Oud 03-04-2005, 10:33
Poster
Poster is offline
Sommige mensen vinden VMBO voor mensen die `dom` zijn, zo zie ik het juist helemaal niet. Die mensen die zo denken dat VMBO´ers Dommer zijn dan Havo´ers of VWO´ers zien het verkeerd, in mijn eigen is mijn mening hierover dat VMBO´ers misschien wel slechter kunnen studeren maar in verhouding zijn alle niveau´s gelijk. Het gaat niet om de stof die je krijgt, het gaat over je motevatie of je wil leren, want als ik VWO ga doen weet ik dat elke dag aan mijn schoolwerk moet besteden. Dus met andere woorden als ik zou willen dat ik elke dag voor me school ga studeren zou ik de VWO ook aan kunnen. Wat is jullie mening over de verschillende niveau´s?
__________________
wat kan ik betekenen?
Advertentie
Oud 03-04-2005, 10:53
-SoloWolf-
Avatar van -SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Ooeeh, VMBO, dan mag ik mee praten sinds ik een vmbo'ertje ben

Zoals je zelf al zegt, het heeft niets met slim of dom te maken. Echter, er zit wel een groot verschil in de KBL/BBL en de TL stroom. Waarschijnlijk vergelijken de meesten de niveau's met KBL/BBL waar idd vrij weinig aan theorie wordt besteed en ze 'dom' lijken. Echter, zij zullen het makkelijker op het MBO krijgen door hun praktijk ervaring...

Maar nee, ik zie iedereen als een gelijke opleiding. Je moet niet kijken naar niveau maar naar capaciteit en motivatie, daarna kun je pas gaan kijken naar hoe 'slim' of 'dom' iemand is dunkt mij...
__________________
|| Heaven won't let me in, Hell's afraid that I take over ||
[QUOTE=Ellesdee;26151717]hahaha, je bent wel lief <3[/QUOTE]
Oud 03-04-2005, 10:54
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Poster schreef op 03-04-2005 @ 11:33 :
Sommige mensen vinden VMBO voor mensen die `dom` zijn, zo zie ik het juist helemaal niet. Die mensen die zo denken dat VMBO´ers Dommer zijn dan Havo´ers of VWO´ers zien het verkeerd, in mijn eigen is mijn mening hierover dat VMBO´ers misschien wel slechter kunnen studeren maar in verhouding zijn alle niveau´s gelijk. Het gaat niet om de stof die je krijgt, het gaat over je motevatie of je wil leren, want als ik VWO ga doen weet ik dat elke dag aan mijn schoolwerk moet besteden. Dus met andere woorden als ik zou willen dat ik elke dag voor me school ga studeren zou ik de VWO ook aan kunnen. Wat is jullie mening over de verschillende niveau´s?

Ik vind niet dat VMBOers per definitie dommer zijn, aangezien er een paar uitzonderingen zijn die gewoon lui zijn . Maar over het algemeen zijn VMBOers gewoon 'dommer' dan havo of vwo leerlingen. Daar kan je niets aan doen (behalve de hersens trainen, maar dan nog kan iemand die de capaciteit voor VMBO heeft niet/nauwelijks vwo halen). Je wordt er gewoon mee geboren.
En dat jij denkt dat je VWO kan halen als je gewoon elke dag studeert is ook volgens mij een illusie. Ik zit op het vwo, maar doe nooit wat voor school. Er zijn er wel een paar die zich gewoon helemaal de pleuris werken en het zo halen, maar er is wel een 'basis' niveau voor nodig. Het vwo is vrij veel logisch denken, en zien van de oplossing (althans dat is mijn manier van 'overleven op school').
Er zit ook wel een duidelijk verschil tussen de niveau's. Het vwo krijgt meer en moeilijkere stof dat het vmbo.
Als alle niveaus gelijk waren zou iedereen in theorie elke baan kunnen hebben. En dat is niet echt het geval .
__________________
WOEi !
Oud 03-04-2005, 10:55
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Mag ik je er even op attenderen dat ik je schrijfstijl buitengewoon lastig lezen vind. Iets meer punten en komma's gebruiken op de juiste plek is wel gewenst.

Ik vind VMBO mensen niet dom. Alhoewel er een groot stel bij zit wat te lui is om te leren, dat vind ik wel dom. Maar goed, we moeten toch mensen hebben die mbo doen, dus het is fijn dat zij die minderwaardige baantjes vervullen.
Ik moet wel zeggen dat er een aantal walgelijke mensen op het VMBO zitten die zomaar ruzie schoppen met iedereen of wat dan ook. Dat soort mensen gaat ik echt en vind ik dus wel minderwaardig. Ik snap niet hoe het in mensen opkomt om zomaar maar te gaan schelden op iemand of ruzie te zoeken.
Daarnaast zijn er een hoop mensen op het VMBO die wel gewoon aardig zijn en niet echt dom (hoogstens wat minder slim).
__________________
Oud 03-04-2005, 11:01
-SoloWolf-
Avatar van -SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Citaat:
Miracle schreef op 03-04-2005 @ 11:55 :
Ik snap niet hoe het in mensen opkomt om zomaar maar te gaan schelden op iemand of ruzie te zoeken.
Daarnaast zijn er een hoop mensen op het VMBO die wel gewoon aardig zijn en niet echt dom (hoogstens wat minder slim).
Daar heb je wel gelijk in, echter, deze leerlingen zitten dan meestal in de KBL/BBL leerstroom sinds daar toch de 'lagere sociale laag' zit(erg generaliserend maar wel waar)
__________________
|| Heaven won't let me in, Hell's afraid that I take over ||
[QUOTE=Ellesdee;26151717]hahaha, je bent wel lief <3[/QUOTE]
Oud 03-04-2005, 11:01
Poster
Poster is offline
Citaat:
Miracle schreef op 03-04-2005 @ 11:55 :
Mag ik je er even op attenderen dat ik je schrijfstijl buitengewoon lastig lezen vind. Iets meer punten en komma's gebruiken op de juiste plek is wel gewenst.

Ik vind VMBO mensen niet dom. Alhoewel er een groot stel bij zit wat te lui is om te leren, dat vind ik wel dom. Maar goed, we moeten toch mensen hebben die mbo doen, dus het is fijn dat zij die minderwaardige baantjes vervullen.
Ik moet wel zeggen dat er een aantal walgelijke mensen op het VMBO zitten die zomaar ruzie schoppen met iedereen of wat dan ook. Dat soort mensen gaat ik echt en vind ik dus wel minderwaardig. Ik snap niet hoe het in mensen opkomt om zomaar maar te gaan schelden op iemand of ruzie te zoeken.
Daarnaast zijn er een hoop mensen op het VMBO die wel gewoon aardig zijn en niet echt dom (hoogstens wat minder slim).
Minderwaardige baantjes? wat bedoel je daar mee? Iemand die dadelijk een MBO heeft gedaan kan misschien later wel meer verdienen dan iemand die HBO heeft gedaan.
__________________
wat kan ik betekenen?
Oud 03-04-2005, 11:03
Poster
Poster is offline
En minderwaardige baantjes moet later ook worden vervult, want zonder vuilnismannen kunnen wiij ook niet leven.
__________________
wat kan ik betekenen?
Oud 03-04-2005, 11:04
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Poster schreef op 03-04-2005 @ 12:01 :
Minderwaardige baantjes? wat bedoel je daar mee? Iemand die dadelijk een MBO heeft gedaan kan misschien later wel meer verdienen dan iemand die HBO heeft gedaan.
In theorie wel, maar laten we er wel ff vanuit gaan dat je later naar niveau verdient. Dit betekent meestal dat een hbo of academicus meer verdient dan een mboers.
__________________
WOEi !
Oud 03-04-2005, 11:08
Poster
Poster is offline
Als ik even terug mag komen op dat gene wat eigenlijk mijn bedoel was: Sommige mensen vergelijken zich met de bepaalde niveau´s die studenten volgen.
Zo zien ze MBO´ers als een aparte groep, en HBO´ers, en UT´ers.
__________________
wat kan ik betekenen?
Oud 03-04-2005, 11:09
Poster
Poster is offline
En wat mij gewoon mateloos irriteert is dat mensen zo kunnen denken over mensen, mensen in vakken delen.
__________________
wat kan ik betekenen?
Oud 03-04-2005, 11:12
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Poster schreef op 03-04-2005 @ 12:08 :
Als ik even terug mag komen op dat gene wat eigenlijk mijn bedoel was: Sommige mensen vergelijken zich met de bepaalde niveau´s die studenten volgen.
Zo zien ze MBO´ers als een aparte groep, en HBO´ers, en UT´ers.
UT? Uni Tutjes ?

mbo'ers, hbo'ers en universitaire mensen zijn toch ook verschillende groepen?
Ik snap je punt niet...
Blanken en zwarten zijn ook verschillende groepen...
Als je bedoelt dat ze niet met de andere groepen omgaan slaat het natuurlijk nergens op. Je gaat met mensen om die je om wat voor reden dan ook aardig vindt. Ongeacht niveau, de kans dat het ongeveer jouw niveau is is natuurlijk wel groot, aangezien je daar meer 'op 1 lijn' mee zit.
__________________
WOEi !
Oud 03-04-2005, 11:13
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Poster schreef op 03-04-2005 @ 12:01 :
Minderwaardige baantjes? wat bedoel je daar mee? Iemand die dadelijk een MBO heeft gedaan kan misschien later wel meer verdienen dan iemand die HBO heeft gedaan.
Niet alles zo serieus nemen. Dat was toch maar een grapje.

Ik snap dat je je eraan ergert, maar dat moet je gewoon niet doen. Ik deed ook eerst VWO en nu Havo. Wat maakt het uit? Als je je maar op je plek voelt daar waar je zit en het niveau bij je past.
__________________
Oud 03-04-2005, 13:03
filia dei
Avatar van filia dei
filia dei is offline
Ik doe vwo, en ik zit echt niet meer dan een uur per week gemiddelt aan me huiswerk. Dus dat alle vwo'ers zich de pleuris werken is net zo'n veralgemenisering als dat vmbo'ers dom zijn.

Toch vind ik dat er op het vmbo meer mensen zitten, die gewoon andere intresses hebben dan ik en oppervlakkiger zijn.
__________________
Leve het heilige aluminium conserven blikje met haring in tomaten saus! Dood aan de spellingcorrector!
Oud 03-04-2005, 13:56
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Ik vind iemand dom als hij of zij onder zijn/haar niveau zit te werken.

Als vmbo'er zou je net zo lang aan je huiswerk moeten zitten als een vwo'er...
__________________
Dromendief
Oud 03-04-2005, 14:28
DaBoY
DaBoY is offline
Iedereen kan VWO halen, zolang je maar bereid bent om wat aan de leerstof/theorie te doen!

Sommige mensen houden nou eenmaal niet van leren/theorie en besteden er dus geen tijd aan....zij willen gewoon niet leren.

Oja...ik zag dat mensen van VWO zich beter voelden dan HAVO, maar het verschil tussen deze twee is niet zo groot hoor. Veel onderwerpen zijn hetzelfde, alleen krijgt VWO het wat uitgebreider
Oud 03-04-2005, 14:39
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Citaat:
Iedereen kan VWO halen, zolang je maar bereid bent om wat aan de leerstof/theorie te doen!
Dat kan ik best wel niet aanhoren, niet iedereen is toch even slim? Dan kun je je wel helemaal kapot werken, maar ik geloof niet dat je dan alsnog je VWO kunt halen. Ik ken genoeg mensen die op het VMBO zitten, waarvan ik weet dat ze het VWO niet kunnen halen, niet dat ze daar minder aardig om zijn hoor.
__________________
Des milliers et des milliers d'années / Ne sauraient pas suffire / Pour dire / La petite seconde d'éternité / Oů tu m'as embrassé
Oud 03-04-2005, 14:49
DaBoY
DaBoY is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 03-04-2005 @ 15:39 :
Dat kan ik best wel niet aanhoren, niet iedereen is toch even slim? Dan kun je je wel helemaal kapot werken, maar ik geloof niet dat je dan alsnog je VWO kunt halen. Ik ken genoeg mensen die op het VMBO zitten, waarvan ik weet dat ze het VWO niet kunnen halen, niet dat ze daar minder aardig om zijn hoor.
hmmm...ja oke...sommige mensen hebben nou eenmaal leerproblemen of concentratieproblemen

Op VMBO zitten trouwens wel opvallend veel van die adhd-mensen
Oud 03-04-2005, 14:51
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
DaBoY schreef op 03-04-2005 @ 15:28 :
Iedereen kan VWO halen, zolang je maar bereid bent om wat aan de leerstof/theorie te doen!
Dit is dus helaas bullshit. Als iedereen zo slim was geweest dat ze vwo kunnen halen zouden echt wel meer mensen het doen. Sommige mensen op het vmbo doen namelijk wel hun best, maar kunnen gewoon niet beter. Intelligentie heet dat .
En zoals ik al eerder zei, lang niet iedereen op de vwo besteed super veel aandacht aan de theorie. Informatie opnemen en verwerken gaat ze gewoon beter af dan vmbo leerlingen.
__________________
WOEi !
Ads door Google
Oud 03-04-2005, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Smobbo schreef op 03-04-2005 @ 15:51 :
Dit is dus helaas bullshit. Als iedereen zo slim was geweest dat ze vwo kunnen halen zouden echt wel meer mensen het doen. Sommige mensen op het vmbo doen namelijk wel hun best, maar kunnen gewoon niet beter. Intelligentie heet dat .
En zoals ik al eerder zei, lang niet iedereen op de vwo besteed super veel aandacht aan de theorie. Informatie opnemen en verwerken gaat ze gewoon beter af dan vmbo leerlingen.
klopt, sommigen leren gewoon makkelijker. als je makkelijker leert en je doet er enigszins wat voor, dan kun je VWO halen ja, maar heb je moeite met het in je hoofd stampen van leerwerk, dan zitten de meesten toch wel op een lager niveau. ze zijn echt niet dommer dan hoor!

leraren op mijn school zeggen dat je in principe dezelfde stof behandelt op elk niveau en dat het op VMBO in 3 stappen gaat, op HAVO in 2 stapjes en op VWO in 1 stap. dat geloof ik niet helemaal, VWO zal wellicht iets uitgebreider zijn, maar echt niet zo veel neem ik aan.
Oud 03-04-2005, 15:16
DaBoY
DaBoY is offline
owww oke dan!

Maar er is toch best wel een groot verschil tussen VMBO TL en VMBO KBL/BBL?
Oud 03-04-2005, 15:40
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
VMBO werkt gewoon niet. Gewoon terug naar het VBO en de MAVO.
Oud 03-04-2005, 15:43
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DaBoY schreef op 03-04-2005 @ 15:28 :
Iedereen kan VWO halen, zolang je maar bereid bent om wat aan de leerstof/theorie te doen!
Nee.
Oud 03-04-2005, 16:27
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Je hebt inderdaad vwo-ers die elke dag uren huiswerk zitten te maken en vmbo-ers die geen reet uitvoeren. Maar je hebt ook vwo-ers die geen reet uitvoeren en die zijn wel degelijk slimmer dan vmbo-ers.
Oud 03-04-2005, 16:31
DaBoY
DaBoY is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 03-04-2005 @ 17:27 :
Je hebt inderdaad vwo-ers die elke dag uren huiswerk zitten te maken en vmbo-ers die geen reet uitvoeren. Maar je hebt ook vwo-ers die geen reet uitvoeren en die zijn wel degelijk slimmer dan vmbo-ers.
hmmm...als je vwo doet en je moet er zo hard voor werken dat je bijna geen vrije tijd meer hebt, dan is vwo misschien wel iets te hoog gegrepen voor je.

Maar aan de andere kant, als je het er voor over hebt
Oud 03-04-2005, 16:56
Verwijderd
Over het algemeen zal de gemiddelde Vwo-er slimmer zijn dan de gemiddelde Vmbo-er ja. Dat neemt echter niet weg dat de intelligentie van sommige mensen op het Vwo om te huilen is.
Advertentie
Oud 03-04-2005, 17:08
Verwijderd
Ik vind het altijd zo stom als mensen zeggen van "ja ik kan wel vwo maar ik doe vmbo-tl want anders moet ik zoveel doen."

Laat het dan tenminste zien ofzo.. Maar mensen die dat zeggen en dan alsnog op het vmbo blijven zitten, ach, daar praat ik niet mee. Ik vind dat als je een niveau aan kan je dat gewoon moet doen, dat je daar tijd in moet steken. Je kan zoveel meer met een havo/vwo-papiertje dan met een bl/kl papiertje..

Ik vind TL maar vaag, je bent nét niet havo maar ook net niet vmbo.. Je zit er tussenin. TL-ers vind ik echt heel erg moeilijk om in te schatten van wat ze wel en niet weten..

En ach, zoals mijn basisschool juf altijd zei : als straks iedereen gymnasium met twee vingers in z'n neus doet dan hebben we niemand meer die brood wil bakken en het afval wil op halen..
Oud 03-04-2005, 17:22
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 03-04-2005 @ 17:56 :
Over het algemeen zal de gemiddelde Vwo-er slimmer zijn dan de gemiddelde Vmbo-er ja. Dat neemt echter niet weg dat de intelligentie van sommige mensen op het Vwo om te huilen is.
Oud 03-04-2005, 18:17
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
DaBoY schreef op 03-04-2005 @ 15:28 :
Iedereen kan VWO halen, zolang je maar bereid bent om wat aan de leerstof/theorie te doen!

Sommige mensen houden nou eenmaal niet van leren/theorie en besteden er dus geen tijd aan....zij willen gewoon niet leren.
Iemand die keihard werkt en daarmee VMBO-T succesvol kan afronden vind ik niet dom. Diegene heeft z'n best gedaan en heeft z'n doel bereikt: daar heb ik gewoon respect voor.
Juist die lui die veel beter kunnen maar er gewoon 'geen zin in hebben' vind ik wél dom. Zij denken enkel aan wat ze NU willen (zo min mogelijk werk) en niet aan wat ze LATER willen (keuze uit alle opleidingen en werk kunnen doen wat je wil ipv een beperkte keuze). En die mensen vind ik dus wél heel dom.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 03-04-2005, 19:17
JH
JH is offline
Volgens mij is er inderdaad verschil in het niveau dat iemand heeft maar dat is ook een gevolg van de manier waarop wij onze maatschappij hebben ingericht. Er worden namelijk eisen gesteld aan je als je naar school gaat om opgeleid te worden, de een gaat dat goed af en heeft de intelligentie om een hoog niveau te halen. Een ander kan daar veel moeite mee hebben en zal dit nivaeu niet kunenn halen.
Het is echter niet gezegd dat ze daarom perse "dommer" zijn, de intelligentia eisen die de maatschappij stlet zorgen echter voor een verdeling. Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon zo dat elk mens uniek is, en de een heeft nou eenmaal beter werkende hersens dan de ander.
Je kunt dan wel een driedubbel afgestudeerde professor zijn ,als je niet weet hoe je je lekkende kraan moet maken heb je aan die kennis nog niet zo veel. Ieder zijn niveau en dan moet je respecteren en accepteren.
Oud 03-04-2005, 19:33
engeltje
engeltje is offline
Ik vind wel dat VWO een hoger niveau is dan bijvoorbeeld VMBO. Je kán zeggen dat VWOers dan intelligenter zijn, maar dat is eigenlijk vooral met bijvoorbeeld taalkundige intelligentie.
De meeste VMBO-leerlingen zijn gewoon veel praktischer aangelegd, hebben minder met leren en 'denken'. Maar het is wél zo dat over het algemeen de gemiddelde VWO-er veel slechter is in praktische dingen, als een auto repareren en dergelijke. Het is een andere vorm van intelligentie.
Ieder zijn eigen vorm van intelligentie (nu er toch langzaamaan eindelijk wordt begrepen dat er meer vormen van intelligentie zijn dan taalkundig/rekenkundig/inzicht: leve de meervoudige intelligentie!)
Oud 03-04-2005, 19:34
engeltje
engeltje is offline
Dat hogere niveau bedoel ik trouwens naar hoe ons onderwijssysteem is opgebouwd en naar welke vormen van intelligentie wij kijken in dat onderwijs.
Oud 03-04-2005, 19:41
*RooSs*
*RooSs* is offline
Mensen met een hoger niveau zijn gewoon slimmer MET BEPAALDE DINGEN.
Ik kan goed&heel makkelijk leren(ben echt geen nerd ofzo) en ik kan goed theorie, maar een VMBO-er kan misschien weer alles veel beter op andere (praktijk) gebieden.

En dat iedereen VWO kan is gewoon helemaal niet waar. Maar een klein percentage van alle leerlingen kan VWO halen/zit op het VWO.
De stof is veel moeilijker en veel meer, en het zijn vaak ook nog eens andere vakken.

Sommige mensen kunnen nou eenmaal beter leren, dan de ander...
Sommige mensen willen alleen maar omgaan met mensen van hun eigen niveau, anderen niet...
Sommige VMBO-ers zijn dom, anderen niet..
En ga zo maar door..

Dat verschilt per persoon, maar er is nou eenmaal verschil in mensen..
Oud 03-04-2005, 23:47
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 03-04-2005 @ 17:56 :
Over het algemeen zal de gemiddelde Vwo-er slimmer zijn dan de gemiddelde Vmbo-er ja.
Daar ben ik het wel mee eens.
Natuurlijk heb je altijd wel uitzonderingen zitten.
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 04-04-2005, 06:36
Poster
Poster is offline
Citaat:
Vice schreef op 04-04-2005 @ 00:47 :
Daar ben ik het wel mee eens.
Natuurlijk heb je altijd wel uitzonderingen zitten.
Een gemiddelde Vwo´er is slimmer omdat hij motevatie heeft om te gaan leren.
__________________
wat kan ik betekenen?
Oud 04-04-2005, 09:23
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Poster schreef op 04-04-2005 @ 07:36 :
Een gemiddelde Vwo´er is slimmer omdat hij motevatie heeft om te gaan leren.
Snap je het nou nog niet? Lang niet alle vwo leerlingen hebben veel motivatie om te leren! Sommige zijn net zo lui als vmbo leerlingen, maar zijn gewoon beter in leren.

Of een vwo leerling minder praktisch is weet je in de meeste gevallen trouwens niet. Aangezien dit nooit getest is, de vwo leerling heeft weinig praktijk dingen hoeven doen in zijn schoolcarriere. Of een vmbo leerling minder goed theorie kan verwerken weet je echter wel, aangezien dat wel getest is.
Bij ons hield het praktische gedeelte van school niets meer in dan 2 uurtjes 'Techniek' in de 1e klas. Dat ging me wel goed af, maar aangezien ik er verder nooit meer wat mee doe houdt mijn praktische kennis op na het fiets repareren (wat ik door (jammer genoeg) veel doen geleerd heb).
En naast het IQ wat vooral belangrijk is voor het leren op school heb je ook nog het EQ, het sociale IQ. Dit is iets wat evenveel ontwikkeld kan zijn op het vmbo als op het vwo. De veronderstelling dat vmbo leerlingen socialer zijn dan vwo leerlingen is een een belachelijke veronderstelling, er zijn genoeg kneuzen op het vmbo, maar vmbo leerlingen bepalen (ja generaliserend i know) hun EQ aan de hand van de prijs van hun kleding, waar de meeste vwo leerlingen dit bepalen aan hun kunde in het voeren van een goed gesprek en het zien van de bedoelingen van anderen.
Achja op het einde is iedereen in iets gespecialiseerd, iets wat ook altijd nodig is. Je hebt een directeur nodig, maar ook iemand die het vuile werk opknapt.
__________________
WOEi !
Oud 04-04-2005, 12:10
melliejgurl
Avatar van melliejgurl
melliejgurl is offline
Nja, ik vind eigenlijk ook wel dat er best veel verschil zit tussen niveau's.
Ik doe vmbo kader en mijn vriend deed vwo en nu universiteit. Ik kan er op zich nooit zoveel van merken, behalve aan zijn woordenschat vol ingewikkelde woorden waar ik soms niks van snap..

In ieder geval.. Ik doe vmbo kader omdat ik door problemen met mezelf het niveau hoger niet aan kon.. Op dat moment
Achteraf heel erg spijt gehad dat ik lager ben gegaan want ik kan nu alles af zonder ook maar enige moeite.. Ik haal gemiddeld nooit lager dan een 7/8 en ik hoef een vak meestal ook maar 1 keer door te lezen..
Ook vind ik de praktijk die ik nu krijg (maar 4/6 uurtjes per week) helemaal bagger.
Ik ben veel beter in dingen uit mn hoofd leren en et dan onthouden dan in praktijk dingen..

Magoed.. De studie van mijn vriend die was veel breder en ja, zoals al eerder gezegd zijn de vakken heel anders.

Als ik de studieboeken van mijn vriend doorkijk dan vind ik hem heel slim en snap ik niet dat hij dat kan onthouden, maar mijn vriend zegt hetzelfde als hij mijn zorg&welzijn boek doorkijkt dus ja..

Maar het zal zeker wel effect hebben op je latere baan. Vmbo-ers krijgen zeer zeker een praktijkgerichte baan en vwo enzo een meer 'denkbaan'
__________________
I wanna find something I’ve wanted all along.. Somewhere I belong..
Ads door Google
Oud 04-04-2005, 12:12
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
ik vind dat vmbo mensen gewoon per definitie niet echt dommer zijn,( of eigenlijk ook wel, want de mensen die vmbo doet zijn uitzich zelf nog zoow ongelofelijk kinderlijk.. )
maar ze kunnen gewoon niet zo goed leren als een havist of iemand die vwo doet,

er zit wel een degelijk groot verschil tussen vmbo en havo/vwo
__________________
Steady as the goes.....
Oud 04-04-2005, 12:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
engeltje schreef op 03-04-2005 @ 20:33 :
Ik vind wel dat VWO een hoger niveau is dan bijvoorbeeld VMBO. Je kán zeggen dat VWOers dan intelligenter zijn, maar dat is eigenlijk vooral met bijvoorbeeld taalkundige intelligentie.
De meeste VMBO-leerlingen zijn gewoon veel praktischer aangelegd, hebben minder met leren en 'denken'. Maar het is wél zo dat over het algemeen de gemiddelde VWO-er veel slechter is in praktische dingen, als een auto repareren en dergelijke. Het is een andere vorm van intelligentie.
Ieder zijn eigen vorm van intelligentie (nu er toch langzaamaan eindelijk wordt begrepen dat er meer vormen van intelligentie zijn dan taalkundig/rekenkundig/inzicht: leve de meervoudige intelligentie!)
Een vmbo'er is imo niet beter in praktische zaken, maar heeft meer ervaring in praktische zaken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 04-04-2005, 13:10
Verwijderd
Citaat:
*** Sido *** schreef op 04-04-2005 @ 13:12 :
ik vind dat vmbo mensen gewoon per definitie niet echt dommer zijn,( of eigenlijk ook wel, want de mensen die vmbo doet zijn uitzich zelf nog zoow ongelofelijk kinderlijk.. )

(....)
Het zal je nog verbazen hoe kinderlijk 6vwo-ers kunnen zijn.
Oud 04-04-2005, 15:35
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
er zit echt wel verschil tussen havo en vmbo t.
Ik deed eerst havo, maar om een aantal redenen wilden ze me daar niet meer hebben...
Toen ben ik naar speciaal onderwijs gegaan op vmbo t niveau.
Ik doe de hele dag niets...
Geen huiswerk...
In de les maak ik tekeningetjes...
Mn laagste gemiddelde is op dit moment 7,6
Als ik dat op Havo had gedaan had ik wel kunnen fluiten naar die 7,6
Oud 04-04-2005, 16:53
Verwijderd
Niet iedere VMBO'er zal dommer zijn dan een VWO'er, en niet iedere VWO'er zal slimmer zijn dan een VMBO'er, dat lijkt me duidelijk. Maar je moet je wel beseffen dat het niveau's zijn, en die zijn er niet voor niets. Een VWO'er kan gewoon meer (sommige VWO'ers dóen ook meer, maar niet allemaal) leren dan een VMBO'er (sommige VMBO'ers kúnnen meer leren dan ze doen, maar ja, motivatie hoort ook bij intelligentie, imo).

Ik ken genoeg VWO'ers die niet slim zijn, die alleen maar goed feitjes kunnen onthouden en daarmee het VWO halen, maar dat wil niet zeggen dat íedereen dat kan.

Verder vind ik wel dat wanneer je op het VMBO zit terwijl je eigenlijk best naar de Havo of zelfs het VWO kan, maar je geen zak doet, dan ben je niet slim en moet je ook niet zeuren.
Oud 04-04-2005, 16:54
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 04-04-2005 @ 16:35 :
er zit echt wel verschil tussen havo en vmbo t.
Ik deed eerst havo, maar om een aantal redenen wilden ze me daar niet meer hebben...
Toen ben ik naar speciaal onderwijs gegaan op vmbo t niveau.
Ik doe de hele dag niets...
Geen huiswerk...
In de les maak ik tekeningetjes...
Mn laagste gemiddelde is op dit moment 7,6
Als ik dat op Havo had gedaan had ik wel kunnen fluiten naar die 7,6
Dan zit jij imo dus precies goed, tenzij je natuurlijk wél iets wil doen aan huiswerk.
Oud 04-04-2005, 17:09
Dragon_Fly
Avatar van Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Ik werk net als Smobbo.. Ik doe haast geen flikker, en haal het makkelijk op het vwo, al moet ik af en toe wel leren natuurlijk.. Over het algemeen vind ik niet dat ik 'slimmer' ben dan vmbo'ers.. Ik kan wel sneller leren, maar dat betekend niet dat ik nou gelijk beter ben of whatever.. Maar goed.. Ik heb er gwoon mazzel mee dat ik het vwo zo kan doen als ik het doe.. Mijn beste vriendin doet zó veel meer dan ik, naar haar twee sporten én haar muziek.. Op dat gebied vind ik het wel wat sneu.. Maar tsja..

Trouwens, de vmbo'ers kunnen er zelf ook wat van hoor.. Je kan wel zeggen dat wij zeggen dat hún dom zijn, maar zíj zijn degenen die ons vaak voor studies of whatever uitschelden.. Alleen omdat ik vwo doe.. Dát vind ik dan ook weer sneu..

Doen ze dat omdat ze jaloers zijn ofzo..?
__________________
Letting go isn't giving up, it's accepting that some things just aren't meant to be..
Oud 04-04-2005, 17:48
-SoloWolf-
Avatar van -SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Citaat:
Qtiej schreef op 04-04-2005 @ 18:09 :
Ik werk net als Smobbo.. Ik doe haast geen flikker, en haal het makkelijk op het vwo, al moet ik af en toe wel leren natuurlijk.. Over het algemeen vind ik niet dat ik 'slimmer' ben dan vmbo'ers.. Ik kan wel sneller leren, maar dat betekend niet dat ik nou gelijk beter ben of whatever.. Maar goed.. Ik heb er gwoon mazzel mee dat ik het vwo zo kan doen als ik het doe.. Mijn beste vriendin doet zó veel meer dan ik, naar haar twee sporten én haar muziek.. Op dat gebied vind ik het wel wat sneu.. Maar tsja..

Trouwens, de vmbo'ers kunnen er zelf ook wat van hoor.. Je kan wel zeggen dat wij zeggen dat hún dom zijn, maar zíj zijn degenen die ons vaak voor studies of whatever uitschelden.. Alleen omdat ik vwo doe.. Dát vind ik dan ook weer sneu..

Doen ze dat omdat ze jaloers zijn ofzo..?
Nnee, ik doe het omdat het leuk is bij jou, en verder doe ik het meestal gewoon omdat de mensen togh wel weten dak er geen hol van meen.

Offtopic: Enne qtiej, ga nu niet de discussie omdraaien
__________________
|| Heaven won't let me in, Hell's afraid that I take over ||
[QUOTE=Ellesdee;26151717]hahaha, je bent wel lief <3[/QUOTE]
Oud 04-04-2005, 18:09
Dragon_Fly
Avatar van Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Wie zegt dat ik het over jou had..? Alle vmbo'ers hebben wel minstens tien keer in hun leven een havo/vwo-er uitgescholden voor studie of whatever.. Wrom doen die dat dan..?
__________________
Letting go isn't giving up, it's accepting that some things just aren't meant to be..
Oud 04-04-2005, 18:09
Jamie Oliver
Avatar van Jamie Oliver
Jamie Oliver is offline
Je stelling is complete onzin! Waarom? Omdat het verschil tussen VMBO en VWO niet alleen in de hoeveelheid stof zit. Als dat zo zou zijn, zou je stelling grotendeels kunnen kloppen, maar de stof is ook veel moeilijker etc.

Ik merk bijv. dat ik B vakken veel moeilijker vind, ik vraag me dan ook af of ik een studie als lucht- en ruimtevaarttechniek zou kunnen gaan studeren aan de TU. Ik zou dan sowieso heel veel moeten studeren en dan nog vraag ik me af of ik het zou redden.
__________________
Dűsss...
Oud 05-04-2005, 13:19
filia dei
Avatar van filia dei
filia dei is offline
Maar volgens mij heeft Qtiej wel een punt. Niet dat VMBO'ers zoveel vaker uitschelden enzo.
Maar ik denk wel dat VMBO'ers meer onderscheid maken tussen de niveua's en ook vinden dat het andere groepen zijn.
Tenminste ik persoonlijk maak het vaker mee dat VMBO'ers opmerkingen maken over het niveauverschil. Terwijl het mij eigenlijk niet boeit wat iemand doet.
__________________
Leve het heilige aluminium conserven blikje met haring in tomaten saus! Dood aan de spellingcorrector!
Oud 05-04-2005, 13:33
melliejgurl
Avatar van melliejgurl
melliejgurl is offline
En dat vind ik ook.
Ik hoor op mijn school heel vaak over havo/vwo opmerkingen in de richting als:
'Wat een stuudje'
'Die denken ook dat ze alles kunnen'
Of als iemand toevallig iets niet weet: 'dat moet hij toch weten! hij doet toch vwo?'
Of iets in die zooi ofzo
__________________
I wanna find something I’ve wanted all along.. Somewhere I belong..
Oud 05-04-2005, 15:24
-SoloWolf-
Avatar van -SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Citaat:
Qtiej schreef op 04-04-2005 @ 19:09 :
Wie zegt dat ik het over jou had..? Alle vmbo'ers hebben wel minstens tien keer in hun leven een havo/vwo-er uitgescholden voor studie of whatever.. Wrom doen die dat dan..?
Generaliseren noemen we dat. Er zit niets achter alleen als je op vmbo zit zijn jullie studies, zijn wij op onze beurt weer dom. Zo gaat dat jmr gnoeg heen en weer.

Waarom zeg ik dit eigenlijk allemaal?
__________________
|| Heaven won't let me in, Hell's afraid that I take over ||
[QUOTE=Ellesdee;26151717]hahaha, je bent wel lief <3[/QUOTE]
Oud 05-04-2005, 17:21
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Qtiej schreef op 04-04-2005 @ 19:09 :
Wie zegt dat ik het over jou had..? Alle vmbo'ers hebben wel minstens tien keer in hun leven een havo/vwo-er uitgescholden voor studie of whatever.. Wrom doen die dat dan..?
Ik was dan wel geen vmbo-er, maar ik heb nog nooit een havo/vwo-er uitgeschulden voor studie. Sterker nog, ik had juist veel vriendinnen op de havo en vwo.
__________________
Du bist ein N00b!
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Het is bijna dierendag!! Spreek hier je wens uit !!
shuraa
26 16-10-2009 12:44
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'TMF en MTV moeten zelf censureren'
Love & Peace
214 15-11-2005 22:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Terreur teistert scholier
koelieboelie
191 27-06-2005 01:59
Flora & Fauna Xenotransplantatie, moet kunnen!
joo
53 19-04-2004 13:13
Levensbeschouwing & Filosofie Heb je een lichaam of ben je een lichaam?
~*skoolgirl*~
39 03-01-2003 01:12
Drugs & Alcohol Het gebruik van middelen
Internationalist
6 20-04-2002 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.