Oud 20-05-2005, 21:24
Struiks
Struiks is offline
Het volgende:

Ik sta momenteel een 5.0 op Frans1 ... afgesloten inmiddels.
Ik heb mij voorgenomen alles zo goed mogelijk te maken (Engels, natuurkunde12, scheikunde12, wiskundeB12, Filosofie en Nederlands), behalve Latijn.

Als ik hier een 1.0 op haal sta ik een 3.75 = 3.8... Afgerond een 4.0. Je mag een 4.0 en een 5.0 op je eindlijst staan, dus ik ben dan geslaagd. Ik ben vrij zeker van de andere vakken. Mocht ik nog iets anders verprutsen, herkans ik die, of ik slaag met atheneum diploma en ik laat Latijn vallen.

Latijn is voor mij geen beginnen meer aan, en de rest lig ik allemaal op schema. Maar Latijn zat me in de weg, dan dus zo maar. Beetje genant voor de lerares Latijn, maar dat boeit me even niet

Nog meer bijzondere tactieken hier

Laatst gewijzigd op 20-05-2005 om 21:29.
Advertentie
Oud 20-05-2005, 21:26
jet
Avatar van jet
jet is offline
ik ga voor alles mn best doen
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Oud 20-05-2005, 21:39
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik wil met allemaal voldoendes slagen en eigenlijk met alles minimaal 7. Moet te doen zijn, als ik er nog even hard aan trek!
En ik wil niet met een onvoldoende voor Grieks slagen sowieso, want dan heb je zo'n nep-gymnasium diploma
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 20-05-2005, 21:46
Struiks
Struiks is offline
Ach jouw 'nepdiploma' met 8en is niet minder waard dan die van mij met 4, 5 en 6jes straks

Nee hoor, opzich zou ik dat ook zo liever doen, maar het kan nu niet meer
Oud 20-05-2005, 21:48
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Haha nee I know, maar het is voor jezelf toch leuk
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 21-05-2005, 03:05
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Citaat:
Struiks schreef op 20-05-2005 @ 21:24 :

Als ik hier een 1.0 op haal sta ik een 3.75 = 3.8... Afgerond een 4.0. Je mag een 4.0 en een 5.0 op je eindlijst staan, dus ik ben dan geslaagd.
Weet je dat wel zeker? Volgens mij slaag je met een 5 en een 4 alleen als er een binnen en een buiten je profiel zit. Latijn is geen profielvak. Ik kan er best naast zitten, dus raak niet in paniek ofzo, maar ik zou wel zorgen dat je zeker bent voor je zo'n tactiek gaat gebruiken.
Oud 21-05-2005, 08:54
MMariska
MMariska is offline
Citaat:
Keith schreef op 21-05-2005 @ 03:05 :
Weet je dat wel zeker? Volgens mij slaag je met een 5 en een 4 alleen als er een binnen en een buiten je profiel zit. Latijn is geen profielvak. Ik kan er best naast zitten, dus raak niet in paniek ofzo, maar ik zou wel zorgen dat je zeker bent voor je zo'n tactiek gaat gebruiken.
Je bent geslaagd als:
*alle eindcijfers 6 of hoger zijn
*je één 5 of één 4 hebt en al de andere eindcijfers 6 of hoger zijn
*je twee 5-en of één 5 en één 4 heeft en maximaal één van die onvoldoendes in het profieldeel zit én al de andere eindcijfers 6 of hoger zijn

volgens mij mag je wel 2 onvoldoendes buiten je profiel, maar niet binnen je profiel.

On-topic:
Ik ga net als de TS eventueel Latijn eruitgooien als ik dan wel slaag (oftewel dat doet m'n school dan)

Laatst gewijzigd op 21-05-2005 om 10:56.
Oud 21-05-2005, 10:55
Struiks
Struiks is offline
Je profiel is juist belangrijker dacht ik.

Dus je mag wel een 4 en een 5 hebben buiten je profiel, dat hebben ze zelfs liever dan een 4 in je profieldeel en een 5 erbuiten
Oud 21-05-2005, 11:17
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Eerst dacht ik: voor Aardrijkskunde ga ik niet leren want ik kan mijn tijd beter besteden (is mijn keuzevak). Maar toen kreeg ik voor mijn herkansing een 7,8 waardoor ik met een 7,7 mijn examen inga en vond ik het ineens zonde, dus nu ga ik toch maar wel leren
Eerst dacht ik: voor Geschiedenis ga ik hartstikke hard leren om te proberen een negen te staan. Maar dat haal ik nu niet meer
Eerst dacht ik: voor Wiskunde is het onbegonnen werk om te leren, ik haal toch nooit genoeg voor een voldoende te staan. Maar nu ben ik daar toch ook mee bezig

Mijn tactieken veranderen voortdurend
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 21-05-2005, 15:26
kabouterkop
Avatar van kabouterkop
kabouterkop is offline
Plan A:
Ik ga gewoon alles leren wat er geleerd moet worden (de leervakken gs en ak dus) en de rest.... tsja ik vermoed dat het maar één keer oefenen met een oud examen word.

Plan B:
Heel hard duimen maar niet zo hard dat mn hand pijn gaat doen en ik niet meer kan schrijven en zo mn examens verkloot..
Oud 21-05-2005, 15:28
Verwijderd
Mjah, voor Grieks sta ik nu een 7,4 en het telt niet mee voor mijn loting, tenzij geschiedenis grandioos fout gaat, dus dus heel hard ervoor werken ga ik niet, maar ik wil iig een zes ervoor hebben, want wat is nou een gymnasiumdiploma met een onvoldoende voor Grieks . En voor de rest gewoon zo hoog mogelijk.
Oud 21-05-2005, 15:36
ilovesnow
ilovesnow is offline
Kijk als ik de eerste week geschiedenis, aardrijkskunde en wiskunde goedmaak, kan ik bij economie mn naam invullen en wegwezen. Ik sta een 6.1 en als ik dan een 1.0 haal dan word dat een 4 afgerond. Maar zo ben ik natuurlijk niet Ik ga mn best doen om een 3 te halen

maarja... dan moet ik dus gs, ak en wis wel goed maken
Oud 21-05-2005, 15:38
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Aparte tacktiek vind ik het niet echt maar ik ga niets doen aan Nederlands, Engels, economie en m&o. Bij eco en m&o gewoon om dat ik er toch goed voor sta en het wel erg vreemd zou zijn als ik daarop zou zakken en voor Engels omdat dat voor mij onbegonnen werk is, als je teksten oefent heb je geen direct resultaat en bij het leren van ak bv wel dus dan besteeds ik mn tijd liever daar aan, met een 2,6 voor examen Engels slaag ik nog
Geschiedenis heb ik een keer doorgelezen en vind ik ook wel best zo.
Aardrijkskunde ga ik wel +- 2 keer doorlezen. Heb mm en vr al gedaan en samengevat dus nu aa nog
Wiskunde ga ik alle onderwerpen nog even goed doorkijken want ik vergeet altijd alles zo weer en haal het dan door elkaar.
Hoop dat ik voor ak of voor wis een voldoende haal (nja, 4,7 voor ak is ook goed, wis een 5,3), dan ben ik geslaagd
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 21-05-2005, 16:19
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Jep, ik heb maar een half examen, de rest van de vakken heb ik vorig jaar al gedaan. Ik moet Duits, Frans, Latijn en Wiskunde nog maken.
Voor Latijn moet ik voor een 6 op mn eind een 3.4 halen (maar je krijgt sowieso 10 punten = een 1, dus eigenlijk is het zelfs maar een 2.4) en daarom heb ik me alleen op het vertalen gericht, dat is de helft van het examen. Ik ga dus de andere helft, de inhoudelijke en grammaticale vragen compleet niet maken..
Voor de rest gewoon mn best doen en hopen dat het goed gaat.
__________________
Keep on rockin'
Oud 21-05-2005, 17:47
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
@TS: als je niet al te veel geeft om of je diploma nou een atheneum diploma is of een gymnasiumdiploma, dan mag je zelfs nog een onvoldoende halen.

Je kan namelijk latijn uit je pakket gooien en dan heb je nog over: nederlands, engels, profielvakken en filosofie.
Je hebt dan dus nog een vak in je vrije deel over, waardoor je nog een vier mag hebben.


Ik heb vorig jaar overigens ckv2 gemaakt zonder te leren. Mijn tactiek was dat ik daar een 1 voor kon halen en dan nog voldoende stond (werd samengetrokken met ckv3)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 21-05-2005, 17:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Met twee onvoldoendes buiten je profiel ben je geslaagd. Ik ben daar het levende bewijs van (vorig jaar geslaagd op het vwo met een 5 voor Engels en een 5 voor Duits1)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-05-2005, 22:31
Verwijderd
Ik hanteer dezelfde tactiek als de TS: mag een 0.6 halven voor Latijn om een 4.0 te staan, er van uit gaande dat ik voor alle andere vakken gewoon voldoendes haal (maar dat lijkt me goed te doen). Wel een prettig idee, het scheelt een hoop stress en engergie. Ik ga overigens wel proberen het examen zo goed mogelijk te maken, maar ik leer er gewoon niet zo hard voor.
Oud 21-05-2005, 22:46
Struiks
Struiks is offline
idd mijn plan
Ads door Google
Oud 21-05-2005, 22:50
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Struiks schreef op 20-05-2005 @ 21:24 :
Het volgende:

Ik sta momenteel een 5.0 op Frans1 ... afgesloten inmiddels.
Ik heb mij voorgenomen alles zo goed mogelijk te maken (Engels, natuurkunde12, scheikunde12, wiskundeB12, Filosofie en Nederlands), behalve Latijn.

Als ik hier een 1.0 op haal sta ik een 3.75 = 3.8... Afgerond een 4.0. Je mag een 4.0 en een 5.0 op je eindlijst staan, dus ik ben dan geslaagd. Ik ben vrij zeker van de andere vakken. Mocht ik nog iets anders verprutsen, herkans ik die, of ik slaag met atheneum diploma en ik laat Latijn vallen.

Latijn is voor mij geen beginnen meer aan, en de rest lig ik allemaal op schema. Maar Latijn zat me in de weg, dan dus zo maar. Beetje genant voor de lerares Latijn, maar dat boeit me even niet

Nog meer bijzondere tactieken hier
Whaha Ik doe het zelfde maar dan met andere vakken
Je mag namelijk 2 onvoldoendes hebben, maar die mogen niet in het zelfde deel zitten. Fr1 is algemeen en latijn toch vrij? Anders weet ik niet zeker of het mag (niet in paniek raken! ik weet het NIET zeker).

Mijn plan:

Alg. deel:
Eng=Eitje
NL=moet te doen zijn
Prof. deel:
Aard=haal ik
GS=idem
Wis=tricky, maar te doen
Ec=tricky, maar te doen
Vrij deel:
M&O

Ik ga er vanuit dat ik m&o niet haal, aangezien ik daar echt bar slecht in ben .maar ik heb met een 1.1 al een 4 dus dat zit wel goed.
Nu heb ik dus nog 1 onvoldoende 'open', ik twijfel of ik wis én ec haal, dus als ik er daar 1 van zak heb ik 2 onvoldoendes maar slaag ik. Mocht ik onverhoopt NL ook verneuken laat in m&o vallen (ik heb genoeg slu dankzij bio1) en slaag ik dus alsnog.
Het gaat bij mij dus alleen maar om het prof. deel, daar mag ik niet 2 onvoldoendes in hebben.
__________________
WOEi !
Oud 21-05-2005, 22:52
Struiks
Struiks is offline


het van tevoren rekenen is al bgeonnen.

Maare, stel dat het allemaal net wat anders loopt dan verwacht dan zijn we de lul (ziekjes op een dag of toets met vragend ie je ff niet liggen, je kan je dagje niet concentreren etc.)
Oud 22-05-2005, 09:38
hodelahitie
Avatar van hodelahitie
hodelahitie is offline
Je moet wel uitkijken als je gymnasium doet en latijn wil laten vallen. Want je hebt dus KCV gedaan, maar geen CKV... En daarom kan het zijn dat ze moeilijk doen en je geen diploma krijgt.

Ik heb KCV afgesloten met een 8 (in de 5e), latijn laten vallen na de 5e en nu doen ze al moeilijk dat KCV er niet op mag en CKV heb ik moeten inhalen. Dus ik zou het voor de zekerheid even navragen want Latijn kun je niet zomaar laten vallen.
Oud 22-05-2005, 11:09
Struiks
Struiks is offline
mijn mentor mailt:
"Indien je genoeg studielastpunten hebt voor een VWO-diploma, dan wel "
Oud 22-05-2005, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Struiks schreef op 20-05-2005 @ 21:24 :
Het volgende:

Ik sta momenteel een 5.0 op Frans1 ... afgesloten inmiddels.
Ik heb mij voorgenomen alles zo goed mogelijk te maken (Engels, natuurkunde12, scheikunde12, wiskundeB12, Filosofie en Nederlands), behalve Latijn.

Als ik hier een 1.0 op haal sta ik een 3.75 = 3.8... Afgerond een 4.0. Je mag een 4.0 en een 5.0 op je eindlijst staan, dus ik ben dan geslaagd. Ik ben vrij zeker van de andere vakken. Mocht ik nog iets anders verprutsen, herkans ik die, of ik slaag met atheneum diploma en ik laat Latijn vallen.

Latijn is voor mij geen beginnen meer aan, en de rest lig ik allemaal op schema. Maar Latijn zat me in de weg, dan dus zo maar. Beetje genant voor de lerares Latijn, maar dat boeit me even niet

Nog meer bijzondere tactieken hier
gast waarom heb je niet gewoon frans herkanst?
ik had in principe een beetje t zelfde systeem maar ik heb dan duits herkanst en kan zo dus zegmaar nog wat speling hebben
Oud 22-05-2005, 13:04
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Fishy schreef op 22-05-2005 @ 12:12 :
gast waarom heb je niet gewoon frans herkanst?
ik had in principe een beetje t zelfde systeem maar ik heb dan duits herkanst en kan zo dus zegmaar nog wat speling hebben
Bij ons op school zijn er ook genoeg die nu al een onvoldoende hebben door vakken als literatuur/frans1 en duits 1. Wij mogen dat gewoon niet meer herkansen
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 22-05-2005, 14:02
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Liss schreef op 22-05-2005 @ 13:04 :
Bij ons op school zijn er ook genoeg die nu al een onvoldoende hebben door vakken als literatuur/frans1 en duits 1. Wij mogen dat gewoon niet meer herkansen
Of ze hebben het wel herkanst, maar toen ook een onvoldoende gehaald
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Advertentie
Oud 22-05-2005, 15:16
Struiks
Struiks is offline
Citaat:
Fishy schreef op 22-05-2005 @ 12:12 :
gast waarom heb je niet gewoon frans herkanst?
ik had in principe een beetje t zelfde systeem maar ik heb dan duits herkanst en kan zo dus zegmaar nog wat speling hebben
hehe, ik heb maatschappijleer al herkanst
daar stond ik ook nog een 5.0 op.
Oud 22-05-2005, 17:53
Thoomzparty.nl
Thoomzparty.nl is offline
Ik heb hetzelfde als Smobbo..
__________________
Aan al het goede komt een eind...
Oud 22-05-2005, 18:06
Sawna
Avatar van Sawna
Sawna is offline
Ach,

ik mag geloof ik allemaal 2en en 3en halen om nog een 5,5 te staan, voor alles, dus het komt heus wel goed.

Frans, Engels: gewoon proberen
Nederlands: ik kan niet samenvatten dus dat heb ik een paar keer geprobeerd, wel handig om te weten waar men op let. Verder kun je er vrij weinig aan doen he?
Geschiedenis: Gewoon leren, maar aangezien wij een kutmethode hebben ook nog aantekeningen van andere methodes leren/oefentoetsen maken, maar ook hier geldt: ZO NIET DAN NIET HOOR.
Wiskunde: Behalve één keer goed doornemen heeft het volgens mij sowieso geen zin meer, behalve dan oefenexamens maken om een indicatie te krijgen. het is niet alsof je binnen een paar dagen nog de benodigde logica verschaart
Latijn: HAHAHHA. MMM.. ach. we proberen het?
Economie: Hihi, 1 keer goed doornemen, even behandelen waar ik slecht in ben, en natuurlijk Keynes, belastingstelsel, wisselkoersen. Echt veel meer kan je niet doen he?
tehatex ZO SAAI. ZO'N VERVELEND BOEKJE. Ik weet niet of ikd it ga leren, ik ga met een 9,3 m'n examen in

Ach. Relaxt, ik slaag toch wel. Dit is het enige wat mijn vakantie nog in de weg staat.
__________________
Neen.
Oud 22-05-2005, 18:20
.Pure
.Pure is offline
alleen aan economie ga ik vrij weinig doen omdat ik dat niet kan en nooit wat gedaan heb maar sta toch een 6,2 dus met een 0,8 sta ik nog een 4. én het is mn bijvak.
Oud 22-05-2005, 19:10
kweety
Avatar van kweety
kweety is offline
Citaat:
hodelahitie schreef op 22-05-2005 @ 09:38 :
Je moet wel uitkijken als je gymnasium doet en latijn wil laten vallen. Want je hebt dus KCV gedaan, maar geen CKV... En daarom kan het zijn dat ze moeilijk doen en je geen diploma krijgt.

Ik heb KCV afgesloten met een 8 (in de 5e), latijn laten vallen na de 5e en nu doen ze al moeilijk dat KCV er niet op mag en CKV heb ik moeten inhalen. Dus ik zou het voor de zekerheid even navragen want Latijn kun je niet zomaar laten vallen.
da ligt dan toch vooral aan de school. Bij mij hebben ze KCV verandert in CKV, ook al heb ik nog geen 1 les CKV gevolgd. Staat toch echt op mijn eindlijst. Ligt er dus vooral aan of de school moeilijk doet.
__________________
i'm not ignoring you, i'm just deaf
Oud 22-05-2005, 19:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
hodelahitie schreef op 22-05-2005 @ 09:38 :
Je moet wel uitkijken als je gymnasium doet en latijn wil laten vallen. Want je hebt dus KCV gedaan, maar geen CKV... En daarom kan het zijn dat ze moeilijk doen en je geen diploma krijgt.

Ik heb KCV afgesloten met een 8 (in de 5e), latijn laten vallen na de 5e en nu doen ze al moeilijk dat KCV er niet op mag en CKV heb ik moeten inhalen. Dus ik zou het voor de zekerheid even navragen want Latijn kun je niet zomaar laten vallen.
Ik ken een meisje dat in de 4e al stopte met d'r Latijn, maar gewoon KCV mocht blijven doen. Ze doet nu ook examen en heeft straks dus gewoon een atheneum diploma met KCV ipv CKV. Daar deden ze totaal niet moeilijk over.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 22-05-2005, 19:46
hodelahitie
Avatar van hodelahitie
hodelahitie is offline
Citaat:
kweety schreef op 22-05-2005 @ 19:10 :
da ligt dan toch vooral aan de school. Bij mij hebben ze KCV verandert in CKV, ook al heb ik nog geen 1 les CKV gevolgd. Staat toch echt op mijn eindlijst. Ligt er dus vooral aan of de school moeilijk doet.
Ik moest het van de conrector per se inhalen, de decaan zei dat hij er wel CKV van wilde maken. Maar dat mocht van de conrector niet. Maar officieel moet je het wel hebben gehad dus mjah.

Alleen nu doet er weer iemand moeilijk over KCV op mijn diploma (heb het allebei gedaan en hij wil KCV er niet opzetten) dus nu de conrector daar achter aan omdat ze het had beloofd

Maar officieel mag het dus niet... Maar de meeste scholen zullen er wel niet moeilijk over doen, maar de meeste scholen zullen er wel niet zo moeilijk over doen (ja ik zit weer op de verkeerde school )
Oud 22-05-2005, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Sawna schreef op 22-05-2005 @ 18:06 :
tehatex ZO SAAI. ZO'N VERVELEND BOEKJE. Ik weet niet of ikd it ga leren, ik ga met een 9,3 m'n examen in
WTF, is dat voor een vak?
Oud 22-05-2005, 21:22
kebkebe
kebkebe is offline
Voor Latijn ga ik alleen de tekstvragen op m'n examen serieus nemen. De grammatica kan ik toch niet meer leren, dus vertalen heeft weinig zin. Ik ga natuurlijk wel iets proberen: alle woorden opzoeken in het woordenboek en daar dan een verhaaltje van maken ofzo. Zo ben ik m'n SE's ook doorgekomen
Oud 22-05-2005, 22:41
Baka²
Avatar van Baka²
Baka² is offline
Citaat:
Fernand0^T0rres schreef op 22-05-2005 @ 20:08 :
WTF, is dat voor een vak?
is dat niet TEkenen HAndenarbeid TEXtiel?

Aangezien ik een school in de buurt ken die ook textiel als vak heeft, en zulke vakken ongelofelijk saai zijn
Oud 23-05-2005, 09:26
Verwijderd
Citaat:
Smobbo schreef op 21-05-2005 @ 22:50 :
Wis=tricky, maar te doen
Ec=tricky, maar te doen
En dat is waar heel veel E&M-ers op stranden...
Ads door Google
Oud 23-05-2005, 11:15
Mindlolly
Avatar van Mindlolly
Mindlolly is offline
ja, zo ook ik denk ik maar ik doe m'n best
__________________
~*you send me to my corner, but you're never there*~
Oud 23-05-2005, 12:07
Verwijderd
Ik heb bij alles uitgerekend wat ik nodig heb om een zes te staan, en wat ik nodig heb om mijn "streefpunt" te halen. Ik weet gewoon dat ik met een 7 voor frans niet heel veel hoop moet hebben om een 8 te halen op mn CSE, omdat dat niet reëel is.. Dus daar probeer ik mn 7 in stand te houden

Ik dénk dat dat wel gelukt is.. maar ik heb nog niks gecontroleerd..
Oud 23-05-2005, 13:30
Curunir
Avatar van Curunir
Curunir is offline
Citaat:
Struiks schreef op 20-05-2005 @ 21:24 :
Het volgende:

Ik sta momenteel een 5.0 op Frans1 ... afgesloten inmiddels.
Ik heb mij voorgenomen alles zo goed mogelijk te maken (Engels, natuurkunde12, scheikunde12, wiskundeB12, Filosofie en Nederlands), behalve Latijn.

Als ik hier een 1.0 op haal sta ik een 3.75 = 3.8... Afgerond een 4.0. Je mag een 4.0 en een 5.0 op je eindlijst staan, dus ik ben dan geslaagd. Ik ben vrij zeker van de andere vakken. Mocht ik nog iets anders verprutsen, herkans ik die, of ik slaag met atheneum diploma en ik laat Latijn vallen.

Latijn is voor mij geen beginnen meer aan, en de rest lig ik allemaal op schema. Maar Latijn zat me in de weg, dan dus zo maar. Beetje genant voor de lerares Latijn, maar dat boeit me even niet

Nog meer bijzondere tactieken hier
Voor mij ongeveer hetzelfde verhaal. Ik sta voor latijn een 5.2. Moet dus minimaal een 1.8 halen en dan sta ik een 4. Wiskunde is een 6.2 dus als ik daar maar minimaal een 4.8 voor haal ben ik reglementair geslaagd.
__________________
x
Oud 23-05-2005, 13:32
Curunir
Avatar van Curunir
Curunir is offline
Citaat:
Balance schreef op 22-05-2005 @ 19:19 :
Ik ken een meisje dat in de 4e al stopte met d'r Latijn, maar gewoon KCV mocht blijven doen. Ze doet nu ook examen en heeft straks dus gewoon een atheneum diploma met KCV ipv CKV. Daar deden ze totaal niet moeilijk over.

Een vriendin van mij heeft ook begin 5e latijn laten vallen. Ze is wel doorgegaan met KCV maar dat kwam in het vrije deel terecht, ze moest CKV1 "inhalen" (= verslagen maken).
__________________
x
Oud 23-05-2005, 14:07
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Ik leer alles goed, Latijn helemaal niet.
Heb al mn tijd voor woensdag nodig voor wiskunde dus dagdag Latijn!
__________________
I dream of you tonight, tomorrow you'll be gone..
Oud 23-05-2005, 14:09
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Citaat:
hodelahitie schreef op 22-05-2005 @ 09:38 :
Je moet wel uitkijken als je gymnasium doet en latijn wil laten vallen. Want je hebt dus KCV gedaan, maar geen CKV... En daarom kan het zijn dat ze moeilijk doen en je geen diploma krijgt.

Ik heb KCV afgesloten met een 8 (in de 5e), latijn laten vallen na de 5e en nu doen ze al moeilijk dat KCV er niet op mag en CKV heb ik moeten inhalen. Dus ik zou het voor de zekerheid even navragen want Latijn kun je niet zomaar laten vallen.
Huh?

Ik heb kcv afgesloten en heb als extra vak ook nog ckv3 gedaan (en afgesloten) zou ik dan wel een VWO-diploma kunne krijgen?
__________________
I dream of you tonight, tomorrow you'll be gone..
Oud 23-05-2005, 15:53
Blaatkop
Blaatkop is offline
Gewoon alles zo goed mogelijk maken

Woensdag Wiskunde a12 en latijn.. twee vakken welke ik in principe beide onvoldoende zou kunnen staan op de eindlijst... dus mocht ik hier een 4 en een 5 op scoren, mag ik geen steekjes laten vallen bij de rest... trouwens.. ik vind wiskunde en latijn op een dag een beetje vervelend.. genoeg vrije dagen over lijkt mij om dat even te verspreiden..
Oud 23-05-2005, 17:07
kebkebe
kebkebe is offline
Ik geloof dat heel veel mensen met Wiskunde en Latijn, Latijn maar gewoon helemaal laten zitten. Ik wel in elk geval, ik zie wel wat ik ervoor haal, wiskunde vind ik mijn tijd meer waard.
Oud 23-05-2005, 17:07
Euryalo
Avatar van Euryalo
Euryalo is offline
Citaat:
Curunir schreef op 23-05-2005 @ 13:32 :
Een vriendin van mij heeft ook begin 5e latijn laten vallen. Ze is wel doorgegaan met KCV maar dat kwam in het vrije deel terecht, ze moest CKV1 "inhalen" (= verslagen maken).
he? dat hoeft helemaal niet hoor, je mag ipv ckv1 ook voor kcv kiezen!
__________________
†-"Als ik alleen geloof wat ik begrijp, is mijn geloof net zo groot als mijn hoofd." Godfried Bomans -†
Oud 23-05-2005, 20:28
deurwaarder
deurwaarder is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-05-2005 @ 09:26 :
En dat is waar heel veel E&M-ers op stranden...
En dat is waar deze E&M-er schijt voor is. en daarom vat ik het toaal niet licht op. ook nog eens omdat Wi een diepe onvoldoende is dat alleen met een 7.2 voldoende wordt. en voor eco sta ik een 5.7 waardoor ik een 5.3 MOET halen.

tactiek: zorgen dat er ruimte blijft voor een her. dus niet 2 vakken verneuken
Oud 23-05-2005, 21:46
Blaatkop
Blaatkop is offline
Citaat:
deurwaarder schreef op 23-05-2005 @ 20:28 :
En dat is waar deze E&M-er schijt voor is. en daarom vat ik het toaal niet licht op. ook nog eens omdat Wi een diepe onvoldoende is dat alleen met een 7.2 voldoende wordt. en voor eco sta ik een 5.7 waardoor ik een 5.3 MOET halen.

tactiek: zorgen dat er ruimte blijft voor een her. dus niet 2 vakken verneuken
erm.. 2 vakken verneuken is prima hoor.. pas bij 3 heb je een her... (check wel ff op profielvakken etc.. ) .

verder is dit een beetje mijn tactiek.

Ik heb 7 vakken
NL en ENG vertrouw ik op dat ik dat gewoon goed maak verder geen problemen verwacht ik daarbij..

blijven erover 5 vakken
Economie en Aardrijkskunde is eigenlijk pure redenatie.. (ak nog veel meer dan Eco trouwens), dat kan ik wel, logisch denken.. dus zou ook moeten lukken!

blijven erover 3 vakken
geschiedenis is leerwerk en sta ik aardig op (6.3 meende ik) ..

blijven er 2 vakken over
latijn en wiskunde... vooral de laatste ga ik zeker niet redden en wordt een onvoldoende (in dit geval de 4 ... ) .. latijn kan ik dan openlaten voor de 5...

Mochten ik naast wiskunde en latijn nog een steekje laten vallen heb k die nog open voor de her.. mocht ik dan NOG een steekje laten vallen.. erm ja.. dan is het einde verhaal

Hoezo relativeren?
Oud 23-05-2005, 22:00
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Ik zag ook erg tegen Latijn op, maar het examen bleek echt mee te vallen. Gewoon goed dat boek leren en de vertalingen er naast leggen. Daarnaast had ik ergens gelezen welke teksten ze waarschijnlijk gingen vragen (kan ook hier geweest zijn) en me daar extra op geconcentreerd. Ik heb het makkelijk gehaald dus het is best te doen.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Browsergame TownSiege
Jordy!
2 25-04-2012 23:07
Games Red Alert 3
Aurelius
107 28-11-2008 23:06
Films, TV & Radio Holland's Next Topmodel deel 2
Signy
467 01-11-2006 21:49
Games Gamen als sport?
Verwijderd
51 13-09-2006 17:00
Vrije tijd de mooiste sportuitspraken
tinus11
146 26-07-2005 16:47
Films, TV & Radio Wie is de Mol? #2
Severus
348 24-03-2005 19:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:03.