Oud 07-06-2013, 12:59
Sunitaah1995
Sunitaah1995 is offline
Hallo
Op onze school krijg je al eerder te horen hoe je examen verlopen is en of het handig is om een herkansing te doen, zodat je eerder kan beginnen met leren voor de herkansing en niet 2 dagen van te voren!
Nou is het zo dat het bij mij het ce niet zo super is gegaan! Ik heb de kernvakkenregel gehaald en mijn eindcijfers zijn goed! Het enige probleem is dat ik niet uitkom op het ce van een gemiddelde van 5,5, maar een 5.1. Dit hebben ze berekent met de zwaarste ntermen, namelijk 0.0 en de zaakvakken/maatschappijvakken staan op 0.5. Met dit gegeven kom ik nu uit op een gemiddelde ce van een 5.1. Mijn vraag is daarom is het nog mogelijk om een gemiddelde van een 5.5 te krijgen zonder herkansing nadat de ntermen bekend zijn? Of is de kans heel erg klein dat ik niet meer op een 5.5 kom zonder herkansing?
Alvast bedankt!
Advertentie
Oud 07-06-2013, 14:11
TheHunter
Avatar van TheHunter
TheHunter is offline
pfff, je hoeft je denk ik nergens zorgen om te maken, een Nterm van 0.0 is werkelijkwaar 1 punt lager dan de "normale" Nterm. Als ze op deze manier je cijfers hebben berekend dan kun je ervan uitgaan dat je gemiddelde met 0.8 omhoog gaat, zodra de werkelijke Ntermen bekend zijn., want die liggen meestal tussen 0.5~1.5
Oud 07-06-2013, 15:23
the economist
the economist is offline
tja, dit is een beetje bangmakerij: als alle cijfers met N=0 worden doorgerekend, en je hebt straks overal N=1, zoals gemiddeld, dan heb je dus op alle vakken een punt hoger ! dan deze meest pessimistische schatting.

Overigens wel heel goed dat je school er alles aan doet om de cijfers eerder door te laten schemeren.
Ik heb juist een bijlesleerling die vrijwel zeker naar een her toe moet (hij kwam te laat bij mij, 1 week van tevoren)
maar we weten echt nog niet welk vak we gaan herkansen
Oud 07-06-2013, 15:28
Sunitaah1995
Sunitaah1995 is offline
Dus ik maak me voor niks zorgen? De kans is natuurlijk wel heeeel klein dat alle ntermen boven de 1 worden hahah. Daarom maak ik me ook best zorgen! Sommige cijfers zijn wel berekend met nterm 0.5 .
Ze doen het natuurlijk wel om een goede indicatie te krijgen, want je weet nooit de echte nterm! . En ik ben overigens inderdaag blij dat de cijfers eerder aan je gemeld worden.
Oud 07-06-2013, 17:03
Marc W
Marc W is offline
Je kan er denk ik vanuit gaan dat die n-termen, en dus jouw gemiddelde ongeveer een 0,5 hoger zullen liggen. Kom je op 5,6. En dan denk je nog redelijk negatief..

Maar je kan toch in principe altijd een vak over doen? Ook als je geslaagd bent? Ik weet dit niet zeker trouwens... Maar is dit zo: In plaats van je druk te maken over die n-termen, begin gewoon met studeren. Is het niet om alsnog te slagen, dan gewoon voor een wat hoger punt op je eindlijst. Die n-termen kan je toch niet beïnvloeden. Je eigen herkansing wel. Ja, ik heb het al een paar keer geschreven hier, ik vind dat gepraat over die n-termen tijdverspilling, je kan er toch niks aan doen.
Oud 14-06-2013, 12:07
Sunitaah1995
Sunitaah1995 is offline
Ik heb me inderdaad nergens meer zorgen om te hoeven maken. Ik ben geslaagd voor me havo diploma met een gemiddelde 5.88 wat eerst volgens de zwaarste normering een 5.1 was. Blijer kan ik niet zijn!
Oud 14-06-2013, 23:09
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Wat raar ook dat jou school dat doet.. bangmakerij to the maxx,, met n=0, zakt er meer dan 50% denk ik.. maar gefeliciteerd, mede geslaagde
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 15-06-2013, 01:38
Sunitaah1995
Sunitaah1995 is offline
Dankjewell!! En jij natuurlijk ook gefeliiciiteeeerd!!! =D
Oud 27-06-2013, 12:51
highplaces
Avatar van highplaces
highplaces is offline
Leraren zijn toch verplicht hun mond te houden tot aan de uitslag?
__________________
One good thing about music, when it hits you, you feel no pain. - Bob Marley
Oud 27-06-2013, 17:46
TheHunter
Avatar van TheHunter
TheHunter is offline
nee
Oud 28-06-2013, 22:42
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Leraren zijn toch verplicht hun mond te houden tot aan de uitslag?
Ook al zou dat zo zijn, meestal laten docenten die toevallig een ouder van een van de eindexamenleerlingen zijn wel wat doorschemeren. Zo is dat in ieder geval wel op onze school gegaan.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Het algemene vavo-topic
Tink*
125 14-09-2019 02:49
Eindexamens 2013 [HAVO] Wordt een 4.5 een "vijf" ?
Verwijderd
2 14-06-2013 00:44
Algemene schoolzaken Strengere toelatingseisen hoger onderwijs?
Scoot
4 12-06-2010 00:16
Algemene schoolzaken Arrest 13 mrt 1987
synclinorium
6 07-11-2005 18:14
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35
Algemene schoolzaken Gemiddeld...
Mystery Shadow
16 13-02-2004 14:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.