Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Bekijk resultaten poll: Normaal?
Ja 3 10.71%
Nee 25 89.29%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2016, 13:07
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Je kan iets niet vinden klinken als iets, op basis van wat je hoort?
__________________
Forumnist.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2016, 13:14
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Nee, zo'n extreme conclusie kun je er in dit geval niet uit trekken. Er staat namelijk niks in wat Yne schrijft dat daarop wijst.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 27-04-2016, 13:20
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Welke extreme conclusie trek ik volgens jou? Iets vinden klinken als iets, noem ik namelijk geen (extreme) conclusie trekken.
__________________
Forumnist.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2016, 13:21
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Nee, zo'n extreme conclusie kun je er in dit geval niet uit trekken. Er staat namelijk niks in wat Yne schrijft dat daarop wijst.
Dat ligt eraan wat je egoïstisch en/of gestoord vindt. Ik kan begrijpen dat op andermans kosten zonder overleg onbeperkt wassen draaien die associatie oproept bij mensen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2016, 13:27
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Welke extreme conclusie trek ik volgens jou? Iets vinden klinken als iets, noem ik namelijk geen (extreme) conclusie trekken.
Deze:
Citaat:
Klinkt als een egoïstisch gestoord wijf.
'Klinkt als' maakt nog niet dat het geen conclusie, als in gevolgtrekking, is.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 27-04-2016, 13:30
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Deze:


'Klinkt als' maakt nog niet dat het geen conclusie, als in gevolgtrekking, is.
Dat ik zeg dat jij lijkt op een Duitse eend, maakt niet dat de conclusie is dat jij een kwakend eendje bent uit Moffenland, dat al dan niet wekelijks met Dagobert Duck baddert.
__________________
Forumnist.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2016, 13:44
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Dat ligt eraan wat je egoïstisch en/of gestoord vindt. Ik kan begrijpen dat op andermans kosten zonder overleg onbeperkt wassen draaien die associatie oproept bij mensen.
Egoïstisch misschien, maar eigenlijk weet je te weinig om dat idee te onderbouwen. Gestoord is echter een nogal zware kwalificatie voor zoiets. Ik ben bang dat je dan de halve mensheid als gestoord kunt betitelen, omdat vrijwel iedereen weleens iets doet zonder daar goed over na te denken dat op een vergelijkbare manier op anderen overkomt als dit hier.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 27-04-2016, 13:45
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Maar goed, om aan te geven hoe ik tot mijn uitspraak kwam.

Overmatig op kosten van de gemeenschap je persoonlijke wasjes draaien vind ik asociaal/egoïstisch.
Elke dag wasjes draaien (met tweemaal linnengoed per week) vind ik niet normaal (85 procent van de forumers is dat met mij eens overigens, trekken die ook allemaal een onmogelijke extreme conclusie?).

Hyperbolisch noem ik dat tweede 'gestoord' en beide generaliserend naar haar gehele persoonlijkheid/geestelijke gesteldheid vind ik de dame klinken als een 'egoïstisch gestoord wijf'. Stel ik een psychiatrische diagnose vanuit mijn praktijk? Nee. Vind ik haar daadwerkelijk een egoïstisch gestoord wijf? Nee. Ga jij onnodig serieus en diep in op mijn uitspraak? Ja.
__________________
Forumnist.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2016, 14:06
Verwijderd
haha soija wordt gedist door haubenmeise
Met citaat reageren
Oud 27-04-2016, 14:54
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Juist niet?
__________________
Forumnist.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2016, 17:58
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Wellicht voelt hij zich aangevallen omdat hij ook tien wassen per week draait?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2016, 18:18
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Dat kun je daar helemaal niet uit afleiden.
Best wel een beetje hoor. Of het juist is, is een tweede, maar mijn eerste indruk van haar komt ongeveer op hetzelfde neer.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2016, 19:15
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Best wel een beetje hoor. Of het juist is, is een tweede, maar mijn eerste indruk van haar komt ongeveer op hetzelfde neer.
Dan verzinnen jullie er dingen bij.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 27-04-2016, 19:30
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Dan verzinnen jullie er dingen bij.
Nee, we interpreteren.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2016, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Dan verzinnen jullie er dingen bij.
Misschien is het punt met jou soms dat je dat te weinig doet. Ik ben er zelf ook niet altijd super goed in, dus neem het niet als een belediging.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2016, 20:38
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Nee, we interpreteren.
Citaat:
Misschien is het punt met jou soms dat je dat te weinig doet. Ik ben er zelf ook niet altijd super goed in, dus neem het niet als een belediging.
Het is niet zo dat ik me geen beeld vorm, maar dit is, gezien de beperkte informatie die hier gegeven is, noodzakelijkerwijs vaag en het laat geen gevolgtrekkingen toe over de vraag of iemand al dan niet egoïstisch is. Iemand gestoord noemen zou op basis van wat ik hier gelezen heb al helemaal niet in me opkomen, zelfs niet hyperbolisch.
__________________
Lophophanes cristatus

Laatst gewijzigd op 27-04-2016 om 20:44.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2016, 20:50
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Jij bent zeker zo'n type dat blijken en lijken (en schijnen) al maar door elkaar haalt?
__________________
Forumnist.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2016, 20:51
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Jij bent zeker zo'n type dat blijken en lijken (en schijnen) al maar door elkaar haalt?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2016, 20:51
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Wellicht voelt hij zich aangevallen omdat hij ook tien wassen per week draait?
Of het is zijn vriendin.
__________________
Forumnist.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2016, 20:52
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Jij bent zeker zo'n type dat blijken en lijken (en schijnen) al maar door elkaar haalt?
Nee.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 27-04-2016, 21:29
Yne
Avatar van Yne
Yne is offline
Ik heb maar besloten om het gewoon in de app te gooien als in 'ik zie dat de wasmachine elke dag draait. Is het misschien een idee om volle wassen te draaien zodat we aan het eind van de rit geld besparen?' Ik hoorde namelijk dat mijn vriendin haar er persoonlijk naar had gevraagd en er een opmerking over had gemaakt (ze kan wat beter met de wasvrouw dan ik), en dat dat niet bepaald effect heeft gehad. Hopelijk komt hier wat resultaat uit. Een aankoop van een wasrek bijvoorbeeld
__________________
'Weet je wat dom is? Je haar moeten verven om rijst te snuiven.'
Met citaat reageren
Oud 11-12-2016, 06:10
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Ik heb maar besloten om het gewoon in de app te gooien als in 'ik zie dat de wasmachine elke dag draait. Is het misschien een idee om volle wassen te draaien zodat we aan het eind van de rit geld besparen?' Ik hoorde namelijk dat mijn vriendin haar er persoonlijk naar had gevraagd en er een opmerking over had gemaakt (ze kan wat beter met de wasvrouw dan ik), en dat dat niet bepaald effect heeft gehad. Hopelijk komt hier wat resultaat uit. Een aankoop van een wasrek bijvoorbeeld
En?
__________________
Forumnist.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2016, 09:26
Yne
Avatar van Yne
Yne is offline
Het heeft toen niet geholpen en we hebben nog een klein conflict gehad over iets. Ik ga deze maand verhuizen dus het kan me ook allemaal niet meer zoveel schelen eigenlijk
__________________
'Weet je wat dom is? Je haar moeten verven om rijst te snuiven.'
Met citaat reageren
Oud 11-12-2016, 10:39
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Egoïstisch wijf dus.
__________________
Forumnist.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2016, 13:12
Fleming
Citaat:
Heb je in het dagelijks leven moeite met het analyseren van andermans emoties en gedrag?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2016, 03:43
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Heeft ze een Jaap Aap-pak?
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.