Oud 04-03-2017, 17:49
Verwijderd
Is het niet eens een optie om daar bij iedere post die ze doen een waarschuwing over naaktfoto's enzo te plaatsen? Krijg de indruk dat dat het primaire doel is op dit moment van CG namelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2017, 22:33
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb liever een met een "stel jezelf eens goed voor" pop up
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2017, 22:35
Verwijderd
Ik snap dat dat forumbaastechnisch handiger is maar ik denk dat het belangrijker is om voor te lichten en drama's te voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2017, 22:40
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Wat zou er in zo'n waarschuwing moeten staan?
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2017, 02:48
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik snap dat dat forumbaastechnisch handiger is maar ik denk dat het belangrijker is om voor te lichten en drama's te voorkomen.
Snap ik maar bedoel je een algemene "STUUR GEEN NAAKTFOTO'S" melding of een wat algemener "wees voorzichtig met wat je deelt"?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2017, 02:57
Verwijderd
Ja wat voorzichtiger met wat links naar voorbeelden. De reden dat ik nog niet geantwoord had was omdat ik een stuk aan het typen ben voor Jon, want ik vat het op als een serieuze vraag. Maar ik vind het moeilijk om de goede bewoordingen te vinden voor de jeugd.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2017, 08:31
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
'Internet is voor iedereen. Leuke mensen, maar ook idioten. Een idioot vraagt je bijvoorbeeld dingen te zeggen of te doen waar je misschien helemaal geen zin in hebt, of later spijt van krijgt. Word je ooit door iemand benaderd en heb je het vermoeden dat het om een idioot gaat? Vertrouw op je gevoel, negeer de idioot, en vertel erover aan een forumbaas of iemand in je omgeving.'
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2017, 08:53
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Alternatieve oplossing: Contact Gezocht is al 'members only', we zouden het forum alleen toegankelijk kunnen maken voor leden waarvan we zeker weten dat ze scholier zijn. Inloggen met je schoolaccount dus. Nog steeds geen garantie dat je geen idioten tegenkomt, maar beter dan niets.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2017, 09:06
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik weet niet of alle anonieme gay/bi kindertjes die de kast nog niet uit zijn er op zitten te wachten om zich te registreren met een schoolaccount - voelt toch een stuk minder anoniem.

Om inhoudelijk op deadlock te reageren, aan de ene kant denk ik "die kinders hebben zelf toch hersenen, ze kunnen zelf nadenken en als ze heel graag naaktfoto's willen uitwisselen doen ze dat toch wel" maar tegelijkertijd zijn ze zich waarschijnlijk onvoldoende bewust van de risico's.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-03-2017, 12:17
Verwijderd
Misschien is een gay/bi/trans-subforum voor alleen ingelogde leden, dus topics en posts niet zichtbaar als je niet ingelogd bent een idee?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2017, 12:18
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
'Internet is voor iedereen. Leuke mensen, maar ook idioten. Een idioot vraagt je bijvoorbeeld dingen te zeggen of te doen waar je misschien helemaal geen zin in hebt, of later spijt van krijgt. Word je ooit door iemand benaderd en heb je het vermoeden dat het om een idioot gaat? Vertrouw op je gevoel, negeer de idioot, en vertel erover aan een forumbaas of iemand in je omgeving.'
Jongeren van tegenwoordig gaan dat echt niet helemaal lezen kort en krachtig, Jon.
Citaat:
Alternatieve oplossing: Contact Gezocht is al 'members only', we zouden het forum alleen toegankelijk kunnen maken voor leden waarvan we zeker weten dat ze scholier zijn. Inloggen met je schoolaccount dus. Nog steeds geen garantie dat je geen idioten tegenkomt, maar beter dan niets.
Ik denk niet dat dit handig is ivm anonimiteit die je hebt op het forum, maar aan de andere kant lost dat wel een hoop op: fakers, laten we zeggen 18+ers (even breed genomen, gezien de doelgroep, kan ook 21+), mensen die hier maar 1x komen en daarna nooit meer wat laten horen. Ik denk dat je wel de mensen van CG houdt die daar niks te zoeken hebben. Ik spreek mezelf gigantisch tegen, maar ik bedacht me tijdens het typen als je niks te verbergen hebt, is er geen probleem. Alleen jammer voor sommige jongeren die misschien nog niet openlijk uit de kast zijn, maar gezien CG zijn dat er niet zo veel.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2017, 12:18
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Misschien is een gay/bi/trans-subforum voor alleen ingelogde leden, dus topics en posts niet zichtbaar als je niet ingelogd bent een idee?
Volgens mij is CG al onzichtbaar voor gasten, als ik me niet vergis.

Edit: ik lieg. Je kan alleen niet als gast reageren of een topic aanmaken.
Dus ik ben wel voor, slim
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2017, 12:34
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Citaat:
Jongeren van tegenwoordig gaan dat echt niet helemaal lezen kort en krachtig, Jon.
MAND!
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2017, 12:37
Verwijderd
Maak Dekaloog en Fizzle en Little Phoebe FB
Dan hebben we iemand met kennis, een lesbo en butch gay man
Met citaat reageren
Oud 05-03-2017, 12:38
Verwijderd
Okay sorry LP ik hou van je sorrysorrysorry ntb
Met citaat reageren
Oud 05-03-2017, 13:11
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Citaat:
Ik denk niet dat dit handig is ivm anonimiteit die je hebt op het forum, maar aan de andere kant lost dat wel een hoop op: fakers, laten we zeggen 18+ers (even breed genomen, gezien de doelgroep, kan ook 21+), mensen die hier maar 1x komen en daarna nooit meer wat laten horen. Ik denk dat je wel de mensen van CG houdt die daar niks te zoeken hebben. Ik spreek mezelf gigantisch tegen, maar ik bedacht me tijdens het typen als je niks te verbergen hebt, is er geen probleem. Alleen jammer voor sommige jongeren die misschien nog niet openlijk uit de kast zijn, maar gezien CG zijn dat er niet zo veel.
Je zou ook kunnen stellen dat zeker weten dat er geen mensen op CG zitten die daar niet horen vertrouwen wekt. En door in te loggen met je schoolaccount raak je je anonimiteit niet kwijt, maar ik kan me wel voorstellen dat dat zo voelt. School is school, en een anoniem forum (zeker CG) heeft daar verder vrij weinig mee te maken.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2017, 13:18
Verwijderd
SURFfederatie?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2017, 13:24
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Citaat:
SURFfederatie?
Ja, ik geloof dat het nu Entree Federatie heet (https://www.kennisnet.nl/entree-federatie/). We zijn in ieder geval aangesloten en maken er op het niet-forum gedeelte van Scholieren gebruik van. Soort 'inloggen met Facebook' maar dan met je schoolaccount.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-03-2017, 13:26
Verwijderd
Nou dan zal ik van de week het technische gedeelte voor al onze scholen ook maar eens voor elkaar schoppen, of aan de touwtjes gaan trekken om het voor elkaar te maken in ieder geval. Dat is iets wat al zo lang op m'n todolist staat. Maar Kennisnet, ugh
Met citaat reageren
Oud 05-03-2017, 13:37
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Ik kan je wel in contact brengen met wat mensen, ze hebben een prima helpdesk.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2017, 14:03
Verwijderd
Oh, dat is opzich het probleem niet. Die hebben ze wel. Maar de laatste keer dat ik zoiets moest doen (eduroam) moest het voor alle 19 BRINnummers apart en kon het niet in één keer. Dat is best wel irritant.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2017, 14:18
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Okay sorry LP ik hou van je sorrysorrysorry ntb
Ik identificeerde me meer met "lesbo" dan "butch gay man", alleen pasten die andere 2 daar ook niet in zullen we het gewoon op "biseksueel" houden love you too, poepie!
Citaat:
Je zou ook kunnen stellen dat zeker weten dat er geen mensen op CG zitten die daar niet horen vertrouwen wekt. En door in te loggen met je schoolaccount raak je je anonimiteit niet kwijt, maar ik kan me wel voorstellen dat dat zo voelt. School is school, en een anoniem forum (zeker CG) heeft daar verder vrij weinig mee te maken.
True. Als dit mogelijk is om te doen, ben ik helemaal voor. CG onzichtbaar maken voor gasten vind ik sowieso een goed idee, ik dacht dat dat al zo was.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2017, 06:54
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Dat hebben we vorige keer volgens mij overwogen en toen niet gedaan omdat het traffic genereerde naar het forum.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-03-2017, 16:23
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Citaat:
Krijg de indruk dat dat het primaire doel is op dit moment van CG namelijk.
Helemaal mee eens, en anders seks gerelateerde gesprekken
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 27-03-2017, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Ik heb liever een met een "stel jezelf eens goed voor" pop up
Citaat:
Ik snap dat dat forumbaastechnisch handiger is maar ik denk dat het belangrijker is om voor te lichten en drama's te voorkomen.
Doe gewoon beide

Alhoewel niet een popup maar als je een topic begint gewoon vooraf ingevulde text / formulier, dus dan krijg je, om maar een stom voorbeeld te geven, de volgende tekst om zelf aan te passen:

Citaat:
Ik ben (...).

Mijn hobby's zijn (...),
/ ik vind het leuk om (...) [met anderen?] te doen/beoefenen/ondernemen,
/ Qua muziek/films bevalt mij vooral (...)

Uit de genoemde dingen is mijn passie (...) omdat (...) en ik hoop ermee (...).

[comment]Indien je specifiek iets zoekt[/comment]
Ik zoek vooral naar (...)
/ rond de leeftijd (...)
/ die (...)
/ in omg. (...)
ofzo..

Als er dan van die posts komen als "ik ben j16 zoek gay/bi jongens app mij. einde.' dan mag t topic wel weg naar mijn mening.

Ook: waarom niet topics die 1 maand niet actief zijn geweest gewoon verbergen/verwijderen? of 3 mnd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2017, 00:11
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik doe dat pas na een jaar, maar alleen als ik er even voor kan zitten. Het is alweer een tijdje geleden
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2017, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Ik doe dat pas na een jaar, maar alleen als ik er even voor kan zitten. Het is alweer een tijdje geleden
Kan toch automatisch Wie doet tegenwoordig iets nog zelf op internet xD
Met citaat reageren
Oud 30-03-2017, 07:02
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Kan toch automatisch Wie doet tegenwoordig iets nog zelf op internet xD
Regel het maar met Jon, als het allemaal zo makkelijk is
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-03-2017, 17:30
Verwijderd
Tja ik heb geen toegang tot een vBulletin 3.8.8 download dus kan ik moeilijk uitzoeken voor jullie, maar als iemand mij verteld dat het onmogelijk te automatiseren is lach ik die iemand wel hard uit

Ik kijk wel of ik "via andere bronnen" tijdelijk aan een vB 3.8 download kan komen. Wantja, geen trial mogelijk via de officiele manier -.-' (om een lokale installatie te draaien)
Met citaat reageren
Oud 30-03-2017, 17:51
Verwijderd
Ze staan inclusief exploits op de normale kanalen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2017, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Ze staan inclusief exploits op de normale kanalen.
In de member area, waar je een account voor moet hebben, en als je een accunt wil moet je eerst een product kopen of ben ik zo blind dat ik nergens 'register new account' oid zie op de vbulletin website?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2017, 19:19
Verwijderd
Oh, misschien had ik moeten zeggen dat ik gewoon betaal voor dit soort meuk. Of heel lang trial. Maar dan moet het van websites komen die ik niet mag noemen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2017, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Oh, misschien had ik moeten zeggen dat ik gewoon betaal voor dit soort meuk. Of heel lang trial. Maar dan moet het van websites komen die ik niet mag noemen.
Ik zou wel betalen, als ik het ook daadwerkelijk wil gaan gebruiken. Dat vBulleting niet voorziet dat er developers bestaan die misschien plug-ins/add-ons willen maken.. tja. betalen om te mogen werken? Nah, doe ik niet.

jammer voor ze, uiteindelijk beperkt dat het aanbod qua software/uitbreidingsmogelijkheden/externe support voor hun software

Laatst gewijzigd op 30-03-2017 om 21:06.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2017, 23:22
Verwijderd
?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2017, 23:52
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb geen idee wat hiermee gebeurd is. Jon naamzoek?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Homoseksuelen op contact gezocht
Patataap
10 29-06-2013 14:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.