Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2010, 01:20
MooZboot
Avatar van MooZboot
MooZboot is offline
Het is nu vakantie,
En ik ben een nacht om 4:00 gaan slapen, en toen sliep ik tot 14:00 uit
Maar nou kan ik gewoon elke keer niet slapen, ik word er helemaal gek van, net zoals nu, het is al 02:18 ik heb al 100 keer geprobeerd maar ik kan echt niet in slaap komen
En omdat ik overdag zo moe ben en de hele dag op de bank lig word ik ook niet moe ofzo, dus toen dacht ik ik ga een heel eind skeeleren voordat ik ga slapen
En dan nog niet ik word er helenaal geek van.
__________________
Zo, Dat moest er even uit.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 08:26
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Gewoon gaan liggen en wachten. Probeer je er niet te druk om te maken, niet te gaan piekeren, gewoon alleen: liggen en wachten. Uiteindelijk val je dan heus wel een keer in slaap en als je dat elke nacht zo doet, komt je ritme vanzelf terug.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 12:37
Koekenpan
Koekenpan is offline
Wat vogelvrij zegt. Je moet het afbouwen, dus vanaf nu elke dag om 22.00 in bed liggen en geen minuut later.
Probeer voordat je gaat slapen een boek te lezen en warme melk te drinken, dat werkt.

Ik heb hetzelfde als dat jij nu hebt, het is vakantie en ik kan niet voor 24.00 slapen, maar als ik naar school ga
dan ga ik een week om 22.00 naar bed en dan wend je lichaam er aan en dan val je sneller om 22.00 in slaap.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 12:52
MooZboot
Avatar van MooZboot
MooZboot is offline
ja, maar dan probeer ik wel om 00:00 te gaan slapen, maar hoe erg ik me ook ontspan enzo, ik kan gewoon niet in salaap vallen,
__________________
Zo, Dat moest er even uit.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 13:57
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
Je bio ritme is in de war.
dus om het weer in een goede lijn te krijgen moet je steeds eerder na bed gaan tot dat je het tijd hebt gehaald.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 15:29
Verwijderd
Ik had ook hetzelfde. Het ging van kwaad tot erger. Op sommige momenten ging ik pas om 09:00 naar bed en kwam er 18:00 weer uit. Ik ben toen naar een voordeel gaan zoeken. Ik heb een baan met nachtdiensten gezocht en het bevalt prima. Je krijgt extra betaald, terwijl het mij geen moeite kost.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 21:56
MooZboot
Avatar van MooZboot
MooZboot is offline
Ja maar als je 14 bent zijn er geen banen met nachtdienst meneertje.

Dus bedoel je dat ik nu om 3 uur moet slapen en dan om 2 uur en dan om 1 uur?

Of moet ik gewoon eerder opstaan?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2010, 10:58
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Citaat:
Ja maar als je 14 bent zijn er geen banen met nachtdienst meneertje.

Dus bedoel je dat ik nu om 3 uur moet slapen en dan om 2 uur en dan om 1 uur?

Of moet ik gewoon eerder opstaan?
Allebei volgens mij. Het kan ook helpen om een halfuur voordat je gaat slapen te gaan mediteren, het is nog gezond ook.
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2010, 11:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Sta morgenochtend om 8 uur op, ongeacht hoe laat je in slaap bent gevallen.
En sta vervolgens de hele dag niet toe dat je op de bank gaat liggen. Dus bedenk dingen die je kan gaan doen. Skeeleren is inderdaad een goed idee, of anders fietsen, voetballen met wat vrienden, een dagje uit naar een pretpark/dierentuin/museum/strand/etc. Het maakt niet uit wat je gaat doen, als je maar niet op de bank gaat liggen/hangen.
Ga vervolgens 's avonds op tijd naar bed. Bijvoorbeeld 22.30 uur. En sta de volgende dag weer om 8 uur op. Als je dat netjes doet heb je binnen no time een ritme te pakken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2010, 23:55
snap
Avatar van snap
snap is offline
Hey, ik heb nu precies hetzelfde. Eigenlijk is de oplossing heel simpel. Je moet gewoon 1 nacht niet slapen. De volgende nacht ga je wat vroeger naar bed dan je eigenlijk normaal vind. Dus iets van tien uur of half tien. Je je krijgt dan voldoende slaap dus je hoeft niet overdreven lang uit te slapen. In ik ben ook 14 dus een nachtje overslaan is echt niet raar ofzoiets. Ik wee niet of je iets hebt om je te vermaken maar ga bijvoorbeeld achter een spelconsole, lezen zou ik afraden, word je snel moe van. Maar er zijn zat dingen die je wel kan doen. Ga sit-ups doen ofzoiets. De nacht is simpel gezien hetzelfde als overdag, alleen dan zonder zonlicht. Doe gewoon de dingen die je zou doen als het de hele dag zou onweren.

Dat hielp bij mij in ieder geval wel. Je moet alleen gewoon bezig blijven.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 04:50
MooZboot
Avatar van MooZboot
MooZboot is offline
Citaat:
Hey, ik heb nu precies hetzelfde. Eigenlijk is de oplossing heel simpel. Je moet gewoon 1 nacht niet slapen. De volgende nacht ga je wat vroeger naar bed dan je eigenlijk normaal vind. Dus iets van tien uur of half tien. Je je krijgt dan voldoende slaap dus je hoeft niet overdreven lang uit te slapen. In ik ben ook 14 dus een nachtje overslaan is echt niet raar ofzoiets. Ik wee niet of je iets hebt om je te vermaken maar ga bijvoorbeeld achter een spelconsole, lezen zou ik afraden, word je snel moe van. Maar er zijn zat dingen die je wel kan doen. Ga sit-ups doen ofzoiets. De nacht is simpel gezien hetzelfde als overdag, alleen dan zonder zonlicht. Doe gewoon de dingen die je zou doen als het de hele dag zou onweren.

Dat hielp bij mij in ieder geval wel. Je moet alleen gewoon bezig blijven.
Dus bedoel je nu om 05:50 nog wakker zijn
__________________
Zo, Dat moest er even uit.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 12:55
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
Dus bedoel je nu om 05:50 nog wakker zijn
als je Balance advies volgt, ben je zo van dat niet slapen af
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Het is nu vakantie,
En ik ben een nacht om 4:00 gaan slapen, en toen sliep ik tot 14:00 uit
Maar nou kan ik gewoon elke keer niet slapen, ik word er helemaal gek van, net zoals nu, het is al 02:18 ik heb al 100 keer geprobeerd maar ik kan echt niet in slaap komen
En omdat ik overdag zo moe ben en de hele dag op de bank lig word ik ook niet moe ofzo, dus toen dacht ik ik ga een heel eind skeeleren voordat ik ga slapen
En dan nog niet ik word er helenaal geek van.
joh, je moest eens weten
ik heb zo een vreemde energieverdeling dat ik s' middags dodeijk moe wordt en s'avonds niet kan slapen omdat ik zoveel energie heb.

protip: drink 2 kopjes goede nachtrust en blijf weg van nicotine Cafeïne taurine en ginseng.

groene thee is ook goed btw.

paar uurtjes in laten werken en je slaapt als een comapatient

en als dat niet werkt gewoon trainen voordat je gaat slapen, een uurtje rennen doet al wonderen
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 19:36
Repeating
Avatar van Repeating
Repeating is offline
Citaat:
...gewoon trainen voordat je gaat slapen, een uurtje rennen doet al wonderen
__________________
Haal er uit wat er in zit!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2010, 01:18
Tom DDH
Tom DDH is offline
Ik had daar ook een tijdje last van. Gewoon een keer om 8 uur opstaan en die avond ben je zeker kapot. Dat kan je rond 22:00 slapen (ik viel toen wel in slaap). De volgende ochtend sta je dan ook weer om 8 uur op en dan zal je lichaam zich automatisch gaan aanpassen...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2010, 00:01
:DELICIOUS
Avatar van :DELICIOUS
:DELICIOUS is offline
Volgens mij is mijn broertje het toppunt. Die lag de hele nacht wakker (tv kijken, playstationen, etc.), 6 uur 's ochtends ging hij douchen, dan liep hij wat rond en tegen 'n uur of 9 ging hij in z'n bed liggen, tot 18 uur. Dan stond ie weer op. Zo is dat 2 weken gegaan, totdat mijn moeder het genoeg vond. Die hield 'm 's ochtends wakker, en dat deed ze 2/3 dagen, en toen was het oude ritme weer helemaal terug. Gewoon inderdaad weer aanwennen om 's ochtends gewoon op tijd op te staan. Doe dat een paar dagen, en dan heb je je ritme weer terug
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid afvallen d.m.v. niet slapen ?
Verwijderd
7 08-07-2009 21:49
Seksualiteit kan niet slapen zonder aftrekken
retep2023
18 30-11-2008 11:22
Verhalen & Gedichten (stukje ter ontspanning) Misantropie der niet-slapenden
Rita Pavlovic
1 06-09-2006 14:23
Huiswerkvragen: Exacte vakken [BIO] nacht niet slapen
elletjes
3 17-02-2005 15:55
Verhalen & Gedichten ik kon vannacht niet slapen...
Eightball GOD
8 07-01-2002 20:24
Lichaam & Gezondheid Als ik een nacht niet geslapen heb....
badtothebone
7 02-11-2001 19:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06.