Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2002, 00:02
Verwijderd
Op zich best een goed idee...het is een bekend feit dat mensen de eerste keer/keren vaak hartstikke zenuwachtig zijn. Zou het dan geen oplossing zijn om, voorafgaand aan 'echte' seks (namelijk op basis van verliefdheid en liefde) gewoon een paar keer te oefenen met een vriend(in)?

Meestal zijn mensen echt zenuwachtig en durven ze de eerste keer niet goed aan te geven wat ze willen, omdat ze immers graag zo 'cool' mogelijk willen overkomen tegenover hun partner. Ze zijn bang af te gaan en zullen niet snel aanwijzingen geven. Daarentegen is het wél gebruikelijk om met vriend(inn)en heel open over seks te praten. Zou het dan geen idee zijn om het gewoon met die vriend(in) in de praktijk te brengen? Je kunt open met elkaar praten, hebt een goede verhouding, kunt alles uitproberen zonder dat je je voor elkaar hoeft te schamen...dat zou een veel prettig atmosfeer voor de eerste keer/keren moeten zijn dan dat gepriegel in een donker, broeierig vakantiehuisje terwijl pappie en mammie nog een eindje aan het wandelen zijn...

Seks met vrienden om te leren dus...commentaar graag
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 00:43
Wasp
Avatar van Wasp
Wasp is offline
Ik denk dan dat je bepaalde gevoelens kweekt met wie je 'oefent'.
__________________
Ex fb-er van Drugs & Alcohol. Dajjetffweet!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 03:55
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
neej dat zou ik nooit doen...
* je eerste keer is in mijn ogen wel een belangrijk iets wat je met iemand moet delen van wie je houdt op wie je verliefd bent.... nie zomaar met iemand...
* ik snap mensen nie die in een relatie nie openlijk over sex kunnen praten... je vertrouwt zo iemand toch.. ik zie het probleem echt nie om daar intieme gesprekken over te hebben, ik vind het zelfs leuk... vertrouw je vriend/vriendin nou dr is toch niks raars aan naar de gebruiksaanwijzing te vragen...
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 09:04
Woestijnpinguin
Avatar van Woestijnpinguin
Woestijnpinguin is offline
Jah hallo als het zo simpel was
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 09:49
Slither
Avatar van Slither
Slither is offline
Citaat:
Woestijnpinguin schreef:
Jah hallo als het zo simpel was
Ach, misschien heeft Nare Man wel gelijk... 'als 't zo simpel was'? Misschien kan je 't zelf wel zo simpel maken.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 10:33
Verwijderd
ja op zich is dit best logisch
maar ik zelf heb ook zoiets gedaan (oke dan wel niet met het doel van: om te 'leren' maar gewoon omdat we het allebei graag wilde) met m'n beste vriend.
Nou ik kan je zeggen, hij is nu mn beste vriend niet meer. Dat is dus wel een heel groot risico, dat het voor 1 van de 2 meer betekent heeft dan puur het 'leren'.
En ik denk zowiezo dat je dan met die vriend nog wel ontzettend nerveus ben (was ik toch) want het is toch de eerste waaraan je je zo bloot geeft.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Slither schreef:


Ach, misschien heeft Nare Man wel gelijk... 'als 't zo simpel was'? Misschien kan je 't zelf wel zo simpel maken.
Tuurlijk kun je het zelf simpel maken...maar mensen zitten vaak te vastgeroest in het simpele denkpatroon van 'verliefdheid-houden van-seks' en kunnen dat niet los zien...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 13:34
rabecca
rabecca is offline
Citaat:
nare man schreef:


Tuurlijk kun je het zelf simpel maken...maar mensen zitten vaak te vastgeroest in het simpele denkpatroon van 'verliefdheid-houden van-seks' en kunnen dat niet los zien...
Mijn eerste keer was ook gewoon met EEN vriend om uit te proberen, beetje kijken hoe het allemaal werkt enzo.
Dat kun je idd zien als oefenen.
We hadden ook absoluut geen gevoelens voor elkaar.
Maar toen ik mijn huidige vriend leerde kennen had ik er toch wel spijt van omdat wel echt verliefd op hem was.
Ik was zijn eerste en achteraf had ik ook heel graag gewild dat hij mijn eerste was geweest.
Das alleen het nadeel.
Het is aan te raden MAAR dan moet je er van tevoren wel goed over nadenken.
(dat heb ik dus niet gedaan)
__________________
*-_-*If you love something set it free, if it comes back it`s yours, if not, it never was yours*-_-*-----> Denk er maar aan!!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 18:40
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Roxy schreef:
neej dat zou ik nooit doen...
* je eerste keer is in mijn ogen wel een belangrijk iets wat je met iemand moet delen van wie je houdt op wie je verliefd bent.... nie zomaar met iemand...
ik deel de mening van nare en vind dus niet dat verlieftheid noodzakelijk is. En jij zegt het nu alsof je zomaar iemand van de straat oppikt, maar je kan natuurlijk ook denken aan een goede vriend.

Citaat:
Roxy schreef:

* ik snap mensen nie die in een relatie nie openlijk over sex kunnen praten... je vertrouwt zo iemand toch.. ik zie het probleem echt nie om daar intieme gesprekken over te hebben, ik vind het zelfs leuk... vertrouw je vriend/vriendin nou dr is toch niks raars aan naar de gebruiksaanwijzing te vragen...
het is toch logisch dat je wilt dat het met je vriend allemaal goed gaat, dan is het makkelijk om van te voren geoefent te hebben. Er zijn een heleboel mensen (kijk alleen al op dit forum) die problemen hebben met 'doe ik het wel goed' en zijn nog steeds dames die faken. Voel jij je niet lullig dan als je als je voort eerst met je vriend ben en je doet iets 'verkeerd' of hij zit volledig verkeerd. Ik vind het dan tenminste vervelend om te zeggen 'schat je zit nu 2 meter te hoog'
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 22:53
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:


ik deel de mening van nare en vind dus niet dat verlieftheid noodzakelijk is. En jij zegt het nu alsof je zomaar iemand van de straat oppikt, maar je kan natuurlijk ook denken aan een goede vriend.


het is toch logisch dat je wilt dat het met je vriend allemaal goed gaat, dan is het makkelijk om van te voren geoefent te hebben. Er zijn een heleboel mensen (kijk alleen al op dit forum) die problemen hebben met 'doe ik het wel goed' en zijn nog steeds dames die faken. Voel jij je niet lullig dan als je als je voort eerst met je vriend ben en je doet iets 'verkeerd' of hij zit volledig verkeerd. Ik vind het dan tenminste vervelend om te zeggen 'schat je zit nu 2 meter te hoog'
owkeej maar dan nog denk ik zoals iemand al zei dat je achteraf als je wel echt verliefd bent iets hebt van was mijn eerste keer maar met hem geweest... en ik denk dat de vriendschap met die persoon moeilijker zou worden, maar ik kwam op dit punt wel ff wat feller over dan ik eigenlijk ben... natuurlijk is het het belangrijkst dat je je dr zelf goed bij voelt...

mjah dat idee dat het altijd maar goed moet gaan de eerste keer vink nie leuk... waar slaat dat op? ik vond het juist leuk om een beetje te klungelen en je vertrouwe elkaar toch anders zou je nie in die situatie zitten... en ipv jouw manier van zeggen zou ik iets zeggen van hmm tis nog lekkerder als je net iets meer daar.... ´klinkt toch iets aardiger maar je leert elkaar toch kennen door het zo te doen... en het hoeft toch nie allemaal in een keer goed te gaan...
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 18:29
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Op zich zou het niet zo'n slecht plan zijn. Maar beter zou het zijn om een gedachtenverandering te weeg te brengen. Stimuleren te praten over dat soort dingen. Ligt eigenlijk best persoonsgebonden zoiets.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:05
sead-nbm
sead-nbm is offline
ja je moet er gewoon over kunnen praten. en volgens mij is juist een groot deel van de lol het oefenen en expirimenteren. kun je eens proberen of het 2 meter lager mischien beter gaat
__________________
ok lady, love you bye bye
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 07:12
sofie3
Avatar van sofie3
sofie3 is offline
Twee van mijn vriendinnen hebben zich doelbewust laten ontmaagden door iemand waar ze niks voor voelden (eentje op een feestje door een totaal vreemde, en een andere door een verre vriend). Ze deden het enkel om "er vanaf" te zijn. Om niet meer de stempel van "maagd" te moeten dragen. Achteraf hebben ze ook beiden een écht vriendje gekregen, en er veel spijt van gehad. Niet doen dus! Ook al lijkt het praktisch gezien handig, je eerste keer hou je blijkbaar toch beter voor iemand die je graag ziet.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 12:36
love is life
love is life is offline
Citaat:
Roxy schreef:
neej dat zou ik nooit doen...
* je eerste keer is in mijn ogen wel een belangrijk iets wat je met iemand moet delen van wie je houdt op wie je verliefd bent.... nie zomaar met iemand...
* ik snap mensen nie die in een relatie nie openlijk over sex kunnen praten... je vertrouwt zo iemand toch.. ik zie het probleem echt nie om daar intieme gesprekken over te hebben, ik vind het zelfs leuk... vertrouw je vriend/vriendin nou dr is toch niks raars aan naar de gebruiksaanwijzing te vragen...
Op de een of andere manier hou je wel van je beste vriend of een goeie vriend ...
__________________
...I don't want to be anything other than what I've been trying to be lately...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 16:45
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
rabecca schreef:
Mijn eerste keer was ook gewoon met EEN vriend om uit te proberen, beetje kijken hoe het allemaal werkt enzo.
Dat kun je idd zien als oefenen.
We hadden ook absoluut geen gevoelens voor elkaar.
Maar toen ik mijn huidige vriend leerde kennen had ik er toch wel spijt van omdat wel echt verliefd op hem was.
Ik was zijn eerste en achteraf had ik ook heel graag gewild dat hij mijn eerste was geweest.
Das alleen het nadeel.
Het is aan te raden MAAR dan moet je er van tevoren wel goed over nadenken.
(dat heb ik dus niet gedaan)
Hier ben ik het opzich wel mee eens ja...
Niet dat ik dit heb gedaan, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 12:25
malien
malien is offline
nee onzin

ik heb me nooit proberen te bewijzen, dat zou ik juistb eerder tegen een gewone vriend doen. ik voelde me gewoon op me gemak, kende zijn lichaam al... en hij was heel lief. dat soort dingen heb je niet egt met gewone vrienden
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 12:26
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
ik denk niet dat ik opgewonden kan raken van m'n vrienden... dus laat die sex ook maar zitten!
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 12:55
*mystery*
Avatar van *mystery*
*mystery* is offline
Citaat:
nare man schreef:
Op zich best een goed idee...het is een bekend feit dat mensen de eerste keer/keren vaak hartstikke zenuwachtig zijn. Zou het dan geen oplossing zijn om, voorafgaand aan 'echte' seks (namelijk op basis van verliefdheid en liefde) gewoon een paar keer te oefenen met een vriend(in)?

Meestal zijn mensen echt zenuwachtig en durven ze de eerste keer niet goed aan te geven wat ze willen, omdat ze immers graag zo 'cool' mogelijk willen overkomen tegenover hun partner. Ze zijn bang af te gaan en zullen niet snel aanwijzingen geven. Daarentegen is het wél gebruikelijk om met vriend(inn)en heel open over seks te praten. Zou het dan geen idee zijn om het gewoon met die vriend(in) in de praktijk te brengen? Je kunt open met elkaar praten, hebt een goede verhouding, kunt alles uitproberen zonder dat je je voor elkaar hoeft te schamen...dat zou een veel prettig atmosfeer voor de eerste keer/keren moeten zijn dan dat gepriegel in een donker, broeierig vakantiehuisje terwijl pappie en mammie nog een eindje aan het wandelen zijn...

Seks met vrienden om te leren dus...commentaar graag
heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel slecht idee!!! ik moet er niet aan denken om seks met mijn vrienden te hebben!!! dan zou ik toch echt heel anders tegen die mensen aan gaan kijken. en ik denk dat tussen over sex praten, en ook echt sex hebben ook nog een hele grote afstand zit. het is toch juist hartstikke leuk als je een beetje van die spanning hebt?! dat maakt het nou juist zo spannend...

en ik zou ook best wel een slet zijn als ik met al mijn vrienden met wie ik over sex praat (wat voornamelijk meisjes zijn trouwens, ben niet zo into women... (ok, ik heb wel met 4 wijven gezoend, maar dan nog... betekende niks))
naar bed zou gaan, moet er echt niet aan denken!!!
__________________
Als U ze allemaal op een rijtje heeft, kijk dan uit voor het domino-effect
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 13:03
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
*mystery* schreef:


heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel slecht idee!!! ik moet er niet aan denken om seks met mijn vrienden te hebben!!! dan zou ik toch echt heel anders tegen die mensen aan gaan kijken. en ik denk dat tussen over sex praten, en ook echt sex hebben ook nog een hele grote afstand zit. het is toch juist hartstikke leuk als je een beetje van die spanning hebt?! dat maakt het nou juist zo spannend...

en ik zou ook best wel een slet zijn als ik met al mijn vrienden met wie ik over sex praat (wat voornamelijk meisjes zijn trouwens, ben niet zo into women... (ok, ik heb wel met 4 wijven gezoend, maar dan nog... betekende niks))
naar bed zou gaan, moet er echt niet aan denken!!!
Hoera! Je lult veel maar geeft geen antwoord op de stelling .

On topic: Ik denk dat t, mits je een goede verstandhouding hebt met iemand, een zeer goed idee is. T voorkomt idd gepruts bij iemand die je leuk vindt, wat je toch een heel erg ongemakkelijk gevoel kan geven. Tlijkt me fijner als t de eerste keer "voor t eggie" goed gaat omdat je een (paar) keer hebt kunnen oefenen.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 13:17
*mystery*
Avatar van *mystery*
*mystery* is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef:


Hoera! Je lult veel maar geeft geen antwoord op de stelling .

On topic: Ik denk dat t, mits je een goede verstandhouding hebt met iemand, een zeer goed idee is. T voorkomt idd gepruts bij iemand die je leuk vindt, wat je toch een heel erg ongemakkelijk gevoel kan geven. Tlijkt me fijner als t de eerste keer "voor t eggie" goed gaat omdat je een (paar) keer hebt kunnen oefenen.
mhm.. sorry, kan wel kloppen, ik lul heeel veel
maar goed, zoals ik al zei, dat prutsen hoort er gewoon bij, dat is elkaars lichaam ontdekken, en om eerlijk te zijn veroorzaakte dat helemaal geen ongemakkelijke gevoelens. vond het wel fijn eigenlijk, en ik denk ook dat het heel belangrijk is om juist dit gepruts te hebben... ik bedoel, mocht er een ongemakkelijk gevoel zijn, dan ben je er misschien nog niet aan toe... ? ik denk niet dat je dit kan op lossen door met je vrienden naar bed te gaan... lijkt me ook helemaal niet zo'n fijn idee...
__________________
Als U ze allemaal op een rijtje heeft, kijk dan uit voor het domino-effect
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 14:15
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Ik denk dat vrienden niet voor niets vrienden zijn, en dat sowieso het gevaar bestaat dat je vriendschap verandert (been there, done that). Als je al (vrijblijvende) sex met een vriend of vriendin hebt lijkt het me niet verstandig om je eerste keer zo te beleven.
Nare man, je geeft het argument dat je op die manier eerst kan 'oefenen' op een vriend. Maar heeft goede sex alleen te maken met handelingen die worden verricht? Volgens mij draait het meer om het gevoel tussen twee mensen en dat gevoel is tussen twee vrienden heel anders dan tussen twee geliefden. Dit is dus niet goed te vergelijken.
Verder is sex met iedere persoon anders, en is dus juist de fase van het elkaar ontdekken heel belangrijk. Wat heeft het dan voor zin als je dit zogenaamd al met iemand anders hebt gedaan? Ik denk dat het echt geen meerwaarde geeft dat je het allemaal al eens gedaan hebt met een vriend, aangezien sex met iemand anders in het begin toch altijd weer nieuw, spannend en een "ontdekkingsreis" is.
Waarom zou sex meteen perfect moeten zijn? Het heeft toch ook wel z'n charme om samen uit te vinden wat fijn is voor jullie? Gaat het niet meer om de intimiteit tussen twee mensen die de juiste gevoelens voor elkaar hebben dan om de techniek van de handelingen die uitgevoerd worden?
Ik denk dat het belangrijkste aspect van sex er niet is in sexueel contact tussen vrienden, hoewel dit natuurlijk ook fijn kan zijn. De waarde van een "oefenfunctie" ontgaat me echter.
Misschien dat je eerste keer wel "makkelijker" is als je deze met een vriend beleeft, maar ik denk dat het "bijzonderder" is om hem met je geliefde te beleven, gewoon uit je gevoel.

Wel ben ik er natuurlijk voor dat er minder een drempel moet komen om aan te geven wat je wel/niet wil in bed en wat je voelt (faken is natuurlijk geen goede zaak).
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 15:33
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
zou het nooit doen teminste niet voor de eerste keer --> misschien voor de tweede keer wel maar zou het eigenlijk eerder mert een vreemde doen kvind het echt een raar idee dat ej eht met een vriend zou doen ...

nou ja mening ...

__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 16:47
nouk16
nouk16 is offline
ik zou mijn eerste keer niet met een vriend of iets dergelijks doen. Ik weet van mezelf dan dat ik al snel gevoelens voor o''n persoon krijg.
Wel heb ik mijn beste vriend zijn eerste zoen gegeven.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 17:39
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
als je nou een vriend/vriendin hebt (degene waar je verliefd op bent zeg maar) die je heel goed kent, en jullie vertrouwen elkaar en vinden niets raar, dan geeft het toch helemaal niet als je zenuwachtig bent en heel klunzig doet? dat is dan denk ik heel erg speciaal.. en geeft het ook helemaal niets
__________________
I'm in the forest
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 17:45
darkbabehh
Avatar van darkbabehh
darkbabehh is offline
Citaat:
Roxy schreef:
neej dat zou ik nooit doen...
* je eerste keer is in mijn ogen wel een belangrijk iets wat je met iemand moet delen van wie je houdt op wie je verliefd bent.... nie zomaar met iemand...
* ik snap mensen nie die in een relatie nie openlijk over sex kunnen praten... je vertrouwt zo iemand toch.. ik zie het probleem echt nie om daar intieme gesprekken over te hebben, ik vind het zelfs leuk... vertrouw je vriend/vriendin nou dr is toch niks raars aan naar de gebruiksaanwijzing te vragen...
Hier stem ik hellemaal op in.


=XxX=

Cora.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 19:01
Infaustus
Avatar van Infaustus
Infaustus is offline
hahahaha ik zie het al voor me dat ik ff een vriendin van me opbel en vraag 'he zullen we een keer neuken?'
__________________
A.i.d.s: Anally injected death sentence
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 19:14
Verwijderd
Citaat:
darkbabehh schreef:


Hier stem ik hellemaal op in.


=XxX=

Cora.
*proest* Leuke uitdrukking
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:51.