Oud 07-12-2019, 21:47
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Klinkt als een goede vervanging voor Zwarte Piet hier.
Mee eens!
Advertentie
Oud 07-12-2019, 21:54
Verwijderd
Door de storing bij Discord heb ik even met mijn familie gepraat. Het lijken mij best aardige mensen.
Oud 07-12-2019, 22:25
Verwijderd
Oud 07-12-2019, 22:42
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Wat fijn Caro! Lekker van genieten
Oud 07-12-2019, 22:42
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Door de storing bij Discord heb ik even met mijn familie gepraat. Het lijken mij best aardige mensen.
Oud 07-12-2019, 22:47
Verwijderd
Omg ik heb een dilemma over iets wat ik kan gaan doen en een aardig centje aan verdien, maar daarvoor moet ik dus iets anders subtiel niet doen.
Oud 07-12-2019, 22:55
Verwijderd
En ik wilde een nieuwe facebook maken, maar ik heb het al zo vaak gedeactiveerd en gedelete dat ik er steeds afgedonderd word. wtf
Oud 07-12-2019, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Omg ik heb een dilemma over iets wat ik kan gaan doen en een aardig centje aan verdien, maar daarvoor moet ik dus iets anders subtiel niet doen.
Doe even delen waar het over gaat dan!
Oud 08-12-2019, 11:21
Verwijderd
Hehe schijt ook allemaal, ik ga het gewoon doen.
Oud 08-12-2019, 11:51
Verwijderd
Kut wind
Oud 08-12-2019, 22:18
Verwijderd
Vera jij woont toch bij Groningen?
Oud 08-12-2019, 22:19
Verwijderd
Heb jij ook die knal gehoord?
Oud 08-12-2019, 22:20
Verwijderd
Lol.
Oud 08-12-2019, 22:29
Verwijderd
Nee nee ik woon in een stad waar een knal meestal een liquidatie betekent!
Oud 08-12-2019, 22:32
Verwijderd
Groninger forum ingezakt?
Oud 09-12-2019, 05:53
Verwijderd
Vroeggggg
Oud 09-12-2019, 23:15
Verwijderd
Ik ging een stukje omfietsen vanavond, want ik wilde de Amstel zien bij avond en toen verdwaalde ik lal, gewoon een uur gedaan over naar huis fietsen. En toen kwam ik echt in de meest duistere delen terecht en dacht ik nou het is maar mooi dat ik iemand gewoon kan wurgen als ik wil
Oud 10-12-2019, 00:15
Verwijderd
Lal ik hoop dat ik het goede nummer van enilorac heb opgeslagen in een manische opwelling
Oud 10-12-2019, 00:16
Verwijderd
Ik zit weer te raaskallen en heb goed nieuws en ik drop overal random facts en ik moet slapen
Oud 10-12-2019, 15:57
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
Citaat:
Ik ging een stukje omfietsen vanavond, want ik wilde de Amstel zien bij avond en toen verdwaalde ik lal, gewoon een uur gedaan over naar huis fietsen. En toen kwam ik echt in de meest duistere delen terecht en dacht ik nou het is maar mooi dat ik iemand gewoon kan wurgen als ik wil
gelukkig maar!
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 10-12-2019, 23:48
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik ben aan de grote schoonmaak begonnen en dat geeft enorm veel voldoening! Lekker de gordijnen wassen enzo
Oud 11-12-2019, 00:47
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik heb een Fitbit en ik vind leuk
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 11-12-2019, 01:04
Verwijderd
Citaat:
gelukkig maar!
Hoi hppa
Oud 12-12-2019, 23:15
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik had net kerstborrel van het werk. Echt zulke leuke collega’s ontmoet! En een leuk kerstcadeautje van het werk. Ik merk wel dat ik alcohol drinken behoorlijk ontwend ben. 2 wijntjes gehad maar dangg, het voel nu een beetje alsof er wodka in zat Maar was leuk dus!

Hoe is het met jullie?
Oud 17-12-2019, 10:49
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Ik zit een beetje in een dilemma.

Ik mag het vriendje van mijn zus absoluut niet vanwege bepaalde redenen. Echter heeft hij afgelopen jaar meegedaan met Sinterklaas, dit is tegen mijn zin in gegaan. Nu kan ik best begrijpen hoeveel het voor mijn zus betekent, en ik heb dus normaal gedaan tegen hem. Blijkbaar hoort die gozer nu bij het gezin. Ik vind dat echter grote onzin, omdat mij altijd is vertelt dat het gezin bestaat uit 5 personen (Ouders + 3 kinderen in ons geval).

Überhaupt is het gewoon niet echt leuk meer voor mij om Sinterklaas te vieren. Ik heb de afgelopen 5 jaar er nogal weinig zin meer in gehad. Dit komt omdat ik niet kan knutselen, niet creatief ben en de rest allemaal een veel mooiere en betere surprise heeft gemaakt. Ik heb hierdoor het gevoel gekregen dat mijn surprise tekort komt tegenover de anderen. Ik vind dat de persoon die ik trek beter verdient dan een schoenendoos die een andere kleur heeft gekregen.

Alleen toen ik gisteren aangaf dat ik het niet heel erg leuk meer vond om mee te doen met Sinterklaas, reageerden mijn ouders boos en teleurgesteld. Ze wilden dat ik er bij bleef omdat ik een lid van het gezin ben. Ze hebben me dit jaar net aan omgepraat dat ik ook mee zou doen met lootjes trekken, maar ik ben dat niet meer echt van plan. Alleen kan ik best begrijpen dat dit moeilijk is voor mijn ouders om te begrijpen en/of accepteren. Ik vind het nog veel minder leuk vanwege dat vriendje van mijn zus die er nu standaard bijkomt.

Wat is handiger om te doen: Aardig doen tegenover mijn ouders en dus weer (tegen mijn zin in) meedoen met lootjes trekken, of kies ik in dit geval voor mezelf en doe ik niet mee aankomend jaar met Sinterklaas?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-12-2019, 10:53
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Misschien moet je je nog niet committeren aan iets wat pas over een jaar is? Misschien gaat t allemaal wel een stuk beter of anders volgend jaar, of zijn je zus en dr vriend niet meer samen of weet ik wat. Beetje voorbarig om daar nu al een beslissing over te maken....
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 17-12-2019, 10:56
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Nou ja, we gaan as zondag alweer lootjes trekken, dus ik moet het daarvoor weten. Dit is zodat je op tijd kan focussen over welke blunder je het wilt hebben in je surprise
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-12-2019, 10:59
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Dat aanhang meedoet met sinterklaas dat gebeurt hier inderdaad ook. Niet altijd leuk, maar volgens mij wel vrij gebruikelijk.

Bij surprises gaat het soms ook meer om zien dat iemand z’n best gedaan heeft dan om hoe het er precies uitziet. Ik ben ook niet geweldig creatief, maar probeer bij surprises altijd iets te maken wat bij diegene past. Dus geen oldskool stoomboot of boek van sinterklaas . Daarnaast zijn er ook relatief makkelijke surprises om te maken. Ik heb bijv. wel eens een stel kronkeltakken aan elkaar geknoopt met een briefje eraan: ‘de roe voor Japie’.

Wij doen tegenwoordig niet meer met surprises omdat bij ons ook niet iedereen dat leuk vindt. Er zijn zoveel andere vormen om sinterklaas te vieren. Misschien zouden jullie het op een andere manier kunnen vieren? Wij deden dit jasr bijv. een cadeautjesspel en dat vond wel iedereen leuk.

Tot slot zou ik het voor nu ff lekker laten rusten. Je hebt het al aangegeven en sinterklaas duurt nog een jaar. Als je het tegen november 2020 aankaart kun je er ook wat mee
Oud 17-12-2019, 11:00
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Nou ja, we gaan as zondag alweer lootjes trekken, dus ik moet het daarvoor weten. Dit is zodat je op tijd kan focussen over welke blunder je het wilt hebben in je surprise
O dan word het een ander verhaal. Als jij niet wilt, moet je dat gewoon aangeven.
Oud 17-12-2019, 11:01
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Nou ja, het leven gaat om geven en nemen. Dus ik twijfel wat nu het slimste is om te doen
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-12-2019, 11:14
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Wat achterlijk vroeg wat als je zus en vriend uit elkaar gaan? Of iemand anders ineens een +1 heeft.

Ik zou in dit geval gewoon mee lootjes trekken en t even laten bezinken. Je laat er wat goodwill mee zien en wellicht dat je door de loop van t jaar t er met je ouders een paar keer rustig over kan hebben en sommige dingen wat kunnen veranderen. Wat je zegt, t is geven en nemen.
Ook al is dat soms behoorlijk lastig.
Toitoi iig!
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 17-12-2019, 11:18
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Bedankt voor de reacties zoef de haas en Positive Mind!
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-12-2019, 11:42
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
niet zeuren, gewoon meedoen. het is maar een avondje en het is in de praktijk altijd gezelliger dan je vooraf denkt. als je hele gezin op de avond zelf sinterklaas viert en jij zit op je slaapkamer te mokken is dat voor iedereen (jouzelf incluis) een domper

misschien kan je subtiel proberen om je familie te overtuigen om wel met cadeautjes of gedichtjes, maar zonder surprises sinterklaas te vieren. lang niet iedereen vindt surprises leuk
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 17-12-2019, 12:05
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Het is niet maar 1 avondje. Het is ook alle stress van tevoren van "wat zet ik in het gedicht?!" en "Kutzooi ik moet nog wat bestellen" en "Klote de surprise valt uit elkaar wat nu?!". Al die stress van tevoren is ook gewoon klote.

En ik zal niet mokken op mijn slaapkamer, waarschijnlijk ga ik dingen doen die ik wel leuk vind, zoals voetballen of gamen. Dat is sowieso mijn tactiek van afgelopen weken geweest.

Maar ja als ik de enige ben die iets tegen surprises heeft is het ook niet heel zinvol om daar tegenin te gaan
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-12-2019, 12:09
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Waarom heb je er zo veel stress door? Het is geen examen.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 17-12-2019, 12:13
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Nee, maar het moet goed zijn, het moet in elkaar zitten, je moet de ouders buiten de deur houden zodat ze niet zien wat je aan het doen bent, je moet handvaardigheid doen, je moet het origineel houden, je moet op tijd een cadeau bestellen, je moet tussendoor ook je andere verplichtingen zoals koken, was ophangen, huiswerk, leren voor toetsen etc. allemaal doen. Je houdt amper tijd over!
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-12-2019, 12:17
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Maar ja als ik de enige ben die iets tegen surprises heeft is het ook niet heel zinvol om daar tegenin te gaan
Ik vind dit bullshit, maar weet dat de meesten het daar wss niet mee eens zijn. De bedoeling van sinterklaas vieren is toch dat je samen een gezellige avond hebt? Waarom zou je dan geen vorm kiezen die iedereen leuk vindt?

Er gaat best veel werk in zitten en het bezorgd je stress, terwijl je het helemaal niet leuk vindt. Ik zou dat daarom dus ook niet doen.

Is er een vorm van sinterklaas vieren die je wel leuk lijkt? Dan zou je dat als tegenvoorstel kunnen doen
Oud 17-12-2019, 12:17
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik had daar ook altijd onredelijke stress door. Verwachtingen, ouders, wat andere mensen doen. Faalangst is niet iets wat bij alleen examens voorkomt helaas.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 17-12-2019, 12:18
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik ontbijt met chips en energiedrank. Nu voel ik me weer scholier
Oud 17-12-2019, 12:18
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik vraag het gewoon heel lomp omdat ik naar de kern wil.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 17-12-2019, 12:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou gewoon voorstellen om te dobbelen ofzo, Jaapie en dan doe je een troepcadeau waar je vanaf wil en een gekocht cadeau en je hebt hartstikke veel lol en weinig gedoe.

Met werk hebben we ook wel eens het ik houd van Holland spel gedaan en afgelopen jaar 30 srconds
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-12-2019, 12:25
Verwijderd
Ik denk dat ze het meer zullen waarderen als je een surprise maakt (ongeacht of het mooi is of niet) dan dat je op je kamer zit. Daar word de band tussen jou en je familie ook niet beter door.
Oud 17-12-2019, 12:27
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:

Is er een vorm van sinterklaas vieren die je wel leuk lijkt? Dan zou je dat als tegenvoorstel kunnen doen
Mij lijkt het leuk om gewoon puur een gedichtje te schrijven voor elkaar. Dat kan dan best een langer gedicht dan normaal zijn, maar een cadeau hoeft van mij niet per se. Hooguit een chocoladeletter.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-12-2019, 12:31
Verwijderd
Met de J van Jaapie
Oud 17-12-2019, 12:32
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ik denk dat ze het meer zullen waarderen als je een surprise maakt (ongeacht of het mooi is of niet) dan dat je op je kamer zit. Daar word de band tussen jou en je familie ook niet beter door.
Ik zie elk jaar weer een soort teleurstelling op het gezicht van de persoon die ik heb getrokken. Zo'n gezicht dat gewoon zegt: Hé jammer, Japie heeft mij getrokken!

Dan kan het voor de band wel beter zijn, maar mij geeft het alleen maar een kutgevoel.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-12-2019, 12:34
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ik zie elk jaar weer een soort teleurstelling op het gezicht van de persoon die ik heb getrokken. Zo'n gezicht dat gewoon zegt: Hé jammer, Japie heeft mij getrokken!

Dan kan het voor de band wel beter zijn, maar mij geeft het alleen maar een kutgevoel.
Is dat ook oprecht zo of is dat wat jij er van maakt?
Ik wil niet zeggen dat het niet kan, maar probeer ook eens objectief te kijken of je vaker dingen negatief interpreteert en of het dan ook echt zo is.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 17-12-2019, 12:35
Verwijderd
Je hoeft niet per se goed in handvaardigheid te zijn. Je moet dan iets meer je best doen.
Oud 17-12-2019, 12:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gedicht of surprise kan dan toch ook al een goede aanpassing zijn? Er zijn vast ook mensen die niet van dichten houden?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-12-2019, 12:42
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Is dat ook oprecht zo of is dat wat jij er van maakt?
Ik wil niet zeggen dat het niet kan, maar probeer ook eens objectief te kijken of je vaker dingen negatief interpreteert en of het dan ook echt zo is.
Nou ja als ik het zo zie kunnen beide opties uiteraard. Maar ik denk wel dat het oprecht zo is.

Ik heb wel een beetje last van faalangst. Dus vaak denk ik wel van: Laat maar, het zal toch niet lukken. Dus veel dingen doe ik gewoon niet omdat ik er geen zin in heb. Maar de dingen die ik vaak als vervelend zie en toch doe, blijken ook vervelend.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 17-12-2019, 12:43
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Je hoeft niet per se goed in handvaardigheid te zijn. Je moet dan iets meer je best doen.
Ik kan wel heel veel willen enzo, maar als ik het simpelweg niet kan, omdat de capaciteiten die je ervoor nodig hebt gewoon buiten mijn bereik liggen, kan ik zoveel mijn best doen als ik wil zonder dat het ook maar enige vorm van zin heeft
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.