Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2018, 20:46
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Hoi! Mijn telefoon is kapot dus wil ik een nieuwe kopen. Alleen is het al best een tijd terug dat ik een nieuwe gekocht heb en zit ik totaal niet meer in het telefoonwereldje. Ik had een Iphone 5s en die beviel reuze goed. Maar nieuwe Iphones zijn behoorlijk prijzig en ik wil eigenlijk max rond de €175 uitgeven.

Heeft iemand tips?
En is €175 een redelijke prijs, of ben ik echt super naief?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2018, 20:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik wou de Huawei P10 lite aanraden maar die is wel boven je budget. Je moet ook even bedenken of je het een bezwaar vindt om te switchen naar Android.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2018, 20:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je deze nog kan krijgen is dat misschien een optie

https://www.androidplanet.nl/huawei/p8-lite-2017/

P8-lite 2017 is anders dan de gewone p8-lite
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 06:30
Verwijderd
Geen idee, ik heb een iPhone se en ben er zeer tevreden over. Kost wel €299,-
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 06:55
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik heb zelf deze week een nieuwe iPhone gekocht. Bevalt goed en als je kijkt hoeveel en hoe vaak je zo’n ding gebruikt wil ik er niet (teveel) op bezuinigen. Ergernissen over traagheid, wijze van gebruik, matige foto’s etc heb ik geen zin in. Betekent dat ik daar elke dag mee wordt geconfronteerd. Na het debakel met een HTC ooit blijf ik mooi bij iPhone voorlopig. Toen ik mijn nieuwe aan zette hoefde ik hem alleen bij de oude in de buurt te houden en 1 maal het iCloud wachtwoord in te voeren. De rest ging automatisch, echt ideaal
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 07:18
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Met een beperkt budget zou ik ook voor een P8 Lite 2017 gaan. Heb je honderd Euro meer zou ik voor de P10 Lite gaan. De looks en feels van Huawei liggen het meest dicht bij een iPhone vergeleken met andere Android-telefoons.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 09:03
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Ik heb zelf deze week een nieuwe iPhone gekocht. Bevalt goed en als je kijkt hoeveel en hoe vaak je zo’n ding gebruikt wil ik er niet (teveel) op bezuinigen. Ergernissen over traagheid, wijze van gebruik, matige foto’s etc heb ik geen zin in. Betekent dat ik daar elke dag mee wordt geconfronteerd. Na het debakel met een HTC ooit blijf ik mooi bij iPhone voorlopig. Toen ik mijn nieuwe aan zette hoefde ik hem alleen bij de oude in de buurt te houden en 1 maal het iCloud wachtwoord in te voeren. De rest ging automatisch, echt ideaal
Grappige post als je nagaat dat iPhones throttlen op basis van leeftijd batterij Daarnaast is de kwaliteit van camera's in bijvoorbeeld de S7/S8/S9 van Samsung op z'n minst gelijkwaardig zo niet beter dan die van iPhone. UX-discussies vind ik gezwatel (kom er maar in, deadlock) en de Apple vendor lock-in een drama.

In het kader van n=1-ervaringen; vriendinlief heeft een recente iPhone en ik een S7. Ik zou voor geen goud willen ruilen, getuige het UX-gezwatel, Apple-UX, traagheid, en matige foto's.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 09:18
Verwijderd
Citaat:
Grappige post als je nagaat dat iPhones throttlen op basis van leeftijd batterij
Net als praktisch alle PC's al 10 jaar doen. En je kan het uitschakelen tegenwoordig.

Citaat:
Daarnaast is de kwaliteit van camera's in bijvoorbeeld de S7/S8/S9 van Samsung op z'n minst gelijkwaardig zo niet beter dan die van iPhone. UX-discussies vind ik gezwatel (kom er maar in, deadlock) en de Apple vendor lock-in een drama.
Tja. Vendor lockin. In principe is Android ook niets anders dan een vendor lockin voor Google. Ik snap wat je bedoelt hoor, maar ik denk dat er op dit moment te weinig concurrentie is op de telefoonmarkt om dit soort dingen te kunnen zeggen over welk individueel merk dan ook.

Citaat:
In het kader van n=1-ervaringen; vriendinlief heeft een recente iPhone en ik een S7. Ik zou voor geen goud willen ruilen, getuige het UX-gezwatel, Apple-UX, traagheid, en matige foto's.
Traagheid is gewoon niet waar en matige foto's is ook al enkele generaties gefixt. Je kan hooguit zeggen dat de camera's van andere toestellen nóg beter zijn. Het nieuwe vlaggenschip van Huawei voor volgend jaar is aangekondigd eah, toestel van ruim 2000 dollar, 40MP camera, en de camera-index komt precies 3 punten hoger uit dan de nummer 2 (van 99 naar 102). Ik weet niet of dat de moeite waard is om over te roepen dat de camera beter is. Met een toestel van €175,- ga je in ieder geval sowieso een grafcamera aanschaffen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 09:27
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Moto G6 verschijnt binnenkort; die toestellen zijn altijd een goede deal qua specificaties/prijs.
Nokia 6 is een prima toestel voor +- 150 (en draait 'de kale Android', beter kan het niet), en krijgt puike recensies.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence

Laatst gewijzigd op 30-03-2018 om 09:39.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 09:32
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Traagheid is gewoon niet waar en matige foto's is ook al enkele generaties gefixt. Je kan hooguit zeggen dat de camera's van andere toestellen nóg beter zijn. Het nieuwe vlaggenschip van Huawei voor volgend jaar is aangekondigd eah, toestel van ruim 2000 dollar, 40MP camera, en de camera-index komt precies 3 punten hoger uit dan de nummer 2 (van 99 naar 102). Ik weet niet of dat de moeite waard is om over te roepen dat de camera beter is. Met een toestel van €175,- ga je in ieder geval sowieso een grafcamera aanschaffen.
Als je op de P20 pro doelt (met triple camera setup), die kost 'maar' 899 euro en verschijnt binnenkort. Voor 2019 heeft men naar mijn weten nog niets aangekondigd.

En voor < 200 koop je inderdaad geen toestel met een topcamera, maar 'bagger' is het echt niet meer tegenwoordig (wat je zegt). Natuurlijk zitten hier nog verschillen in, maar het is lang niet zo slecht als bv 3 tot 5 jaar geleden. Idem voor de prestaties, beetje moderne Snapdragon 4** of 6** (die je in dit soort devices aantreft) is tegenwoordig degelijk genoeg voor een prima vloeiende ervaring. Natuurlijk moet je niet als een idioot gaan multitasken of fanatiek willen gamen; maar voor de normale burger is het vaak al voldoende.

Citaat:
Toen ik mijn nieuwe aan zette hoefde ik hem alleen bij de oude in de buurt te houden en 1 maal het iCloud wachtwoord in te voeren. De rest ging automatisch, echt ideaal
Dat werkt bij Android ook gewoon zo hoor
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 09:32
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Als ik steenrijk zou zijn, zou ik ook een iPhone kopen, i.v.m de updates en de wat minder chaotische gebruikersinterface. Ik gebruik een smartphone echter te weinig om er nu zo veel aan uit te geven. Wel jammer dat ze geen koptelefoonuitgang meer hebben.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 09:35
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Net als praktisch alle PC's al 10 jaar doen. En je kan het uitschakelen tegenwoordig.
Ehr, je vindt dat een valide vergelijking, ja?

Citaat:
Tja. Vendor lockin. In principe is Android ook niets anders dan een vendor lockin voor Google. Ik snap wat je bedoelt hoor, maar ik denk dat er op dit moment te weinig concurrentie is op de telefoonmarkt om dit soort dingen te kunnen zeggen over welk individueel merk dan ook.
Het is prima mogelijk om apps te installeren buiten Google (Play) om. Ja, dat vereist een additioneel vinkje. Daarnaast is het gebruik van Google services niet noodzakelijk.

Citaat:
Traagheid is gewoon niet waar en matige foto's is ook al enkele generaties gefixt. Je kan hooguit zeggen dat de camera's van andere toestellen nóg beter zijn. Het nieuwe vlaggenschip van Huawei voor volgend jaar is aangekondigd eah, toestel van ruim 2000 dollar, 40MP camera, en de camera-index komt precies 3 punten hoger uit dan de nummer 2 (van 99 naar 102). Ik weet niet of dat de moeite waard is om over te roepen dat de camera beter is. Met een toestel van €175,- ga je in ieder geval sowieso een grafcamera aanschaffen.
Je laatste statement is natuurlijk waar; echter, het ging mij meer om het foutieve idee dat Apple per definitie betere camera's levert. Dat is pertinent onjuist.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Ehr, je vindt dat een valide vergelijking, ja?
Waarom vind jij van niet?

Citaat:
Het is prima mogelijk om apps te installeren buiten Google (Play) om. Ja, dat vereist een additioneel vinkje. Daarnaast is het gebruik van Google services niet noodzakelijk.
Maar het niet gebruiken van Google-services levert wel een ietwat gehandicapte ervaring op, waaronder geen play store. En dan is het niet meer mogelijk om een "normale" gebruikservaring te hebben voor de gemiddelde gebruiker.

Citaat:
Je laatste statement is natuurlijk waar; echter, het ging mij meer om het foutieve idee dat Apple per definitie betere camera's levert. Dat is pertinent onjuist.
Nee, maar je doet net alsof Apple nog steeds dezelfde baggercamera's levert als enkele (5 a 6) jaren geleden. "Dat is pertinent onjuist", ze kunnen niet alleen heel aardig meekomen, maar staan in de top: https://www.dxomark.com/apple-iphone...ter-than-ever/ en ik geloof dat je zelf ook wel weet hoe je benchmarks en reviews moet vinden.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 09:42
Verwijderd
Anti fanboys getting as old as fanboys.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 09:49
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
ze kunnen niet alleen heel aardig meekomen, maar staan in de top: https://www.dxomark.com/apple-iphone...ter-than-ever/
Pff, Iphone X pas op #5 loosahs.


DxOMark MOBILE
  1. 109 Huawei P20 Pro
  2. 102 Huawei P20
  3. 99 Samsung Galaxy S9 Plus
  4. 98 Google Pixel 2
  5. 97 Apple iPhone X
  6. 97 Huawei Mate 10 Pro
  7. 97 Xiaomi Mi MIX 2S
  8. 94 Apple iPhone 8 Plus
  9. 94 Samsung Galaxy Note 8
  10. 92 Apple iPhone 8
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 09:57
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Waarom vind jij van niet?
Apple claimt premium hardware en software te leveren. Van een apparaat met de aanschafprijs zoals Apple dat hanteert verwacht ik níet dat een fout in het ontwerp (een accu leveren die niet langer de piek kan aanleveren gevraagd door CPU) in het geniep wordt "opgelost" door aan de hand van batterijleeftijd te throttlen.

Vervolgens komt Apple schoorvoetend met een statement, een matige mea culpa, waarin ze aangeven dat ze vooral begaan zijn met een "fijne user experience". Sodemieter op; als je dit nog wil rijmen met "premium" is er iets goed mis. Het had voor nagenoeg iedereen een volstrekt ander verhaal geweest wanneer Apple hier open kaart over had gespeeld, door middel van een simpele melding in geval van throttling en vóór aankoop dit gewoon gedocumenteerd was als eigenschap. Dat heeft men bewust niet gedaan. Omdat -en nu komt het- het een dikke streep zet door het concept "premium".

Wil je dit principe, manier van handelen, en de achterliggende reden daadwerkelijk gelijkscharen aan laptops met energiebeheer..?

Ik besef dat ik de schijn tegen heb; maar dit is gewoon vies gespeeld en Apple is vooral sorry that they got caught. Had Samsung dit gedaan, had ik net zo gereageerd. En, offtopic wellicht, maar ik heb inmiddels spijt van mijn GTX1070 nu NVidia met haar programma is gestart waarbij AMD uit de markt wordt gedrukt.

Citaat:
Maar het niet gebruiken van Google-services levert wel een ietwat gehandicapte ervaring op, waaronder geen play store. En dan is het niet meer mogelijk om een "normale" gebruikservaring te hebben voor de gemiddelde gebruiker.
Nee, dat vinkje zorgt alleen dat je naast Play Store ook 3rd party sources kunt gebruiken. Het is niet alsof dat vinkje Play Story ineens niet bruikbaar maakt.

Citaat:
Nee, maar je doet net alsof Apple nog steeds dezelfde baggercamera's levert als enkele (5 a 6) jaren geleden. "Dat is pertinent onjuist", ze kunnen niet alleen heel aardig meekomen, maar staan in de top: https://www.dxomark.com/apple-iphone...ter-than-ever/ en ik geloof dat je zelf ook wel weet hoe je benchmarks en reviews moet vinden.
Nee, dat doe ik niet. Ik stel dat Apple niet per definitie betere camera's levert. Ik stel dat "de concurrent" voor een significant lagere prijs gelijkwaardige zo niet betere camera's levert. Wat Apple vijf of zes jaar geleden leverde interesseert me niet.

Citaat:
Anti fanboys getting as old as fanboys.
Ik ben geen anti-fanboy, pik.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 10:05
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Check dit uit het Apple-statement:

"A chemically aged battery also becomes less capable of delivering peak energy loads, especially in a low state of charge, which may result in a device unexpectedly shutting itself down in some situations."

Premium batterijtje, hoor

To help customers learn more about iPhone’s rechargeable battery and the factors affecting its performance, we’ve posted a new support article, iPhone Battery and Performance.

Suggereert dit niet een beetje dat de consument gewoon clueless is en het allemaal niet zo goed begrijpt?

"It should go without saying that we think sudden, unexpected shutdowns are unacceptable. We don’t want any of our users to lose a call, miss taking a picture or have any other part of their iPhone experience interrupted if we can avoid it."

Dus; wij leveren een fout ontwerp onder de vlag "premium experience", waardoor in sommige gevallen de telefoon domweg uit kan vallen. We hebben onze fout "opgelost" voor jullie, zodat jullie de "premium experience" behouden door op de achtergrond en zonder dat kenbaar te maken, jullie apparaat te downscalen waardoor jullie niet langer de specs kunnen genieten waar je voor betaalt hebt, EN, dit doen we gewoon zonder jullie in te lichten. Maar het is voor jullie EIGEN BESTWIL.

Je kunt recht proberen te lullen wat krom is, maar dit is een lachertje.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Apple claimt premium hardware en software te leveren. Van een apparaat met de aanschafprijs zoals Apple dat hanteert verwacht ik níet dat een fout in het ontwerp (een accu leveren die niet langer de piek kan aanleveren gevraagd door CPU) in het geniep wordt "opgelost" door aan de hand van batterijleeftijd te throttlen.
Ja, gaap. We hebben net met spectre en meltdown gezien hoe goed anderen hun chips ontwerpen. En het is ook niet alsof dit niet eerder bij andere fabrikanten is voorgekomen. Apple doet alleen altijd nogal geheimzinnig erover. Ik snap die geheimzinnigheid ook niet, maar ze zijn verre van de enige schuldige op dit gebied en Samsung bleef met de ontplofnote ook maar aankutten met hun "het is echt wel veilig". Niet holier-than-thou gaan doen.

Citaat:
Wil je dit principe, manier van handelen, en de achterliggende reden daadwerkelijk gelijkscharen aan laptops met energiebeheer..?
Zeker weten.

Citaat:
Ik besef dat ik de schijn tegen heb; maar dit is gewoon vies gespeeld en Apple is vooral sorry that they got caught. Had Samsung dit gedaan, had ik net zo gereageerd. En, offtopic wellicht, maar ik heb inmiddels spijt van mijn GTX1070 nu NVidia met haar programma is gestart waarbij AMD uit de markt wordt gedrukt.
Apple heeft denk ik geen gevoel bij gepakt zijn. Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van de care die Apple heeft voor z'n klanten, want die hebben ze gewoon helemaal niet.

Citaat:
Nee, dat vinkje zorgt alleen dat je naast Play Store ook 3rd party sources kunt gebruiken. Het is niet alsof dat vinkje Play Story ineens niet bruikbaar maakt.
Veel succes met users uitleggen hoe dat allemaal werkt.

Citaat:
Ik ben geen anti-fanboy, pik.
Mwoah.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-03-2018, 10:30
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 10:46
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Ja, gaap. We hebben net met spectre en meltdown gezien hoe goed anderen hun chips ontwerpen. En het is ook niet alsof dit niet eerder bij andere fabrikanten is voorgekomen. Apple doet alleen altijd nogal geheimzinnig erover. Ik snap die geheimzinnigheid ook niet, maar ze zijn verre van de enige schuldige op dit gebied en Samsung bleef met de ontplofnote ook maar aankutten met hun "het is echt wel veilig". Niet holier-than-thou gaan doen.
Two wrongs do not make a right. We hadden het hier over Apple, het concept "premium experience", en de prijs die daar bij komt kijken ten opzichte van de bevindingen door derde partijen waarna Apple met het schaamrood op de kaken met een statement kwam (waar alsnog genoeg op af te dingen valt) én met een update (iOS 11.3) die precies doet wat in de eerste plaats gedaan had moeten worden: openheid van zaken.

Citaat:
Zeker weten.
Onnozel daar energiebeheer in laptops naar mijn weten altijd inzichtelijk én configureerbaar is.

Citaat:
Apple heeft denk ik geen gevoel bij gepakt zijn. Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van de care die Apple heeft voor z'n klanten, want die hebben ze gewoon helemaal niet.
Nee, dat blijkt, ouwe reus. Dat ze nul care hebben begrijp ik maar al te goed; damage control is wat ze doen. Niet dat het effect heeft, want notoire Apple-fans blikken of blozen niet bij dit soort praktijken.

Citaat:
Veel succes met users uitleggen hoe dat allemaal werkt.
Niet half zoveel werk als users uitleggen waarom hun telefoontje van anderhalf jaar oud waar toentertijd de hoofdprijs is voor betaalt ineens zo traag aanvoelt.

Citaat:
Mwoah.
Er zijn produkten van Apple waar ik gecharmeerd van was en (serieus) overwogen heb ze aan te schaffen.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 10:57
Verwijderd
Ja, kan allemaal wel zijn, maar ik zie die praktijken in de hele industrie. Het is niet specifiek een Apple-issue. Ik heb hetzelfde gezeik met Microsoft en Windows 10 updates die je niet meer uit kan zetten. Soms is dat gewoon nodig, ook voor een werkstation. Er wordt voor ons bepaald, we bepalen niet meer zelf.

En dit
Citaat:
Niet half zoveel werk als users uitleggen waarom hun telefoontje van anderhalf jaar oud waar toentertijd de hoofdprijs is voor betaalt ineens zo traag aanvoelt.
is ook niet helemaal waar. Ik had ook die traagheidsissues, en heb een chat met support gedaan. Hij heeft wat instellingen bekeken via het support-ding wat je kan invoken, en daarna hebben we de instellingen gereset. Netwerk, dat soort dingen. Probleem over. En dat bleek bij veel anderen het probleem ook op te lossen. Wat het fixt? Geen flauw idee, maar het is gefixt in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 11:06
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ehr, nogmaals: ik kaart specifiek deze issue aan naar aanleiding van een opmerking door Ieke. Dus het gáát om specifiek deze issue. Je kunt er alle wereldproblematiek bij halen, feit is dat dit schaamteloze geblunder van Apple benoemd mag worden. In dat kader weiger ik mee te gaan in de lethargie achter "we bepalen niet meer zelf"; de enige reden dat het zo ver is gekomen dit soort shit structureel met de mantel der liefde te bedekken -- een intrinsieke kwaliteit van fanboys.

Wat je schrijft over snelheidsproblemen: ik zie niet in wat dat hiermee te maken heeft, afgezien van wellicht nóg meer flaws by design. Ja, die zijn inherent aan development. Ja, alles en iedereen heeft dit. Echter; bij Apple geldt een iets hogere lat door zorgvuldig opgebouwd imago met bijbehorende prijsstelling. De veelgehoorde statements dat het allemaal "zoveel beter", "zoveel fijner", "zoveel sneller", "zoveel stabieler" is bij Apple blijkt gewoon niet te kloppen -- behalve in de hoofden van de Apple-consument, kudo's to Apple voor dat.

Anderzijds is het niet heel anders dan een "audiofiel" die luidsprekerkabels van €100 per strekkende meter significant beter vindt klinken dan een uitgevouwen metalen kleerhanger.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 11:15
Verwijderd
Ja, nou jah, die opmerking is dus niet relevant want het is gefixt in 11.3.

En stabieler en gebruikersvriendelijker is het sowieso. iPhonegebruikers hebben bij ons met afstand de minste user requests over hun apparatuur en bijna nooit klachten en dat is de enige waardevolle statistiek je er objectief op los kan laten.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 11:33
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Natuurlijk is het relevant; het is niet meer dan ordinaire damage control. Dat jij hier lovend over bent zegt veel. Met het ontwerpen van zo'n throttling-functie had het metéén beschikbaar moeten zijn. Dat is dus exact het probleem: de gekozen strategie van A tot Z valt niet te rijmen met premium hard- en software en navenante prijsstelling. Wie gaat een telefoon kopen waarvan op voorhand bekend is dat na periode X de specs downscaled worden omdat anders de telefoon in kwestie spontaan uit kan vallen? Get real.

Ik vraag me af in hoeverre je bij de consequenties stilstaat, namelijk, nog los van het bewust verneuken van de consument door Apple. Hoeveel mensen zullen naar aanleiding van dit gegeven een nieuwe telefoon gekocht hebben omdat de relatie tussen performance en batterijduur niet in kaart is gebracht door Apple?

Verbijsterend dat je hier zo makkelijk over denkt. Maar ja. Wat ik al zei; intrinsieke kwaliteit
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 11:39
Verwijderd
Waarom is dit nu wel relevant maar was het voor de camera's dan wel zo dat je niet in het verleden aan het praten was maar over de huidige lijn? Er was een probleem en het is gefixt. Het is niet altijd een even makkelijk bedrijf om mee te werken, neither is Google (probeer HSTS-verificatie maar eens uit te zetten in Google-prutzooi). So what. Allemaal hebben ze nukken.

Ik vind dat je erg makkelijk de dingen waar de hele industrie zich schuldig aan maakt, alleen bij Apple een giga-probleem van maakt.

En het zit wel iets genuanceerder in elkaar dan hoe jij het nu roept. Maargoed, als je voor iedere winkeldiefstal de doodstraf eist is criminaliteit natuurlijk snel uitgeroeid.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2018, 11:42
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik beweer zeker niet dat een iPhone de beste is, maar als ik kijk naar het verschil in foto’s die mijn omgeving in appgroepen rond stuurt zijn die van de iPhones meestal beter. Voor de echt betere foto’s heb ik een spiegelreflex, maar het is fijn dat de camera die je bij de hand hebt ook redelijke foto’s geeft.
Ik ben enorm blij met hoe alles hier in huis op Apple draait. Wil niet zeggen dat iets anders slechter is, maar het werkt gewoon fijn.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 12:06
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Onnozel daar energiebeheer in laptops naar mijn weten altijd inzichtelijk én configureerbaar is.
https://tweakers.net/reviews/5909/th...prestatie.html
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 12:30
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Waarom is dit nu wel relevant maar was het voor de camera's dan wel zo dat je niet in het verleden aan het praten was maar over de huidige lijn? Er was een probleem en het is gefixt. Het is niet altijd een even makkelijk bedrijf om mee te werken, neither is Google (probeer HSTS-verificatie maar eens uit te zetten in Google-prutzooi). So what. Allemaal hebben ze nukken.
Dude, blijf nou eens bij de casus. Nogmaals; je kunt alle wereldproblematiek er bij halen maar het is volstrekt niet relevant.

Citaat:
Ik vind dat je erg makkelijk de dingen waar de hele industrie zich schuldig aan maakt, alleen bij Apple een giga-probleem van maakt.
Ik begrijp dat je dit denkt, maar dat is niet zo. Daarom begon ik eerder over bijvoorbeeld NVidia.

Citaat:
En het zit wel iets genuanceerder in elkaar dan hoe jij het nu roept. Maargoed, als je voor iedere winkeldiefstal de doodstraf eist is criminaliteit natuurlijk snel uitgeroeid.
Welke nuance heb ik dan gemist? Is het niet zo dat Apple willens en wetens specifieke keuzes gemaakt heeft en de consument daar pas van op de hoogte bracht nádat duidelijk werd hoe de vork in de steel zat door onderzoek van een derde partij? Ben je het niet met mij eens dat Apple dit vanaf de release op z'n minst in de software kenbaar had moeten maken in plaats van nadat ze min of meer betrapt werden? Vind je niet dat je dit soort shit niet thuishoort bij "premium user experience"?

Ik eis niet de doodstraf; ik verwacht dat iemand rationeel naar shit kijkt (c.q. kan kijken) en dan ook een correct oordeel velt. Het is lekker makkelijk je te verschuilen achter wereldleed en de passieve houding "je hebt toch nergens meer invloed op".
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 12:33
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Goed, dan beperk ik mijn uitspraak tot de situatie vóór Kaby Lake.

edit: Niet dat het bijster relevant is: Intel levert aan derde partijen die er een ontwerp omheen vouwen. De koelmogelijkheden zijn dus niet direct de verantwoordelijkheid van Intel. Dat maakt in dit geval het grote verschil: Apple levert geen losse units aan derde partijen. Apple ontwerpt zélf. Met andere woorden: een bloedsnelle CPU door Apple wordt gekoeld door Apple (qua heatsink, airflow, koelpasta, ..) en dus valt het Apple aan te rekenen wanneer daar shit spaak loopt. Bij Intel ligt dat in dit geval behoorlijk anders.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 12:47
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik heb sinds een tijdje een simlockvrije Samsung J 5 voor ca. € 200. Bevalt prima maar ik heb dan ook nooit een Iphone gehad.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 13:03
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Bevalt prima maar ik heb dan ook nooit een Iphone gehad.
Dan mag je door de hemelpoort.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 13:17
Verwijderd
Ik consumeer ook even mee van de tips hier. Alleen ik heb een hekel aan gadgets kopen dus ik stel het al heel lang uit en loop nog steeds met een Motorola Moto G die op zich wel heel fijn is maar met een accu die plotseling kan uitvallen en waar je met bellen elkaar niet meer echt verstaat
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Dude, blijf nou eens bij de casus. Nogmaals; je kunt alle wereldproblematiek er bij halen maar het is volstrekt niet relevant.
Het is zeer zeker wel relevant omdat je premisse "alleen dit bedrijf is kut" niet klopt. Dan heeft het verder geen zin om te discussiëren. Ik probeer je te laten zien dat je blijft hakken op één ding en ook nog eens een niet zo relevant ding, dat iedereen in de industrie zich schuldig maakt aan dit soort praktijken en dat er bij dit soort argumentatie geen enkele leverancier overblijft waar je wél iets van kan kopen. Je komt dan zelfs nog met "kijk dit Apple statement ", maar SPECTRE en MELTDOWN mogen niet aangehaald worden, terwijl er even diep vernederende zo niet ergere statements van Intel zijn verschenen over dit?

Citaat:
Ik begrijp dat je dit denkt, maar dat is niet zo. Daarom begon ik eerder over bijvoorbeeld NVidia.
Dus jij mag wel vergelijken met andere dingen maar ik niet. Nou jah, dan heeft de discussie verder geen zin. Je hebt gewonnen. Fijne dag.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 13:52
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Het is zeer zeker wel relevant omdat je premisse "alleen dit bedrijf is kut" niet klopt.
Dat is niet de premisse. Dat heb ik nu al duisentmiljard keer gezegd. Stop eens met lezen van niet-bestaande statements.

Citaat:
Dan heeft het verder geen zin om te discussiëren.
De enige reden dat het inderdaad geen zin heeft, is omdat jij weigert kritisch te zijn omdat "de rest ook kut is". Soit, maar zég dat dan gewoon, zonder mij te betichten van "anti-fanboy" zijn. Shit is shit, of het nou door X of door Y wordt geproduceerd. In dit geval gaat het om X. Wat Y doet, is nu niet relevant.

Citaat:
Ik probeer je te laten zien dat je blijft hakken op één ding en ook nog eens een niet zo relevant ding,
Nee. Er zijn genoeg dingen om op te hakken. Nu ging het specifiek om een blamage van Apple. Maar schijnbaar heeft Apple een speciaal plekje in jouw hart waardoor je een soort Pavlov-reactie krijgt bij kritiek op Apple.

Citaat:
dat iedereen in de industrie zich schuldig maakt aan dit soort praktijken en dat er bij dit soort argumentatie geen enkele leverancier overblijft waar je wél iets van kan kopen. Je komt dan zelfs nog met "kijk dit Apple statement ", maar SPECTRE en MELTDOWN mogen niet aangehaald worden, terwijl er even diep vernederende zo niet ergere statements van Intel zijn verschenen over dit?
Zie boven.

Citaat:
Dus jij mag wel vergelijken met andere dingen maar ik niet. Nou jah, dan heeft de discussie verder geen zin. Je hebt gewonnen. Fijne dag.


Je snapt verdomd goed dat ik dat opnoemde om inzichtelijk te maken dat ik een broertje dood heb aan fanboy of anti-fanboy zijn. Dat ik spijt heb van de keuze hardware van NVidia te kopen omdat 't bedrijf dingen flikt waar ik to-taal niet van gediend ben. Wees eens rationeler, joh.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Dat is niet de premisse. Dat heb ik nu al duisentmiljard keer gezegd. Stop eens met lezen van niet-bestaande statements.
Steek hand in eigen boezem. Waar ben ik precies lovend over geweest over het automatisch throttlen van performance?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Apple claimt premium hardware en software te leveren.
Ga je ook lopen kankeren bij WC-eend als je niet alle strontvlekken wegkrijgt omdat ze van WC-eend nou eenmaal hadden gezegd dat WC-eend de beste is? Of snap je hoe marketing werkt?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-03-2018, 14:13
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Steek hand in eigen boezem. Waar ben ik precies lovend over geweest over het automatisch throttlen van performance?
Nergens. Then again; dat zég ik ook nergens. Wat ik wél zeg is dat jij hoofdzakelijk andere misstanden aanhaalt, zonder dat het relevant is. Daarnaast stel je dat ik nogal wat nuanceringen mis, waarop mijn antwoord is welke nuanceringen ik precies mis en je concreet vraag waar je het oneens met me bent. Daar volgt geen antwoord op, afgezien van de bekende "MAAR SPECTRE EN MELTDOWN DAN"..

Citaat:
Ga je ook lopen kankeren bij WC-eend als je niet alle strontvlekken wegkrijgt omdat ze van WC-eend nou eenmaal hadden gezegd dat WC-eend de beste is? Of snap je hoe marketing werkt?
Sterk
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk is het relevant; het is niet meer dan ordinaire damage control. Dat jij hier lovend over bent zegt veel.
Wat is dit dan?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 14:17
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Wat is dit dan?
Je bent er niet blij mee dat het gefixt is..?
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 14:23
Verwijderd
De nuance is dat het probleem niet bij alle toestellen optrad maar slechts bij een relatief kleine subserie, daarnaast is er, voordat het spiet-mi-donders-briefje er kwam, intern al lang geprocedureerd dat batterijen altijd rücksichtslos vervangen dienen te worden bij performance of batterij-issues, in de VS zelfs buiten de drie uur garantie die je daar krijgt. Ik vind het redelijk opgelost met een hobbelige start. Zoals ik zei, het is allemaal niet netjes begonnen maar volgens mij zijn alle problemen uiteindelijk opgelost.

Daarnaast is Apple heel duidelijk: Bepaalde dingen heb je geen controle over, dat bepalen zij. Dat is onderdeel van het totaalplaatje. Natuurlijk zijn vooral de Android-liefhebbers (die niet eens een iOS-apparaat hebben, neem ik aan) hier het meest gepikeerd over. Het is een gesloten bedrijf, ze doen bijna nooit mededelingen en ze nemen vaak beslissingen zonder dat ze dat terugkoppelen naar gebruikers. Apple wil het volledige ecosysteem onder controle hebben. Dat hoeft voor mij persoonlijk niet zo nodig maar ik kan ook niet zeggen dat ik het ooit gemist heb dat ik een app niet kan installeren omdat het in de vorm van een iPhone-equivalent van een apk is.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Je bent er niet blij mee dat het gefixt is..?
Ik vind het prima dat het gefixt is en zo hoort het ook. Hoezo ben ik lovend als ik zoiets zeg?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 14:28
Verwijderd
En wat zegt het precies, dat ik het normaal vind dat een fabrikant problemen oplost die ze zelf veroorzaakt hebben?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 14:40
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
De nuance is dat het probleem niet bij alle toestellen optrad maar slechts bij een relatief kleine subserie, daarnaast is er, voordat het spiet-mi-donders-briefje er kwam, intern al lang geprocedureerd dat batterijen altijd rücksichtslos vervangen dienen te worden bij performance of batterij-issues, in de VS zelfs buiten de drie uur garantie die je daar krijgt. Ik vind het redelijk opgelost met een hobbelige start. Zoals ik zei, het is allemaal niet netjes begonnen maar volgens mij zijn alle problemen uiteindelijk opgelost.
Een relatief kleine subserie? Het ging om het tacklen van een probleem met unexpected shutdowns -- dat werd in iOS 10.2.1 opgelost door "enhanced power management". Dat jij dit een "hobbelige start" noemt, vind ik merkwaardig. Het is bewust verneuken van de consument.

Citaat:
Daarnaast is Apple heel duidelijk: Bepaalde dingen heb je geen controle over, dat bepalen zij. Dat is onderdeel van het totaalplaatje. Natuurlijk zijn vooral de Android-liefhebbers (die niet eens een iOS-apparaat hebben, neem ik aan) hier het meest gepikeerd over. Het is een gesloten bedrijf, ze doen bijna nooit mededelingen en ze nemen vaak beslissingen zonder dat ze dat terugkoppelen naar gebruikers. Apple wil het volledige ecosysteem onder controle hebben. Dat hoeft voor mij persoonlijk niet zo nodig maar ik kan ook niet zeggen dat ik het ooit gemist heb dat ik een app niet kan installeren omdat het in de vorm van een iPhone-equivalent van een apk is.
Ik ben er niet gepikeerd over, de vendor lock-in, ik wíl het gewoon niet. Dat andere mensen daar geen of minder moeite mee hebben geloof ik meteen en prima verder, ondanks het gebrek aan begrip mijnerzijds te kiezen voor een rigide keurslijf.

Citaat:
Ik vind het prima dat het gefixt is en zo hoort het ook. Hoezo ben ik lovend als ik zoiets zeg?
Je komt over alsof iemand bewust kokend water over je heen kiept en daarna prima, prettig, en gezellig vindt dat diezelfde persoon nadien met een pot aloë vera langs komt, alsof de actie daarvoor niet ter zake doet en het ook niet van belang is te onderstrepen dat je dat soort fratsen niet uithaalt.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 14:52
Verwijderd
Kokend water? Omdat je onder bepaalde voorwaarden performanceverlies had? Is goed.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 15:25
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ik vind dit veel ernstiger dan de simplificatie "onder bepaalde voorwaarden performanceverlies"

Maar goed, whatever floats your boat.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 18:23
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ik beweer zeker niet dat een iPhone de beste is, maar als ik kijk naar het verschil in foto’s die mijn omgeving in appgroepen rond stuurt zijn die van de iPhones meestal beter. Voor de echt betere foto’s heb ik een spiegelreflex, maar het is fijn dat de camera die je bij de hand hebt ook redelijke foto’s geeft.
Ik ben enorm blij met hoe alles hier in huis op Apple draait. Wil niet zeggen dat iets anders slechter is, maar het werkt gewoon fijn.
Ik denk dat de fotokwaliteit in je omgeving vooral ligt aan de persoon. M'n moeder heeft bijv dezelfde telefoon als ik, maar heeft verdomd slechte camera skills. :'D
Anyhoo, Ik snap dat het fijn is als al je apparatuur goed samenwerkt, maar met een android kan je ook alles synchen en het kost een paar duitjes minder. M'n net nieuwe moto x4 was nog geen 300,- en is snel, heeft veel opslag, een panorama-camera én is smash- en water resistant.
Dikke prima.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 18:25
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik moet echt heel hard om dit topic lachen :’D
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 18:27
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Overigens zoek ik een vervanger voor mijn iPhone 5s en ik vond de huawei p9 lite mini er heel fijn uit zien. Vooral ook om het formaat en hij kost geen drol. Maar ik moet nog even langs de winkel om m in real life te bekijken
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 18:29
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ha thanks voor alle reacties! Ik besefte toen ik alle reacties las dat ik toch echt weer een Iphone wilde. Dus ik heb nu de Iphone 6s 64gb gekocht. Bevalt tot nu toe echt super, wat een vooruitgang!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 20:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Overigens zoek ik een vervanger voor mijn iPhone 5s en ik vond de huawei p9 lite mini er heel fijn uit zien. Vooral ook om het formaat en hij kost geen drol. Maar ik moet nog even langs de winkel om m in real life te bekijken
Ik heb al anderhalf jaar een Huawei P9 lite en ik vind het nog steeds de fijnste telefoon die ik ooit gehad heb
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Nieuwe telefoon
sm.023x
7 24-05-2017 08:02
Onzin Mobiel-advies gevraagd
WolterB
36 26-09-2015 17:11
Software & Hardware nieuwe telefoon
NN
13 25-09-2007 21:03
Software & Hardware Abonnement mobiele telefoon
Verwijderd
11 07-07-2006 16:56
Software & Hardware [GSM] Goedkope, simlockvrije telefoon
Daantje_0705
6 05-04-2005 20:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.