Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2012, 14:38
kevinos91
kevinos91 is offline
Hallo allemaal,

Ik heb enkele maanden geleden het diploma Podiumtechnicus MBO4 behaald.
Deze opleiding duurde 4 jaar. Deze ben ik gaan volgen omdat ik destijds niet toegelaten werd tot havo vanwege mijn gemiddelde punt (in die periode hield ik totaal niet van leren). En mijn hobby was (en is nog altijd) licht en geluid. Vandaar die keuze

Het resultaat is dus dat ik MBO ben gaan doen in een richting waar ik toen ook al enig sinds werkzaam in was. Vanaf het 2de leerjaar (toen ik 18 werd) op het MBO heb ik mij ingeschreven als ondernemer/ZZP/eenmanszaak bij de KvK, inclusief alle dingen geregeld die erbij komen kijken enz. Vanaf toen ben ik dus begonnen als freelance podiumtechnicus.

Met het diploma in mijn zak sinds een aantal maanden terug, ben ik een aantal maanden in feite dus voltijd freelancer. In de tussentijd (sinds januari 2012) ben ik naast het freelance podiumtechnicus gebeuren, ook begonnen als freelance koerier en heb met een eigen bus/bakwagen naast podiumtechnicus ook een klein koeriersnetwerk opgezet. Als ik ga kijken naar hoeveel tijd ik steek in alles en wat ik uiteindelijk overhoud, zou ik zeggen dat ik dit mijn leven lang zou blijven doen.

Dit klinkt allemaal leuk en aardig, maar eigenlijk vind ik er geen bal aan. Er is voor mij geen uitdaging meer. Als ik kan kiezen uit dit de rest van mijn leven moeten doen of 'studeren', dan ga ik dus nu liever toch voor studeren. Vooral omdat ik merk dat mijn interessegebied zo enorm is verbreed de laatste maanden/jaren, en ik zo ambitieus ben geworden.

Ter informatie; ik ben net 21 jaar geworden dus tijd is er nog genoeg om te leren.

Nu het echte probleem.. ofja, iets waarvan ik het idee heb dat het voor mij wel eens een probleem zou kunnen worden De opleiding die ik gevolgd heb zaten Nederlands en Engels in als vakken, verder geen wiskunde, Duits ofzo.. En ik denk dus, dat ik sowieso de stap direct naar het HBO kan vergeten.. of heb ik dit mis?

Wat mijn huidig doel is; een opleiding gaan volgen op HBO niveau, dat mag ook een thuis studie zijn. Echter is dus de vraag hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik ben wel al van plan om naar open dagen te gaan. Maar hoe en wat en wanneer, dat ben ik nu nog allemaal aan het uitzoeken.

In principe heeft het allemaal tijd genoeg, maar hoe vroeger ik ermee begin hoe eerder ik klaar ben natuurlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2012, 13:02
Annefleur28
Annefleur28 is offline
Voor veel opleidingen op het HBO wordt je 'gewoon' aangenomen met een MBO4 diploma. Dit staat meestal aangegeven op de website bij toelatingseisen. En verder, je bent 21 dus zou je ook nog een 21+ toets kunnen gaan doen. Welke opleiding wil je gaan doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Studeren in Canada
TooTall
12 04-09-2011 11:30
Studeren Studeren in Engeland (buitenland)
Koreyca
8 23-01-2009 11:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.