Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2006, 10:44
FM
FM is offline
Wij moeten een onderzoek doen , naar de vraag: " hoe je jongeren het best kan benaderen om veilig te vrijen".

Willen jullie hier je mening op geven hoe jij denkt om ze te benaderen

Laatst gewijzigd op 25-09-2006 om 18:59.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 10:49
Estar
Estar is offline
Volgens mij werkt het t effectiefste om ze goede voorlichting te geven en om onderzoeksresultaten te publiceren.
Volgens mij zetten harde feiten ze wel aan het denken.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 11:00
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
gratis condooms uitdelen... of gratis in die apparaten op de wc's in cafés ed...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 11:25
Verwijderd
Denk door nog steeds veel meer voorlichting te geven. Spotjes op de tv zijn niet voldoende. Ik heb op mijn school echt weinig voorlichting gehad, had veel beter gekund.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 12:00
M@ster Joint
M@ster Joint is offline
als t gratis is worden die automaten leeg getrokken en er alleen maar me gekut zoals opblazen enzo...

vraag er 20 cent ofzo voor.. en maak er zat reclame over...
en dan niet alleen automaten maar ook in de winkel heel goedkoop
__________________
And shepherds we shall be, for thee my lord, for thee
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 12:00
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Gothic schreef op 24-09-2006 @ 11:00 :
gratis condooms uitdelen... of gratis in die apparaten op de wc's in cafés ed...
Hoei, gratis comdooms is altijd een goed idee (weet je hoe duur )
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 12:06
Verwijderd
Ze keihard op de feiten drukken door te laten zien en horen wat er met ze kan gebeuren als ze dat niet doen.
Dus niet alleen : je kan ziektes krijgen maar aidspatiënten uitnodigen in de klas om voorlichting te geven, plaatjes van soa's, duidelijk uitleggen dat je er onvruchtbaar van kan worden enz enz.
Ik vind dat de seksuele voorlichting vaak te veel theorie bevat in plaats van een kijkje in de praktijk. Werkt volgens mij wel beter.
Condoomautomaten, veel erover praten en gratis condooms lijkt me ook geen probleem.

Hoort dit overigens niet in Seksualiteit te staan?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 16:56
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Nala schreef op 24-09-2006 @ 13:06 :
Hoort dit overigens niet in Seksualiteit te staan?
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 17:11
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Door ze oog in oog te laten staan met de realiteit. Geen boekentekst of een verhaal aanhoren, maar plaatjes van soa's etc.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 17:18
Verwijderd
Geen idee, ik benader meestal om onveilig vrijen te bewerkstelligen.

Maar het gaat dus niet om de boodschap zo goed mogelijk over te brengen, maar alleen om ze zo goed mogelijk te benaderen? Dan is, afgezien van de kosten, condooms uitdelen de beste en meest realistische manier lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 18:37
juno
Avatar van juno
juno is offline
Vieze plaatjes van geinfecteerde geslachtsorganen in close up, en juiste voorlichting over hoe verdomde besmettelijk een SOA kan zijn. En dat er meer SOA's zijn dan Aids, die veel vaker voorkomen want dat is een ver van mijn bed show.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 19:04
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
afschrikken heeft bar weinig effect (denk aan bijv de waarschuwing op pak peuken)

misschien een of andere beloning voor veilig vrijen?

ik denk dat iedereen wel van het bestaan van soas en zwangerschappen heeft gehoord en wat je daar tegen kan doen dus echte voorlichting is niet nodig, eerder (meer) stimulatie om ook daadwerkelijk veilig te vrijen. men zal toch altijd wel blijven denken "oja leuk, maar overkomt mij toch niet"
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 19:29
Verwijderd
Zorgen dat de vraag "Ik heb mn vriend gepijpt en heb zn zaad geslikt, ben ik nu zwanger?" te dom is om te stellen omdat ze dat al weten.


Als je bij bvb Biologie binnen een week op moet kunnen noemen wat mitose en meisose is kunnen ze dat ook met geslachtsziekten en het voorkomen ervan. Aka voorlichting erin stampen op school.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 20:19
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 24-09-2006 @ 20:29 :
Zorgen dat de vraag "Ik heb mn vriend gepijpt en heb zn zaad geslikt, ben ik nu zwanger?" te dom is om te stellen omdat ze dat al weten.


Als je bij bvb Biologie binnen een week op moet kunnen noemen wat mitose en meisose is kunnen ze dat ook met geslachtsziekten en het voorkomen ervan. Aka voorlichting erin stampen op school.
De hoofdstukken over soa's e.d. worden bij biologie op veel scholen even kort aangehaald en verder ingegaan op de rest van de stof, dat schijnt belangrijker te zijn.

Idd, gewoon betere verplichte voorlichting op school, niet ergens kort bij biologie of verzorging even aanhalen en er daarna vooral niet meer over spreken. Condooms mogen inderdaad ook wel een STUK goedkoper worden.
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 20:28
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Qimm schreef op 24-09-2006 @ 13:00 :
Hoei, gratis comdooms is altijd een goed idee (weet je hoe duur )
Ik denk dan altijd maar.. Een kind is duurder.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 21:58
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
het ligt ook een beetje aan de leeftijd van de jongeren.
je hebt jongeren van 11 en jongeren van 20 om het zo maar te zeggen. Ik denk dat je met jongeren van 20 serieuzer over de gevolgen kunt praten en er misschien zelfs, als het een vertrouwde omgeving is, ervaringen hierover boven tafel kunnen komen van de jongeren onderling wat waarschijnlijk wel aangrijpt. Bij jongeren van een jaar of 11/12 moet je je misschien meer richten op hoe spannend alle 'eerste' dingen zijn (van eerste keer verliefd tot de eerste keer seks) en het misschien meer in de vorm van een verhaal brengen zodat ze geboeid blijven....

xxx
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 22:54
Verwijderd
Door op Breezers waarschuwingen te plaatsen zoals die waarschuwingen op pakjes sigaretten.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 23:07
dext0r
Avatar van dext0r
dext0r is offline
ik ben zelf vrijwilliger geweest bij een safe-sex team van de GGD west-friesland, daar hebben we ook allemaal casus'en behandeld enzo edn moesten we ook de juiste manier zoeken om 'tieners' te benaderen over dit onderwerp.
dit deden we dan vervolgens op festivals en gelegenheden waar veel tieners bij elkaar te vinden waren. Beste methode bleek toch door gericht vragen te stellen en ze bewust te maken van de consequenties. En je staat er soms versteld van wat de jeugd tegenwoordig allemaal wel NIET weet.
__________________
hoi
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 00:16
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Informatie (voorlichting)
toegankelijke middellen (condooms goedkoper, makkelijker te verkrijgen voorbehoedsmiddellen)
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 05:50
Verwijderd
Citaat:
dext0r schreef op 25-09-2006 @ 00:07 :
En je staat er soms versteld van wat de jeugd tegenwoordig allemaal wel NIET weet.
Ik sla er inderdaad wel eens van achterover. "Ja maar ik ben niet ziek en merk niets, dus kan ik geen soa hebben". Je zou verdorie geen seks moeten hebben als je dat soort dingen denkt.
Mensen die geen nee durven te zeggen tegen hun partner, die geen idee hebben dat je ziek kan worden, iedere maand weer bang zijn dat ze zwanger zijn enz enz... Heb dan verdorie geen seks als je niet weet waar je mee bezig bent!
Maar goed, eerst een test moeten afleggen voor je seks mag hebben gaat een beetje ver
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 06:18
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Nala schreef op 25-09-2006 @ 06:50 :
Ik sla er inderdaad wel eens van achterover. "Ja maar ik ben niet ziek en merk niets, dus kan ik geen soa hebben". Je zou verdorie geen seks moeten hebben als je dat soort dingen denkt.
Mensen die geen nee durven te zeggen tegen hun partner, die geen idee hebben dat je ziek kan worden, iedere maand weer bang zijn dat ze zwanger zijn enz enz... Heb dan verdorie geen seks als je niet weet waar je mee bezig bent!
Maar goed, eerst een test moeten afleggen voor je seks mag hebben gaat een beetje ver
"het Nationale Seks-Certificaat"

50 theorie vragen en een practische toets ?

__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 07:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Door soa's als vreselijk te laten klinken. Dus goed alle gevaren beschrijven. En vroeg beginnen met die voorlichting. In de tweede klas ofzo... Ik kan me niet eens herinneren dat ik er 1 heb gehad eigenlijk. Volgens mij heb ik mezelf ingelezen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 08:02
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Crimson schreef op 24-09-2006 @ 20:28 :
Ik denk dan altijd maar.. Een kind is duurder.
Tuurlijk, dat wel. Maar toch, condooms zijn best duur.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 10:43
Verwijderd
Citaat:
arPos schreef op 25-09-2006 @ 07:18 :
"het Nationale Seks-Certificaat"

50 theorie vragen en een practische toets ?

Ik hang hem op naast mijn lenen.nl certificaat!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 10:46
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik denk dat je voorlichting moet integreren in een heleboel zaken die al onderdeel zijn an het leven van jongeren. Naar school gaan ze al, daar kun je extra voorlichting geven. Op internet komen ze, maar geef dan liever voorlichting op een site waar ze al willen komen dan op een aparte site die ze toch wegklikken. Tv kijken ze al, geef daar dan ook nog eens wat voorlichting.

Etcetera.

En vooral heel duidelijk zijn zonder eufemismen of intieme dingen weglaten, want dat schept heel veel onduidelijkheid.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 25-09-2006 @ 11:46 :
Ik denk dat je voorlichting moet integreren in een heleboel zaken die al onderdeel zijn an het leven van jongeren. Naar school gaan ze al, daar kun je extra voorlichting geven. Op internet komen ze, maar geef dan liever voorlichting op een site waar ze al willen komen dan op een aparte site die ze toch wegklikken. Tv kijken ze al, geef daar dan ook nog eens wat voorlichting.

Etcetera.

En vooral heel duidelijk zijn zonder eufemismen of intieme dingen weglaten, want dat schept heel veel onduidelijkheid.
Ok, jij wilt dus dat een voetbalwedstrijd of een soap wordt onderbroken door een stukje over soa's?
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 11:13
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Ertur schreef op 25-09-2006 @ 11:58 :
Ok, jij wilt dus dat een voetbalwedstrijd of een soap wordt onderbroken door een stukje over soa's?
Uh...? Ten eerste worden soaps nu onderbroken door stukjes over wasmiddelen, als je dan tien reclames hebt, waarom dan niet één over soa's? Dat lijkt me toch geen groot probleem. En bij voetbalwedstrijden wordt alleen maar reclame gemaakt in de vorm van gigantische borden rond het speelveld, is het dan zo idioot om één van die borden naar een voorlichtingscampagne te laten verwijzen?
Nee hoor Ertur, nu probeer je het alleen maar op een idiote manier uit te drukken terwijl het allang zo gebeurt.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 25-09-2006 @ 12:13 :
Uh...? Ten eerste worden soaps nu onderbroken door stukjes over wasmiddelen, als je dan tien reclames hebt, waarom dan niet één over soa's? Dat lijkt me toch geen groot probleem. En bij voetbalwedstrijden wordt alleen maar reclame gemaakt in de vorm van gigantische borden rond het speelveld, is het dan zo idioot om één van die borden naar een voorlichtingscampagne te laten verwijzen?
Nee hoor Ertur, nu probeer je het alleen maar op een idiote manier uit te drukken terwijl het allang zo gebeurt.
Oh ok je bedoelt gewoon reclame daar had ik niet bij nagedacht

Ik probeerde echt niet idioot te doen, ik heb wel een kater, misschien dat dat meespeelt
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 12:19
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Ertur schreef op 25-09-2006 @ 12:36 :
Oh ok je bedoelt gewoon reclame daar had ik niet bij nagedacht

Ik probeerde echt niet idioot te doen, ik heb wel een kater, misschien dat dat meespeelt
Ochja, misschien zou het ook wel helpen de voetbalpresentator iets te laten zeggen over de gevaren van herpes.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 12:43
Supersuri
Supersuri is offline
Hang wat posters op van een gemiddeld afrikaans dorp en ik denk dat jongeren er wel bij nadenken om het veilig te doen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 13:07
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 25-09-2006 @ 12:43 :
Hang wat posters op van een gemiddeld afrikaans dorp en ik denk dat jongeren er wel bij nadenken om het veilig te doen.
Uh... want van onveilige seks wordt je zwart en arm?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 14:23
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Qimm schreef op 25-09-2006 @ 14:07 :
Uh... want van onveilige seks wordt je zwart en arm?
Nee, want in Afrika heerst aids en dan gaan ze zich misschien afvragen hoe het komt. Ik weet niet of het zou werken, het valt te proberen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 25-09-2006 @ 14:07 :
Uh... want van onveilige seks wordt je zwart en arm?
OMFG
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 15:35
Fides
Fides is offline
In Nederland weet iedereen hoe ze veilig moeten vrijen dus hoef je ze niet extra voor te lichten. Hoe kan het je nou ontgaan dat je met condoom moet seksen en dat je de pil moet slikken?
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 16:08
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Fides schreef op 25-09-2006 @ 16:35 :
In Nederland weet iedereen hoe ze veilig moeten vrijen dus hoef je ze niet extra voor te lichten. Hoe kan het je nou ontgaan dat je met condoom moet seksen en dat je de pil moet slikken?
Er blijven toch verhaaltjes rondgaan. Meisjes die geloven dat ze bij hun ontmaagding niet zwanger kunnen raken, maar pas vanaf de tweede keer. Jongens die meisjes over proberen te halen tot seks met de mededeling dat ze anders zo veel pijn aan hun ballen hebben. Jongens die beweren dat ze met condoom echt niets voelen. Niet het gevaar zien van een koortslip. Voor het zingen de kerk uit gaan. Denken dat als je niets ziet, er niets aan de hand is. Hier is gewoon meer voorlichting over nodig dan de biologieles, waarin verteld wordt dat een zaadje een eitje bereikt en er dan meiose en mitose voorkomt.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 16:44
Saarah
Saarah is offline
Gewoon door voor goede voorlichting te zorgen. Ik heb op school nog nooit echt goede voorlichting gehad. In de basisschool hebben ze ons ooit eens een koffer met maandverband en tampons enzo laten zien, en daar zat ook een condoom + vrouwencondoom in, maar er werd niet gesproken over seks, gewoon over menstrueren, en over eitjes en zaadcellen enzo. Net zoals op de middelbare school, bij biologie: er wordt alleen gesproken over eitjes, zaadcellen, ...

Ik surf veel op internet en lees ook veel boeken, en daardoor heb ik veel "geleerd" over seks (ook over SOA's enzo). Had ik niet zoveel gesurft/gelezen, had ik echt een héél stuk minder geweten dan wat ik nu weet.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Fides schreef op 25-09-2006 @ 16:35 :
In Nederland weet iedereen hoe ze veilig moeten vrijen dus hoef je ze niet extra voor te lichten. Hoe kan het je nou ontgaan dat je met condoom moet seksen en dat je de pil moet slikken?
Je argument om NIET voor te lichten is dat er voor wordt gelicht
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 18:40
Fides
Fides is offline
Citaat:
Ertur schreef op 25-09-2006 @ 18:28 :
Je argument om NIET voor te lichten is dat er voor wordt gelicht
Nee, ik wil zeggen dat de manier hoe er nu wordt voorgelicht prima is.

Maar dat gedoe op de middelbare school vind ik zo overbodig. Wij kregen in de 3e klas een soort van seksuele voorlichting, dat gaat nergens meer over. Als je 15 bent hoef je geen uitleg meer over hoe een condoom om te doen of waarom meisjes ongesteld zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 18:47
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Meer en betere voorlichting op scholen.
Makkelijkere en goedkoper aan condooms kunnen kopen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 18:55
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 25-09-2006 @ 14:23 :
Nee, want in Afrika heerst aids en dan gaan ze zich misschien afvragen hoe het komt. Ik weet niet of het zou werken, het valt te proberen.
Aan de buitenkant van het doorsnee afrikaans gezin valt waarschijnlijk niet op dat die mensen erg ziek zijn. Kun je beter een foto doen van een ziekenhuisafdeling met AIDS patienten in Afrika...


Zo'n poster zou het mij niet duidelijk maken zegmaar...
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 19:35
Verwijderd
Meer duidelijkheid over hoe er met de privacy van mensen om gegaan wordt, hoe bepaalde situaties behandeld worden door artsen e.d.
Hoe vaak hoor je wel niet dat iemand ergens mee zit dat je denkt: GA DAN NAAR DE DOKTER!!! maar dat ze dat dan niet durven.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 23:32
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Fides schreef op 25-09-2006 @ 19:40 :
Nee, ik wil zeggen dat de manier hoe er nu wordt voorgelicht prima is.

Maar dat gedoe op de middelbare school vind ik zo overbodig. Wij kregen in de 3e klas een soort van seksuele voorlichting, dat gaat nergens meer over. Als je 15 bent hoef je geen uitleg meer over hoe een condoom om te doen of waarom meisjes ongesteld zijn.
Schijnbaar wel want er zijn er genoeg die het niet weten.

Besides that (want de meesten zullen het inderdaad wel weten) denk ik dat ze de gevolgen van het niet omdoen van een condoom niet weten. Weet jij bijvoorbeeld hoe een druiper er uitziet? Of wat Chlamydia is?

Heb je enig idee wat er gebeurt als je op je 15e ineens zwanger wordt omdat je vriendje je wijs heeft gemaakt dat je van de 1e keer neuken zonder condoom absoluut niet zwanger kan worden?

Vraag dat maar eens aan de gemiddelde 15 jarige snotneus die met een joint in z'n bek roept dat ie o zo volwassen is en dan eens zien hoeveel er een goed antwoord geven. Ik denk dat het je vies tegen valt

Ik denk trouwens dat het niet alleen een taak van de school is om de voorlichting te geven want dan komen imo de ouders er te makkelijk vanaf. Ook die kunnen best wat beter hun best doen om hun kinderen een beetje degelijk voor te lichten.

Maarja zie jij als "overbezorgde" moeder maar eens een fatsoenlijk gesprek over sex te voeren met je puberende dochter die mischien wel net ontmaagd is zonder condoom door de een of andere sjakie met z'n snelle praatjes...
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 11:27
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 26-09-2006 @ 00:32 :
Ik denk trouwens dat het niet alleen een taak van de school is om de voorlichting te geven want dan komen imo de ouders er te makkelijk vanaf. Ook die kunnen best wat beter hun best doen om hun kinderen een beetje degelijk voor te lichten.
Dat zou natuurlijk de ideale situatie zijn, maar ik schrik me soms kapot als ik hoor hoe vriendinnen van me seksuele voorlichting hebben gehad áls ze die al gehad hebben.
Dan kan je het beter op safe spelen en dan school ook voor laten lichten.

Misschien zou het niet eens zo'n slecht idee zijn als er wat ouderavonden op scholen komen met tips hoe je je kinderen seksuele voorlichting geeft. * denkt hier even verder over na *
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 11:32
Verwijderd
Ja, maar misshcien staan lang niet alle ouders daarvoor open. En dan heb je weer kans dat mensen de school verlaten vanwege de ouderavonden, waar verteld wordt hoe zij hun kind moeten voorlichten
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 26-09-2006 @ 12:32 :
Ja, maar misshcien staan lang niet alle ouders daarvoor open. En dan heb je weer kans dat mensen de school verlaten vanwege de ouderavonden, waar verteld wordt hoe zij hun kind moeten voorlichten
Ik weet wel zeker dat lang niet alle ouders daarvoor open staan. Ik denk ook dat het belangrijk is hoe je het brengt, maar goed, daar ga ik nog eens over na denken. Je hoeft die ouders geen voorlichting te geven, maar gewoon tips over hoe je zo'n gesprek aan gaat.
het kan echter wel een heel handig iets zijn voor ouders die het wel willen, maar gewoon niet goed weten hoe ze dat moeten aanpakken.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 13:12
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Qimm schreef op 25-09-2006 @ 19:55 :
Aan de buitenkant van het doorsnee afrikaans gezin valt waarschijnlijk niet op dat die mensen erg ziek zijn. Kun je beter een foto doen van een ziekenhuisafdeling met AIDS patienten in Afrika...

[afbeelding]
Zo'n poster zou het mij niet duidelijk maken zegmaar...
Daar heb je zeker een punt. Dit zegt meer: vrij veilig, anders beval je van een zwart kindje en krijg je bonje met je vriend.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 15:32
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 26-09-2006 @ 13:12 :
Daar heb je zeker een punt. Dit zegt meer: vrij veilig, anders beval je van een zwart kindje en krijg je bonje met je vriend.
Dat bedoelde ik dus ook, het werd botter ontvangen dan ik verwachtte
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 15:44
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
gratis condooms uitdelen lijkt mij ook het verstandigst. en dan nog doen ze het zonder.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 16:12
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 26-09-2006 @ 14:12 :
Daar heb je zeker een punt. Dit zegt meer: vrij veilig, anders beval je van een zwart kindje en krijg je bonje met je vriend.
En als je vriend zelf een grote neger is krijg je dan ook bonje met hem?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 13:37
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 26-09-2006 @ 17:12 :
En als je vriend zelf een grote neger is krijg je dan ook bonje met hem?
Dat is mijn vriend niet. Maar neuk gewoon nooit iemand met een ander kleurtje dan je vriend.
Of neuk alleen je vriend, maar dat schijnt voor sommige mensen bijzonder moeilijk te zijn.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.