Oud 26-06-2008, 21:20
Gast.
Hoi,

Na een aantal keer te zijn blijven zitten moet ik nu van een gymnasium naar een andere school en daar ga ik 4/5 havo in een jaar doen, en ik heb gekozen voor wiskunde a1 omdat dit blijkbaar de simpelste variant is.

Nou zit ik net de bestellijst voor mijn boeken in te vullen maar daar kan je kiezen uit wiskunde A, B of D.
Nou is het mooie dus dat ik me vaag kan herrineren dat degene waarmee ik een gesprek had op die nieuwe school hier iets over heeft gezegd maar ik kan me nu echt niet meer herrineren wat nou welke wiskunde is.

Mijn vraag luidt dus als volgt: is wiskunde A1 hetzelfde als wiskunde A, B of D?

Groetjes,
Simon
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2008, 21:25
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Nee, het verschil tussen wiskunde a en WiskundeB en WiskundeD (de deelvakken zijn opgeheven, A1,2 en B1 bijv. bestaan niet meer, je moet nu het hele vak volgen) zijn meer gericht op een Natuur-Gezondheid/Techniek-profiel. De berekeningen zijn volgens mij ook wat abstracter.

Citaat:
Het (...) verschil tussen Wiskunde A en B is het verschil tussen de inhoud . Kort door de bocht: Wiskunde A heeft de nadruk op Statistiek en Kansrekenen, Wiskunde B gaat meer stoeien met formules e.d.
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 26-06-2008, 22:34
-Nils-
-Nils- is offline
Als je HAVO doet, hoef je bij Cultuur & Maatschappij geen wiskunde te volgen. Indien je VWO doet, komt Wiskunde C het dichtst in de buurt van Wiskunde A1. Als je HAVO doet, kun je beter Wiskunde A pakken dan Wiskunde B, als je de makkelijkere variant wilt hebben.

Wiskunde D is nog eens extra naast Wiskunde B, en is wiskunde die met name geschikt is voor een Natuur & Techniek profiel. In jouw geval dus niet aan te raden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] ABCD Wiskunde Opvolger van?
scholier3eklas
5 07-08-2012 20:32
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Wiskunde opfrissen / vragen topic
Pimplicious
3 14-05-2009 01:16
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] A1,2 2008 ii
thezMaarten
1 19-04-2009 17:02
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Wiskunde B, vernieuwde 2e fase
Matthijss
6 09-03-2009 19:32
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] variabelen?
5803
1 15-12-2004 22:21
Huiswerkvragen: Exacte vakken Eindexamenstof Wi A1
miejrandaa
3 13-04-2003 22:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.