Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2002, 08:57
Floef
Floef is offline
...>>

<<Wat iK me afvraag#

uMmmm, over de discussie van de multicUlturele-samenleving. nOU, zijn er mensen die sjeggen dat er 1 grote dominAnte NL-cultuur is. MAAR als ik kijk naar de zoveeuw verschillende lifestylen onder jongeren tegenwoordig... Of hebben lifestylen helemaal niets te maKen met de manier van leven en de bijbehorenDE waardes? hHmm vaagheiDje, er is toch altijd verschil geweest in godsdiensten, in Massa vs. Elite &bla? Hoe kun je de jongerenculturen van vandaag DE dAG indelen?---niet alle subculturen, maar globaal &dan +bijbehorende waardes----Of is er IDD maar 1?

Ja, denK maar is ffentjusss>>


<<...


iMMe--------fFLooOOoeF*
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2002, 09:24
S
Avatar van S
S is offline
Citaat:
Floef schreef:
...>>

<<Wat iK me afvraag#

uMmmm, over de discussie van de multicUlturele-samenleving. nOU, zijn er mensen die sjeggen dat er 1 grote dominAnte NL-cultuur is. MAAR als ik kijk naar de zoveeuw verschillende lifestylen onder jongeren tegenwoordig... Of hebben lifestylen helemaal niets te maKen met de manier van leven en de bijbehorenDE waardes? hHmm vaagheiDje, er is toch altijd verschil geweest in godsdiensten, in Massa vs. Elite &bla? Hoe kun je de jongerenculturen van vandaag DE dAG indelen?---niet alle subculturen, maar globaal &dan +bijbehorende waardes----Of is er IDD maar 1?

Ja, denK maar is ffentjusss>>


<<...


iMMe--------fFLooOOoeF*
<<WaT Ik Me AfVraaG#

Typ Je OowK Je OPSteLlEj vOoR SchOowj Zow>?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 09:51
Floef
Floef is offline
Citaat:
S schreef:
<<WaT Ik Me AfVraaG#

Typ Je OowK Je OPSteLlEj vOoR SchOowj Zow>?
sOowjie---uhhh die schOOl=vast affelopen//examen*
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 11:45
je$u$ crust
Avatar van je$u$ crust
je$u$ crust is offline
u bent genomineerd voor " " van de dag
__________________
Met de vlam in de pijp scheur ik door de Brennerpas,Met m'n dertig tonner diesel, ver van huis, maar in m'n sas *Henk Wijngaard groupie*
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 11:47
#JumpDaFuckUp!#
Avatar van #JumpDaFuckUp!#
#JumpDaFuckUp!# is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:
u bent genomineerd voor " " van de dag
Mijn stem heb je alvast
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 11:48
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
wtf?!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 12:06
psilo
Avatar van psilo
psilo is offline
whehehe HeB Je BrEeZzAaAaHhHhzZzzZz GeDrOnKeN OfZo!?????//////
__________________
rustig aan
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 12:53
Floef
Floef is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:
u bent genomineerd voor " " van de dag
wHahaha----

Jullie komen toch wel iets verder dan 'wat heb ik aan vandaag?' // nee, geintje ik zal proberen niet te vaak die SHIFT in de raggen en iets duidelijker te zijn.


Wat ik mij dus afvraag is of we kunnen spreken van 'DE Nederlandse jongere' of dat je daar -in globale groepen (welk?)- onderscheid in kunt maken. Dit in relatie tot cultuur&lifestyle. Of hebben cultuur&lifestyle niets met elkaar te maken?

ofsOw*
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 13:06
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
ik kan je niet meer serieus nemen, sorry..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 14:40
je$u$ crust
Avatar van je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
Floef schreef:


wHahaha----

Jullie komen toch wel iets verder dan 'wat heb ik aan vandaag?' // nee, geintje ik zal proberen niet te vaak die SHIFT in de raggen en iets duidelijker te zijn.


Wat ik mij dus afvraag is of we kunnen spreken van 'DE Nederlandse jongere' of dat je daar -in globale groepen (welk?)- onderscheid in kunt maken. Dit in relatie tot cultuur&lifestyle. Of hebben cultuur&lifestyle niets met elkaar te maken?

ofsOw*
ik geloof neit dat die realtie er is... ik geloof zelfs dat de nederlandsche cultuur niet echt meer bestaat we worden een polder in de grote tuin van amerika...

je hebt natuurlijk wel verschillende levensstijlen onder de jeugd elk met een eigen cultuurtje zoals kakkers/hiphoppers/discovee/alternatievelingen/skeeters etc
__________________
Met de vlam in de pijp scheur ik door de Brennerpas,Met m'n dertig tonner diesel, ver van huis, maar in m'n sas *Henk Wijngaard groupie*

Laatst gewijzigd op 08-06-2002 om 15:17.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 15:10
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ik zou hier met liefde op in willen gaan,maar ik snap het niet helemaal geloof ik.
Kan je je vraag misschien even iets beter formuleren.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 15:17
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Ik zou hier met liefde op in willen gaan,maar ik snap het niet helemaal geloof ik.
Kan je je vraag misschien even iets beter formuleren.
Ik heb niet eens zin meer om te proberen het te snappen als het half onleesbaar is
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 15:45
Floef
Floef is offline
Citaat:
]{ing schreef:
Ik heb niet eens zin meer om te proberen het te snappen als het half onleesbaar is


Hmmz, mijn handschrift is ook niet meer wat het geweest is----FLAUUUWWW//

Misschien moet iK eens een voorbeeld proberen te geven. Je hebt de burgelijke Nederlander, die houdt van regeltjes, regelmaat, huisje/boompje/beesje en bla. Maar je hebt ooK de vrije Nederlander, die schijt heeft aan alles en zijn oplossingen in een creatieve/alternatieve hoeK. Dit zijn toch lifestylen? Naja, dit was even een globale schets van de tegenstelling traditioneel-modern. Je ziet het veel trug in kleding & andere keuzes. Maar zijn dit ook verschillende CULTUREN?

Ja, ik denk dat dat mijn vraag is.

En ik ben ook benieuwD welke schetsen je nog meer kunt maken van tegenstellingen in lifestylen...
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 15:57
Kubstudent
Avatar van Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
Floef schreef:
...>>

<<Wat iK me afvraag#

uMmmm, over de discussie van de multicUlturele-samenleving. nOU, zijn er mensen die sjeggen dat er 1 grote dominAnte NL-cultuur is. MAAR als ik kijk naar de zoveeuw verschillende lifestylen onder jongeren tegenwoordig... Of hebben lifestylen helemaal niets te maKen met de manier van leven en de bijbehorenDE waardes? hHmm vaagheiDje, er is toch altijd verschil geweest in godsdiensten, in Massa vs. Elite &bla? Hoe kun je de jongerenculturen van vandaag DE dAG indelen?---niet alle subculturen, maar globaal &dan +bijbehorende waardes----Of is er IDD maar 1?

Ja, denK maar is ffentjusss>>


<<...


iMMe--------fFLooOOoeF*
Euh... waar is de juiste interpunctie?? En zo kan ik nog wel doorgaan!!!!

Enne hoofdletters horen aan het begin van de zin of woord, niet ergens midden in een woord ofzo...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 15:59
Ninnoc
Ninnoc is offline
k volgens mij bedoel je het volgende:

mensen zeggen dat er in onze multivulturele samenleving 1 dominante cultuur is (de nederlandse neem ik aan). Jij vraagt je af hoe dat zit onder de subculturen (jongerenculturen) aangezien die volgens jou allemaal gelijk verdeelt zijn en er niet bepaald een dominante is. Verder vraag je wat de subculturen vandaag de dag zijn en wat ze inhouden.
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 16:04
Kubstudent
Avatar van Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
k volgens mij bedoel je het volgende:

mensen zeggen dat er in onze multivulturele samenleving 1 dominante cultuur is (de nederlandse neem ik aan). Jij vraagt je af hoe dat zit onder de subculturen (jongerenculturen) aangezien die volgens jou allemaal gelijk verdeelt zijn en er niet bepaald een dominante is. Verder vraag je wat de subculturen vandaag de dag zijn en wat ze inhouden.
Oooh... bedoelde hij dat?? Zo met normaal taalgebruik is het wel heel wat duidelijker opeens...

Ik dacht dat je als "dominante" cultuur gewoon de jongercultuur kunt zien. Maar wat "subculturen" dan zouden zijn? Das een goede. Ik zou het je eerlijk gezegd niet kunnen zeggen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 16:04
Uncle_Sam
Avatar van Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Jij bent duidelijk een MSN-BrEEzAh-dude (alhoewel ik je niet als dude zou willen bestempelen, eerder een trieste levensvorm).
__________________
Sig heil.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 16:06
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
*geeft op*

daaag
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-06-2002, 16:08
Floef
Floef is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
k volgens mij bedoel je het volgende:

mensen zeggen dat er in onze multivulturele samenleving 1 dominante cultuur is (de nederlandse neem ik aan). Jij vraagt je af hoe dat zit onder de subculturen (jongerenculturen) aangezien die volgens jou allemaal gelijk verdeelt zijn en er niet bepaald een dominante is. Verder vraag je wat de subculturen vandaag de dag zijn en wat ze inhouden.
fenX---
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 16:08
utopian me
utopian me is offline
is bij nederlandse jongeren de dominante cultuur dan niet ook gewoon de nederlandse cultuur??? en dan dat kakker/hiphop/gothic of weet ik veel wat dan gewoon allemaal subculturen over de dominante cultuur zijn ofzo? want daar heb je toch geen dominante cultuur in dacht ik zo
__________________
Dus daar liep ik als in een sprookje, toen ik een man met konijn tegenkwam. Het konijn liep weg. 'Ach, dat doet ie wel vaker' zei de man.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 16:08
Floef
Floef is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef:
Jij bent duidelijk een MSN-BrEEzAh-dude (alhoewel ik je niet als dude zou willen bestempelen, eerder een trieste levensvorm).
Jij ook bedankt *
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 16:09
Floef
Floef is offline
Citaat:
utopian me schreef:
is bij nederlandse jongeren de dominante cultuur dan niet ook gewoon de nederlandse cultuur??? en dan dat kakker/hiphop/gothic of weet ik veel wat dan gewoon allemaal subculturen over de dominante cultuur zijn ofzo? want daar heb je toch geen dominante cultuur in dacht ik zo
Ja maar wat hebben die subculteren dan gemeen, dat ze toch onder 1 noemer vallen?

En als er dan een Nederlandse dominante cultuur is, wat zijn daar dan de kenmerken van?
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 16:13
utopian me
utopian me is offline
zelfde taal, veel zelfde feestdagen (oke, denk nu niet aan hockey/gothic partys ofzo, maar eerder ook toch verjaardagen, sinterklaas, wat dan ook), zelfde regels opvolgen (niet moorden, stelen enz...) maar bij subculturen komen daar weer leefregels bij, denk aan vegetarisch zijn/ niet drinken/ geen drugs bij dat ene waar eerst een topic over was (kom niet op de naam )
__________________
Dus daar liep ik als in een sprookje, toen ik een man met konijn tegenkwam. Het konijn liep weg. 'Ach, dat doet ie wel vaker' zei de man.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 16:19
Ninnoc
Ninnoc is offline
als we even hokjesddenken en generaliseren zijn er de volgende subculturen:

- kakker
kenmerken: vaak goede opleiding, qua sport houden ze van hockey en golf (en evt tennis maar in mindere mate, niet superkak), kleding: polo's en preppy merken, gaan netjes gekleed, sommige vinden het enigzins fantasieloos. Houden van luxe, zijn soms wat arrogant, praten met de bekende r. 'bekende kakker' van het forum: esmée

- student
kenmerken: eigenlijk een subgroep van kakker, houdt van bier drinken en brallen, kleding: zie kakker. Goede opleiding want student, kijken soms neer op 'het volk', 'de paupers' oftewel de mensen zonder veel geld en goede opleiding. 'bekende studenten' van het forum: nare man en biertjehappen

-punker
kenmerken: makkelijk te herkennen aan uitterlijk, vaak hanekam of andere 'afwijkende' haardracht, veel veiligheidsspelden, kisten, kleding met scheuren ed. Luisteren naar punk (duh). schoppen tegen de maatschappij en het systeem en zijn dus maatschappelijk betrokken. ze dansen niet maar skanken.
bekende punkers van het forum: tja, wie meld zich aan

-alto
kenmerken: alternatieve kleding, dus kleding die in de eerste plaats lekker zit. geven niet veel om uiterlijk maar denken veel na over grote zaken als politiek en milieu ed. zijn minder 'agressief' als punkers en zijn vaak ook moeilijker te herkennen omdat het alto-zijn met name in de kop zit en niet zo zeer in de kleding.
'bekende alto' van het forum: drama

-gothic
kenmerken: vaak goed te herkennen aan kleding, die is vaak zwart. Ze dragen grote mooie beetje middeleeuwse jurken, ook vaak kisten. besteden (zowel jongen als meisje) veel aandacht aan make-up. Luisteren naar wat 'depresieve muziek' mengeling tussen klasiek en ?? metal??De denkbeelden achter gothic ken ik eigenlijk niet
'bekende gothic' van het forum: MoD en EPD

-skaters
kenmerken: belangrijkste kenmerk is dat ze skaten. verder zit er niet echt een 'verbeter de wereld idee achter' maar is het meer lang leven de lol. kleding wordt gekenmerkt door wijde broeken, gympies, kettingen aan broek, petjes ed en niet te vergeten het altijd aanwezige board (of skates) natuurlijk. muziek is vaak hiphop

-hiphoppers
kenmerken: zijn te vergelijken met de skaters, weet er verder weinig van af

-marrokanen
kenmerken: hebben veel namen worden ook mulukkersof jody bernals ofzo genoemt. zien er glad uit. gaat niet bepaald om denkbeelden ofzo maar om uiterlijk.




ik denk dat je ze grof kan indelen in
- mensen met 'verbeter de wereld' of ten minste een 'denk over de wereld' houding
- kakkers en studenten ed
- sporters (skaters en surfers ed)
- groepen waar het puur om uiterlijk gaat.


ik denk dat kakker&student, gothic&punker&alto, hiphopper&jodys bij elkaar horen, skaters zijn zowel bij de altoclan als bij de hiphopgroep onder te brengen
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 16:25
Floef
Floef is offline
Citaat:
utopian me schreef:
zelfde taal, veel zelfde feestdagen (oke, denk nu niet aan hockey/gothic partys ofzo, maar eerder ook toch verjaardagen, sinterklaas, wat dan ook), zelfde regels opvolgen (niet moorden, stelen enz...) maar bij subculturen komen daar weer leefregels bij, denk aan vegetarisch zijn/ niet drinken/ geen drugs bij dat ene waar eerst een topic over was (kom niet op de naam )
Hmm, ja taal das wel een goeie.

MAAR de subculturen die Ninnoc net opnoemde verschillen in kleding, religie en zelfs waardes (waaraan gekoppeld politiek&wetten). Ik ga even op zoek naar soorten cultuurkenmerken en zal dan bekijken of er werkelijk gesproken kan worden van een 1 cultuur met subculturen...
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2002, 16:25
Ninnoc
Ninnoc is offline
wat de nederlandse groeperingen bindt is onze hoofdcultuur, het heten niet voor nix SUBculturen.
In nerderland is het (of was het) normaal dat je naar elkaar luistert en respect hebt. Wij hebben ook veelal dezelfde godsdienst (katholiek, hervormt, atheist ed botst niet ernstig). de moslimCULTUUR (let op de cultuur in veel moslimlanden dus niet de godsdienst zelf) botst wel erg met de nederlandse omdat ze hele andere omgangnormen hebben. In Nederland is het niet bepaald normaal dat je bloedwraak neemt. Terwijl in de moslimculturen ouderen bijv. weer veel belangrijker zijn dan in Nederland. Nederlanders zijn naar mijn id ook veelrustiger dan zuideuropeanen of mensen uit het oosten, die zijn veel vuriger waardoor ze ook sneller op de kast zitten.Wij hebben of e er nou blij mee bent of niet een poldermodel, een overlegcultuur. Hier zitten (naast politiek gezeik) best voordelen aan. Dit kan je alleen al zien op dit forum, ook nare man luistert naar cemslut en andersom. Er heerst geen 'oh dat is een kakker, daar luister ik niet naar' sfeer
__________________
because we are born free, to have the world as our playground

Laatst gewijzigd op 08-06-2002 om 16:27.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 16:27
shanli
shanli is offline
Citaat:
]{ing schreef:
*geeft op*

daaag
__________________
*woei* bijna scoutskamp *woei*
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 16:34
Kubstudent
Avatar van Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
als we even hokjesddenken en generaliseren zijn er de volgende subculturen:

- kakker
kenmerken: vaak goede opleiding, qua sport houden ze van hockey en golf (en evt tennis maar in mindere mate, niet superkak), kleding: polo's en preppy merken, gaan netjes gekleed, sommige vinden het enigzins fantasieloos. Houden van luxe, zijn soms wat arrogant, praten met de bekende r. 'bekende kakker' van het forum: esmée

- student
kenmerken: eigenlijk een subgroep van kakker, houdt van bier drinken en brallen, kleding: zie kakker. Goede opleiding want student, kijken soms neer op 'het volk', 'de paupers' oftewel de mensen zonder veel geld en goede opleiding. 'bekende studenten' van het forum: nare man en biertjehappen
Effe opmerking: paupers zijn niet de mensen zonder veel geld en goede opleiding, maar de mensen die niets, maar ook niets uitvoeren, ondanks dat zij zich zouden kunnen inzetten voor de maatschappij. Ik ken genoeg mensen die absoluut weinig verdienen en voor 99% zijn afgekeurd ofzo. maar die zetten zich in voor de maatschappij. Die willen namelijk niet stil zitten! En dat zijn voor mij dus absoluut geen paupers!!!!!

Oh, ja, enne dat bierdrinken is inderdaad een veel voorkomend gedrag bij studenten... Ben er zelf ook niet vies van!!

Enne ik reken mij zeker tot de student!!! Alleen niet in bovenstaande omschrijving... over dat paupergedoe... Dan heb je het over het Corps-gepeupel, oftewel, zoals zij zich noemen: De Opper-student...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 16:37
Floef
Floef is offline
Citaat:
cultuur [algemeen], een begrip waarmee men sinds de oudheid een aantal aspecten van de samenleving - uiteenlopend van bewerking van het land tot het geheel van menselijke activiteiten, vooral op kunstzinnig en intellectueel gebied - aanduidt en dat in de loop der tijden in ruimere en engere zin is gehanteerd. In ruimere zin omvat cultuur iedere omvorming van de natuur door de mens, inclusief diens eigen lichamelijk gedrag, in engere zin het geheel van waarden, kunsten, wetenschappen en religie.

"cultuur [algemeen]," Encarta® - Encyclopedie 2000 - Winkler Prins. © 1993-1999 Microsoft Corporation/Elsevier. Alle rechten voorbehouden.
Umm, bedankt voor je reactie trouwens Ninnoc. Er zal wel 1 overheersende cultuur zijn -verdeeld in bepaalde subgroepen. Maar wat wel belangrijk is om te beseffen dat zoon dominate cultuur geen statisch geheel is. Het is continue aan verandering onderheving (vaak zonder er bewust van te zijn).
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 16:45
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Kubstudent schreef:



Enne ik reken mij zeker tot de student!!! Alleen niet in bovenstaande omschrijving... over dat paupergedoe... Dan heb je het over het Corps-gepeupel, oftewel, zoals zij zich noemen: De Opper-student...
ik had er ook SOMS bij gezet ken genoeg studenten die niet zo zijn, maar het stereotype beels van een student is zo
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 17:09
je$u$ crust
Avatar van je$u$ crust
je$u$ crust is offline
pffffffff wat een loos gelul allenmaal
__________________
Met de vlam in de pijp scheur ik door de Brennerpas,Met m'n dertig tonner diesel, ver van huis, maar in m'n sas *Henk Wijngaard groupie*
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 17:16
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Floef schreef:


Ja maar wat hebben die subculteren dan gemeen, dat ze toch onder 1 noemer vallen?

En als er dan een Nederlandse dominante cultuur is, wat zijn daar dan de kenmerken van?
Subculturen zijn culturen die afstammen van de dominante cultuur, en die hoeven dus niet allemaal hetzelfde te zijn. Ze bevatten allemaal kenmerken van de dominante cultuur, daarom kan je kakkers/punkers/hiphoppers etc. wel bestempelen als subculturen.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 18:13
Floef
Floef is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:
pffffffff wat een loos gelul allenmaal
Is het verplicht om te reageren?
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 18:14
Floef
Floef is offline
Citaat:
Nuck schreef:
Subculturen zijn culturen die afstammen van de dominante cultuur, en die hoeven dus niet allemaal hetzelfde te zijn. Ze bevatten allemaal kenmerken van de dominante cultuur, daarom kan je kakkers/punkers/hiphoppers etc. wel bestempelen als subculturen.
Hmm, daar heb je iets. Maar afstammen is denkik ook niet het goeie woord. Want ook die dominante cultuur is in beweging.
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 18:29
je$u$ crust
Avatar van je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
Floef schreef:


Is het verplicht om te reageren?
__________________
Met de vlam in de pijp scheur ik door de Brennerpas,Met m'n dertig tonner diesel, ver van huis, maar in m'n sas *Henk Wijngaard groupie*
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 18:29
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Floef schreef:


Is het verplicht om te reageren?
nee, stoor je je eraan dan?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-06-2002, 18:39
Floef
Floef is offline
Citaat:
]{ing schreef:
nee, stoor je je eraan dan?
Ja?
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 19:32
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
ik zou het wel leuk vinden als er ook inderdaad mensen serieus reageren want ik moet een profielwerkstuk maken over de subculturen onder jongeren....


please!?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 19:34
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Floef schreef:


Ja?
leuk voor je
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 19:36
je$u$ crust
Avatar van je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
zeep007 schreef:
ik zou het wel leuk vinden als er ook inderdaad mensen serieus reageren want ik moet een profielwerkstuk maken over de subculturen onder jongeren....


please!?
d.i.y. or die!
__________________
Met de vlam in de pijp scheur ik door de Brennerpas,Met m'n dertig tonner diesel, ver van huis, maar in m'n sas *Henk Wijngaard groupie*
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 19:44
Verwijderd
Eh heel globaal

Alles wat met een bekakte R praat en eruitziet als een wandelende paspop met vijf kragen is een kakker

Alles wat stinkt, vies lang haar heeft en uit verveling overal veiligheidsspelden in heeft gestoken is een alto

Mensen met witte schminck in zwart moet je voor oppassen, die vereren de duivel en willen je kleine zusje ritueel offeren, dat zijn gothics (heksen dus)

Mensen met hun broek op hun enkels, grote schoenen die in het verkeerde lichaam zijn geboren (hadden liever zwart willen zijn) dat zijn hiphoppers...(coming out: 'Pa, ma, ik geloof dat ik neger ben')

En de rest zijn een zootje politiek correcte massakonijnen zonder eigen wil. Zo.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 19:46
je$u$ crust
Avatar van je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
nare man schreef:
Eh heel globaal

Alles wat met een bekakte R praat en eruitziet als een wandelende paspop met vijf kragen is een kakker

Alles wat stinkt, vies lang haar heeft en uit verveling overal veiligheidsspelden in heeft gestoken is een alto

Mensen met witte schminck in zwart moet je voor oppassen, die vereren de duivel en willen je kleine zusje ritueel offeren, dat zijn gothics (heksen dus)

Mensen met hun broek op hun enkels, grote schoenen die in het verkeerde lichaam zijn geboren (hadden liever zwart willen zijn) dat zijn hiphoppers...(coming out: 'Pa, ma, ik geloof dat ik neger ben')

En de rest zijn een zootje politiek correcte massakonijnen zonder eigen wil. Zo.
heheehhehe lol
__________________
Met de vlam in de pijp scheur ik door de Brennerpas,Met m'n dertig tonner diesel, ver van huis, maar in m'n sas *Henk Wijngaard groupie*
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 19:50
Verwijderd
Citaat:
zeep007 schreef:
ik zou het wel leuk vinden als er ook inderdaad mensen serieus reageren want ik moet een profielwerkstuk maken over de subculturen onder jongeren....


please!?
ik raad je aan om naar de bibliotheek te gaan. En daar het boek 'Jong!: jongerencultuur en stijl in Nederland' van Kitty de Leeuw te halen. Dat heb ik ook gebruikt voor mijn profielwerkstuk en ik heb er best wel wat aan gehad...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 20:13
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
thx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.