Oud 24-05-2005, 21:26
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Hoe zit het met een atheneuum-diploma aanvragen als je eigenlijk op gym zit maar Latijn/Grieks niet haalt?

Bij ons op school antwoorden ze alleen dat je dat dan zelf moet uitzoeken enzo...Voor de rest vinden ze je zwak als je er naar vraagt
__________________
I dream of you tonight, tomorrow you'll be gone..
Advertentie
Oud 24-05-2005, 21:44
fractuur
fractuur is offline
Zwak? Ik vind het maar slim.

Bij ons kan het wel, je krijgt alleen geen diploma van de school. Volgens mij moet je het ergens anders aanvragen. Onze school is er ook niet happig op, dus heel veel info heb ik ook niet voor je..
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 24-05-2005, 21:45
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Citaat:
fractuur schreef op 24-05-2005 @ 21:44 :
Zwak? Ik vind het maar slim.

Bij ons kan het wel, je krijgt alleen geen diploma van de school. Volgens mij moet je het ergens anders aanvragen. Onze school is er ook niet happig op, dus heel veel info heb ik ook niet voor je..
Mmh helaas pindakaas.
Vind het echt stom dat ze daar niet gewoon over informeren, heb maar n havo-diploma nodig voor wat ik wil gaan doen en latijn ligt me al vanaf de 1e niet dus de kans dat is dat ga halen is klein.

Is het dan zo raar dat ik gewoon n atheneum-diploma wil?
__________________
I dream of you tonight, tomorrow you'll be gone..
Oud 24-05-2005, 22:20
Blaatkop
Blaatkop is offline
Citaat:
gekmeisje18 schreef op 24-05-2005 @ 21:45 :
Mmh helaas pindakaas.
Vind het echt stom dat ze daar niet gewoon over informeren, heb maar n havo-diploma nodig voor wat ik wil gaan doen en latijn ligt me al vanaf de 1e niet dus de kans dat is dat ga halen is klein.

Is het dan zo raar dat ik gewoon n atheneum-diploma wil?
helemala niet he ... maarja.. informeer even bij schoolweb.nl
Oud 24-05-2005, 22:35
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
gekmeisje18 schreef op 24-05-2005 @ 21:45 :
en latijn ligt me al vanaf de 1e niet dus de kans dat is dat ga halen is klein.
Had Grieks gekozen

Ok, daar heb je natuurlijk geen reet aan. Zoek eens op internet (google o.i.d.) op dit onderwerp. Er is ongetwijfeld een site die je het antwoord kan geven!
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 24-05-2005, 23:04
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
In bijzondere gevallen wisselt de staatsexamencommissie certificaten of cijferlijst om voor een diploma bijv. een kandidaat gymnasium zakt vanwege een onvoldoende voor Latijn. Als Latijn buiten de uitslagregeling wordt gehouden en er bestaat recht op een vwo diploma, dan mag de categoriale school dit diploma niet afgeven. In dat geval kan de kandidaat daarvoor direct bij de staatsexamencommissie terecht.
www.eindexamen.nl
Oud 26-05-2005, 12:23
Verwijderd
Je kan ook gewoon slagen met een 4 voor latijn
Oud 26-05-2005, 12:59
Curunir
Avatar van Curunir
Curunir is offline
Idd... kun je ook nog zeggen dat je gymn hebt gedaan
__________________
x
Oud 26-05-2005, 17:14
~louise~
Avatar van ~louise~
~louise~ is offline
Moet je niet op het VWO ook een extra vak hebben buiten je profiel om? Want in dat geval moet je dat wel hebben, willen ze het kunnen omzetten.
Oud 27-05-2005, 19:39
American*Dream
Avatar van American*Dream
American*Dream is offline
jow idd ik wilde net zeggen. Je hebt alleen recht op een atheneum diploma als je buiten Latijn nog een extra vak hebt. Met een minimumprofielpakket (bijv N&G biologie 12, wiskunde B1, scheikunde 1, natuurkunde 1, nederlands, engels)
heb je een vak te weinig om een vwo diploma te kunnen krijgen. Heb je bijv bij een N&G minimumpakket zoals ik net beschreef wete ik veel, geschiedenis ofso gekozen, dan heb je 'wel genoeg vakken voor een vwo diploma en kun je je wenden tot de staatsexamencommissie idd.
__________________
If there was no hate, there would never have been love
Oud 27-05-2005, 19:47
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Citaat:
American*Dream schreef op 27-05-2005 @ 19:39 :
jow idd ik wilde net zeggen. Je hebt alleen recht op een atheneum diploma als je buiten Latijn nog een extra vak hebt. Met een minimumprofielpakket (bijv N&G biologie 12, wiskunde B1, scheikunde 1, natuurkunde 1, nederlands, engels)
heb je een vak te weinig om een vwo diploma te kunnen krijgen. Heb je bijv bij een N&G minimumpakket zoals ik net beschreef wete ik veel, geschiedenis ofso gekozen, dan heb je 'wel genoeg vakken voor een vwo diploma en kun je je wenden tot de staatsexamencommissie idd.
volgens mij hebben ze dat op onze school zo geregeld dat we dat altijd hebben (komt door kcv ofzo) maar heb ook ckv3 gehad...
en dat heb ik wel voldoende afgesloten..

en die 4 haal ik misschien nog niet eens
na dat laatste latijn examen..
__________________
I dream of you tonight, tomorrow you'll be gone..
Oud 30-05-2005, 11:08
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
gekmeisje18 schreef op 24-05-2005 @ 21:26 :
Hoe zit het met een atheneuum-diploma aanvragen als je eigenlijk op gym zit maar Latijn/Grieks niet haalt?

Bij ons op school antwoorden ze alleen dat je dat dan zelf moet uitzoeken enzo...Voor de rest vinden ze je zwak als je er naar vraagt
De school vind het niet leuk, omdat het een gymnasium is. Niet echt positieve reclame natuurlijk als iedereen een beetje atheneumdiploma's gaat halen, dan hadden ze net zo goed een atheneum kunnen zijn. Verder mag je met een 4 voor Latijn slagen en als dat niet lukt, dan krijg je een staatsdiploma ofsow... maar dat is eigenlijk wel een zwaktebod... VWO met 6 jaar latijn staat daar dan op. Beetje duf om dat te doen, maar goed als het je enige uitweg is en je eigenlijk geen gymnasium nodig hebt, dan snap ik het wel.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Oud 30-05-2005, 14:08
Verwijderd
Het is logisch dat de school er behoorlijk van baalt, als je dat niet snapt...


Voor een atheneumdiploma heb je in ieder geval één CSE-vak in je vrije ruimte nodig, als ik me niet vergis. Daarnaast is het noodzakelijk om bij het niet slagen met Latijn of Grieks CKV1 in te halen om toch nog een atheneumdiploma te kunnen krijgen.

Als je al een ander CSE-vak in je vrije ruimte hebt, wordt dat dus twee weken lang knippen en plakken voor jou, want voor CKV1 staan tachtig studielasturen.
Oud 31-05-2005, 22:01
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
perseus schreef op 30-05-2005 @ 14:08 :
Daarnaast is het noodzakelijk om bij het niet slagen met Latijn of Grieks CKV1 in te halen om toch nog een atheneumdiploma te kunnen krijgen.
Niet waar:

Citaat:
Kan een gymnasiumkandidaat een atheneum-diploma krijgen?


Een examenkandidaat die is gezakt voor zijn gymnasiumexamen en bij wie de klassieke taal in het vrije deel zit kan alsnog een atheneumdiploma krijgen. Leerlingen aan een brede scholengemeenschap kunnen dit diploma aan hun eigen school krijgen uitgereikt. In de regeling profielen 2003 is immers geregeld dat op atheneum kcv i.p.v. ckv1 in het gemeenschappelijk deel kan staan. Leerlingen aan een categoriaal gymnasium moeten voor het verkrijgen van het atheneumdiploma een verzoek indienen bij de staatsexamencommissie (tel. 050 599 89 33, staatsexamen@ib-groep.nl). Natuurlijk moet de leerling voldoen aan de normale slaag -en zakregeling.
Oud 31-05-2005, 22:03
Verwijderd
Oh, dan is het alleen bij mijn school zo geregeld.
Oud 29-06-2005, 09:46
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 30-05-2005 @ 14:08 :
Voor een atheneumdiploma heb je in ieder geval één CSE-vak in je vrije ruimte nodig, als ik me niet vergis.
Volgens mij een SE óf CSE vak. Dus je kunt het ook met KCV ofzo doen.

Citaat:
perseus schreef op 31-05-2005 @ 22:03 :
Oh, dan is het alleen bij mijn school zo geregeld.
Als het goed is mogen jullie dat dan ook gewoon allemaal doen. Wettelijke (landelijke) richtlijnen gaan boven de school, hoe autonoom ze zich ook voordoen.
Oud 29-06-2005, 10:56
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
ik had voor mezelf die info bij de IBgroep aangevraagd. Je moet eerst kijken of je genoeg uren hebt. Ter vergelijking: ik had C&M met frans 1,2, duits1,2, geschiedenis2, filosofie en aardrijkskunde en ik had voldoende uren zonder latijn erbij. Je moet een aanvraag sturen naar de IBgroep, afdeling staatsexamens, met een cijferlijst of ander bewijs erbij, en dan krijg je je diploma via de post thuisgestuurd.
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Oud 01-07-2005, 11:05
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
hihi heb op t nippertje et gym diploma gehaald
__________________
I dream of you tonight, tomorrow you'll be gone..
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Voordelen gymnasium?
IrisUSA
7 16-06-2013 01:00
Algemene schoolzaken Gymnasium vs. Atheneum
FastJapie
238 24-04-2012 20:07
Algemene schoolzaken bestaat havo/vwo
ja-duh
19 16-11-2011 18:16
Algemene schoolzaken Verschil tussen atheneum en gymnasium
Romy93
18 01-10-2011 18:49
Studeren havo/atheneum
Superesse
6 17-11-2008 08:54
Algemene schoolzaken 5 vwo > havo?
Razormuse
11 24-05-2007 16:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.