Oud 24-11-2017, 10:43
Ben Strik
Ben Strik is offline
Citaat:
In eerste instantie niet. Daarna verduidelijk je inderdaad wat je gezegd hebt, maar als mensen jouw gedachtegang niet direct volgen is vriendelijkheid ver te zoeken en speel je op de man. Niet iedereen heeft de kennis die jij hebt, en volgens mij zijn de mensen hier best bereid wat bij te leren, maar dat kan allemaal ook zonder zo'n negatieve agressieve sfeer te creëren.
Ik snap dat je het forum een ‘leuke’ plek wil hebben/maken/creëeren, maar er wordt redelijk wat commentaar geleverd door fbs als iemand ook maar één scheldwoord gebruikt of in capslock typt. De fbs fungeren bijna als een soort juf op een peuterspeelzaal om daarmee alles in toom te houden, we zijn toch geen drie meer kom nou. Zo heb ik laatst een reactie op een topic geplaatst met de tekst “domme kip”. Het huis was te klein, of ik het op een iets meer aardige manier kan zeggen. Hoe kan zoiets nou als beledigend oid ervaren worden (misschien ligt dat dan aan mij hoor, maar het gaat om het punt). Zo geeft Deadlock hier ook gewoon goede argumenten en dan wordt hij ‘agressief’ bestempeld, terwijl hij ts helpt met zijn probleem in tegenstelling tot andere die even het riool kapot willen maken.

Daarom het verzoek aan de fbs om niet iemand gelijk op zijn toon aan te spreken als die niet bevalt. We kunnen toch als volwassene met elkaar omgaan, daar hoeft een ‘fucking’ of een tekst in capslock niets aan te veranderen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2017, 12:00
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
de fbsen doen gewoon hun ding ik weet dat er ook 9,10 jarigen op dit forum zitten en ookal zeg je bv domme kip een 9,10 jarige kan dit als normaal zien tegen een wildvreemde op straat bijv.
je kunt zeggen dat ze te jong zijn maar hoeveel mensen zijn er dan wel niet te oud
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 26-11-2017, 21:30
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Om te voorkomen dat we verder offtopic gaan in het schaamhaar-topic zijn deze berichten afsplitst naar een eigen topic hier op Beleidszaken.

Het is inderdaad niet de bedoeling dat de forumbazen als een soort schooljuffen alle gebruikers aan moeten spreken op wangedrag. Wij verwachten dat leden van het forum zich normaal en respectvol tegenover elkaar kunnen gedragen. Lukt dat niet, dan kiezen we er wel voor om mensen daar op aan te spreken. Dit is en blijft een forum voor scholieren; kinderen en jongeren vanaf een jaar of 9. Daarom willen we ook dat het forum een fijne en veilige omgeving is waar mensen vragen kunnen stellen, kunnen bijleren en kunnen reageren zonder vervelende (persoonlijke) reacties van andere gebruikers over zich heen te krijgen. En plek waar we respectvol met elkaar omgaan dus.

Dat betekent absoluut niet dat je het niet mag melden als een ander verkeerde informatie geeft (doe dat vooral, zo leren we van elkaar!), maar let wel op de manier waarop. Aan inhoudelijke informatie hebben we allemaal een stuk meer dan aan loze kreten zoals "domme kip"
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-11-2017, 23:06
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
De forumbazen doen gewoon hun best. Ik ben het ook niet altijd overal mee eens, maar dat hou je altijd. Het is een beetje hun functie om soms minder populaire beslissingen te nemen. Als iedereen gewoon een beetje aardig tegen elkaar doet is er niks aan de hand. En een opmerking als "domme kip" lijkt misschien onschuldig, maar je kunt er een hoop negatieve reacties mee uitlokken als iemand het persoonlijk opvat. En als dan niemand ingrijpt ontaard het telkens in ruzie en daar wordt het forum ook niet leuker van.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2017, 23:40
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
We willen inderdaad de sfeer op het forum graag positief houden voor iedereen. Ook bijv. voor onzekere tienermeisjes die niet snappen wat sarcasme is; het is immers een scholierenforum, ondanks dat de gemiddelde leeftijd misschien hoger ligt. Om in te gaan op de vraag waarom het censuur op verschillende subfora strenger is dan op andere: deels ligt dat soms misschien aan de forumbaas die op het topic staat, maar het ligt ook wel aan het subforum waarop gepost wordt. Op Algemene Schoolzaken worden reacties als 'domme kip' bijv. sowieso weggehaald omdat AS een inhoudelijk subforum is waar mensen serieus bedoelde vragen stellen. Een reactie als 'domme kip' voegt dan niets toe en is niet leuk voor degene die misschien iets zegt wat niet zo slim is maar het wel serieus bedoelde.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Stelling: De forumbazen zijn bang de macht te verliezen en bannen daarom
Mea Culpa
110 05-04-2004 22:15
Beleidszaken [Nachtleven] Het nieuwe beleid...
GinnyPig
36 21-10-2003 16:39
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Romeinse goden :-(
2 13-11-2001 19:04
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Testversie nieuwe ANNOUNCEMENT
Sikamikanico
8 13-07-2001 12:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.