Oud 11-12-2006, 20:12
Verwijderd
Hey!

Ik weet niet wat ik moet doen...doorgaan met wat ik nu doe, een hbo studie er bij of een wo studie.

Ik ben nu bezig met m’n propedeuse hbo bedrijfseconomie. Hiervoor heb ik mbo detailhandel gedaan...toen ik daar mee klaar was dacht ik: nu ga ik op het hbo eindelijk is wat leren. Maar dat viel best wel tegen. Het verschil is klein. Wel vind ik het ontzettend leuk maar ik vind het nog steeds makkelijk. Het geeft me niet genoeg voldoening, ik wil uit mezelf halen wat erin zit, dat kan nu nog steeds niet.

Nou is mijn vraag natuurlijk: wat kan ik het beste gaan doen...waar kan ik later het meeste mee?

Uni...Accountancy & controlling of zo op de rug. Hoe werkt dat met toelating? Ik ga er vanuit dat ik mn P haal, maar je moet ook wiskunde op vwo hebben, dat heb ik natuurlijk (nog) niet...

Twee hbo opleidingen: bedrijfseconomie en accountancy of zo, dat lijkt alleen wel veel op elkaar, maar die richting wil ik toch echt op.

Help
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2006, 21:15
Verwijderd
Je zou kunnen overwegen eens contact op te nemen met de RUG, dan vertellen zij jou wat precies de eisen zijn als je via de mbo/hbo/wo-route wilt gaan.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 21:58
it is anoli
it is anoli is offline
ik denk dat als je het nu makkelijk vindt, het misschien leuker voor je is om hogerop te gaan. en met accountancy op universitair niveau kun je later echt wel goed terecht komen waarschijnlijk.
je kan geloof ik ook zo'n inhaalcursus doen om je wiskundeniveau omhoog te halen naar de eisen. ik ken iemand die dat doet en dat duurt maar een paar weken. ik weet niet of dat bij alle universiteiten kan.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 14:24
Huppatee
Avatar van Huppatee
Huppatee is offline
Als ik jou was zou ik denk ik toch, aangezien je dat zou willen, de universiteit gaan doen. Als HBO voor jou geen voldoening geeft, je niet teveel wordt uitgedaagd dan zal het waarschijnlijk ook gewoon op dat niveau blijven als wat je nu hebt.

Bij universiteiten is alles meer wetenschappelijk en met onderzoeken etc. Het is gewoon heel anders dan HBO. (volgensmij) Dus als jij echt heel inhoudelijk op dingen in wil gaan en onderzoeken etc dan zou ik de universiteit overwegen.

Overigens, je geeft nu toch al een beetje aan dat HBO het toch niet helemaal is voor jou. Dus dan zou ik lekker de universiteit gaan proberen als ik jou was

Groetjes Anna
__________________
A & M.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Haalbaarheid Wiskunde Entree toets bij HBO propedeuse -> Universiteit
Osmoian
4 06-02-2007 13:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07.