Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2013, 13:53
xMariaatjee
xMariaatjee is offline
Hoi mensen,

ik heb een broertje van 7 en hij liegt heel veel.
Hij was een paar weken heel boos (weet niet meer precies waarover, maar niet heel ernstig ofsow, we hadden een klein ruzietje, maar het ging volgens mij over iets heel onbenulligs) en toen heeft hij een hoop dingen gedaan op mijn kamer..

1. Typex gesmeerd op mijn bureau (gelukkig niet al te veel), op mijn behang (boze smiley enzo), op een lievelingsschilderijtje van mij en op m'n gordijn..

2. Hij is ff met een perforator rondgegaan, gaten in allemaal papieren -> allemaal weg moeten gooien.. In een hele mooie kaart van mij die ik graag bewaarde, zitten ook gaten en ook in een boek van mij (paperback, dus nog meer gaten). Voor de rest was mijn bureau gelukkig rommelig, dus voor de rest niet echt iets belangrijks geperforeerd
Ook heeft hij met de perforator twee gaten gemaakt in mijn gordijn en die heeft hij daarna volgens mij proberen te 'repareren' met typex..

Wanneer ik achter dit alles kwam, was ik natuurlijk mega boos. Ik ben naar m'n broertje en m'n moeder gegaan. Broertje wist van niks en zei dat hij het niet gedaan had. M'n moeder geloofde hem (voorlopig). Ik wist heel zeker dat hij het had gedaan. M'n vader vind volgens mij nog steeds dat hij weinig verkeerd doet, al heb ik er met hem weinig over gepraat.

Op een avond heb ik het hem net zo lang gevraagd en hij gaf een soort van toe. Het is typisch zijn gedoe, en ik hoorde gewoon aan hem dat hij loog. Van dit liegen werd ik nog veel bozer. Toen heb ik er met mijn moeder erover gepraat en die geloofde me eindelijk.
Maar.. er is nog steeds niks aan gedaan, geen excuses helemaal niks. Dat hij geen straf heeft gekregen, ja als ik een ouder was zou ik dat wel doen, maar daar bemoei ik me niet mee en tja het is en blijft je broertje.

Telkens als ik die typex op m'n muur zie of die gaten in mijn lievelingsboek en kaart word ik toch weer pissig.

Wat moet ik doen? Hij liegt namelijk nog al vaker en als ik nu bij hem zijn lievelingsspullen ga perforeren en typexen (wat ik dus echt niet kan, zou het toch nog lullig vinden..) worden ze waarschijnlijk super boos op mij enzo, maar als hij het doet is er niks aan de hand.

Nogmaals, Wat moet ik doen??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2013, 14:38
Verwijderd
Vertel het aan je ouders?
en kan je niet je deur van je kamer op slot doen, dat je broertje in iedergeval niet binnen kan komen?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 15:36
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Zet je eroverheen. Het is niet meer terug te draaien, dus dat schiet niet op. De volgende keer dat je broertje graag wil dat je iets voor hem doet zeg je hem gewoon dat je dat pas doet als hij zijn excuses heeft aangeboden voor het typex incident. Je laat je toch niet het leven zuur maken door iemand van 7? Ga lekker verder met je leven, hij valt vanzelf wel een keer door de mand met al zijn gelieg.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 15:47
Verwijderd
Het is niet jouw plaats om boos op hem te worden, hem te corrigeren of op te voeden. Dat moeten je ouders doen, hij is pas 7. Een echte ruzie kun je ook niet met hem maken, want daar is hij gewoonweg te jong voor. Kaart het aan bij je ouders, en geef je grenzen aan. Vraag bijvoorbeeld om je kamer af te mogen sluiten als zij niet van plan zijn iets aan zijn gedrag te doen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 17:34
Tomdabom
Avatar van Tomdabom
Tomdabom is offline
Tuurlijk mag ze wel boos op hem zijn, je mag zo'n kereltje heus wel duidelijk maken dat zoiets stout is en niet mag, dat snapt iemand van 7 echt wel, ik heb namelijk ook zo'n broertje ook van 7
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 18:01
Verwijderd
Je kúnt best boos op hem worden ja. Maar het is niet je plááts dat te doen, zijn ouders moeten dat doen. Jij bent niet de opvoeder. Daarnaast heeft het geen zin duidelijk te maken dat zoiets stout is en niet mag, als zijn opvoeders niet datzelfde standpunt innemen. Dan leer je hem vooral nog sneakier te zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 18:01
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Bizar, dat je ouders niet ingrijpen bij zulke streken van je broertje en je zelfs niet eens geloven. Alsof je zelf je kamer rond gegaan bent met Tipp-Ex en 'n perforator . In 't vervolg zou ik je broertje gewoon even hard terugpakken hoor! Erg flauw, maar zo leert ie tenminste dat ie er niet zomaar ongestraft mee wegkomt. Hopelijk houdt ie zich voortaan in als ie begrijpt dat ie de volle laag terugkrijgt .
__________________
En dat meen ik!

Laatst gewijzigd op 08-04-2013 om 19:13. Reden: Oeps.. 'typex' :D
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 18:15
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Je kúnt best boos op hem worden ja. Maar het is niet je plááts dat te doen, zijn ouders moeten dat doen.
Maar als je dit zo zegt, dan mag niemand meer boos worden op iemand anders. Of geldt het alleen voor kinderen? En alleen als het familie is?

Als iemand nu bij mij op bezoek is en mijn spullen sloopt, word ik toch ook boos op die persoon? Dan ga ik toch niet zijn ouders bellen?

En toen ik op de basisschool zat en iemand mijn fiets had gemold, was ik ook pissig. Ja, het is de schuld van die ouders, omdat ze blijkbaar niet weten hoe ze kinderen moeten opvoeden, maar wanneer iemand jouw spullen sloopt heb je álle recht om pissig te worden en je mag zeker wel laten merken dat je het niet waardeert.

Het zou mooi worden zeg, als ze haar broertje maar gewoon zijn gang moet laten gaan omdat haar ouders /care hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 00:52
Verwijderd
Citaat:
Maar als je dit zo zegt, dan mag niemand meer boos worden op iemand anders. Of geldt het alleen voor kinderen? En alleen als het familie is?

Als iemand nu bij mij op bezoek is en mijn spullen sloopt, word ik toch ook boos op die persoon? Dan ga ik toch niet zijn ouders bellen?

En toen ik op de basisschool zat en iemand mijn fiets had gemold, was ik ook pissig. Ja, het is de schuld van die ouders, omdat ze blijkbaar niet weten hoe ze kinderen moeten opvoeden, maar wanneer iemand jouw spullen sloopt heb je álle recht om pissig te worden en je mag zeker wel laten merken dat je het niet waardeert.

Het zou mooi worden zeg, als ze haar broertje maar gewoon zijn gang moet laten gaan omdat haar ouders /care hebben.
dit gaat over kinderen onder de tien, en hun vermogen iets te begrijpen. En jouw positie als wel hogere leeftijd maar niet de opvoeder.

Je hebt niet het recht pissig te worden op een kind van 7. Je verdere geblaat gaat niet op.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 01:20
Verwijderd
dat broertje van jou is echt geniaal
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 11:39
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
dit gaat over kinderen onder de tien, en hun vermogen iets te begrijpen. En jouw positie als wel hogere leeftijd maar niet de opvoeder.

Je hebt niet het recht pissig te worden op een kind van 7. Je verdere geblaat gaat niet op.
Dus je vindt werkelijk dat zij haar broertje maar zijn gang moet laten gaan? Kamer vernielen, prima hoor, want papa en mama doen er toch niets aan. Straks gaat het broertje haar slaan. Ook maar door laten gaan? Want papa en mama doen er geen fuck aan.

Zou lekker zijn zeg. Wanneer is genoeg genoeg?

Mijn broertje was vroeger ook ontzettend driftig en irritant. Het is zo ver gekomen dat ik mijn deur moest barricaderen met een kast, omdat 'ie de hele tijd schreeuwend binnenkwam en ik mocht geen slot op mijn deur "want wat als er vuur uitbreekt, blaat." Als ik hem niet een paar keer hardhandig mijn kamer uit had gewerkt was ook de hele keet afgebroken. Er is een grens hoor. Zelfs wanneer je snapt dat het de schuld is van de ouders en niet van het kind hoef je niet alles over je heen te laten komen.

Edit: Pas toen hij op de middelbare school zat is het beter geworden en nu kunnen we prima met elkaar, dus er is een grote kans dat het allemaal later wel beter wordt. Maar op dat moment, als het dag in, dag uit, week in, week uit zo gaat, dan word je er gewoon ziek van. En ik ken uiteraard de situatie niet van de TS, maar mijn ouders waren gescheiden en mijn moeder werkte in ploegendienst, dus die was vaak de hele dag weg of had nachtdienst of zo, dus dan zat ik alleen thuis met mijn broertje. En kinderen kunnen ontzettend achterbaks doen. De onschuld zelve wanneer mijn moeder thuis was, en complete drama wanneer ze weg was. Ja, hij was jong en ja het was te wijten aan mijn ouders, maar eh.. wat moet je dan? Gewoon alles maar goedkeuren en erbij staan kijken wanneer dingen worden vernield, of wanneer je fysiek wordt aangevallen? Lijkt me niet.

Laatst gewijzigd op 07-04-2013 om 11:53.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 11:52
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Je hebt niet het recht pissig te worden op een kind van 7. Je verdere geblaat gaat niet op.
De kinderen van 7 die ik ken weten donders goed wat ze doen en wat niet mag. Misschien ga ik met ouders om die eerder met opvoeden beginnen?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 13:07
Verwijderd
Jongens, lees mijn eerste post hier dan. Ik zeg niet dat dat kind zijn gang mag gaan. Lezen. Het is als oudere alleen niet je plek de keuzes te maken. Als in een winkel het personeel boos wordt op een kind dat iets sloopt, hoort dat ook niet.

Ik lees je post niet eens want je blijkt mijne al twee keer niet te hebben gelezen, Vowel.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 13:50
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Holy crap, ik heb jouw post wel gelezen, maar het is zo simpel niet. En dat zou je weten als je ook last hebt gehad van een irritant, agressief broertje. Je kunt het aankaarten bij je ouders, maar die zijn er ook niet 24/7 bij (en sommige ouders zijn nu eenmaal slechte opvoeders). Als dat dan (om welke reden dan ook) geen oplossing is, tja.

Dan kun je inderdaad nog steeds vinden dat het jouw plaats niet is, en dat je wellicht niet boos mag worden op een kind van 7, maar dat is op zo'n moment vooral politiek correct gelul dat een situatie ook niet verbetert.

@TS: wanneer je thuis bent kun je er makkelijk voor zorgen dat hij niet in je kamer komt. Zet een stoel/tafeltje/kast voor je deur. Als je niet thuis bent, ja dan wordt het lastig als je net als ik geen slot op je deur mag. Wat je kunt doen is belangrijke dingen ergens opbergen waar hij niet zo snel zal kijken. Zo had ik een doos in mijn kledingkast staan onder een hoop andere spullen waarin ik bepaalde dingen bewaarde. Zo ver zal hij vast niet gaan zoeken als hij weer eens zin heeft om iets te slopen.

Doet je broertje ook dit soort dingen als je ouders wel thuis zijn? Mocht hij weer zoiets flikken, haal dan 'stiekem' je ouders erbij zodat ze hem betrappen terwijl hij iets doet (zodat je direct bewijs hebt en het niet achteraf hoeft te vertellen). Waarschijnlijk willen je ouders echt wel dat je broertje zich gedraagt, maar ze zijn niet overal bij.

Als hij ook fysiek wordt (slaan en zo), dan mag je hem best je kamer uitzetten, ook als je hem daarbij een beetje hard moet wegsleuren.

Laatst gewijzigd op 07-04-2013 om 13:57.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 13:53
Verwijderd
IP cam op je kamer hangen, en hem en je ouders de beelden laten zien.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 14:06
Businessguy
Avatar van Businessguy
Businessguy is offline
Dit lijkt me een lastige situatie voor jou omdat je ouders de hand boven het hoofd houden van je broertje.
Ga een serieus gesprek voeren met zowel je vader als moeder en leg uit hoe jij erover denkt en laat daarna het woord aan je ouders.
Probeer het met zijn 3e eens te worden en ga je ouders niet tegen spreken als zij niet zeggen wat jij wilt horen.
__________________
Het komt wel goed schat.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Holy crap, ik heb jouw post wel gelezen, maar het is zo simpel niet. En dat zou je weten als je ook last hebt gehad van een irritant, agressief broertje. Je kunt het aankaarten bij je ouders, maar die zijn er ook niet 24/7 bij (en sommige ouders zijn nu eenmaal slechte opvoeders). Als dat dan (om welke reden dan ook) geen oplossing is, tja.

Dan kun je inderdaad nog steeds vinden dat het jouw plaats niet is, en dat je wellicht niet boos mag worden op een kind van 7, maar dat is op zo'n moment vooral politiek correct gelul dat een situatie ook niet verbetert.

@TS: wanneer je thuis bent kun je er makkelijk voor zorgen dat hij niet in je kamer komt. Zet een stoel/tafeltje/kast voor je deur. Als je niet thuis bent, ja dan wordt het lastig als je net als ik geen slot op je deur mag. Wat je kunt doen is belangrijke dingen ergens opbergen waar hij niet zo snel zal kijken. Zo had ik een doos in mijn kledingkast staan onder een hoop andere spullen waarin ik bepaalde dingen bewaarde. Zo ver zal hij vast niet gaan zoeken als hij weer eens zin heeft om iets te slopen.

Doet je broertje ook dit soort dingen als je ouders wel thuis zijn? Mocht hij weer zoiets flikken, haal dan 'stiekem' je ouders erbij zodat ze hem betrappen terwijl hij iets doet (zodat je direct bewijs hebt en het niet achteraf hoeft te vertellen). Waarschijnlijk willen je ouders echt wel dat je broertje zich gedraagt, maar ze zijn niet overal bij.

Als hij ook fysiek wordt (slaan en zo), dan mag je hem best je kamer uitzetten, ook als je hem daarbij een beetje hard moet wegsleuren.
politiek correct geneuzel waar je niks mee opschiet? Dat is 'zet het van je af '. Maar zelf even lekker het white trash uithangen heeft juist weinig zin. Je broertje wordt nu al geloofd, o wee als er een haar gekrenkt wordt of jij ooit nog iets wil regelen met je ouders. Verstand opbrengen is niet per definitie politiek correct gelul.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 15:12
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
politiek correct geneuzel waar je niks mee opschiet? Dat is 'zet het van je af '. Maar zelf even lekker het white trash uithangen heeft juist weinig zin. Je broertje wordt nu al geloofd, o wee als er een haar gekrenkt wordt of jij ooit nog iets wil regelen met je ouders. Verstand opbrengen is niet per definitie politiek correct gelul.
Luister eens. Nergens zeg ik dat ze niet moet proberen iets met haar ouders te regelen. Maar dat heeft (in sommige gevallen) ook maar beperkt effect, doordat bijvoorbeeld de ouders er niet altijd zijn. En in mijn geval werd mij geen toestemming gegeven een slot op mijn deur te maken. Hoe houd je dan een driftig, agressief joch uit je kamer als je ouders er niet zijn? Door de deur te barricaderen. Ik hoop voor de TS dat zij dat slot wel kan krijgen, want dat maakt de situatie een stuk makkelijker.

Mijn punt is dat je écht wel het recht hebt jezelf (en je spullen) te beschermen tegen je broer(tje(s)). En als je daarbij een keer boos moet worden of drastische maatregelen moet nemen (dat ik mijn deur jarenlang hebben moeten barricaderen vind ik echt van de zotte. Maar goed, het werkte..), dan is dat maar zo.

Met je ouders praten is uiteraard de beste (en eerste!) stap die je moet zetten, maar als dat niet werkt (omdat ze je niet geloven, er niet altijd zijn of gewoon niet weten hoe ze ermee om moeten gaan) kun je moeilijk achterover gaan zitten en alles over je heen laten komen.

Trouwens, ik heb het hier dus niet over slaan of hem helemaal verrot schelden, want dat heeft inderdaad geen nut.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-04-2013, 15:16
Verwijderd
Nou dan heb je het zelf toch ook over jouw politiek correcte gelul? Maar jouw eerste advies was pissig worden, en het redelijke overleg tussen volwassenen heeft goor zover bekend nog niet plaatsgehad. Alleen een 'mama hij pest me'.


Oftewel TS, overleg, stel iets voor, wees redelijk. Lukt dat niet, dam kom je hier melden hoe je ouders er dan in staan.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 15:23
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Nou dan heb je het zelf toch ook over jouw politiek correcte gelul? Maar jouw eerste advies was pissig worden, en het redelijke overleg tussen volwassenen heeft goor zover bekend nog niet plaatsgehad. Alleen een 'mama hij pest me'.
Nee. Er is altijd een eerste stap. Maar blijven volhouden dat de TS absoluut het recht niet heeft om pissig te worden of haar broertje te vertellen ergens mee op te houden is gewoon onzin.

Laatst gewijzigd op 07-04-2013 om 15:28. Reden: PM-waardig.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 15:30
Verwijderd
Dit gaat niet om mijn humeur, dat is namelijk prima. Het gaat erom dat je eerst eens.begint met die eerste fatsoenlijke stap en niet direct begint met EN IK HEB HET RECHT OM.. Daar komt het namelijk nogal vaak op neer bij je terwijl dat nergens voor nodig is. Zeker hier niet.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 16:18
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Citaat:
Hoi mensen,

ik heb een broertje van 7 en hij liegt heel veel.
Hij was een paar weken heel boos (weet niet meer precies waarover, maar niet heel ernstig ofsow, we hadden een klein ruzietje, maar het ging volgens mij over iets heel onbenulligs) en toen heeft hij een hoop dingen gedaan op mijn kamer..

1. Typex gesmeerd op mijn bureau (gelukkig niet al te veel), op mijn behang (boze smiley enzo), op een lievelingsschilderijtje van mij en op m'n gordijn..

2. Hij is ff met een perforator rondgegaan, gaten in allemaal papieren -> allemaal weg moeten gooien.. In een hele mooie kaart van mij die ik graag bewaarde, zitten ook gaten en ook in een boek van mij (paperback, dus nog meer gaten). Voor de rest was mijn bureau gelukkig rommelig, dus voor de rest niet echt iets belangrijks geperforeerd
Ook heeft hij met de perforator twee gaten gemaakt in mijn gordijn en die heeft hij daarna volgens mij proberen te 'repareren' met typex..

Wanneer ik achter dit alles kwam, was ik natuurlijk mega boos. Ik ben naar m'n broertje en m'n moeder gegaan. Broertje wist van niks en zei dat hij het niet gedaan had. M'n moeder geloofde hem (voorlopig). Ik wist heel zeker dat hij het had gedaan. M'n vader vind volgens mij nog steeds dat hij weinig verkeerd doet, al heb ik er met hem weinig over gepraat.
Ouders geloven altijd de jongere kiddies, zeker als ze zo schijnheilig als de pest kunnen zijn of normaal altijd bij de 'normale' mensen willen horen en ook zo behandelt willen worden, maar als het draait om 'straf krijgen, dan zijn ze ineens nog heel jong & schattig. Natuurlijk is dit deels kind eigen maar het is wel bloed irritant.

Citaat:
Op een avond heb ik het hem net zo lang gevraagd en hij gaf een soort van toe. Het is typisch zijn gedoe, en ik hoorde gewoon aan hem dat hij loog. Van dit liegen werd ik nog veel bozer. Toen heb ik er met mijn moeder erover gepraat en die geloofde me eindelijk.
Maar.. er is nog steeds niks aan gedaan, geen excuses helemaal niks. Dat hij geen straf heeft gekregen, ja als ik een ouder was zou ik dat wel doen, maar daar bemoei ik me niet mee en tja het is en blijft je broertje.

Telkens als ik die typex op m'n muur zie of die gaten in mijn lievelingsboek en kaart word ik toch weer pissig.
Logisch dat je pissig bent, maar hang een papiertje of een poster over de typex heen & gooi die broek weg, hoe kut dan ook, maar dan word je niet elke keer als je in je kamer bent weer boos om iets wat geweest is..

Citaat:
Wat moet ik doen? Hij liegt namelijk nog al vaker en als ik nu bij hem zijn lievelingsspullen ga perforeren en typexen (wat ik dus echt niet kan, zou het toch nog lullig vinden..) worden ze waarschijnlijk super boos op mij enzo, maar als hij het doet is er niks aan de hand.

Nogmaals, Wat moet ik doen??
Zeg als eerste tegen je broertje, als je nog zoiets flikt kun je een reactie terug verwachten, je doet het niet, maar alleen dat schrikt hem al af meestal, want ja ze zijn nog jong maar weten dondersgoed de regels en als ze dat alleen maar doen om irritant te zijn, is dat echt zo hinderlijk. Ga ook nog een keer met je ouders praten, en vraag of je een slot op je deur mag omdat je geen zin hebt in ruzie steeds, wat door één simpel slotje voorkomen kan worden. Als dat niet werkt moet je gewoon even kijken of je broertje nog meer flikt en anders gewoon alternatieve opties verzinnen, idd iets voor je deur of aan de binnenkant zon'n slothanger dinkie, die je vastmaakt aan de muur, dat je deur nog wel een stukje open kan, maar dat ie er niet door kan.. &idd, als ze op de middelbare school zitten verandert dat echt direct, helaas is je broertje 7 en duurt dat nog 5 jaar, maar hopelijk verandert het al ietsjes eerder of vind je een oplossing!!

Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 22:37
brunettespy
Avatar van brunettespy
brunettespy is offline
Mijn zusje is 11 en doet precies hetzelfde, alleen ik heb een beetje last van smetvrees dus wat zij doet om het erger te maken is een beker vol spugen en wanneer ik slaap het over mij heen gieten
__________________
Uiterlijk straalt, innerlijk bepaald
Met citaat reageren
Oud 08-04-2013, 01:03
Verwijderd
Citaat:
Mijn zusje is 11 en doet precies hetzelfde, alleen ik heb een beetje last van smetvrees dus wat zij doet om het erger te maken is een beker vol spugen en wanneer ik slaap het over mij heen gieten
zulke mensen sla je gewoon per ongeluk in coma
Met citaat reageren
Oud 08-04-2013, 12:03
brunettespy
Avatar van brunettespy
brunettespy is offline
Whahahaha
__________________
Uiterlijk straalt, innerlijk bepaald
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2013, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Mijn zusje is 11 en doet precies hetzelfde, alleen ik heb een beetje last van smetvrees dus wat zij doet om het erger te maken is een beker vol spugen en wanneer ik slaap het over mij heen gieten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie te lieve broer, verlatingsangst
vleesstreepje40
6 12-10-2011 20:53
Liefde & Relatie Hoe bescherm ik mijn broertje tegen mijn moeder?
Sneeuwwitje
23 11-12-2010 18:18
Psychologie Lusteloze schizofrene broer
blurred
23 28-09-2009 21:16
De Kantine op wie ben je boos......
lingua
124 03-06-2004 15:49
Psychologie broertje deel 2, ik zit nu echt aan mn max....
a girl like me
21 27-06-2002 11:37
Psychologie mijn broertje heeft macht
a girl like me
3 09-06-2002 15:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.