Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2006, 13:14
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Ik ga volgend jaar Biomedische Wetenschappen doen, maar ik weet alleen nog niet waar! Ik heb me al ingeschreven (via de ib-groep dan) voor de VU maar ik kan dit nog veranderen, want er zijn plaatsen over in Utrecht. Ik werd dit jaar uitgeloot voor Geneeskunde in Utrecht. Aan de ene kant zou je dus kunnen zeggen dat het handiger is om naar Utrecht te gaan omdat ik toch al Geneeskunde daar wilde doen (en waarschijnlijk volgend jaar weer mee ga loten). Maar aan de andere kant moet ik waarschijnlijk ook niet kiezen voor Utrecht alleen omdat ik misschien Geneeskunde daar wil doen, aangezien ik natuurlijk volgend jaar met die loting en die decentrale selecties ook overal terecht zou kunnen komen. Bovendien verandert er veel in een jaar (misschien wil ik dan helemaal niet meer naar Utrecht maar naar R'dam oid).

Als ik de programma's bekijk spreekt de VU mij iets meer aan, in Utrecht lijkt het me wat saaier om de een of andere reden (gewoon hoe het wordt gepresenteerd in boekjes en op de sites). Utrecht staat dan weer beter aangeschreven, vind ik een leuke stad en is dichterbij (wat mooi is aangezien ik het eerste jaar thuis wil blijven). Ook ken ik wat meer mensen in of die naar Utrecht gaan (al wil ik dit niet echt als een reden zien). MAAR aan de andere kant zal er niet zo heel veel verschil zitten tussen de verschillende instellingen... toch?

En dan nog iets: de uitslag van de tweede loting is op de ene bladzij van het 'Bericht van uitloting' in de 2e week van augustus en op de andere bladzij eind augustus. Dit is wel een belangrijk gegeven aangezien de introductieweken van de VU en UU in de 2e en derde week van augustus zijn! Hier wil ik wel graag aan meedoen maar dat kan natuurlijk niet als ik de uitslag nog niet heb (en nog niet eens een inschrijvingspakket heb ontvangen )

Dus: heeft er iemand voor een dergelijke keuze gestaan (evt. na uitloting) of studeren hier mensen BMW aan de VU of UU die mij hele goede redenen willen geven om BMW aan deze instelling te volgen? En weten die dan ook toevallig wat de verschillen zijn van BMW aan de verschillende instellingen? (Ik weet al wel dat de VU meer met scheikunde bezig is en het Radboud wat medischer is.)

Laatst gewijzigd op 17-07-2006 om 13:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2006, 14:07
Urineer de beer
Avatar van Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Ga naar Utrecht, daar ga ik ook heen

Nee dat is geen reden. Als ik uitgeloot zou worden voor geneeskunde, dan zou ik ook BMW gaan doen in Utrecht. Ben toen naar zo'n voorlichting geweest in Utrecht en dat leek mij een goed alternatief. Ze zeiden natuurlijk dat er maar 1 opleiding is voor geneeskunde, maar dat je wel veel dezelfde dingen leert. De UU staat inderdaad hoger aangeschreven, maar ik heb geen idee of de studie daar ook daadwerkelijk beter is.

Ik denk dat je je minder moet laten leiden door alleen de studie; weeg alle voor- en nadelen tegen elkaar af.

Er zit een kans in dat je volgend jaar weer uitgeloot wordt, misschien dat je dat ook weer kan helpen in het maken van een keuze van de stad
__________________
You're so afraid of what people might say
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 14:18
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Dus jij denkt dat BMW overal wel even leuk is? Ohh ik twijfel zó erg! En dat gedoe met introductieweken? Waarom kunnen ze niet gewoon wat sneller loten
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 14:24
Anika
Ik zou in ieder geval niet afgaan op de indruk die je uit boekjes krijgt, daar kun je echt niet uithalen hoe de sfeer bij een opleiding is en hoe de vakken "in het echt" uitpakken is ook maar afwachten!
Jammer dat het te laat is voor meeloopdagen, dat geeft vaak een vele betere indruk.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 14:26
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Idd jammer ik heb alleen bij t Radboud meegelopen en ben van VU en UU alleen naar voorlichting geweest. Maar ook bij die voorlichtingsdagen sprak de VU me meer aan. Maar misschien kwam dat wel doordat die van de UU wat uitgebreider was (en dus meer kanten liet zien)
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 14:26
Urineer de beer
Avatar van Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Sjah het is wel irritant ja. Maar ik neem aan dat je met introductieweken de UIT enzo bedoelt? Als je dicht bij Utrecht woont, dan kun je de UIT best overslaan, en dan kiezen voor de introweek in A'dam. Ach, ligt er maar net aan welke stad je het beste kent.
__________________
You're so afraid of what people might say
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 14:32
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Nee maar ik wil gewoon sowieso naar de introductieweek, waar ik ook heen ga. Maar dan moet ik al wel weten of ik er zit natuurlijk. Dit is dus gewoon een nadeel van het meeloten met de 2e loting.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 14:37
Urineer de beer
Avatar van Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Ik heb ergens gelezen dat je half augustus bericht krijgt. Dat betekent dat je dan nog nèt voor de introductieweken uitslag krijgt. Maar dat helpt je dus niet met het maken van een keuze tussen de 2 steden...
__________________
You're so afraid of what people might say
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 14:38
Anika
Misschien moet je over die intro-week even contact opnemen met de UU, om te vragen wanneer de uitslag van de loting precies bekend is? Ik neem aan dat jij niet de enige bent met dit probleem, dus ze hebben er vast wel een oplossing voor.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 14:46
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
Ik heb ergens gelezen dat je half augustus bericht krijgt. Dat betekent dat je dan nog nèt voor de introductieweken uitslag krijgt. Maar dat helpt je dus niet met het maken van een keuze tussen de 2 steden...
Ja dat heb ik dus ook gelezen, weet alleen neit meer waar. Maar ik ga nu een mailtje sturen naar de IB-groep over wanneer je die uitslag krijgt. Als ik die te laat krijg denk ik dat ik zelfs om die reden gewoon naar de VU ga... dus het helpt wel een beetje
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 14:49
marieke1232
marieke1232 is offline
Hoi Kiek,

ik heb 2 jaar geleden ook meegedaan aan de 2de loting voor bmw in nijmegen en heb even nagekeken wanneer ik die brief van uitloting kreeg (ja in 1 jaar 2 keer uitgeloot haha) en ik heb de brief op 11 augustus gekregen, maar kon het ook al iets eerder op mijn ib-groep zien. Maar wel voor de introducties!
Succes!

Groetjes van Marieke
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 14:52
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
marieke1232 schreef op 17-07-2006 @ 15:49 :
Hoi Kiek,

ik heb 2 jaar geleden ook meegedaan aan de 2de loting voor bmw in nijmegen en heb even nagekeken wanneer ik die brief van uitloting kreeg (ja in 1 jaar 2 keer uitgeloot haha) en ik heb de brief op 11 augustus gekregen, maar kon het ook al iets eerder op mijn ib-groep zien. Maar wel voor de introducties!
Succes!

Groetjes van Marieke
Ohh ok dat is mooi dankjewel! Ik heb het nu al wel gestuurd maar misschien is het wel veranderd sinds 2 jaar terug he dus Wat doe je nu?

edit: ik zie nu dat je je voor de UIT maar tot begin augustus kan inschrijven toch maar even de UU bellen dan ALS ik besluit mee te loten. En als je ingeschreven staat bij de VU krijg je op 9 augustus een boekje met het programma van de IDEE-week. Maar dan moet je natuurlijk wel voor 9 augustus dat inschrijvingspakket ontvangen hebben. bah wat een gedoe weer ik doe het denk ik gewoon NIET

Laatst gewijzigd op 17-07-2006 om 14:57.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 17:20
fractuur
fractuur is offline
Vorig jaar zat ik met hetzelfde probleem, en ik heb gekozen voor de uni die het dichtste bij zat (en toevallig ook het best aangeschreven). Deels om het reizen, deels omdat ik gewoon niet op kamers kón doordat ik niet wist wat er dit jaar ging gebeuren, maar ik toch een studentenleven wilde. En hoe je het went of keert, dat gaat toch een stuk lastiger als je voor je studie een uur moet reizen.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 20:43
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Oh het maakt voor mij niet veel uit want naar Utrecht is het 45 min - uurtje (trein+busreis) en een uur en een kwartier - anderhalf uur voor Amsterdam (alleen trein en lopen/tram). Dus om de reistijd hoef ik het niet te doen! En ik blijf ook hoe dan ook een jaartje thuis wonen idd. Overigens is alles ongeveer een uur van me vandaan Universiteit Utrecht, Radboud.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 13:22
Verwijderd
elke dag anderhalf uur reizen, is veel te vermoeiend joh, kies uu
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 14:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Anderhalf uur is toch enkele reis? Dat is dan per dag toch drie uur? Ik heb een half jaar drie en een half - vier uur per dag gereist van huis naar school. Het is goed te doen vond ik maar dan heb je buiten school en reizen weinig leven meer. Ik moest om half zes op, was vaak om acht uur pas thusi en moest dan om tien uur alweer naar bed omdat ik de volgende morgen weer vroeg op moest. Verwacht dus niet dat je dan ook nog een heel actief studentenleven erbij zult hebben want je zult toch ook nog ergens huiswerk moeten maken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 23:22
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Mn broer heeft een kamer op Uilenstede (Amstelveen) waar hij haast nooit is dus daar kan ik ook nog heen (als ik vroeg op moet de volgende dag). Ik heb trouwens al bijna besloten dat het de VU wordt. Het is meer een gevoel. Bovendien is de uitslag van de tweede loting half augustus, dat vind ik wat laat aangezien ik ong 2 weken later zal beginnen met de studie. Het zal natuurlijk wel goed uitkomen (er zijn natuurlijk meer mensen die meedoen met zo'n 2e loting) maar ik vind het gewoon niet fijn ivm introductieweek en inschrijving enzo.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 20:03
joehoe19
Avatar van joehoe19
joehoe19 is offline
als je dan toch naar VU gaat: welkom in de club Ik ga ook BMW doen aan de VU
A'dam is btw ook een superstad om uit te gaan Dus daarvoor hoef je het in ieder geval ook niet te laten
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-07-2006, 20:43
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Ja ik heb het nu besloten en ik heb er zin in vooral in het uitgaan inderdaad hahaha. Maar ik had nog een vraagje aan de mensen die zich al voor de VU hebben ingeschreven, in de toelichting staat dan als je studiefinanciering geniet en uit een EER-land komt, dat je dan 'het bewijs' van de IB-groep moet opsturen (er staat verder ook geen 'bewijs van zo-en-zo', gewoon alleen 'bewijs') Ok ik krijg nu dan wel nog geen studiefinanciering maar als ik aan mn studie begin natuurlijk wel, en het gaat er dan om hoeveel collegegeld ik moet betalen. Ik heb alleen nooit zo'n bewijs gekregen. Heb wel gezocht naar de brief waarin mijn stufi is uitgerekend maar ik weet niet of dat als bewijs telt?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 16:50
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
^^ never mind heb t antwoord al
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
autodropje
140 05-10-2005 10:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.