Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2004, 04:43
LMP
Avatar van LMP
LMP is offline
Ik haat het om in een lange rij te staan. Ik voel me dan echt net een schaap. Ik wacht tot de persoon voor mij een stap naar voren doet en de persoon voor me doet hetzelfde enz.

Sommige mensen beseffen niet dat ze tot één grote domme massa mensen horen. Ze kijken naar de televisie naar CNN, en doen alsof ze heel erg meeleven met de slachtoffers in iraq. Ze nemen een standpunt in dat hen door de grote propegeerders is voorgeschoteld.

Een groot en gruwelijk voorbeeld van massa hysterie is eentje van 64 jaar geleden. Hier in Europa. Adolf Hitler sprak het volk toe: joden zijn slecht, dit en dat. blabla joden slecht dit joden slecht dat.. blabla. Omdat Adolf Hitler zijn punt zeer charismatisch wist te brengen, gingen mensen hem langzaam aan geloven. En als een groepje mensen hem al gelooft is het begin van het einde al in zicht. Als je zo'n toespraak bijwoont en 2 mensen naast je tonen begrip voor de woorden van de man, denk je "Ow sjit! hun geloven het en staan erachter, dus IK moet dat ook doen!" Als niet bewust dan wel onbewust. Dus stel je de kettingreactie maar voor. En dan kun je meteen ook voorstellen hoe snel zo'n geloof kan escaleren tot vreselijke daden.

Zo wordt het volk tegenwoordig ook geleid, alleen minder fel. Alle volkeren hebben wel leiding nodig, om chaos te voorkomen. Hier in het westen worden veel mensen nou eenmaal geleid door de tv. Slechte leiding is beter dan geen leiding.

Hier in Nederland zie ik wel een tekort aan leiding. (propeganda). De staat zegt niet dat het 'taboe' is om hard te rijden maar geeft gewoon een boete als iemand te hard rijd. Dwangmiddelen helpen niet. Als er op tv gepropegeerd zou worden dat je echt een domme ezel bent als je te hard rijdt, zullen mensen 2x nadenken voordat ze het gas indrukken. Maar dat is maar een voorbeeld. De reclames van "je bent een rund als je met vuurwerk stunt" is trouwens ook een goed voorbeeld van goede propeganda. Helaas is: "JAMBA VOORDELIGE BELTONEN, KOOP NU NIEUWE BELTONEN, JE BENT STOER ALS JE MOOIE BELTONEN HEBT, KOOP NU JAMBA BELTONEN" ook een voorbeeld van zulke propeganda.

Massa hysterie, is wel wat de mens tot zo een succesvol wezen maakt. Want geen groep mensen zónder leiding zouden grote piramides kunnen maken toch? geen mensen zonder leiding zouden deze samenleving kunnen opbouwen toch? Massa hysterie is wat deze samenleving succesvol en tergelijkertijd ook destructief maakt.

Dus volgende keer als je hersenloos een nieuwe trend wil volgen, denk eraan voor WIE je het werkelijk doet.
Advertentie
Oud 28-07-2004, 13:04
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
je hebt gelijk

ik vraag me het ook weleens af, maar dan in de vorm van:

WAAROM?! waarom wil jij met de massa meedoen? wie heeft je vertelt dat je lelijk bent als je dik bent? hoe kom je er bij dat je een sukkeltje bent als je naar klassieke muziek luistert? waarom zou je er niet bij horen als je niet met de laaste mode meegaat? -en bij jouw voorbeeld- waarom moet jij die ringtones hebben als je vriend ze ook heeft? en waarom ben je stoer als je veel durft? en als je er leuk uitziet? waarom moet je zijn zoals ieder ander: WEINIG ORGINEEL? waarom moet je gedragen als de rest om geaccepteerd te worden? waarom moet je eigenlijk bij de groep horen?

en daar verzet ik mij dan tegen .
Oud 28-07-2004, 13:46
Verwijderd
Citaat:
GanzenVeer schreef op 28-07-2004 @ 14:04 :
je hebt gelijk

ik vraag me het ook weleens af, maar dan in de vorm van:

WAAROM?! waarom wil jij met de massa meedoen? wie heeft je vertelt dat je lelijk bent als je dik bent? hoe kom je er bij dat je een sukkeltje bent als je naar klassieke muziek luistert? waarom zou je er niet bij horen als je niet met de laaste mode meegaat? -en bij jouw voorbeeld- waarom moet jij die ringtones hebben als je vriend ze ook heeft? en waarom ben je stoer als je veel durft? en als je er leuk uitziet? waarom moet je zijn zoals ieder ander: WEINIG ORGINEEL? waarom moet je gedragen als de rest om geaccepteerd te worden? waarom moet je eigenlijk bij de groep horen?

en daar verzet ik mij dan tegen .
Mensen zijn groepsdieren dus ze zijn van nature gemaakt om samen te leven en min of meer dezelfde dingen te doen. En als je dan van het 'gemiddelde' afwijkt, tja..
En het is natuurlijk ook véél gemakkelijker om gewoon met de rest mee te lopen, "go with the flow"
Oud 28-07-2004, 13:49
Verwijderd
Oud 28-07-2004, 13:50
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Je hebt deels wel gelijk. Maar ik vind bepaalde dingen ook leuk, die veel andere mensen ook leuk vinden. Waarom? omdat ik zo opgevoed ben, ermee opgegroeid ben.

Ik weet zeker, dat als ik een duitse was geweest in de jaren '30, dat ik Hitler óók geloofd zou hebben. Ik zou er ook zijn ingetrapt. Misschien is dat dom, maar hij sprak overtuigend, hij had niet een slecht ideaal (een duizendjarig rijk). Nú weten we beter wat zijn bedoelingen echt waren, maar dat was toen niet zo duidelijk. Hij wilde verandering, en alles was beter dan de economische crisis die er was.

Het heeft geen nut om me er helemaal tegen te verzetten want ik wil niet uitgekotst worden door de maatschappij. In mijn eentje kan ik die niet veranderen en zonder acceptatie wordt ik niet gelukkiger. Bovendien, als ik iets wil wat niemand kent is er geen aanbod en dat schiet ook niet op.
Nee, ik ben geen kuddedier, ik doe niet per se mee met de mode, ik luister wel eens naar klassiek, ik voel me ontzettend dom als ramptoerist of idd in een rij, maar zoals je zelf ookal zegt: het maakt ook onze samenleving. En het zou raar zijn als er geen standaard was.

Ik doorzie reclame/propaganda wel, en ik realiseer me dat het vaak onzin is. Ik vind niet dat meer leiding nodig is. Mensen zijn zelfdenkende wezens die heel goed zelf kunnen bedenken dat stunten met vuurwerk gevaarlijker is dan 10 km/u te hard rijden.

Ik heb geen idee waar mijn verhaal op slaat, maar dat doet er niet toe. Ik heb gewoon niks te doen.
__________________
Don't worry, be happy
Oud 28-07-2004, 13:54
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
shit zeg, ik zal er aan denken als ik straks in de rij sta bij de supermarkt.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Oud 28-07-2004, 13:56
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Luka schreef op 23-07-2004 @ 05:43 :
Dus volgende keer als je hersenloos een nieuwe trend wil volgen, denk eraan voor WIE je het werkelijk doet.
Laten we allemaal jou advies gaan volgen.
__________________
Recht voor je raapje!
Oud 28-07-2004, 14:20
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 28-07-2004 @ 14:50 :
Ik heb geen idee waar mijn verhaal op slaat, maar dat doet er niet toe. Ik heb gewoon niks te doen.
valt best wel mee .
ik snap opzich wel wat je bedoelt, maar bij mij ligt het nou eenmaal anders. maar ook niet met alles. echt niet. ik draag echt geen hele gekke kleren enzo. het is meer mijn karakter mss. en ik heb ook niet zo 123 een hekel aan mensen zoals jij. maar ik WEL een ontzettende hekel aan mensen die altijd anderen napraten. bah . dan heb ik zoiets van: JIJ BENT ZELF OOK EEN MENS. MET EEN EIGEN MENING, DIE EEN EIGEN WIL MAG HEBBEN. WAAR BEN JE MEE BEZIG!!! snap je? daar kan ik gewoon niet tegen, als je je alleen maar daar door laat leiden. Wees JeZelF.
Oud 28-07-2004, 14:33
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Zotje schreef op 28-07-2004 @ 14:56 :
Laten we allemaal jou advies gaan volgen.
__________________
To eu zèn
Oud 28-07-2004, 14:57
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 28-07-2004 @ 15:20 :
valt best wel mee .
ik snap opzich wel wat je bedoelt, maar bij mij ligt het nou eenmaal anders. maar ook niet met alles. echt niet. ik draag echt geen hele gekke kleren enzo. het is meer mijn karakter mss. en ik heb ook niet zo 123 een hekel aan mensen zoals jij. maar ik WEL een ontzettende hekel aan mensen die altijd anderen napraten. bah . dan heb ik zoiets van: JIJ BENT ZELF OOK EEN MENS. MET EEN EIGEN MENING, DIE EEN EIGEN WIL MAG HEBBEN. WAAR BEN JE MEE BEZIG!!! snap je? daar kan ik gewoon niet tegen, als je je alleen maar daar door laat leiden. Wees JeZelF.
Maar ik heb ook een eigen mening, die meestal anders ligt dan de heersende mening. En ik kom daar ook voor op/uit. Ik draag soms ook kleding waarvoor ik uitgescholden wordt, maar ik wordt wel beinvloed door anderen, zoals dat bij iedereen zo is.
__________________
Don't worry, be happy
Oud 28-07-2004, 15:21
Verwijderd
Je kunt wel zeiken zeg. Er is toch wel een verschil tussen massahysterie dmv. indoctrinatie, angst en propaganda enerzijds en gewoon in de rij staan bij de supermarkt of massaal een bepaalde tophit als ringtone nemen anderzijds. Ik krijg een beetje de indruk dat jij nog in het 'laat ik lekker rebels doen want ik word wel eens uitgescholden'-stadium zit, no offense hoor.
Oud 28-07-2004, 17:08
Verwijderd
Citaat:
blablabla ik moet opletten bij geschiedenis.
Mensen wilden Hitler toendertijd geloven omdat zij het slecht hadden en er een zondebok aangewezen moest worden. Bovendien staan er altijd 'sterke' leiders op als er veel onvrede is in een land.
Je zou eens wat over de periode 1900-1939 moeten lezen. Het is echt geen geval van "Ik wil niet buiten de boot vallen." geweest.

Je praat veel en zegt niets.
Oud 28-07-2004, 21:48
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Jadie schreef op 28-07-2004 @ 18:08 :

Je praat veel en zegt niets.
klopt.
maar het had niks met elkaar te maken, wat ik zei.
__________________
Don't worry, be happy
Oud 28-07-2004, 22:19
LMP
Avatar van LMP
LMP is offline
Citaat:
Ik krijg een beetje de indruk dat jij nog in het 'laat ik lekker rebels doen want ik word wel eens uitgescholden'-stadium zit, no offense hoor.
Nee, ik weet precies wat je bedoelt. Het "ik ben boos op de wereld en ik wil der niet bijhoren" stadium.

Daar zit ik niet in Nare man.
Oud 29-07-2004, 16:46
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Jadie schreef op 28-07-2004 @ 18:08 :
omdat
"Dat is gebeurd" kun je als feit zien. "Dat is gebeurd omdat" is speculatiever. Er is hoogstwaarschijnlijk nooit een duidelijke reden te achterhalen, want aan de meeste grote gebeurtenissen zijn in mijn ogen meerdere oorzaken toe te schrijven.
Dus even lief zijn voor elkaar, niemand is dom omdat diegene iets aan een andere oorzaak toeschrijft dan jij.

Hm... Ja, mensen volgen graag de massa. Maar is het soms niet heerlijk ontspannen om even nergens aan te denken en helemaal in de menigte op te gaan in een discotheek *waar iedereen massaal dezelfde dingen doet*? Of lekker te tutten in een winkeltje *wat iedereen ook heel schaapachtig doet*? Of even iets simpeler: is het niet enorm praktisch en nuttig om te kunnen gaan slapen wanneer de meeste mensen dat doen, namelijk 's nachts? En is het niet heel cool dat het grootste gedeelte van Nederland ongeveer om dezelfde tijd aan de avondmaaltijd zit?
Ja, natuurlijk mag je je eigen leven leiden en mag je alles precies doen zoals je zelf wilt. Zolang je anderen daar niet mee hindert is daar niets mis mee. Maar waarom? De maatschappij heeft een ordening die heel nuttig en makkelijk kan zijn voor de mens. Vooral die globale ordening is nuttig (en nee, die ringtone is niet zo erg nuttig).

Goed, ik blaat wat in de ruimte. Mijn punt: als het niemand schaadt is een beetje massagedrag niet erg.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 29-07-2004, 16:58
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
oef, ik ben zo erg tegen deze schaapjes politiek

Ik voel me hier af en toe echt een herder
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 29-07-2004, 17:09
Romie
Romie is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 28-07-2004 @ 14:54 :
shit zeg, ik zal er aan denken als ik straks in de rij sta bij de supermarkt.
inderdaad....
Oud 29-07-2004, 18:41
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Romie schreef op 29-07-2004 @ 18:09 :
inderdaad....
schaap
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Ads door Google
Oud 29-07-2004, 19:35
Verwijderd
tering de tering... wat zijn we toch weer slachtoffer vaan de massa... VOORAL JIJ! damn.. jij lijkt wel opgenomen in de massa van de anti-massa..
hoe kan je nou zeggen dat "je bent een rund als je met vuurwerk stunt" goede propaganda is? propaganda is per defenitie fout omdat het propaganda is..
iedereen is overigens evenveel individu als een ander, jij vindt jezelf misschien niet een massaganger (om et zo maar te noemen).. maar dat is ieder individu op z'n eigen manier. want als het goed is doet elk kuddeschaap z'n eigen ding.. en laten nou veel kuddeschapen hetzelfde leuk vinden.. ik hou van de zomer.. maar de hele massa houdt denk ik wel van de zomer.. fuck.. ik ben een kuddeschaap (FOUT: ik ben een mens)..
Oud 29-07-2004, 21:12
LMP
Avatar van LMP
LMP is offline
Citaat:
tering de tering
Ik ken denk ik geen een meisje met zon grote bek als jou zeg.

Ben je een beetje boos? Innerlijke frustratie? Veel gepest?

Niet op mij afreageren, ik geef nix meer of minder dan een stelling.
Oud 29-07-2004, 21:21
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Luka schreef op 29-07-2004 @ 22:12 :
Ik ken denk ik geen een meisje met zon grote bek als jou zeg.

Ben je een beetje boos? Innerlijke frustratie? Veel gepest?

Niet op mij afreageren, ik geef nix meer of minder dan een stelling.
Wilen we (allemaal) even niet gaan katten?
__________________
I like my new bunny suit
Oud 29-07-2004, 21:21
LMP
Avatar van LMP
LMP is offline
"Van Dale"

Propaganda:

1. Systematische werkzaamheid om aanhangers te winnen voor zekere principes.


Wie heeft ooit bedacht dat propaganda per definitie slecht is? Het is gewoon een therm voor 'verspreiden van informatie'. Aanhangers winnen voor zekere principes.. Dat geldt dus ook voor het principe dat met vuurwerk spelen heel dom is, en dat te hard rijden heel dom is, en het geldt ook voor, dat de nieuwste ringtones downloaden heel erg stoer is.

Enne " slobowicz" je moet het niet persoonlijk nemen, want weetje, dat is heel, heel erg dom.

Groetjes
Oud 29-07-2004, 21:23
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Luka schreef op 29-07-2004 @ 22:21 :
want weetje, dat is heel, heel erg dom.
Dat bedoel ik dus. Kappen.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 29-07-2004, 21:41
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Zelfs in dit topic valt schapenliefde te vinden, dat is nog het grappige ervan
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 29-07-2004, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Luka schreef op 23-07-2004 @ 05:43 :
Een groot en gruwelijk voorbeeld van massa hysterie is eentje van 64 jaar geleden. Hier in Europa. Adolf Hitler sprak het volk toe: joden zijn slecht, dit en dat. blabla joden slecht dit joden slecht dat.. blabla. Omdat Adolf Hitler zijn punt zeer charismatisch wist te brengen, gingen mensen hem langzaam aan geloven. En als een groepje mensen hem al gelooft is het begin van het einde al in zicht. Als je zo'n toespraak bijwoont en 2 mensen naast je tonen begrip voor de woorden van de man, denk je "Ow sjit! hun geloven het en staan erachter, dus IK moet dat ook doen!" Als niet bewust dan wel onbewust. Dus stel je de kettingreactie maar voor. En dan kun je meteen ook voorstellen hoe snel zo'n geloof kan escaleren tot vreselijke daden.
Je vergeet dat antisemitisme in Europa in die tijd helemaal niet nieuw was. Sterker nog, het was vrij dominant aanwezig. In Duitsland, Oostenrijk, maar ook Nederland, etc. Pas na de oorlog was het van 'Ich habe es nicht gewüßt', ook in Nederland.
Citaat:
Zo wordt het volk tegenwoordig ook geleid, alleen minder fel. Alle volkeren hebben wel leiding nodig, om chaos te voorkomen. Hier in het westen worden veel mensen nou eenmaal geleid door de tv. Slechte leiding is beter dan geen leiding.

Hier in Nederland zie ik wel een tekort aan leiding. (propeganda). De staat zegt niet dat het 'taboe' is om hard te rijden maar geeft gewoon een boete als iemand te hard rijd. Dwangmiddelen helpen niet. Als er op tv gepropegeerd zou worden dat je echt een domme ezel bent als je te hard rijdt, zullen mensen 2x nadenken voordat ze het gas indrukken. Maar dat is maar een voorbeeld. De reclames van "je bent een rund als je met vuurwerk stunt" is trouwens ook een goed voorbeeld van goede propeganda. Helaas is: "JAMBA VOORDELIGE BELTONEN, KOOP NU NIEUWE BELTONEN, JE BENT STOER ALS JE MOOIE BELTONEN HEBT, KOOP NU JAMBA BELTONEN" ook een voorbeeld van zulke propeganda.
Reclame is iets heel anders dan propaganda. Ook ideële reclame valt niet onder de noemer propaganda. Bovendien helpen dwangmiddelen zeker wel, als er geen boete zou staan op te hard rijden zouden veel meer mensen dat ook doen (zie Duitsland).
Citaat:
Massa hysterie, is wel wat de mens tot zo een succesvol wezen maakt. Want geen groep mensen zónder leiding zouden grote piramides kunnen maken toch? geen mensen zonder leiding zouden deze samenleving kunnen opbouwen toch? Massa hysterie is wat deze samenleving succesvol en tergelijkertijd ook destructief maakt.

Dus volgende keer als je hersenloos een nieuwe trend wil volgen, denk eraan voor WIE je het werkelijk doet.
Het feit dat mensen sociale dieren zijn die geneigd zijn een leider te volgen, wil niet zeggen dat massa-hysterie goed is, of dat het volgen van een leider per definitie massa-hysterie is.
Advertentie
Oud 30-07-2004, 10:15
Verwijderd
propaganda IS fout (in mijn ogen, daar is het toch ook een forum voor) ..
en nee k ben niet gefrustreerd, is wel iets meer voor nodig.. (die reacties van jullie.. kwamen die voort uit grote frustratie? ) vin het alleen zo jammer dat massa's mensen zichzelf buiten de massa vinden vallen, zichzelf de bom vinden omdat ze niet automatisch met de massa meegaan (denken ze dan)

als je nog nooit een meisje tering de tering hebt horen zeggen, ga k me afvragen met wat voor meisjes je omgaat...
Oud 30-07-2004, 11:47
LMP
Avatar van LMP
LMP is offline
Citaat:
propaganda IS fout
In jouw ogen

Ik gaf aan dat in MIJN ogen, het volk geleidt wordt door propaganda. Anders zouden vele mensen niet weten wat ze moeten doen. Propaganda heeft gewoon een slechte betekenis gekregen omdat het voor vele vele slechte dingen gebruikt is. Maar het kan ook goed en heel nuttig zijn.

Citaat:
vin het alleen zo jammer dat massa's mensen zichzelf buiten de massa vinden vallen, zichzelf de bom vinden omdat ze niet automatisch met de massa meegaan (denken ze dan)
Bedoel je daarmee van die gothic types? die denken ik ben zielig ik ben lelijk en ik hoor der niet bij en ik zal der ook nooit bij horen? Die kan ik ook niet uitstaan.
Oud 30-07-2004, 14:42
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Luka schreef op 30-07-2004 @ 12:47 :
...
Bedoel je daarmee van die gothic types? die denken ik ben zielig ik ben lelijk en ik hoor der niet bij en ik zal der ook nooit bij horen? Die kan ik ook niet uitstaan.
mss ben jij wel te zwak om bij de gothics te horen . ik vind die mensen . ik wordt dr altijd helemaal blij van . ik weer
weet je waar ik wel een hekel aan heb? aan gothics (/altos) in groepen. wij zijn met z'n allen gezellig...
of mensen als jij en ik die ons gezellig tegen de massa gaan verzetten en ondertussen...

en trouwens, massa hysterie. bij nader in zien vond ik dat toch wat overdreven gezegd hoor.

slobowicz: als jij buiten de massa WILT vallen, val je er al buiten. want de meeste willen er niet buiten vallen.
luka: zeur niet met je tering de tering svp. waarom staat er: ik heb nog nooit een MEISJE horen zeggen...
en. wat wil je bereiken met dit topic? . mensen, mensen (geen slechte woorden voor meisjes ), dit is alleen maar een beetje op elkaar schelden, discrimineren en zwammen.

laat ik is rebels doen, nare man
Oud 30-07-2004, 18:43
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Luka schreef op 23-07-2004 @ 05:43 :


Een groot en gruwelijk voorbeeld van massa hysterie is eentje van 64 jaar geleden. Hier in Europa. Adolf Hitler sprak het volk toe: joden zijn slecht, dit en dat. blabla joden slecht dit joden slecht dat.. blabla. Omdat Adolf Hitler zijn punt zeer charismatisch wist te brengen, gingen mensen hem langzaam aan geloven. En als een groepje mensen hem al gelooft is het begin van het einde al in zicht. Als je zo'n toespraak bijwoont en 2 mensen naast je tonen begrip voor de woorden van de man, denk je "Ow sjit! hun geloven het en staan erachter, dus IK moet dat ook doen!" Als niet bewust dan wel onbewust. Dus stel je de kettingreactie maar voor. En dan kun je meteen ook voorstellen hoe snel zo'n geloof kan escaleren tot vreselijke daden.

Hitler scheen idd een goede prater te zijn en overtuigend over te komen, maar vergeet niet de net doorstane crisis in Duitsland, mensen zochten, volgens mij, ook echt een persoon of een groep personen om de schuld van alles te geven (ze zogenaamde zondebok) en een leider die alles weer goed zou krijgen. Toen Hitler hen werk beloofde (die ze ook wel kregen, maar dan in de wapenindustrie ) en Hitler oplossingen leek te hebben gingen steeds meer mensen naar hem luisteren, hij won sympathie bij mensen waardoor ze waarschijnlijk ook moeiteloos aannamen dat de Joden de schuld van alles waren....
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 30-07-2004, 18:49
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Luka schreef op 23-07-2004 @ 05:43 :


Dus volgende keer als je hersenloos een nieuwe trend wil volgen, denk eraan voor WIE je het werkelijk doet.
Tuurlijk! je moet het voor jezelf doen... Maar deze zomer vind ik alle felle kleurtjes eigenlijk wel heel erg leuk (maar al die superbrede armbanden niet eigenlijk, die heb ik ook niet) en ik heb ondertussen wel een hele verzameling polsbandjes (stuk of 20 oid nu) in allerlei kleurtjes, ze zijn alweer uit zo ongeveer, maar IK vind ze leuk... En in de winter heb ik eigenlijk nooit behoefte aan felle kleurtjes en vind ik de donkere kleuren (grijs, broen, donkergroen, donkerblauw, bruinrood ed) weer leuk, en laten dat net de kleurtjes zijn die dan in de winkel liggen. Tja, het is natuurlijk zo dat veel mensen (en ik denk dat ik er ook wel heel gevoelig voor ben) in de zomer vrolijker zijn en ook vrolijker getinte dingen kopen, mode-ontwerpers weten dat en dat is dan ook wat je veel in winkels ziet liggen. Maar als jij zo'n iemand bent die dat juist niet wilt, en het liefst in mooie lange zwarte jurken loop, (of weet ik wat voor een andere stijl) moet je dat idd gewoon doen! owkeej, ik wijk af denk ik....
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 30-07-2004, 19:38
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-07-2004 @ 14:49 :
Oud 30-07-2004, 20:38
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Luka schreef op 30-07-2004 @ 12:47 :
Bedoel je daarmee van die gothic types? die denken ik ben zielig ik ben lelijk en ik hoor der niet bij en ik zal der ook nooit bij horen? Die kan ik ook niet uitstaan.
That's it. Open maar eens geen topics om bepaalde mensen aan te vallen.
__________________
I like my new bunny suit
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle neonazi's
on the moon
499 17-05-2003 15:36
Lifestyle Key-koord topic
Freggol
27 17-11-2002 21:39
De Kantine Meeting-verslagje!!!!!
Krugdinho
150 09-07-2002 20:05
Levensbeschouwing & Filosofie Is de westerse mens nou te paniekerig ofzow?
Rerisen Phoenix
13 09-05-2002 21:03
ARTistiek Lord Of The Rings is slecht en fout
^AmArU^
73 25-04-2002 21:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:22.