Oud 24-05-2005, 12:48
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 24-05-2005 @ 08:28 :
e vraag klopt perfect, maar dat tabelletje niet helemaa.
Nou hoop ik niet dat ze die vraag gaan schrappen ofzo, dat zou echt oneerlijk zijn
Helemaal mee eens (heb ik eens iets goed )...
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Advertentie
Oud 24-05-2005, 13:04
tsx
Avatar van tsx
tsx is offline
Dat zijn afrondingen natuurlijk wonen er hier niet pcies 15.6 mln mensen.

Maar als je de bbp per hoofd keer het aantal hoofden doet heb je het BBP dus 2 punten.
__________________
Spamming isn't a sport, it's an art.
Oud 24-05-2005, 13:12
nomario
nomario is offline
Citaat:
tsx schreef op 24-05-2005 @ 13:04 :
Dat zijn afrondingen natuurlijk wonen er hier niet pcies 15.6 mln mensen.

Maar als je de bbp per hoofd keer het aantal hoofden doet heb je het BBP dus 2 punten.
Oke, zou kunnen inderdaad. Nou ja, antwoord had ik iig goed.
Oud 24-05-2005, 14:36
Codaz
Codaz is offline
Citaat:
nomario schreef op 24-05-2005 @ 07:00 :
Inderdaad! Die vraag klopt toch voor geen barst!
Als je het BBP per hoofd van de bevoling keer het aantal inwoners doet bij Belgie, dan moet dat bij de andere ook kunnen, en dat is niet het geval! Zowel Duitsland, Verenigd Koninkrijk en Nederland weken af.
Je zou bij volgens mij het verenigd koninkrijk als je dat terugrekende uitkomen op 81,8 volgens de tabel, maar 81,9 is het toch echt hoor, mijn GR liegt niet.
Oud 24-05-2005, 16:07
Ndimension
Ndimension is offline
Edit: woops, verkeerde topic
__________________
© Ndimension
Oud 24-05-2005, 16:08
kipusoep
Avatar van kipusoep
kipusoep is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 24-05-2005 @ 16:07 :
Ik vond natuurkunde heel simpel.
Ik snapte alleen niet hoe je de hellingshoek alfa (ofzo) moest bereken en hoe dat systeembord getekend moest worden. De rest vond ik erg simpel. Nu maar hopen dat het ook goed is
Maar er kan weinig fout zijn gegaan het was allemaal R=U/I, P=UI, s=vt enz., standaardzooi. Nou ja, ik ben blij dat het meeviel
Dit is een topic over economie sul...
Oud 24-05-2005, 16:09
Ndimension
Ndimension is offline
Daar kwam ik net ook achter
__________________
© Ndimension
Oud 24-05-2005, 16:14
Jojo_00
Avatar van Jojo_00
Jojo_00 is offline
het is inderdaad zo dat de tabellen niet klopten, ik vond opgave 6 sowieso een hele moeilijke opgave, omdat het zo onduidelijk was! ik heb dan ook al geklaagd bij het laks! Massaal klagen, dan gaat het cijfer omhoog
en jullie??
__________________
[ opgeruimd staat prettig..] L.A.M.B.
Oud 24-05-2005, 17:03
para siempre
para siempre is offline
er klopte wel meer niet geloof ik

wel al geklaagd
Oud 26-05-2005, 14:28
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
CDA-Kamerlid boos over examenvraag
Gepubliceerd: donderdag 26 mei 2005 @ 14:11


Joop Atsma (CDA)Een vraag in het Havo-eindexamen Economie over de prijs van melkpoeder, is zeer slecht gevallen bij CDA Kamerlid Joop Atsma. De vraag suggereert volgens de parlementariër dat het landbouwbeleid van de Europese Unie schadelijk is voor Derde Wereldlanden.

De vraag luidde ongeveer: Hoe kan het dat melkpoeder uit Nederland in Sudan goedkoper is dan verse melk uit het land zelf? Het goede examenantwoord is: Omdat er sprake is van oneerlijke concurrentie; de melkpoeder wordt namelijk door de Europese Unie gesubsidieerd.

Atsma heeft minister Cees Veerman van Landbouw ingeschakeld. Die gaat de zaak aankaarten bij collega Maria van der Hoeven van Onderwijs.

Hehe geweldig dit....
Waarom maken mensen zich toch zo druk om zulke onnozele dingen
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 26-05-2005, 14:31
kipusoep
Avatar van kipusoep
kipusoep is offline
Citaat:
zoef de haas schreef op 26-05-2005 @ 14:28 :
Hehe geweldig dit....
Waarom maken mensen zich toch zo druk om zulke onnozele dingen
Ben het helemaal met je eens, laat ze ons nou maar gewoon een 8 voor elk vak op onze eindlijst staan?
__________________
Jij wil slagen! Ik GÁ slagen :D :P
Oud 26-05-2005, 14:32
A Duck
A Duck is offline
Citaat:
zoef de haas schreef op 26-05-2005 @ 14:28 :
CDA-Kamerlid boos over examenvraag
Gepubliceerd: donderdag 26 mei 2005 @ 14:11


Joop Atsma (CDA)Een vraag in het Havo-eindexamen Economie over de prijs van melkpoeder, is zeer slecht gevallen bij CDA Kamerlid Joop Atsma. De vraag suggereert volgens de parlementariër dat het landbouwbeleid van de Europese Unie schadelijk is voor Derde Wereldlanden.

De vraag luidde ongeveer: Hoe kan het dat melkpoeder uit Nederland in Sudan goedkoper is dan verse melk uit het land zelf? Het goede examenantwoord is: Omdat er sprake is van oneerlijke concurrentie; de melkpoeder wordt namelijk door de Europese Unie gesubsidieerd.

Atsma heeft minister Cees Veerman van Landbouw ingeschakeld. Die gaat de zaak aankaarten bij collega Maria van der Hoeven van Onderwijs.

En terecht. Hier word een dikke mening opgedrongen en worden we gedwongen een betoog te schrijfen over iets waar je misschien helemaal niet achter staat.
__________________
Leaver Dea As Slaef
Oud 26-05-2005, 14:35
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
A Duck schreef op 26-05-2005 @ 14:32 :
En terecht. Hier word een dikke mening opgedrongen en worden we gedwongen een betoog te schrijfen over iets waar je misschien helemaal niet achter staat.
Wat een onzin! Als het goed is moest je deze 'mening' ondersteunen met argumenten uit het boek over het Europese landbouwbeleid. En die argumenten zijn gebaseerd op feiten dus. Daarbij zul je nog wel vaker dingen moeten verdedigen waar je het niet mee eens bent in je (school)loopbaan dus niet zeuren
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 26-05-2005, 14:38
A Duck
A Duck is offline
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 26-05-2005 @ 14:35 :
Wat een onzin! Als het goed is moest je deze 'mening' ondersteunen met argumenten uit het boek over het Europese landbouwbeleid. En die argumenten zijn gebaseerd op feiten dus. Daarbij zul je nog wel vaker dingen moeten verdedigen waar je het niet mee eens bent in je (school)loopbaan dus niet zeuren
Argumeten gebasseerd op feiten zijn niet altijd onafhankelijk en vaak eenzijdig.

Vroeger, in de jaren '20 hadden we nog geen problemen met het gat in de ozonlaag. Toen de gastarbeiders hier kwamen, kregen we er opeens problemen mee!

als zoiets in je boek staat, betekend toch ook niet onomstotelijk dat gastarbeiders de oorzaak van het ozon-probleem...........

Het boek had de boel wel wat meer van 2 kanten mogen belichten.
__________________
Leaver Dea As Slaef
Oud 26-05-2005, 15:55
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
A Duck schreef op 26-05-2005 @ 14:38 :
Argumeten gebasseerd op feiten zijn niet altijd onafhankelijk en vaak eenzijdig.

Vroeger, in de jaren '20 hadden we nog geen problemen met het gat in de ozonlaag. Toen de gastarbeiders hier kwamen, kregen we er opeens problemen mee!

als zoiets in je boek staat, betekend toch ook niet onomstotelijk dat gastarbeiders de oorzaak van het ozon-probleem...........

Het boek had de boel wel wat meer van 2 kanten mogen belichten.
Dit vind ik echt de domste vergelijking ooit! En het landbouwbeleid van de Europese Unie wordt ook belicht, tegenover overproductie wordt de inkomenssteun aan boeren en onafhankelijkheid op voedselgebied gezet. Dus je punt gaat niet eens op!
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 26-05-2005, 16:04
A Duck
A Duck is offline
Wat is jou alternatief? Alle boeren maar failliet laten gaan zodat we strak lekker tussen de lege weilanden fietsen?
__________________
Leaver Dea As Slaef
Oud 26-05-2005, 16:10
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
A Duck schreef op 26-05-2005 @ 16:04 :
Wat is jou alternatief? Alle boeren maar failliet laten gaan zodat we strak lekker tussen de lege weilanden fietsen?
Dit is echt een discussie van niks, maar goed. Een alternatief zou zijn om boeren een soort subsidie te geven en niet per product te betalen. Zodat er van overproductie geen sprake is. Daarnaast ben ik voor internationale arbeidsverdeling, misschien zal er in het begin werkloosheid ontstaan maar er bestaat nog zoiets als omscholing. En op den duur zal alles goed komen; ik vind dit vooral van belang voor ontwikkelingslanden. Producten kunnen daar nu eenmaal goedkoper worden geproduceerd, torenhoge invoerheffingen vragen is gewoon niet eerlijk en houdt de arm-rijk verhouding in de wereld alleen maar in stand!
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 26-05-2005, 21:56
A Duck
A Duck is offline
boeren krijgen al subsidie voor het laten braakliggen van en land.

Als we gewoon subsidie gaan geven, krijgen boeren dus evenveel geld voor minder werk, dan moet je opletten hoeveel boeren we opeens krijgen.
__________________
Leaver Dea As Slaef
Oud 27-05-2005, 08:26
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
A Duck schreef op 26-05-2005 @ 21:56 :
boeren krijgen al subsidie voor het laten braakliggen van en land.

Als we gewoon subsidie gaan geven, krijgen boeren dus evenveel geld voor minder werk, dan moet je opletten hoeveel boeren we opeens krijgen.
Je vroeg een alternatief dit lijkt me beter dan ik weet niet hoeveel overproductie toestaan. En daarbij kan er heus wel een maximaal toegestaan aantal boeren in een land worden ingevoerd, vooral als je in je achterhoofd hebt dat het invoeren van landbouwproducten veel goedkoper is dan zelf produceren! En ik blijf erbij, invoerheffingen en minimumprijzen zouden gewoon afgeschaft moeten worden. Zodat Europa zich kan toeleggen op de productie van goederen en diensten die we beter en goedkoper kunnen maken!
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 27-05-2005, 14:33
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
A Duck schreef op 26-05-2005 @ 14:32 :
En terecht. Hier word een dikke mening opgedrongen en worden we gedwongen een betoog te schrijfen over iets waar je misschien helemaal niet achter staat.
Wil jij dan beweren dat het landbouwbeleid van de EU niet schadelijk is voor de Derde Wereld?
Afgezien van je opvatting over de wenselijkheid of onwenselijkheid van de landbouwsubisdies, je kan toch niet anders dan concluderen dat een Afrikaanse boer met geen mogelijkheid kan concurreren tegenover de zwaar gesubsidieerde Europese boer?
Oud 27-05-2005, 14:50
synclinorium
Avatar van synclinorium
synclinorium is offline
Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar het is wel de bedoeling dat je je in die gedachten inleeft en vanuit die stelling een betoog/brief schrijft aan je vriend ergens in afrika. Maakt in principe niet uit of je het er mee eens bent of niet
__________________
Alleen citrusfruit heeft het morele recht om tegen persvrijheid te zijn.
Oud 27-05-2005, 16:15
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Je moet je gewoon proberen in te leven in die persoon.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Oud 27-05-2005, 17:16
para siempre
para siempre is offline
Citaat:
tsx schreef op 24-05-2005 @ 13:04 :
Dat zijn afrondingen natuurlijk wonen er hier niet pcies 15.6 mln mensen.

Maar als je de bbp per hoofd keer het aantal hoofden doet heb je het BBP dus 2 punten.
What about 2 hoofdige siamese tweelingen .
Oud 27-05-2005, 17:17
para siempre
para siempre is offline
Citaat:
gerwin schreef op 27-05-2005 @ 14:33 :
Wil jij dan beweren dat het landbouwbeleid van de EU niet schadelijk is voor de Derde Wereld?
Afgezien van je opvatting over de wenselijkheid of onwenselijkheid van de landbouwsubisdies, je kan toch niet anders dan concluderen dat een Afrikaanse boer met geen mogelijkheid kan concurreren tegenover de zwaar gesubsidieerde Europese boer?
Het gaat toch niet om je eigen mening drolleke... als je maar een leuk betoogje schrijft...
Oud 27-05-2005, 17:20
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
para siempre schreef op 27-05-2005 @ 17:16 :
What about 2 hoofdige siamese tweelingen .
Dat is één mens (bevolking), maar twee hoofdig. Daarom klopte die vraag ook niet.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Oud 27-05-2005, 17:21
para siempre
para siempre is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 27-05-2005 @ 17:20 :
Dat is één mens (bevolking), maar twee hoofdig. Daarom klopte die vraag ook niet.
Oud 27-05-2005, 19:08
A Duck
A Duck is offline
Citaat:
gerwin schreef op 27-05-2005 @ 14:33 :
Wil jij dan beweren dat het landbouwbeleid van de EU niet schadelijk is voor de Derde Wereld?
Afgezien van je opvatting over de wenselijkheid of onwenselijkheid van de landbouwsubisdies, je kan toch niet anders dan concluderen dat een Afrikaanse boer met geen mogelijkheid kan concurreren tegenover de zwaar gesubsidieerde Europese boer?
Ik vraag mij af in hoeverre de mensen er daar last van hebben om eerlijk te zijn. Ik heb mij er neit in verdiept en ben zeker niet van plan om alleen op deze examenvraag mijn mening te basseren.
__________________
Leaver Dea As Slaef
Oud 27-05-2005, 19:53
para siempre
para siempre is offline
Citaat:
A Duck schreef op 27-05-2005 @ 19:08 :
Ik vraag mij af in hoeverre de mensen er daar last van hebben om eerlijk te zijn.
In de praktijk weinig. De dure melk kan de bevolking niet betalen (dat zou dus toch niet gaan lopen) en de goedkopere melk die je op de straat kunt kopen van straathandelaren, is van zeer slechte kwaliteit. Daarintegen is de poedermelk goed & goedkoop....
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Schoolboeken Economie 1,2
Matsh
5 18-06-2008 14:50
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Economie 1,2 zelftest markten 1
economie89
3 09-03-2007 00:52
HAVO economisch betoog (economie 1,2)
Swiss
6 30-05-2006 13:55
Eindexamens 2004 Economie 1,2 Stof
levi's
7 06-04-2004 17:35
Eindexamens 2003 eco 1,2 havo in C&M vrije deel ???
Jeanineshere
5 30-05-2003 09:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45.