Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2010, 18:32
Rockin19
Rockin19 is offline
Hallo iedereen,

ik wil met deze post gewoon even mijn hart luchten, kijken of er mensen zijn die iets soortgelijks hebben meegemaakt, of mensen die me advies kunnen geven. Lang leve de anonimiteit!

EDIT: voor het leesgemak ff de samenvatting als eerst

Een samenvatting voor de mensen met wat minder tijd
Na ongeveer 5 jaar heb ik nog stééds gevoelens voor een meisje, ik heb in die 5 jaar ook een relatie van ongeveer een halfjaar met haar gehad, daaruit bleek dat het op liefdesgebied niet werkte, ook al was de vriendschap perfect. Nog altijd hoop ik dat ze verandert, en hier moet ik nu wel eens klaar mee zijn, aangezien dat niet gaat gebeuren en het mijn huidige liefdesleven in de weg staat. Ohja en ik heb een soort bindingsangst


Full story:
Ik ben 19, volg nu een universitaire opleiding, maar ik zit nu nog altijd met een probleem. Op de middelbare school ben ik verliefd geworden op een meisje en ze heeft me daarna nooit meer losgelaten..

Het begon allemaal in de 2e klas VWO.. Op het begin moest ze niets van me hebben, ze deed wel aardig en vriendelijk etc, maar ik was destijds heel opdringerig, bijna richting stalk-gedrag... Gelukkig is dit gedrag overgegaan en zijn we bevriend geraakt, sterker nog we werden beste vrienden. Op een gegeven moment heb ik haar gezegd wat ik voor haar voelde.. Ze zei toen dat het niet wederzijds was, en mijn hart was even gebroken, maar de hoop bleef. We bleven beste vrienden en dat zorgde ervoor dat ik heel vaak bij haar in de buurt was en met haar omging, wat dus niet echt bevordelijk was voor mijn gevoelens voor haar..
Ik heb destijds ook al op fora gekeken hoe ik van die liefde af kon komen, en eigenlijk klonk overal hetzelfde: verbreek alle contact, of ga heel slecht over haar denken (zodat de positieve, mooie dingen niet meer doorkomen), of leer ermee leven. Aangezien ik onze vriendschap niet wilde verbreken heb ik maar voor het laatste gekozen. Ik bleef goede vrienden met haar, van tijd tot tijd liet ik nog doorschemeren wat ik voor haar voelde (met altijd hetzelfde antwoord), en de hoop bleef.

In de 2 jaar die erna volgden heb ik me er geprobeerd overheen te zetten, ik heb wat nietsbetekenende relatietjes gehad, maar elke keer als ik haar zag kwam toch dat gevoel weer in mijn buik. Dat verlangen..

In 5VWO (na dus al een verliefdheid van meer dan 2 jaar) veranderde alles opeens. Na een schoolfeest gaf ze me een zoen op de mond. En na die zoen volgden er meer.. tot we na ongeveer 4 maanden op een punt waren dat we in principe al een relatie hadden. We hielden van elkaar, waren verliefd en alles ging goed. Op een gegeven moment was ik het onofficiële zat, ik moest er zo nodig een label opgooien: we kregen verkering.

Die heeft uiteindelijk 3 maanden geduurd.

We merkten gewoon dat het op sommige, vrij elementaire, vlakken niet werkte.. Ik was vrij aanhankelijk, wilde zoveel mogelijk bij haar zijn en ik was snel jaloers als ze met andere jongens praatte, terwijl zij het eigenlijk andersom had.. Daarbij kwam, dat zij een hele onveranderlijke instelling had, wat er dus voor zorgde dat er geen aanpassing oid kwam, het ging gewoon uit.

We zijn nu weer 2 jaar verder, en nog altijd verlang ik naar haar... Ik ben nog stééds haar beste vriend, we houden ook van elkaar, maar zij op een ander vlak van mij dan ik van haar. Ik maak mezelf wijs dat ik over haar heen ben, maar als ik haar dan weer zie, als ik haar een knuffel geef, als ik haar ruik, alles brengt gewoon herinneringen op en voelt zo verschrikkelijk vertrouwd.. Ze is echt mijn ideaalbeeld geworden voor wat ik zoek in een vrouw, wat vervelend is, aangezien ik haar nog wel elke week zie..

Het stomme is nu, ik WEET dat het niks zal worden tussen ons, als vrienden werken we perfect, maar op liefdesgebied verschillen we teveel, ze is onveranderlijk en dus valt er weinig aan te doen.. Maar toch is er altijd die verdomde HOOP dat het OOIT nog iets wordt, dat ze OOIT inziet dat ik het wél voor haar ben...


Ik betwijfel ook heel erg of ik ooit nog zó verliefd zal worden als ik op haar was/ben/zal zijn. En dit staat mij nu heel erg in de weg op liefdesgebied. Ik heb een soort bindingsangst ontwikkeld, in die zin dat ik met meisjes flirt, als ze meegeven dat ik me dan "terugtrek" om eens beter te kijken of het wel wat kan worden, en daarmee dus hele verkeerde signalen uit kan zenden..



Dus, aan het eind van dit (veel te lange ) verhaal, zijn er mensen die nog advies hebben? Of iets soortgelijks mee hebben gemaakt? Reageer dan gerust


19

Laatst gewijzigd op 18-01-2010 om 18:38.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2010, 19:04
Verwijderd
De eerste keer dat ik een hele goeie vriendin veel te leuk ging vinden, zoals jij nu beschrijft, heeft het een paar jaar geduurd voordat ik het vertelde, en dat was ook alleen maar omdat ze wat kreeg met een vriend van mij en dat trok ik vrij slecht. Dat heeft ze heel goed opgevat, onze vriendschap is er zelfs hechter van geworden, maar de gevoelens bleven. Een half jaar daarna ging ik voor 7 maanden op reis in Verweggistan, en in het begin van de reis had ik het nog erg moeilijk met m'n gevoelens voor haar. Aan het eind van de reis, waarin ik haar best weinig gesproken heb, was ik over die gevoelens heen. Het voor lange tijd het contact verbreken heeft voor mij zeker geholpen om van die gevoelens af te komen. Helaas gaat contact verbreken niet zo makkelijk. Bij mij kwam het toevallig zo uit, omdat ik op reis ging, maar als je gewoon bij elkaar in de buurt bent wil je dat niet.

Nu ben ik voor de tweede keer in de 'val' gelopen dat ik een goede vriendin weer veel te leuk vind. Zij echter woont sinds kort samen met haar vriend. En alhoewel ik onwijs hecht met haar ben, zal het nooit meer zijn dan dat en ik word er knettergek van dat ik wel zo dicht bij ben, maar dat het toch niet is wat ik wil. Het contact volop verbreken wil ik niet, en dat zal ook lastig zijn omdat we heel veel gezamenlijke vrienden hebben. Slecht over haar denken gaat ook niet (of ik wil het onbewust niet), want ik weet hoe ze is en wat haar pluspunten en minpunten zijn. Dus ik probeer er maar mee te leven, en dat is best lastig. Momenteel probeer ik wel wat afstandelijker naar haar te zijn en om minder intensief contact te hebben, maar ik merk dat ik daar helemaal niet gelukkig van wordt en ik merk ook aan haar gedrag naar mij toe dat ze dat niet leuk vind, wat de hele vriendschap ook weer een beetje laat wankelen. En die vriendschap wil ik toch echt niet kwijt.

Het enige wat ik nu nog kan doen is de situatie accepteren zoals die is en stug doorgaan met m'n eigen leven en er dom van uit gaan dat ik vanzelf wel iemand anders tegen kom.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 12:42
geekalosic
Avatar van geekalosic
geekalosic is offline
Ja ik ben nu 3 jaar smoor op een jongen
al woont in 44 km van me vandaan
hij blijft speciaal en dat verandert niet
al zijn we nu gewoon vrienden
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 13:15
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik vind het grappig dat je zegt dat zij jouw ideaalbeeld voor een vrouw is terwijl je zelf vlak daarboven zegt dat ze dat niet is. Ze is onveranderlijk. Ze is niet aanhankelijk en houdt daar ook niet van. Ze heeft geen problemen met jaloezie en jij wel en dat zal dus ook niet goed lopen (heeft het blijkbaar ook niet gedaan). Zij heeft geen problemen met een relatie waarbij je de ander vrij laat in zijn doen en laten en jij wel. Hoezo is zij dan de vrouw voor jou? Dat is ze overduidelijk niet. En met zulke grote verschillen zal ze dat ook nooit worden.

Mijn advies, en dat wil je misschien niet (weer) horen, verbreek het contact. En dat is pijnlijk en lastig maar over het algemeen wel de enige manier waarop je erachter komt dat er veel betere vrouwen rondlopen. Vrouwen die veel beter bij je passen. Vrouwen waar je nog veel verliefder op gaat worden en waarbij het geheel wederzijds is.
Serieus, verbreek het contact voor een jaar ofzo. Als jullie nu echt zulke goede vrienden zijn kun je het na dat jaar weer oppakken. En zij zal voor jou ook begrijpen dat het beter is. Je bent nu stil blijven staan in de tijd, je komt niet vooruit en zal dat ook niet kunnen zolang je deze gevoelens blijft voeden door steeds weer contact met haar te hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 16:50
Rockin19
Rockin19 is offline
Bedankt voor jullie reacties!

@Lafjuh, dat is vervelend, en ik zie het bij mezelf ook nog wel een tweede keer gebeuren... maar daar doe je niets aan ben ik bang =/. Het is in ieder geval wel... "fijn" om te weten dat ik niet de enige ben (en voor jou misschien ook fijn om te weten dat er anderen zijn met hetzelfde probleem).

@Volk, sorry dat ik wat onduidelijk was met het ideaalbeeld. Dat was misschien ook niet goed geformuleerd, want inderdaad, die eigenschappen zijn niet ideaal voor mij. Het is meer.... zoals ze is als we gewoon vrienden zijn, zó is ze mijn ideaalbeeld, en daarom vind ik het zo jammer dat dit niet werkt in een liefdesrelatie (als dus de verschillen op liefdesvlak op komen zetten). Haar onveranderlijkheid, dat vind ik in heel veel dingen bij haar namelijk ook aantrekkelijk op de een of andere manier, maar dat is dus wederom in de vriendschapsrelatie, en niet op liefdesvlak..

Ik snap ook dat het niet zal werken zo, en ik snap ook dat ik door moet maar dat verandert nog niets aan mijn gevoelens, dat vind ik zo jammer =/

Over je oplossing - inderdaad dat wil ik niet horen . Reden hiervoor is ook, dat iemand anders waarmee ze een tijd ook heel goed bevriend is geweest (in een periode dat het wat minder ging tussen ons, dat was net nadat het uit was) eenzelfde situatie had. Hij bekende op een gegeven moment ook dat hij verliefd was op haar. Na een paar maanden heeft hij toen dus gezegd: "Dit werkt niet, ik kan mijn gevoelens niet voor je aan de kant zetten dus ik kan je een tijd niet zien".
Nou na een halfjaar compleet zonder contact (een keertje 'hoi' op straat niet meegerekend) emailde hij 'dat hij klaar was' en dat ze weer wat konden afspreken
In de tussentijd was mijn vriendschap met haar weer verbeterd, en de ongemakkelijkheid die er toen heerste bij haar was ongelooflijk. Er is uiteindelijk ook niets meer van vriendschap tussen hun gekomen.
Nu is mijn situatie wel iets anders (wij gaan veel verder terug dan zij en hij), maar toch wil ik het niet riskeren. Daarnaast heb ik ook het probleem dat haar beste vriendin ook zo'n beetje mijn beste vriendin is (zo'n 2 meisjes 1 jongen beste vriendschap, die je altijd op televisie ziet ), en haar zie ik elke dag. Ik KAN dus ook niet het contact op een manier verbreken die niet ongemakkelijk zou zijn.

Ik vind het natuurlijk heel fijn dat je reageert en advies geeft, en ik zal het ook echt onthouden voor "if all else fails", maar voorlopig spreekt die optie me echt niet aan..

19

Laatst gewijzigd op 19-01-2010 om 16:56.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Daarbij kwam, dat zij een hele onveranderlijke instelling had, wat er dus voor zorgde dat er geen aanpassing oid kwam, het ging gewoon uit.

[...]

ze is onveranderlijk en dus valt er weinig aan te doen.. Maar toch is er altijd die verdomde HOOP dat het OOIT nog iets wordt, dat ze OOIT inziet dat ik het wél voor haar ben...
En geen moment heb je overwogen dat jíj misschien moet veranderen? Ik zou ook niets hoeven met een jaloerse afhankelijke jongen wil die niet eens kan begrijpen dat ik ook wel eens iemand anders zou willen spreken... en met mij het grootste gedeelte van de mensheid. Jij hebt geen gezonde instelling in een relatie en het is dus geen wonder dat ze je na drie maand heeft afgeschreven. Sterker nog, je hebt het gewoon grondig voor jezelf verpest.

Genoeg tips om eroverheen te komen, zoals hierboven genoemd (hoewel contact verbreken toch werkelijk het beste zal helpen), maar ik wil vooral benadrukken dat als je ooit iemand weer echt leuk gaat vinden, je heel hard moet gaan proberen niet meer dat gedrag te vertonen. Zo jaag je namelijk iedereen weg.

(Daarnaast herken ik het wel dat je in je tienertijd ongelooflijk verliefd bent op iemand en dat je dan een tijd lang denkt dat het nooit meer zo zal zijn. Ook daarna trouwens, heb na een relatie van 3 jaar ook gedacht dat ik nóóit meer zo voor iemand zou voelen, en dat bleek zo'n twee jaar daarna ook wel te lukken. Maar geloof me, op het moment dat je jezelf weer toestaat open naar iemand te kijken, en niet te vergelijken met een meisje dat jou toch niet moet, en je begint wat (en je verpest het niet met je jaloerse gedrag!), dan gaat dat vanzelf over en wordt de nieuwe de allerallerleukste!)
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 17:13
Verwijderd
En mij is het wel gelukt om met die ex in kwestie af en toe een tijd contact te verbreken, en we zijn nu nog steeds bevriend
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 17:49
Rockin19
Rockin19 is offline
@Freya, je hebt een goed punt, ookal vind ik het een beetje hard gezegd Ik hoop alleen wel dat je snapt dat het veeeel uitbundiger/ingewikkelder is dan ik hier verwoord, 6 jaar is niet in 200 woordjes samengevat . Vooral over mijn jaloezie/aanhankelijkheid, ik denk dat die wat erger overkwam in mijn beschrijving dan hij is. Vroeger was ik inderdaad ERG jaloers, toen vooral omdat ze een persoon was die met iedereen overweg kon en dus ook met veel mensen (andere jongens) contact had, maar die jaloezie was vóórdat we een relatie kregen en daar heb ik me daar gelukkig wel grotendeels overheen kunnen zetten. Er is altijd nog wel een lichte jaloezie als ik andere jongens met haar zie flirten en inderdaad, dit is echt een minpunt van mezelf en dat snap ik ook, ik probeer die gevoelens altijd zoveel mogelijk te negeren.
Ik snap het absoluut hoor, dat een meisje het niet leuk vind als de jongen jaloers is ik zou het andersom ook irritant vinden.

en @ je quote, het klinkt daar inderdaad alsof ik ALLE schuld op haar schuif, wat echt niet mijn bedoeling was. Het enige wat ik haar wél verwijt is dat we beiden geen kans hebben gekregen om iets te veranderen, omdat ze dat niet wilde (dat begreep ik tenminste uit het gesprek toendertijd maar ik ben ook maar een jongen he, kan het verkeerd begrepen hebben).
O ja, nog een symptoom dat onze relatie niet helemaal gezond () was: we hebben nooit ruzie gehad. Helemaal geen. Een paar "ergernisjes" of kleine meningsverschilletjes, maar ruzie? Noppes.

Nog op één dingetje reageren
"(en je verpest het niet met je jaloerse gedrag!)"
Zoals eerder gezegd, kwam waarschijnlijk erger over dan het is, maar de boodschap is duidelijk xD bedankt in ieder geval voor je reactie
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 15:56
pro---
pro--- is offline
ga er niet diep in zitten.. zie haar gewoon als vriend..
als je dat niet doet en op bepaalde momenten je libido erg toeneemt
dan ga je weer aan haar denken en dan krijg je sowieso dat je 'verliefd' op haar wordt en over haar gaat dromen, enz.
ik denk dat dit een lust-probleem is.. bedenk je of het om de seks is of om het persoon zelf (dat je ook met haar kunt zijn zonder seks) als het om seks is dan is het duidelijk je lust en zoek daar een oplossing voor, zodat je libido voor haar ook afneemt.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 15:58
Captured2
Captured2 is offline
Ik ben al mijn hele leven verliefd op een jongen, maar die is te onbereikbaar en volgens mij heeft hij een vriendin.IK denk dat hij iets met mijn beste vriendin heeft. Ze is namelijk heel mooi en intelligent. Als hij niets met me wilt hoef ik niemand meer.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 02:28
mxshaun
mxshaun is offline
How do I get away, from being stuck in the friendzone?

Des te langer je in een friendzone zit, des te moeilijker is het er uit te komen. maar niet onmogelijk

dingen die je niet moet doen:
haar niet overvallen, met plotseling kussen oid. luister niet naar je vrienden, die zeggen dat je het gewoon moet proberen. Zij weet er niks van. Als je het plotseling probeert lukt het niet, ze ziet je als een vriend. die vriendschap is gebaseerd op vertrouwen. als je nu in een keer overstapt, is het vertrouwen geschaadt.


Wat moet je doen:

Je moet haar blik op jou veranderen(langzaam). Ze ziet jou nu als een soort pastoor. Dat is hoe jij gepresenteerd hebt als goede vriend die geen sex met haar heeft. Je moet dus meer over sex praten bij haar in de buurt. Zoals je over sex praat met je vrienden. Praat over hoe de sex was met andere meisjes, hoe het gister was met dat meisje. Op de straat, kijk naar andere meisjes en zeg dat die lekker/sexy zijn. Probeer ook met die meisjes te praten in haar bijzijn =))

Nu kun je langzaam, je sexueel 'gedrag' op haar over te brengen. Ze zal je wel vaak om advies vragen. Maakt die me dik? Zie ik er goed uit? zeg niet meer dat ze er leuk uitziet, maar noem haar sexy of geil. Deze kleine veranderingen maken het makkelijker op dat moment dat je het wel met haar gaat proberen te doen.

Ja, je kunt haar een aardig compliment geven, maar probeer daarna eens een belediging te maken op een sarcastische toon. Daag haar uit.

Daarna kan ziet ze meer een uitdaging in jou. Leg de lat een keer hoog voor haar. Als ze dan met jou begint te flirten, loop je weg en spreek je een ander meisje aan. Dan heeft ze onderhand haar blik wel verandert. Dus wordt je niet meer gezien als een broer, maar als een aantrekkelijke jongen..

Try it out
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Ik ben al mijn hele leven verliefd op een jongen, maar die is te onbereikbaar en volgens mij heeft hij een vriendin.IK denk dat hij iets met mijn beste vriendin heeft. Ze is namelijk heel mooi en intelligent. Als hij niets met me wilt hoef ik niemand meer.
Ik ken een goede vriend van mij. hij wordt bekeken door vrouwen, waar je bij staat en hij wilt ook maar 1 vrouw(zijn ex welliswaar).

Conclusie is wel; dat hij eenzaam zal lijden in een universum!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 16:21
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Wat moet je doen:

Je moet haar blik op jou veranderen(langzaam). Ze ziet jou nu als een soort pastoor. Dat is hoe jij gepresenteerd hebt als goede vriend die geen sex met haar heeft. Je moet dus meer over sex praten bij haar in de buurt. Zoals je over sex praat met je vrienden. Praat over hoe de sex was met andere meisjes, hoe het gister was met dat meisje. Op de straat, kijk naar andere meisjes en zeg dat die lekker/sexy zijn. Probeer ook met die meisjes te praten in haar bijzijn =))

Nu kun je langzaam, je sexueel 'gedrag' op haar over te brengen. Ze zal je wel vaak om advies vragen. Maakt die me dik? Zie ik er goed uit? zeg niet meer dat ze er leuk uitziet, maar noem haar sexy of geil. Deze kleine veranderingen maken het makkelijker op dat moment dat je het wel met haar gaat proberen te doen.

Ja, je kunt haar een aardig compliment geven, maar probeer daarna eens een belediging te maken op een sarcastische toon. Daag haar uit.

Daarna kan ziet ze meer een uitdaging in jou. Leg de lat een keer hoog voor haar. Als ze dan met jou begint te flirten, loop je weg en spreek je een ander meisje aan. Dan heeft ze onderhand haar blik wel verandert. Dus wordt je niet meer gezien als een broer, maar als een aantrekkelijke jongen..

Try it out
OMG, dit is hoe vrijwel al mijn mannelijke vrienden met mij omgaan, en ik met hun
Met citaat reageren
Oud 30-01-2010, 12:31
mxshaun
mxshaun is offline
Citaat:
OMG, dit is hoe vrijwel al mijn mannelijke vrienden met mij omgaan, en ik met hun
Ach ja, Zo blijven ondelinge relaties interessant toch?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2010, 12:47
Verwijderd
Citaat:
How do I get away, from being stuck in the friendzone?

Des te langer je in een friendzone zit, des te moeilijker is het er uit te komen. maar niet onmogelijk

dingen die je niet moet doen:
haar niet overvallen, met plotseling kussen oid. luister niet naar je vrienden, die zeggen dat je het gewoon moet proberen. Zij weet er niks van. Als je het plotseling probeert lukt het niet, ze ziet je als een vriend. die vriendschap is gebaseerd op vertrouwen. als je nu in een keer overstapt, is het vertrouwen geschaadt.


Wat moet je doen:

Je moet haar blik op jou veranderen(langzaam). Ze ziet jou nu als een soort pastoor. Dat is hoe jij gepresenteerd hebt als goede vriend die geen sex met haar heeft. Je moet dus meer over sex praten bij haar in de buurt. Zoals je over sex praat met je vrienden. Praat over hoe de sex was met andere meisjes, hoe het gister was met dat meisje. Op de straat, kijk naar andere meisjes en zeg dat die lekker/sexy zijn. Probeer ook met die meisjes te praten in haar bijzijn =))

Nu kun je langzaam, je sexueel 'gedrag' op haar over te brengen. Ze zal je wel vaak om advies vragen. Maakt die me dik? Zie ik er goed uit? zeg niet meer dat ze er leuk uitziet, maar noem haar sexy of geil. Deze kleine veranderingen maken het makkelijker op dat moment dat je het wel met haar gaat proberen te doen.

Ja, je kunt haar een aardig compliment geven, maar probeer daarna eens een belediging te maken op een sarcastische toon. Daag haar uit.

Daarna kan ziet ze meer een uitdaging in jou. Leg de lat een keer hoog voor haar. Als ze dan met jou begint te flirten, loop je weg en spreek je een ander meisje aan. Dan heeft ze onderhand haar blik wel verandert. Dus wordt je niet meer gezien als een broer, maar als een aantrekkelijke jongen..

Try it out
*stelt zich voor dat N00dles haar opeens "geil" gaat noemen terwijl hij vraagt of hij een dikke kont heeft in zijn nieuwe broek* *schiet in de lach*
Met citaat reageren
Oud 30-01-2010, 13:52
Verwijderd
Citaat:
*stelt zich voor dat N00dles haar opeens "geil" gaat noemen terwijl hij vraagt of hij een dikke kont heeft in zijn nieuwe broek* *schiet in de lach*
Eeh, wat? Ik mis iets geloof ik?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2010, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Eeh, wat? Ik mis iets geloof ik?
Ja ik probeerde me voor te stellen hoe ik zou reageren als een gewone vriend van me de tips van mr mafkees ging volgen
Met citaat reageren
Oud 30-01-2010, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Ja ik probeerde me voor te stellen hoe ik zou reageren als een gewone vriend van me de tips van mr mafkees ging volgen
Oh zo, het stond er een beetje vreemd

Ik zou zoiets wel roepen met een flink sarcastische ondertoon
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-02-2010, 15:32
Rockin19
Rockin19 is offline
Bedankt voor het reageren allemaal

Pro---, je hebt gelijk, het is inderdaad lust .. verder zit ik wel op hetzelfde niveau als zij qua vriendschap dus dat zit wel goed. Maar misschien moet ik een burka voor haar kopen ofzo? Of een blinddoek voor mezelf.

Oh en mxshaun - bedankt voor je tip! Maar in dit geval ga ik dat niet proberen daar hebben we echt al veel te veel geschiedenis voor. Maar ik zal het zeker in de praktijk gaan brengen bij andere meisjes
Met citaat reageren
Oud 12-02-2010, 23:30
kv-user
kv-user is offline
Ik heb précies hetzelfde met mijn (ex)vriendin..., uiteindelijk na lang praten over mijn gevoelens heeft zij het contact verbroken, en ben ik haar een week gaan negeren, maar daarna wilde ze het weer goed maken... We hebben nu weer gewoon contact. Maar ik heb ook nog steeds die hoop dat het toch ooit weer wat wordt..

Maar een tip: Denk ook aan andere leuke meisjes uit je klas, je zult dan misschien nog steeds verlieft zijn maar je bent wel afgeleid. Leuke dingen met je vrienden/vriendinnen doen kan ook leuk zijn, met nadruk op die laatste
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 12:48
Verwijderd
Ik 'stalkte' vroeger ook iemand waar ik verliefd op was. Dat was blijkbaar niet de beste remedie. Het ergste van al was dat ik er live niet tegen durfde spreken...
Nu ben ik ondertussen over haar geen en ik ben verliefd geworden op een ander meisje. Gek genoeg een goede vriendin van haar. Ik durf er niet voor uit te komen dat ik verliefd op haar ben, zeker nu ze iemand anders heeft.
Ze zal nooit iets met mij willen beginnen, because I'm just a loozer.

Kort samengevat,
ik versta je probleem maar een echte oplossing ken ik ook niet.

Sterkte,
just_a_loozer
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Ik 'stalkte' vroeger ook iemand waar ik verliefd op was. Dat was blijkbaar niet de beste remedie. Het ergste van al was dat ik er live niet tegen durfde spreken...
Nu ben ik ondertussen over haar geen en ik ben verliefd geworden op een ander meisje. Gek genoeg een goede vriendin van haar. Ik durf er niet voor uit te komen dat ik verliefd op haar ben, zeker nu ze iemand anders heeft.
Ze zal nooit iets met mij willen beginnen, because I'm just a loozer.

Kort samengevat,
ik versta je probleem maar een echte oplossing ken ik ook niet.

Sterkte,
just_a_loozer
Tja, als je al zo'n instelling hebt van "Ik ben maar een loser." dan is het logisch dat meisjes je niet aantrekkelijk vinden.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Tja, als je al zo'n instelling hebt van "Ik ben maar een loser." dan is het logisch dat meisjes je niet aantrekkelijk vinden.
Wat heb je dan liever? Dat 'k net als die ene vieze vuile vortzak van m'n klas iedereen zwart maak bij de meisjes? Ik wil m'n niveau niet daar tot verlagen!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 16:31
crawloftime
Avatar van crawloftime
crawloftime is offline
Je kan ook gewoon ophouden met jezelf af te kraken. Dat betekent niet gelijk dat je over moet schakelen naar het zwart maken van anderen bij de meisjes.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 16:38
Verwijderd
^ Eens.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2010, 17:29
Rockin19
Rockin19 is offline
yep mee eens.

Zelfvertrouwen is de eerste stap naar succes
Ik was vroeger ook heel onzeker hoor, ook omdat ik wat steviger was dan anderen..
Toen ben ik gaan fitnessen en kwam ik erachter dat ik eigenlijk helemaal niet lelijk was
vrienden had ik ook genoeg, dus ik moest toch ook wel íets hebben wat leuk was?

als je gewoon objectief gaat kijken wat er leuk/goed aan je is en wat niet (dat je evt kan verbeteren, en zo niet, accepteren), dan kom je al een heel eind denk ik.

lol @ topicwending trouwens
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 18:51
Verwijderd
Citaat:
yep mee eens.

Zelfvertrouwen is de eerste stap naar succes
Ik was vroeger ook heel onzeker hoor, ook omdat ik wat steviger was dan anderen..
Toen ben ik gaan fitnessen en kwam ik erachter dat ik eigenlijk helemaal niet lelijk was
vrienden had ik ook genoeg, dus ik moest toch ook wel íets hebben wat leuk was?

als je gewoon objectief gaat kijken wat er leuk/goed aan je is en wat niet (dat je evt kan verbeteren, en zo niet, accepteren), dan kom je al een heel eind denk ik.

lol @ topicwending trouwens
Hoe ist nu met die vriendin van u?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2010, 13:23
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Heb ik ook wel gehad. Ik was ook helemaal verliefd geworden op iemand die ik vaak zag. Ik had nog een paar maanden valse hoop. Elke keer als ik haar zag kwam het weer opzetten. Totdat er een punt kwam waarop ik me realiseerde dat we gewoon niet bij elkaar pasten. Persoonlijk heb ik wel behoefte aan iemand die af en toe vraagt hoe het gaat, maar dat deed zij bijna nooit. Ook niet bij anderen. Uiteindelijk heb ik mezelf er een keer goed ingewreven dat dat dan toch alleen maar pijn gaat doen en ze niet bij me past. Het was obviously niet wederzijds. Het deed even goed pijn, maar sindsdien heb ik geen last meer van de verliefdheid en kan ik gewoon normaal met haar omgaan. Is ook wel nodig, want soms hebben we elkaar ook min of meer "zakelijk" nodig.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2010, 17:56
Rockin19
Rockin19 is offline
@just_a_winnaar!!! () - het gaat gewoon goed tussen ons, we kunnen heel leuk met elkaar omgaan enzo, gewoon als vrienden. Ik heb nog wel dat ik haar heel aantrekkelijk vind en ik heb er nog wat moeite mee als andere jongens haar proberen te versieren, maar ja. Daar moet ik maar aan wennen denk ik zo, zij wordt er niet minder knap op (duurt nog wel een heleboel jaar voordat dat gebeurt xD) en ze zal uiteindelijk vast wel een ander vriendje krijgen.

@daboman - ja ik moet het mezelf ook nog iets beter inwrijven.. Maar dat komt allemaal wel goed denk ik zo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten "Ik ben meer een nachtdier..."
Zut Alors!
22 10-12-2004 15:58
Verhalen & Gedichten [verhaal] Verlangen
Guinevere03
3 22-04-2004 00:13
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: De droom waar ik van leef.
Ieke
0 04-04-2004 12:18
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Verhalen & Gedichten Marinka (ik weet nog steeds geen titels)
Niemande
6 27-05-2003 19:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.