Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2001, 07:46
dreadje
Avatar van dreadje
dreadje is offline
Ik heb allemaal van die kleine streepjes (scheurtjes) aan de binnenkant van m'n bovenbeen en ik vroeg me af of jullie misschien wisten wat het is....ik denk zelf dat het striae (schrijf je dat zo?) is..maar zoveel dikker ben ik niet geworden....
Maar wat denken jullie dat het is en wat zou ik er aan kunnen doen?
__________________
Open your eyes and look within, are you satisfied with the life you're living?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2001, 07:56
Verwijderd
Striae (volgens mij schrijf je het zo) kan ook ontstaan (volgens mij) als je groeit, je hoeft niet persé dikker te worden. Waarschijnlijk is het striae, maar dat kun je zo over inet beetje moeilijk zeggen, als je er echt mee zit ff aan je moeder of dokter vragen.


ff wat (onzinnigs?) opgezocht, misschien heb je er wat aan, kweenie:
http://leden.tref.nl/~ruthcos/huid2.htm#stri
Met een strakke huid zijn de vier `B` s - borsten, buik, billen en bovenbenen natuurlijk het mooist. Dat kan veranderen tijdens zwangerschap of door gewichtsschommelingen. Na een bevalling of dieet vertoont de huid ineens wittige strepen. Het elastische weefsel van de huid is dan gescheurd, er is meer gevergd van de spankracht van de huid dan deze op kon brengen.
Striae die er eenmaal zijn, kunnen jammer genoeg niet meer worden weggewerkt. Striae kan zoveel mogelijk worden voorkomen door dagelijks licht te masseren met een massage olie bijv. Wilde Rozenolie, Calendula Baby olie of Arnica olie
Door dagelijkse massage van de bestaande striae met Tea Tree gel kan de conditie na verloop van tijd enigzins verbeteren. De striae verdwijnt niet maar wordt minder zichtbaar. Ook met Aloë vera zijn soms goede resultaten te bereiken. Let wel deze behandelingen moeten regelmatig en gedurende een langere periode worden uitgevoerd.


[Dit bericht is aangepast door Leonoor (11-10-2001).]
Met citaat reageren
Oud 11-10-2001, 18:30
My$Te®yG!®L
My$Te®yG!®L is offline
Bij ons noemen ze het striemen maar whatever Ja, heb het ook wel maar ben totaal niet dik. Men vriend heeft het op zen rug... Groeistriemen dus!
__________________
~Voor je liefhebt moet je leren door de sneeuw te lopen zonder voetsporen achter te laten~ ][/Me >DEADLY< in love with my babeh ;)] O_o
Met citaat reageren
Oud 11-10-2001, 20:56
A loved one
Avatar van A loved one
A loved one is offline
Yep, kan ook gewoon door groei komen. Hebben een heleboel meisjes bij mij in de klas (heleboel? we hebben er maar 9 in de klas, maar goed). Calendula kan wel helpen, maar dan moet je twee keer per dag smeren. Als je huid bruiner wordt, heb je kans dat je ze minder ziet.

Love
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Bruine verticale strepen op nagels
anjali
6 21-02-2018 19:55
Lichaam & Gezondheid strepen en buldjes op lichaam
jimmybuckinx
18 07-04-2014 17:08
Seksualiteit Streepje
Isabel17
42 15-05-2008 05:57
Software & Hardware [laptop/grafische kaart] strepen in beeld
Krook
0 03-07-2005 19:37
Software & Hardware [monitor] strepen in beeldscherm
JH
8 09-09-2004 15:58
Seksualiteit Kaal, streepje of behaard??
)Vampje(
109 01-11-2002 20:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54.