v. dat je ze binnenkrijgt. Zo zijn er nog tal van andere dingen die je kan gaan doen.

- Zorg dat je niet te dicht in de buurt bent van al dat lekkers. Als je eerst helemaal van boven naar beneden moet zal je minder snel iets eten dan wanneer er een zakje chips voor je neus ligt.

- Drink water, veel water! Vocht is sowieso goed voor je, water is het beste. Thee mag ook, of koffie zonder melk en suiker. Water zorgt ervoor dat je een vol gevoel krijgt en het voert de afvalstoffen in je lichaam af.

Enkele nuttige links:
Het voedingscentrum -> Hier kan je informatie vinden over voedingsmiddelen.

Overgewicht.nl -> Een site over overgewicht. Heel veel info, tips, en ook een mogelijkheid om bij te houden wat je eet en hoeveel calorieën erin zitten.

Calorietabel -> Voor wanneer je zelf calorieën wilt tellen.

Healthy Weight Forum -> Een Amerikaans forum over diëten. Je kan je wekelijkse gewicht invullen die in een grafiek wordt weergegeven. Ook zijn er fora over bijv. sporten, bepaalde diëten e.d.

Fitday -> Hier kan je bijhouden wat je op een dag gegeten hebt. Engelstalig.

Ik hoop dat de (vooral nieuwe) diëters hier iets aan hebben! Toevoegingen zijn altijd welkom!

--Door: Meelfriek


-Het vorige lijntopic

Laatst gewijzigd op 23-02-2005 om 12:38.
Oud 23-02-2005, 12:20
Mara
Mara is offline
Ik dacht dat de naam zou veranderen?
Oud 23-02-2005, 12:21
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Geroosterde boterhammen bevatten volgens sommige sites minder cal, ik geloof daar alleen niet zo in.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 23-02-2005, 12:21
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Daar zijn we na een behoorlijk aantal topics nog steeds niet over uit, op bv overgewicht.nl bevat geroosterd brood veel minder aan cal dan een gewoon plak brood, ik snap d'r de ballen niet van, verdampen die calorien dan gewoon de lucht in?
Op overgewicht.nl nemen ze aan dat een gewone boterham 35 gram weegt en een geroosterde boterham 10 gram..
hoe ze dat verzinnen weet ik ook niet hoor.
ik heb het experiment uitgeprobeerd en bij mij kwam de gewone boterham uit op 22 gram en toen ie uit de broodrooster kwam 21 gram
__________________
I'm in the forest
Oud 23-02-2005, 12:22
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-02-2005 @ 13:20 :
Ik dacht dat de naam zou veranderen?
Mjah, dunno, ligt aan leonoor (die maakt em toch sticky?)
Zij kan altijd de naam nog editen... toch?
Oud 23-02-2005, 12:22
Mara
Mara is offline
Oh, en @Chloe Siere: Ik had die broodbakmachine gezien, maar je moet bedenken dat ik alles zelf moet betalen. M'n aparte vlees betaalt m'n moeder dan nog wel, maar dingen zoals kwark, speciaal beleg (bijv. light-jam ipv gewoon), vis e.d. moet ik zelf betalen. Tikt al aardig aan eerlijk gezegd, kan dit er eigenlijk niet nog bijhebben.
Oud 23-02-2005, 12:23
Mara
Mara is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 23-02-2005 @ 13:22 :
Mjah, dunno, ligt aan leonoor (die maakt em toch sticky?)
Zij kan altijd de naam nog editen... toch?
Leonoor en ekki zijn beiden niet online momenteel.
Oud 23-02-2005, 12:25
Verwijderd
Citaat:
cerys schreef op 23-02-2005 @ 13:21 :
Op overgewicht.nl nemen ze aan dat een gewone boterham 35 gram weegt en een geroosterde boterham 10 gram..
hoe ze dat verzinnen weet ik ook niet hoor.
ik heb het experiment uitgeprobeerd en bij mij kwam de gewone boterham uit op 22 gram en toen ie uit de broodrooster kwam 21 gram
Mja, ik snap er ook niets van, want op zich kunnen calorien niet zomaar in het iets verdwijnen, water wel... maar dat de boterham dan lichter is komt toch gewoon omdat het brood veel droger is?
Oud 23-02-2005, 12:26
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-02-2005 @ 13:23 :
Leonoor en ekki zijn beiden niet online momenteel.
Ja, ik denk dat ik het dan toch aan hen overlaat... ik bedoel ik kan hem wel veranderen hoor, maar als zij het er dan niet mee eens zijn dan had het dus geen nut...
Oud 23-02-2005, 12:29
Mara
Mara is offline
Ik heb trouwens een tijdje niet op de weegschaal gestaan omdat het in mijn ogen té vaak gebeurde dat ik er op stond. Begon beetje obsessief te worden, daar kijk ik nl nogal voor uit.

Had ik trouwens beter wel kunnen doen. Lijkt wel alsof alles wat ik af ben gevallen weer ben aangekomen
Snap niet hoe 't kan, heb tijdens ziek zijn er niet echt op gelet maar ook geen superongezonde dingen gegeten.

Het is ook niet van de schommeling, ik weeg me altijd 's ochtends en nu al een paar ochtenden achter elkaar is 't zo.

Dit is zo slecht voor m'n humeur
Oud 23-02-2005, 12:30
Verwijderd
Over dat geroosterde brood...
Ik denk dat ze, omdat een geroosterde boterham minder weegt, rekenen dat er ook minder calorieën inzitten. Op zich is dat ook wel logisch, stel dat er in 100 gram brood normaal 400 cal zitten (ik verzin maar wat getallen hoor, geen idee of het realistisch is), dan zou er in een snee van 25 gram 100 cal moeten zitten. Als je dat omrekent naar een geroosterde boterham van 20 gram, zouden daar 400/5= 80 cal. in moeten zitten. In dit geval klopt dat dus niet aangezien uit het brood alleen het vocht verdamt wat (lijkt me) geen calorieën bevat. Ik denk dus niet dat 1 snee geroosterd brood minder bevat dan 1 snee gewoon brood. Je zou in dit geval dus moeten kijken naar het aantal sneeen gewoon brood, en niet geroosterd brood.

Maar misschien bedoelen ze ook wel gewoon toast uit zo'n pak, dat zijn vrij kleine (witte) broodjes.
Oud 23-02-2005, 12:31
Mara
Mara is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 23-02-2005 @ 13:30 :
Over dat geroosterde brood...
Ik denk dat ze, omdat een geroosterde boterham minder weegt, rekenen dat er ook minder calorieën inzitten. Op zich is dat ook wel logisch, stel dat er in 100 gram brood normaal 400 cal zitten (ik verzin maar wat getallen hoor, geen idee of het realistisch is), dan zou er in een snee van 25 gram 100 cal moeten zitten. Als je dat omrekent naar een geroosterde boterham van 20 gram, zouden daar 400/5= 80 cal. in moeten zitten. In dit geval klopt dat dus niet aangezien uit het brood alleen het vocht verdamt wat (lijkt me) geen calorieën bevat. Ik denk dus niet dat 1 snee geroosterd brood minder bevat dan 1 snee gewoon brood. Je zou in dit geval dus moeten kijken naar het aantal sneeen gewoon brood, en niet geroosterd brood.

Maar misschien bedoelen ze ook wel gewoon toast uit zo'n pak, dat zijn vrij kleine (witte) broodjes.
Klopt. Voor een geroosterde boterham (zelf gemaakt) moet je gewoon een 'normale' boterham nemen
Oud 23-02-2005, 12:32
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-02-2005 @ 13:20 :
Ik dacht dat de naam zou veranderen?
Dat doet ie zo ook.

Citaat:
MeelFriek schreef op 23-02-2005 @ 13:23 :
Leonoor en ekki zijn beiden niet online momenteel.
Ik ben er wel.
Oud 23-02-2005, 12:33
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-02-2005 @ 13:32 :
Dat doet ie zo ook.
Toll!
Oud 23-02-2005, 12:33
Verwijderd
Shit happens, soms heb je je ups, soms je downs, je bent in totaal toch nog steeds 4kilo kwijt? Of bedoel je dat dat er nu weer aan zit?

Ik weeg mezelf eens in de twee week, voor de rest ontwijk ik de badkamer waar de weegschaal staat (ik heb mazzel, wij hebben 3 badkamers ) want als ik me net zo vaak weeg als jij dan heb loop ik de hele tijd sjagereinig rond omdat het maar lijkt alsof ik niet afval.

Gewoon doorgaan, je komt er wel, mss alleen niet op het tempo dat jij graag wilt. Bovendien heb je de laatste tijd ook veel gezeur gehad met je knieen enzo, toch?
Oud 23-02-2005, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 23-02-2005 @ 13:32 :
Dat doet ie zo ook.
kewl
Oud 23-02-2005, 12:37
Mara
Mara is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 23-02-2005 @ 13:33 :
Shit happens, soms heb je je ups, soms je downs, je bent in totaal toch nog steeds 4kilo kwijt? Of bedoel je dat dat er nu weer aan zit?

Ik weeg mezelf eens in de twee week, voor de rest ontwijk ik de badkamer waar de weegschaal staat (ik heb mazzel, wij hebben 3 badkamers ) want als ik me net zo vaak weeg als jij dan heb loop ik de hele tijd sjagereinig rond omdat het maar lijkt alsof ik niet afval.

Gewoon doorgaan, je komt er wel, mss alleen niet op het tempo dat jij graag wilt. Bovendien heb je de laatste tijd ook veel gezeur gehad met je knieen enzo, toch?
Die 4 kilo zitten er voor zover ik heb kunnen zien weer aan
Ik heb me juist een tijd (week of 3?) niet gewogen omdat ik dus vond dat ik er te vaak opstond. Paar dagen geleden weer gewogen, opeens weer 71 kg Dus ik dacht, nouja, schommelingen, morgen weeg ik wel weer. Wéér 71kg. Dag erop wéér. Dan zijn 't ook geen schommelingen meer volgens mij

Ach, en niet op 't tempo dat ik wil.. ik ben al zo geduldig
Oud 23-02-2005, 13:14
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Met geroosterd brood bedoelen ze idd toast, heb ik een keer gelezen, bron alleen kwijt

Ik wilde vragen welke 20+ kaas de mensen hier gebruiken, ik had zelf slankie maar dat smaakte naar plastic en stonk ook heel erg . Alleen die met mediterrane kruiden vind ik wel lekker
Oud 23-02-2005, 13:37
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik dacht ook dat er vlees zat in die loumpiaatjes, maar ik heb ze ontleed en ik kon niks vinden

Wbt dat geroosterde brood, dat is toch gewoon een kwestie van zelf logisch nadenken? Een boterham is een boterham, er verdampt alleen water en in water zitten geen calorieën, punt
Oud 23-02-2005, 13:38
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Phlox schreef op 23-02-2005 @ 14:14 :
Met geroosterd brood bedoelen ze idd toast, heb ik een keer gelezen, bron alleen kwijt

Ik wilde vragen welke 20+ kaas de mensen hier gebruiken, ik had zelf slankie maar dat smaakte naar plastic en stonk ook heel erg . Alleen die met mediterrane kruiden vind ik wel lekker
Heb je slankie licht pittig, of pittig geprobeerd? Want licht pittig vond ik ook naar plastic smaken, maar pittig vind ik wel lekker
Oud 23-02-2005, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Phlox schreef op 23-02-2005 @ 14:14 :
Met geroosterd brood bedoelen ze idd toast, heb ik een keer gelezen, bron alleen kwijt

Ik wilde vragen welke 20+ kaas de mensen hier gebruiken, ik had zelf slankie maar dat smaakte naar plastic en stonk ook heel erg . Alleen die met mediterrane kruiden vind ik wel lekker
Slankie Fris & Romig Naturel! Echt heel lekker, vooral als je ook een beetje ijsbergsla of wat plakjes komkommer tussen je boterham doet.

Hij bevat wel iets meer kcal dan de 20+ smeerkaas, aangezien dit room(smeer)kaas is, maar je komt nog maar op zo'n 30 kcal per broodbeleg.
Oud 23-02-2005, 14:28
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik eet tegenwoordig soms om 4 uur warm en dan 's avonds nog een boterham en yogurt met banaan ofzo. Is dat 'slecht' en is het beter om gewoon om 6 uur oid te eten?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 23-02-2005, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 23-02-2005 @ 15:28 :
Ik eet tegenwoordig soms om 4 uur warm en dan 's avonds nog een boterham en yogurt met banaan ofzo. Is dat 'slecht' en is het beter om gewoon om 6 uur oid te eten?
Zelf denk ik dat het beter is om wat vroeger warm te eten, omdat je dan nog wat meer verteerd (zolang je dan 's avonds maar niet nog heel veel gaat eten ed natuurlijk)...maar dat is niet echt gebaseerd op iets theoretisch oid, dus misschien dat ik er helemaal naast zit.
Oud 23-02-2005, 14:32
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 23-02-2005 @ 13:21 :
Geroosterde boterhammen bevatten volgens sommige sites minder cal, ik geloof daar alleen niet zo in.
Dat slaat ook nergens op, want door brood te roosteren verandert de samenstelling niet.
Oud 23-02-2005, 14:35
-(L)-
Citaat:
cerys schreef op 23-02-2005 @ 13:21 :

ik heb het experiment uitgeprobeerd en bij mij kwam de gewone boterham uit op 22 gram en toen ie uit de broodrooster kwam 21 gram
Waarschijnlijk doordat er ergens een kruimeltje verloren is gegaan ofzo.
Oud 23-02-2005, 14:40
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 23-02-2005 @ 15:28 :
Ik eet tegenwoordig soms om 4 uur warm en dan 's avonds nog een boterham en yogurt met banaan ofzo. Is dat 'slecht' en is het beter om gewoon om 6 uur oid te eten?
Dat maakt helemaal niet uit als je 's avonds gewoon nog iets (bv een boterham in jouw geval) neemt.
Oud 23-02-2005, 15:28
jemappelebas
Avatar van jemappelebas
jemappelebas is offline
Weet iemand wat ik precies moet eten als ik snel spiermassa wil opbouwen. En dan geen potjes met pilletjes ofzo.

alvast bedankt
Oud 23-02-2005, 15:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
jemappelebas schreef op 23-02-2005 @ 16:28 :
Weet iemand wat ik precies moet eten als ik snel spiermassa wil opbouwen. En dan geen potjes met pilletjes ofzo.

alvast bedankt
Veel eiwitten
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-02-2005, 15:40
-(L)-
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-02-2005 @ 16:36 :
Veel eiwitten
Inderdaad, en zeker niet te weinig eten (maar natuurlijk ook niet vet).
Oud 23-02-2005, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 23-02-2005 @ 16:40 :
Inderdaad, en zeker niet te weinig eten (maar natuurlijk ook niet vet).
en heel erg vaak naar de sportschool gaan
Oud 23-02-2005, 16:34
-(L)-
Citaat:
sweetsterretje schreef op 23-02-2005 @ 17:29 :
en heel erg vaak naar de sportschool gaan
En vooral krachttrainig doen... lekker logisch

Ik heb net een overvol bord stampot (boerenkool met aardappelen) gegeten
Oud 23-02-2005, 16:41
jemappelebas
Avatar van jemappelebas
jemappelebas is offline
Ik vind het leuk dat jullie reageren schatjes, maar ik bedoelde eigenlijk specifiek eten. Ik kan wel 10 eieren gaan eten maar dat is niet praktisch

Ik doe al 3 keer per week fitniss, om de dag dus. Want anders breek je meer spierweefsel af dan dat je bij kan maken.

Laatst gewijzigd op 23-02-2005 om 16:45.
Oud 23-02-2005, 16:48
Verwijderd
VoedselVandaag

9.00
200 ml sojamelk
60 gr. havermout

10.00: Grapefruit
11.00: plakje ontbijtkoek

12.00
3 × bruine boterham
20 gram volvette kaas (tosti)
1 × suikerarme jam

14.00
Bakje magere yoghurt
3 × muesli

15.00: Halve augurk (had trek om iets te snoepen, verveelde me). Dit is trouwens wel een goed tussendoortje of voor de lekkere trek ofzo (als je het lekker vindt tenminste) want ze bevatten maar 37 cal. per 100 gram ofzo.
100 gram rauwe wortel
16.00: 2 volkorenbiscuitjes

17.30:
3 opscheplepels aardappelen met wat pesto en strooikaas
4 opscheplepels tuinbonen, sperziebonen en tofu
Halve vegaburger
Plakje vienetta ijs.



Ik heb het idee dat ik best wel veel gegeten heb (of misschien komt het omdat ik vol zit nu van het avondeten, maar ik kom maar op 1568 cal. uit. (Pesto niet meegerekend, maar dat zal misschien 1 tl. zijn geweest) dus dat valt nogal mee geloof ik. Ik denk dat ik vanavond nog een banaan eet.
Oud 23-02-2005, 16:50
Verwijderd
Citaat:
jemappelebas schreef op 23-02-2005 @ 17:41 :
Ik vind het leuk dat jullie reageren schatjes, maar ik bedoelde eigenlijk specifiek eten. Ik kan wel 10 eieren gaan eten maar dat is niet praktisch

Ik doe al 3 keer per week fitniss, om de dag dus. Want anders breek je meer spierweefsel af dan dat je bij kan maken.
Mager vlees, vis, tofoe, soja, kwark, bonen, linzen, noten/zaden, ei.

Zo goed?
Oud 23-02-2005, 16:57
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 23-02-2005 @ 17:48 :
VoedselVandaag

9.00
200 ml sojamelk
60 gr. havermout

10.00: Grapefruit
11.00: plakje ontbijtkoek

12.00
3 × bruine boterham
20 gram volvette kaas (tosti)
1 × suikerarme jam

14.00
Bakje magere yoghurt
3 × muesli

15.00: Halve augurk (had trek om iets te snoepen, verveelde me). Dit is trouwens wel een goed tussendoortje of voor de lekkere trek ofzo (als je het lekker vindt tenminste) want ze bevatten maar 37 cal. per 100 gram ofzo.
100 gram rauwe wortel
16.00: 2 volkorenbiscuitjes

17.30:
3 opscheplepels aardappelen met wat pesto en strooikaas
4 opscheplepels tuinbonen, sperziebonen en tofu
Halve vegaburger
Plakje vienetta ijs.

Ik heb het idee dat ik best wel veel gegeten heb (of misschien komt het omdat ik vol zit nu van het avondeten, maar ik kom maar op 1568 cal. uit. (Pesto niet meegerekend, maar dat zal misschien 1 tl. zijn geweest) dus dat valt nogal mee geloof ik. Ik denk dat ik vanavond nog een banaan eet.
Allereerst een vraagje, waarom eet je yogurt met musli ipv brood?
Ik dacht dat jij niet drastisch hoefde af te vallen, qua cal is het toch net iets te weinig vind ik... je kunt best nog een boterham erbij eten als je honger krijgt om 3 of 4 uur. Ook zou je evt. een boterham bij het ontbijt kunnen nemen, maar ik misschien krijg je dat niet weg en neem je daarom sojamelk met havermout?

Al met al is het zeker niet slecht. Je neemt gewoon ijs of een koekje, dat is goed, ook is je avondeten mijns inziens ook prima. Maar tussendoor kun je evt nog iets meer eten vind ik...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 23-02-2005, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 23-02-2005 @ 17:57 :
Allereerst een vraagje, waarom eet je yogurt met musli ipv brood?
maar misschien krijg je dat niet weg en neem je daarom sojamelk met havermout?
Waarom "mag" dat volgens jou niet?
Oud 23-02-2005, 17:11
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Hi iedereen,
hier ben ik weer eens.. *zucht he*. Ik ging vandaag nieuwe kleren kopen, zomershirts, en ik vond mezelf te dun.. *grote schok* Jaja, ik heb namelijk ontdekt dat ook magere mensen een buikje hebben. Ik ben het bovendien helemaal zat, altijd moe, altijd ziek... ik ben nu serieus aan het aankomen en ik weeg nu 62,5. (tsja ik was weer afgevallen tot 60,5 voordat ik dit besloot). Ik heb het bereikt met eten als ik honger heb, minimaal 6 boterhammen, beleg, yoghurtdranken wel light, en 's avonds niet nadenken maar gewoon bordje leeg, toetje nemen, op zaterdagavond wat nootjes en eventueel een drankje. Ik ben best trots op mezelf .
Wat is nu precies het verschil tussen taille en buikomtrek? Want het smalste deel van mij, net onder mn ribben is 66 cm en rondom mn navel is het 72 cm. (ongeveer).
Owja bmi is nu 18, streven is iig 66 kg, dan heb ik een bmi van 19,08. Gezonder is natuurlijk 20, ik kijk ook hoe ik me dan voel enzo. En of ik dan weer menstrueer..
Iedereen succes met het bereiken van jullie doel!
Oud 23-02-2005, 17:18
Verwijderd
Heel veel succes. Knap dat je dat besloten hebt, er aan begonnen bent en ik hoop heel erg dat het je lukt.
Oud 23-02-2005, 17:23
Verwijderd
@ Sassiefje: goed zo

Ontopiv: Ik ga weer sporten! Ik had mijn fitnessabbo opgezegd omdat ik er in mijn eentje niks aan vond, en vanaf volgende week ga ik samen met een klasgenootje badmintonnen
Oud 23-02-2005, 17:44
Mara
Mara is offline
Citaat:
Phlox schreef op 23-02-2005 @ 14:14 :
Met geroosterd brood bedoelen ze idd toast, heb ik een keer gelezen, bron alleen kwijt

Ik wilde vragen welke 20+ kaas de mensen hier gebruiken, ik had zelf slankie maar dat smaakte naar plastic en stonk ook heel erg . Alleen die met mediterrane kruiden vind ik wel lekker
Ga 's naar de markt of de kaasboer, die verkoopt 20+ kaas. Kan je bijv. belegen nemen, zit veel maak aan. Het is niet zoals slankie zo plastic-achtig en in verhouding nog goedkoper ook volgens mij
Oud 23-02-2005, 18:02
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-02-2005 @ 18:00 :
Waarom "mag" dat volgens jou niet?
Ik was gewoon nieuwsgierig .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 23-02-2005, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 23-02-2005 @ 19:02 :
Ik was gewoon nieuwsgierig .
Oké. Ik vond het klinken alsof het niet mocht oid en ik begreep niet waarom. (Oké, muesli zit vaak suiker in, maar dat hoeft niet en havermout is volgens mij best gezond.)
Oud 23-02-2005, 18:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had vandaag druiven gekocht want die zag ik staan en ik dacht dat ik daar wel redelijk tegenkom maar ik heb nu zo'n pijn in mijn buik Ik houd het voortaan toch maar bij appels, mandarijnen, bananen, aardbeien en frambozen

Ze hadden wel aardbeien trouwens maar 55 cent voor 6 aardbeien vond ik te duur maar dat komt wel weer dan
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-02-2005, 19:00
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Frambozen mmm... Jammer dat die dingen nu zowat onbetaaltbaar zijn ...*verlangt naar zomerfruit*
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Lichaam & Gezondheid B-12 doordat je vegetarisch/veganist bent..
K-elli-e
46 26-06-2004 01:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.