Oud 30-11-2006, 19:51
jd
Avatar van jd
jd is offline
Woensdag excursie gehad met school, om een bepaald project gebied te bekijken (landschappelijk ontwerpachtig).Ondertussen foto's gemaakt, vond deze wel leuk.

__________________
Talk to me, dance with me in the spotlights girl. You're the spotlight girl
Advertentie
Oud 01-12-2006, 15:15
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Citaat:
Sarah schreef op 24-11-2006 @ 20:29 :
als het ansichtkaarten zouden zijn, zou ik ze kopen
Dank je wel, stel ik erg op prijs


Ik ben wat aan het uitproberen met m'n camerainstellingen en dat heeft onder andere hiernaar geleid:





Oud 04-12-2006, 19:57
Knots
Knots is offline
Fotoleek met ***cameraatje heeft ook foto's gemaakt:









Oud 06-12-2006, 16:12
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Van telelens


tot groothoek


en vanalles daartussenin



zoals ook deze


en
__________________
Let's fantasize a revolution
Oud 06-12-2006, 16:15
andersom
Avatar van andersom
andersom is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 06-12-2006 @ 16:12 :


en
[afbeelding]
Als dit geshopt is is het echt verschrikkelijk gedaan, als t niet geshopt is zou ik het wel overwegen.
__________________
naar mijn mening dan.
Oud 06-12-2006, 17:01
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
andersom schreef op 06-12-2006 @ 16:15 :
Als dit geshopt is is het echt verschrikkelijk gedaan, als t niet geshopt is zou ik het wel overwegen.
Ze zijn alle vijf in photoshop bewerkt.
De laatste is wat ruis uit weggehaald, en de zanger iets meer naar de voorgrond gehaald, maar de lichteffecten zijn ongeveer gebleven zoals ze waren. Je kreeg dat effect doordat er achter de keyboardspeler een rookmachine werd opgezet, en er dan een roze spot voor fel (roze) tegenlicht zorgde. Ik kan het onbewerkte origineel niet meer terugvinden, maar de beperkende factor is hier wel degelijk defotograaf (ik dus) en eventueel mijn materiaal.
__________________
Let's fantasize a revolution
Oud 08-12-2006, 22:04
Maaike.
Avatar van Maaike.
Maaike. is offline

Verbaasde dikke pad op een caming
__________________
kak
Oud 09-12-2006, 15:14
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb de oude spiegelreflex van mn vader gevonden en ben vandaag begonnen met foto's maken. Ze zijn nog niets in vergelijking met deze foto's, maar dat is wel mijn doel natuurlijk
Oud 10-12-2006, 16:47
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline


Oud 10-12-2006, 17:54
Mucky
Avatar van Mucky
Mucky is offline








Hmmm, misschien moet ik wat minder in ZW zetten

De rest: http://www.flickr.com/photos/jd_photography/

Commentaar welkom!
Oud 10-12-2006, 18:11
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik ga niet onder stoelen of banken steken dat ik geen grote fan ben van natuurfoto's. Het kan mooie plaatjes opleveren, maar natuurfoto's hebben voor mij 2 problemen:
-> ik mis de gewaarwording van het buiten zijn.
-> de kleuren zijn in het echt bijna altijd veel mooier en echter dan op foto. De meeste natuurfoto's die ik hier zie, vind ik ook veel te flets, terwijl je buiten net een bijzonder fleurig kleurenpallet aantreft. Maar daar kan jij natuurlijk niks aan doen (c:

Die wolken staan dan wel mooi op foto, toch doet het me vrij weinig. (Die ene in kleur op je flickr is 100 keer mooier, net omwille van de kleur, ik vind het ook vreselijk moeilijk om de kleur van de lucht juist te pakken. Is me denk ik nog nooit gelukt.) Maar, maar, op die foto van het groene blad met de waterdruppels wil ik graag een uitzondering maken. Die is leuk (ik vind geen beter woord...). Heel schoon gedaan.

En zou jij niet beter wat meer portretfoto's gaan maken? Die bellenblaasjongen op je flickr is ook wel heel mooi.
__________________
Let's fantasize a revolution
Oud 12-12-2006, 20:21
Welles
Avatar van Welles
Welles is offline
Afgelopen weekend wat gefotografeerd bij de plaatselijke borstelbaan.







__________________
Ja! enzo
Oud 12-12-2006, 20:40
Verwijderd
ja, nouja
Oud 13-12-2006, 13:06
Mucky
Avatar van Mucky
Mucky is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 10-12-2006 @ 18:11 :
Ik ga niet onder stoelen of banken steken dat ik geen grote fan ben van natuurfoto's. Het kan mooie plaatjes opleveren, maar natuurfoto's hebben voor mij 2 problemen:
-> ik mis de gewaarwording van het buiten zijn.
-> de kleuren zijn in het echt bijna altijd veel mooier en echter dan op foto. De meeste natuurfoto's die ik hier zie, vind ik ook veel te flets, terwijl je buiten net een bijzonder fleurig kleurenpallet aantreft. Maar daar kan jij natuurlijk niks aan doen (c:

Die wolken staan dan wel mooi op foto, toch doet het me vrij weinig. (Die ene in kleur op je flickr is 100 keer mooier, net omwille van de kleur, ik vind het ook vreselijk moeilijk om de kleur van de lucht juist te pakken. Is me denk ik nog nooit gelukt.) Maar, maar, op die foto van het groene blad met de waterdruppels wil ik graag een uitzondering maken. Die is leuk (ik vind geen beter woord...). Heel schoon gedaan.

En zou jij niet beter wat meer portretfoto's gaan maken? Die bellenblaasjongen op je flickr is ook wel heel mooi.
Bedankt voor je reactie! Ik denk dat ik ergens wel snap wat je bedoeld met je bevindingen over natuurfoto's, en je hebt wel gelijk. Maar toch, ik vind het leuk om naar buiten te gaan en mooie shots te zoeken/vinden, en het is 'n goede oefening. Kleuren mooi vastleggen is inderdaad niet zo simpel. Meestal lukt het me niet mooi en zet ik de foto dan maar om in zwart-wit. Flauw, ik weet het, mja Deze vakantie ben ik van plan om weer wat meer naar buiten te gaan, en ik neem mezelf voor van ze in kleur te houden hihi. Bedankt voor het compliment!

Ja, portretfoto's... Ik probeer echt vanalles te doen qua fotografie en ik doe graag portretfoto's.. Maar ik ben nogal vlug verlegen in bijzijn van mensen enzo, en dat gaat me niet goed af. Dit is m'n broertje op de foto dus bij heb lukt dat wel, maar constant hem op de foto gaat (hem) ook vlug vervelen... En ook ben ik bang dat als ik portretfoto's neem ik de mensen zal teleurstellen met slechte foto's ofzo.. Zelfzekerheid is niet m'n sterkste kant
Nog 's bedankt voor de reactie!
Oud 13-12-2006, 18:09
jd
Avatar van jd
jd is offline
Citaat:
Mucky schreef op 10-12-2006 @ 17:54 :


Hmmm, misschien moet ik wat minder in ZW zetten

De rest: http://www.flickr.com/photos/jd_photography/

Commentaar welkom! [/B]
Ik vind vaak zwart-wit veel meer uitstralen dan kleur, ik heb de laatste tijd ook veel meer de neiging om dingen juist in het zwart wit te zetten. Alhoewel ik murphy gelijk geeft me de kleuren van een lucht, en natuurfoto's. Maar met het zwart-wit leg je veel meer de nadruk op de vormen. Ik denk ook dat het voor een flink gedeelte een kwestie van smaak is. Die foto van het slot, vind ik juist weer super..
__________________
Talk to me, dance with me in the spotlights girl. You're the spotlight girl
Oud 13-12-2006, 18:21
Mucky
Avatar van Mucky
Mucky is offline
Citaat:
jd schreef op 13-12-2006 @ 18:09 :
Ik vind vaak zwart-wit veel meer uitstralen dan kleur, ik heb de laatste tijd ook veel meer de neiging om dingen juist in het zwart wit te zetten. Alhoewel ik murphy gelijk geeft me de kleuren van een lucht, en natuurfoto's. Maar met het zwart-wit leg je veel meer de nadruk op de vormen. Ik denk ook dat het voor een flink gedeelte een kwestie van smaak is. Die foto van het slot, vind ik juist weer super..
Ja dat denk ik ook wel, wat je zegt van die vormen.. Daarom dat ik ook die wolken in zwart-wit zette maar dan heeft Al Murphy ook weer gelijk wat betreft kleuren.. Zeker bij natuurfoto's... Maar soms heb ik ook het gevoel dat zwart-wit te gemakkelijk mooi gevonden wordt en daarom ook teveel gewoon gebruikt wordt... Ik probeer alleen zwart-wit te gebruiken om zoals je zegt de vorm te benadrukken, en niet de kleuren. Maar dat lukt me ook niet altijd...
Oud 15-12-2006, 10:16
zweedsmeisje
Avatar van zweedsmeisje
zweedsmeisje is offline
__________________
you've got no arms left! Unfortunately, you’re suffering from a mild form of being completely wrong|| I wish my grass was EMO, so it would cut itself.
Oud 15-12-2006, 12:58
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
Citaat:
andersom schreef op 06-12-2006 @ 16:15 :
Als dit geshopt is is het echt verschrikkelijk gedaan, als t niet geshopt is zou ik het wel overwegen.
ik vind dat juist wel een hele toffe foto.
ik heb daar geen argumentatie voor, ik ben een leek
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Oud 15-12-2006, 13:52
zweedsmeisje
Avatar van zweedsmeisje
zweedsmeisje is offline



ff mijn nieuw camera testen qua fokus enzo
__________________
you've got no arms left! Unfortunately, you’re suffering from a mild form of being completely wrong|| I wish my grass was EMO, so it would cut itself.
Oud 16-12-2006, 21:15
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Tuinvogeltelling








^jammer dat de kop niet zo scherp is.
Oud 18-12-2006, 20:49
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Citaat:
yavanna schreef op 16-12-2006 @ 21:15 :
Tuinvogeltelling

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
^jammer dat de kop niet zo scherp is.
vooral de eerste en de laatste vind ik erg mooi, met de laatste op de eerste plaats. inderdaad wel jammer dat zn oog niet scherp is, maar dat had je zelf ook al opgemerkt
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Oud 25-12-2006, 21:22
krisje88
krisje88 is offline
Zitten zeker weer gave foto's bij.

Oud 26-12-2006, 12:12
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Citaat:
Mucky schreef op 10-12-2006 @ 17:54 :
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hmmm, misschien moet ik wat minder in ZW zetten

De rest: http://www.flickr.com/photos/jd_photography/

Commentaar welkom!
Ik vind het z/w wel mooi. Ik vind de eerste twee foto's een beetje saai, de andere twee niet bijster origineel maar wel gewoon mooi. Nu je dit onder de knie hebt kan je proberen om je natuurfotografie meer eigen te maken.

En wat portretfoto's betreft, gewoon doen. Er zijn genoeg mensen die zich vereerd voelen als je hen vraagt en je hoeft niet bang te zijn om iemand teleur te stellen tenzij het professionele modellen zijn ofzo. De rest is echt niet gewend aan goede fotografen.
__________________
tirade
Oud 26-12-2006, 14:55
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline


nieuwe lens uitproberen
Oud 27-12-2006, 02:28
Mucky
Avatar van Mucky
Mucky is offline
Citaat:
P.TIL schreef op 26-12-2006 @ 12:12 :
Ik vind het z/w wel mooi. Ik vind de eerste twee foto's een beetje saai, de andere twee niet bijster origineel maar wel gewoon mooi. Nu je dit onder de knie hebt kan je proberen om je natuurfotografie meer eigen te maken.

En wat portretfoto's betreft, gewoon doen. Er zijn genoeg mensen die zich vereerd voelen als je hen vraagt en je hoeft niet bang te zijn om iemand teleur te stellen tenzij het professionele modellen zijn ofzo. De rest is echt niet gewend aan goede fotografen.
Bedankt voor je reactie! Wat bedoel je precies met meer eigen maken? M'n eigen stijl ofzo?
Dat is waar, maar toch. 'k Ben ook wat verlegen enzo, bijvoorbeeld om mensen te sturen als ik wil dat ze anders staan ofzo, maar dat komt wel nog denk ik, hoop ik Ik mag in ieder geval al gaan helpen op 'n trouw, 'n koppel die foto's wil en een zwangere vriendin, mogelijkheden genoeg dus! Maar bijvoorbeeld die zwangerschaps foto's neem ik m'n vriend mee, die al wat langer met fotografie bezig is en al meer ervaring heeft enzo, het zou te jammer zijn als die foto's hun niet bevallen ofzo. (hah.. woordmopje )

@ poetic_tragedy: Care to share welke lens?
Oud 27-12-2006, 09:01
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Citaat:
Mucky schreef op 27-12-2006 @ 02:28 :
Bedankt voor je reactie! Wat bedoel je precies met meer eigen maken? M'n eigen stijl ofzo?
Dat is waar, maar toch. 'k Ben ook wat verlegen enzo, bijvoorbeeld om mensen te sturen als ik wil dat ze anders staan ofzo, maar dat komt wel nog denk ik, hoop ik Ik mag in ieder geval al gaan helpen op 'n trouw, 'n koppel die foto's wil en een zwangere vriendin, mogelijkheden genoeg dus! Maar bijvoorbeeld die zwangerschaps foto's neem ik m'n vriend mee, die al wat langer met fotografie bezig is en al meer ervaring heeft enzo, het zou te jammer zijn als die foto's hun niet bevallen ofzo. (hah.. woordmopje )

@ poetic_tragedy: Care to share welke lens?
Cosina 70-210 mm F4.5-5.6
Oud 01-01-2007, 18:10
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline




Oud 02-01-2007, 17:22
BoerBertus
BoerBertus is offline
kiekjes (gemaakt met een slechte camera door een slechte fotograaf ):





Oud 02-01-2007, 17:35
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
BoerBertus schreef op 02-01-2007 @ 17:22 :
kiekjes (gemaakt met een slechte camera door een slechte fotograaf ):

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Eek, bij die eerste krijg ik al last van evenwichtstoornissen.
__________________
Let's fantasize a revolution
Oud 02-01-2007, 19:47
Leeuwtje
Avatar van Leeuwtje
Leeuwtje is offline




Wat aan het aanklooien met HDR..
__________________
Nothing beats a Leeuwtje. <3 Obi Wan
Oud 03-01-2007, 11:35
Mucky
Avatar van Mucky
Mucky is offline
Citaat:
Leeuwtje schreef op 02-01-2007 @ 19:47 :
[afbeelding]

[afbeelding]

Wat aan het aanklooien met HDR..
Die eerste
Oud 03-01-2007, 15:46
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Leeuwtje schreef op 02-01-2007 @ 19:47 :
[afbeelding]

[afbeelding]

Wat aan het aanklooien met HDR..
Wat is HDR? (ik ben slecht in afkortingen)
En als dit aanklooien is, ben ik toch wel benieuwd naar de dingen waar je écht achter staat en werk in steekt. Die lucht bij die, man die ziet er eng goed uit.
__________________
Let's fantasize a revolution
Oud 03-01-2007, 16:43
Mucky
Avatar van Mucky
Mucky is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 03-01-2007 @ 15:46 :
Wat is HDR? (ik ben slecht in afkortingen)
En als dit aanklooien is, ben ik toch wel benieuwd naar de dingen waar je écht achter staat en werk in steekt. Die lucht bij die, man die ziet er eng goed uit.
High dynamic range

Link
Oud 03-01-2007, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Leeuwtje schreef op 02-01-2007 @ 19:47 :
[afbeelding]

[afbeelding]

Wat aan het aanklooien met HDR..
Mooi he, die bracketing functie van je D50
Oud 03-01-2007, 20:32
Leeuwtje
Avatar van Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 03-01-2007 @ 15:46 :
Wat is HDR? (ik ben slecht in afkortingen)
En als dit aanklooien is, ben ik toch wel benieuwd naar de dingen waar je écht achter staat en werk in steekt. Die lucht bij die, man die ziet er eng goed uit.
Hehe ja, het is simpeler dan dat je zou denken, je moet gewoon weten hoe het moet en tja.. ik ben nog bezig met experimenteren


Citaat:
Vaal schreef op 03-01-2007 @ 20:08 :
Mooi he, die bracketing functie van je D50
Ja, prachtig
__________________
Nothing beats a Leeuwtje. <3 Obi Wan
Oud 04-01-2007, 15:54
Haligh
Avatar van Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Leeuwtje schreef op 02-01-2007 @ 19:47 :
[afbeelding]
mooi!
__________________
hello dave.
Oud 07-01-2007, 18:22
Verwijderd
matey met schiele handen
Oud 09-01-2007, 16:45
Verwijderd
Citaat:
krisje88 schreef op 25-12-2006 @ 21:22 :
Zitten zeker weer gave foto's bij.

[afbeelding]
Mysterieus!
Oud 09-01-2007, 21:51
.madelief
Avatar van .madelief
.madelief is offline


Tijdje terug gemaakt vanaf de boot tussen Texel en Den Helder. Mensen voerden de meeuwen en net op het moment dat ik afdrukte moest de rechter meeuw op de foto uitwijken voor de linker. Helaas onscherp...
Oud 10-01-2007, 16:36
Synonym
Avatar van Synonym
Synonym is offline








Egypte
__________________
If I were a painter, I would paint my reverie
Oud 13-01-2007, 21:13
luchtloper
Avatar van luchtloper
luchtloper is offline








Nog wat andere foto's van de vakantie.
__________________
god must be a painter, because of all the colours
Oud 20-01-2007, 17:36
Verwijderd






Oud 21-01-2007, 13:08
axgimpa
Avatar van axgimpa
axgimpa is offline
Citaat:
ecnelis schreef op 07-01-2007 @ 18:22 :
matey met schiele handen
[afbeelding]
Mooi . Mooie handen ook.
__________________
ramo d'oro
Oud 21-01-2007, 19:48
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Lente en herfst tegelijk







Oud 21-01-2007, 21:44
Mucky
Avatar van Mucky
Mucky is offline




Oude platenspeler die ik vanmorgen vond...
Oud 23-01-2007, 02:01
Leeuwtje
Avatar van Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Even een wandeling buiten vandaag..







__________________
Nothing beats a Leeuwtje. <3 Obi Wan
Oud 26-01-2007, 13:37
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Echt foto's die nergens over gaan -_-'

__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 26-01-2007, 14:32
Mucky
Avatar van Mucky
Mucky is offline
Citaat:
Leeuwtje schreef op 23-01-2007 @ 02:01 :
Even een wandeling buiten vandaag..

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Tof! .. Ik wil ook sneeuw
Oud 27-01-2007, 18:17
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Kat op de foto


Origineel? Nee. Maar ik vind um mooi
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 04-02-2007, 22:51
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline




__________________
Du bist ein N00b!
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Fototopic: Meeting 10/5 - MET BESCHRIJVING
Verwijderd
177 19-05-2003 19:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50.