Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2011, 11:54
Verwijderd
Hoi allemaal,
ik ben heel druk bezig met studiekeuze en kom er maar niet uit, ook niet met hulp van buitenaf.
Wat ik nu vooral heel hard nodig heb om verder te komen in mijn keuze, is een ervaringsdeskundige! Iemand die een functiebeperking heeft (eentje die o.a. inhoudt dat je maar weinig aanwezig kan zijn, dus niet dyslexie maar waarschijnlijk iets psychisch of lichamelijks) en daardoor veel moet regelen omtrent practica, verplichte werkgroepen en andere dingen omdat hij daar gewoon niet aanwezig bij kan zijn.
Vanuit de uni's zelf wordt er maar bar weinig gedaan, en mij wordt vaak aangeraden om 'toch maar voor iets theoretisch als rechten te kiezen' of zelfs 'helemaal maar het studeren op te geven'. Open universiteit wordt ook nog wel eens genoemd, maar helaas zijn daar maar heel weinig studies, en daarbij is het ook superduur.

Ik twijfel nog tussen een aantal studies, maar vooral biomedische wetenschappen (vu) en medische informatiekunde (uva) staan hoog op mijn lijstje. Het zou dus helemaal geweldig zijn als iemand met een functiebeperking een van deze studies doet! Maar, sowieso studenten met een functiebeperking wil ik vragen om zo veel mogelijk over hun begin en situatie te vertellen. Bijv. hoe je dingen regelt, hoe je vervangende opdrachten regelt, of regelt dat je niet aanwezig bent en dan maar gewoon de theorie uit boeken leert, of.... nou ja, alle info is welkom dus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.