Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2015, 12:46
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Hoe openminded je jezelf ook vindt, ik krijg nog steeds jeuk van alles wat je hier zegt en hoe je het brengt
Omdat God homoseksualiteit wel mag veroordelen bijv.?
Advertentie
Oud 04-07-2015, 12:49
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Omdat God homoseksualiteit wel mag veroordelen bijv.?
Iedereen mag dat, homo's zijn vies, jwz.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 04-07-2015, 12:51
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Iedereen mag dat, homo's zijn vies, jwz.
Gelukkig ben ik bi
Oud 04-07-2015, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Gelukkig ben ik bi
Met je vriend
Oud 04-07-2015, 12:55
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Met je vriend
Die wijst vrouwen ook niet af idd, bedoel je dat
Oud 04-07-2015, 12:57
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Oh Op welke manier?
Vooral het stukje over homoseksualiteit krijg ik kriebels van. Je bedoelt het vast niet zo, maar het klinkt een beetje alsof je er wel wat van vindt maar 'vindt dat je dat niet moet vinden' en alsof je de kans nog best aanwezig acht dat god het afkeurt ofzo. Nou ja, wat Axel al zegt dus inderdaad. God mag het wel veroordelen.
En verder kreeg ik ook jeuk van dat je als christen racisme niet mag maken. Maar dat heb je met df al uitgepraat zie ik.
Oud 04-07-2015, 12:57
Verwijderd
Ha! Axel is dus echt partner af
Oud 04-07-2015, 12:58
Abby.
Abby. is offline
Iets anders: ik heb zonneallergie en allemaal kleine bultjes
Oud 04-07-2015, 12:59
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ha! Axel is dus echt partner af
Ik blijf je niet verbeteren
Oud 04-07-2015, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Ik blijf je niet verbeteren
Blablabla
Oud 04-07-2015, 13:23
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Nee, maar ik vind het ook wel weer erg makkelijk om alle dingen die we niet kunnen verklaren als 'toeval' te bestempelen. Misschien is het dat ook wel, maar ik vind het leuker om te denken dat er iets spiritueels achter zit. Ik ben een agnost in het ietsisme
Hoezo vind je het makkelijk om iets als toeval te bestempelen? Zeggen dat je het niet weet en dat het niet met een voorbestemde reden gebeurt lijkt me best moeilijk voor veel mensen.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 04-07-2015, 13:23
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
*topic weer verlaat*
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-07-2015, 13:24
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Vooral het stukje over homoseksualiteit krijg ik kriebels van. Je bedoelt het vast niet zo, maar het klinkt een beetje alsof je er wel wat van vindt maar 'vindt dat je dat niet moet vinden' en alsof je de kans nog best aanwezig acht dat god het afkeurt ofzo. Nou ja, wat Axel al zegt dus inderdaad. God mag het wel veroordelen.
En verder kreeg ik ook jeuk van dat je als christen racisme niet mag maken. Maar dat heb je met df al uitgepraat zie ik.
Ik ben opgevoed met het idee dat homoseksualiteit fout is, mag niet van God. Homofiel zijn mag wel, maar praktiserend zijn dan weer niet.

Met de juiste Bijbelteksten en zolang het maar ver van je af staat kan je prima leven met dat idee.

Toen vrienden van mij uit de kast kwamen ben ik er meer over na gaan denken. Je kunt een hetero ook niet verbieden verliefd te zijn, waarom moet iemand met homoseksuele gevoelens dan wel zijn of haar gevoelens onderdrukken!? Is dat vechten tegen verleiding? Ik vond het unfair en kon niet zo goed geloven dat God het deze mensen niet gunde om samen met iemand gelukkig te zijn. Daar kwam ook mijn opvatting vandaan. Ik ga voor naastenliefde en tolerantie. Mocht God problemen hebben met homo seksualiteit, dan is het aan hem om daar een oordeel over te vellen, niet aan mij. Ik doe waarschijnlijk ook dagelijks dingen waar God een probleem mee heeft...

Er staan wat teksten in de Bijbel die pleiten tegen homoseksueel gedrag, of juist binnen een heel andere context sommige vormen van seksuele omgang afkeuren, afhankelijk van de interpretatie. Ik ben nu op een punt waar ik geen idee meer heb wat de juiste interpretatie is. Dus als er al wat te oordelen valt, laat ik dat liever aan God over. Daar heeft Hij mijn hulp niet bij nodig
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 04-07-2015, 13:24
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik zag net een jongen met een jas. Waarom
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 04-07-2015, 13:27
Verwijderd
Citaat:
*topic weer verlaat*
Makkelijk ben jij
Oud 04-07-2015, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Ik zag net een jongen met een jas. Waarom
Onbegrijpelijk he. Ik zag deze week ook een kerel met n muts op.
Oud 04-07-2015, 13:37
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Geloven jullie in God?
Nee. Ik heb misschien wel ooit geloofd, maar nadat mijn moeder overleed vond ik god een klootzak en al snel geloofde ik helemaal niet meer. Ik heb best een afkeer ontwikkeld tegen religie.

Citaat:
Nee, maar ik vind het ook wel weer erg makkelijk om alle dingen die we niet kunnen verklaren als 'toeval' te bestempelen. Misschien is het dat ook wel, maar ik vind het leuker om te denken dat er iets spiritueels achter zit. Ik ben een agnost in het ietsisme
Ik vind het juist te makkelijk als dingen die we niet kunnen verklaren aan een god worden toegeschreven
Oud 04-07-2015, 13:39
Verwijderd
Plakknuffel voor koekje
Oud 04-07-2015, 13:57
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Onbegrijpelijk he. Ik zag deze week ook een kerel met n muts op.
Jas ook echt helemaal toe tot aan zijn kin
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 04-07-2015, 14:08
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik ben opgevoed met het idee dat homoseksualiteit fout is, mag niet van God. Homofiel zijn mag wel, maar praktiserend zijn dan weer niet.

Met de juiste Bijbelteksten en zolang het maar ver van je af staat kan je prima leven met dat idee.

Toen vrienden van mij uit de kast kwamen ben ik er meer over na gaan denken. Je kunt een hetero ook niet verbieden verliefd te zijn, waarom moet iemand met homoseksuele gevoelens dan wel zijn of haar gevoelens onderdrukken!? Is dat vechten tegen verleiding? Ik vond het unfair en kon niet zo goed geloven dat God het deze mensen niet gunde om samen met iemand gelukkig te zijn. Daar kwam ook mijn opvatting vandaan. Ik ga voor naastenliefde en tolerantie. Mocht God problemen hebben met homo seksualiteit, dan is het aan hem om daar een oordeel over te vellen, niet aan mij. Ik doe waarschijnlijk ook dagelijks dingen waar God een probleem mee heeft...

Er staan wat teksten in de Bijbel die pleiten tegen homoseksueel gedrag, of juist binnen een heel andere context sommige vormen van seksuele omgang afkeuren, afhankelijk van de interpretatie. Ik ben nu op een punt waar ik geen idee meer heb wat de juiste interpretatie is. Dus als er al wat te oordelen valt, laat ik dat liever aan God over. Daar heeft Hij mijn hulp niet bij nodig
Dan nog gaat het er bij mij niet in dat je wil geloven in een religie die een boek hanteert waarin misschien wel eens tegen homoseksualiteit gepleit zou kunnen worden.
Verder: fijn dat je in elk geval zelf bent gaan nadenken
Oud 04-07-2015, 14:10
Abby.
Abby. is offline
Citaat:

Ik vind het juist te makkelijk als dingen die we niet kunnen verklaren aan een god worden toegeschreven
Ja hè hè. Dat vind ik natuurlijk ook, wat denk je dan Maar ergens doen mensen die het toeval noemen hetzelfde: ze geven het een naampje, omdat ze niet weten hoe het kan.
Oud 04-07-2015, 14:11
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
heh ik wilde het net posten. Nadenken is het beste wat je kan doen, ongeacht de religie.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 04-07-2015, 14:13
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja hè hè. Dat vind ik natuurlijk ook, wat denk je dan Maar ergens doen mensen die het toeval noemen hetzelfde: ze geven het een naampje, omdat ze niet weten hoe het kan.
mjah, maar het verschil is dat als je het aan een hogere macht toeschrijft dat het impliceert dat er iets is zaken kan sturen of manipuleren (al dan niet bewust); bij toeval blijft gewoon willekeur.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 04-07-2015, 14:16
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ja hè hè. Dat vind ik natuurlijk ook, wat denk je dan Maar ergens doen mensen die het toeval noemen hetzelfde: ze geven het een naampje, omdat ze niet weten hoe het kan.
Je zou ook kunnen zeggen dat toeval vaak wetenschappelijk (statistisch) verklaarbaar is.
Oud 04-07-2015, 14:18
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
mjah, maar het verschil is dat als je het aan een hogere macht toeschrijft dat het impliceert dat er iets is zaken kan sturen of manipuleren (al dan niet bewust); bij toeval blijft gewoon willekeur.
Nou, bij de benaming toeval ga je er sowieso al vanuit dat het dus willekeur is, wat niet per se hoeft te zijn.
Oud 04-07-2015, 14:18
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Je zou ook kunnen zeggen dat toeval vaak wetenschappelijk (statistisch) verklaarbaar is.
Door inductie ja. Maar is dat verklaren?
Oud 04-07-2015, 14:19
Abby.
Abby. is offline
Ik probeer nog even te slapen na twee korte nachten en voor een vrijgezellenfeest. Maar het lukt niet
Oud 04-07-2015, 14:21
Verwijderd
Superlekker on the beach!!!
Oud 04-07-2015, 14:27
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Door inductie ja. Maar is dat verklaren?
Natuurwetten zijn door inductie opgesteld. Nu vernauw je "verklaren" wel heel erg
Oud 04-07-2015, 14:31
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Natuurwetten zijn door inductie opgesteld. Nu vernauw je "verklaren" wel heel erg
Mja, misschien
Oud 04-07-2015, 14:32
Verwijderd
Stop met die wijze praat het is veel te warm om daar over na te denken!!!
Oud 04-07-2015, 14:47
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Stop met die wijze praat het is veel te warm om daar over na te denken!!!
Oud 04-07-2015, 15:20
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Stop met die wijze praat het is veel te warm om daar over na te denken!!!
Spreek voor jezelf.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 04-07-2015, 15:43
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik ben aardbeienkwarktaart maken met dit weer was niet zo'n geweldig plan. De slagroom was geschift
Oud 04-07-2015, 15:44
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Ja hè hè. Dat vind ik natuurlijk ook, wat denk je dan Maar ergens doen mensen die het toeval noemen hetzelfde: ze geven het een naampje, omdat ze niet weten hoe het kan.
Dat is niet hetzelfde
Oud 04-07-2015, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Spreek voor jezelf.
Het is wel gelukt
Oud 04-07-2015, 16:44
Verwijderd
Ik vind niet dat je het hele christendom kan afdoen als 'geloven in een boek dat zich mogelijk uitspreekt tegen homoseksualiteit'. En ik zou hier graag meer typen maar mijn telefoon typt kut.
Oud 04-07-2015, 17:09
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik vind niet dat je het hele christendom kan afdoen als 'geloven in een boek dat zich mogelijk uitspreekt tegen homoseksualiteit'. En ik zou hier graag meer typen maar mijn telefoon typt kut.
Ben benieuwd naar meer toelichting! Mag gerust later als je achter de pc zit
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 04-07-2015, 17:21
Kuikie
Avatar van Kuikie
Kuikie is offline
Citaat:
Klopt. Vooral veel hel en verdoemenis, we zijn niet goed genoeg voor genade (was dat niet het hele idee van genade? Iets krijgen wat je niet verdient?) en streng op de regeltjes. Lange rok, hoed op naar de kerk.
bidden aan tafel en vooral zwijgen. ik was ooit op reis bij mensen die ik ken en daar waren gereformeerden.

maar verder geen probleem met die mensen hoor.
__________________
Hier staat niets anders dan onzin.
Oud 04-07-2015, 17:55
Verwijderd
Om 18:54 je wekker zetten op zaterdagavond en dan de mededeling krijgen dat hij over 10:56 gaat is niet leuk
Oud 04-07-2015, 20:20
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Mijn kwarktaart wordt niet stijf Hopelijk gebeurt dat nog als ik hem een nachtje in de koelkast laat staan, want anders heb ik een hoop werk voor niets gedaan.
Oud 04-07-2015, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Mijn kwarktaart wordt niet stijf Hopelijk gebeurt dat nog als ik hem een nachtje in de koelkast laat staan, want anders heb ik een hoop werk voor niets gedaan.
Gaat Jeroen nu een grapje maken over dat je andere dingen wel stijf krijgt? :'D
Oud 04-07-2015, 20:40
Verwijderd
of spawn of Axel
Oud 04-07-2015, 20:41
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 04-07-2015, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Heb ik daarstraks al gedaan.
Oud 04-07-2015, 20:42
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ik ben best heel voorspelbaar met dat soort grapjes.

Het gebeurt ook wel vaak genoeg en dan weet Christine al dat er één komt.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 04-07-2015, 22:05
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Gaat Jeroen nu een grapje maken over dat je andere dingen wel stijf krijgt? :'D
Oud 04-07-2015, 22:10
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Bier! wijn! Gincocktails!
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 04-07-2015, 23:22
Verwijderd
Ik ben helemal wakka
Oud 04-07-2015, 23:57
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik vind niet dat je het hele christendom kan afdoen als 'geloven in een boek dat zich mogelijk uitspreekt tegen homoseksualiteit'. En ik zou hier graag meer typen maar mijn telefoon typt kut.
Ik vind inderdaad dat er nog veel meer redenen zijn om never nooit in die god te geloven
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22.