Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2016, 16:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij ons kookte altijd degene die het eerst thuis was maar dat ben ik altijd behalve op donderdag. Op zaterdag bakt hij ook meestal patat.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Advertentie
Oud 01-03-2016, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Vriendjes zijn overrated Goede vrienden zijn (zeker als je nog jonger bent) veel waardevoller! Maar volgens mij vond ik het idee om een vriendje te hebben op mijn 15e ook wel heel fascinerend
Zijn ze ook wel. Maar iemand vinden met wie 'je je leven wilt delen' lijkt me ook wel wat eerlijk gezegd.
Oud 01-03-2016, 16:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind het fijn dat er altijd iemand is waar ik vanzelfsprekend mijn verhaal bij kwijt kan en die je gewoon ziet en spreekt zonder te hoeven afspreken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 01-03-2016, 16:31
Verwijderd
Dat kun je in principe toch met iedere huisgenoot waar je een beetje mee op kan schieten?
Oud 01-03-2016, 16:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mwah misschien verwoord ik het dan niet goed want ik vond mijn huisgenoten toch anders.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 01-03-2016, 16:35
Verwijderd
Ik vind het gewoon heel fijn om bij hem te zijn, mijn leven met hem te delen. De ideeën die hij heeft vind ik mooi, hij inspireert me, is er voor me als ik daar niet eens om vraag. Ik vind het heerlijk als we eens in de zoveel tijd een halve dag in bed liggen om te vrijen en te praten. Hij doet me relativeren. Ik denk dat ik hem vrolijk kan maken met mijn enthousiasme op sommige vlakken en hij voelt zich door mij gesteund en vice versa. Zo ongeveer denk ik?
Oud 01-03-2016, 16:36
Verwijderd
Ik vind de onvoorwaardelijkheid fijn. Het heeft wel even geduurd maar ik hoef niet te twijfelen over hoe ik eruit zie of wat of doe of wat ik zeg of hoe boos of moeilijk ik ook ben, hij is er. Het is niet altijd even gezellig en we hebben echt wel ruzie maar ik hoef nooit te twijfelen over of hij me nog wel leuk vindt.
Oud 01-03-2016, 16:37
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Ik vind het gewoon heel fijn om bij hem te zijn, mijn leven met hem te delen. De ideeën die hij heeft vind ik mooi, hij inspireert me, is er voor me als ik daar niet eens om vraag. Ik vind het heerlijk als we eens in de zoveel tijd een halve dag in bed liggen om te vrijen en te praten. Hij doet me relativeren. Ik denk dat ik hem vrolijk kan maken met mijn enthousiasme op sommige vlakken en hij voelt zich door mij gesteund en vice versa. Zo ongeveer denk ik?
Ja, dit zo ongeveer! Maar op je 15e is dat natuurlijk wel anders enzo. Al hoewel ik toen ook dacht dat ik de liefde van mijn leven had en vond ik het super serieus en alles. Toevallig liep ik hem pas tegen het lijf en moesten we daar een beetje om lachen.
Oud 01-03-2016, 16:38
Verwijderd
Ja, dat ook! Vooral ook ondanks het moeilijk doen, dat 'ie dat niet leuk vindt maar daardoor mij niet minder leuk vindt.
Oud 01-03-2016, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Ja, dit zo ongeveer! Maar op je 15e is dat natuurlijk wel anders enzo. Al hoewel ik toen ook dacht dat ik de liefde van mijn leven had en vond ik het super serieus en alles. Toevallig liep ik hem pas tegen het lijf en moesten we daar een beetje om lachen.
Ja, dat is waar Dat verandert ook naarmate je ouder wordt. En is misschien ook afhankelijk van de duur van de relatie, wij zijn nu ruim een jaar samen dus eigenlijk is dat nog best kort. Vriendjes van toen ik veel jonger was snapten mij nooit zo goed
Oud 01-03-2016, 16:42
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Ja, dat is waar Dat verandert ook naarmate je ouder wordt. En is misschien ook afhankelijk van de duur van de relatie, wij zijn nu ruim een jaar samen dus eigenlijk is dat nog best kort. Vriendjes van toen ik veel jonger was snapten mij nooit zo goed
Nou, ik had vooral dat ik dacht dat het toen super leuk was enzo, maar eigenlijk beperkt het je best wel een soort van. Een relatie op die leeftijd (huhu, nu doe ik alsof ik super oud ben) steekt natuurlijk heel anders in elkaar dan een relatie op latere leeftijd. Destijds dacht ik dat ik goed communiceerde en alles, maar eigenlijk was dat helemaal niet zo waardoor dat alleen maar veel frustraties oplevert. Van beide kanten. Je hebt ook leuke momenten natuurlijk, maar nu ik er zo over nadenk zijn vrienden op je 15e wel écht waardevoller dan een vriendje.Terwijl ik het nu wel super chill vind én het ook duidelijk iets vind toevoegen aan de persoon die ik ben, ofzo.
Oud 01-03-2016, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik had vooral dat ik dacht dat het toen super leuk was enzo, maar eigenlijk beperkt het je best wel een soort van. Een relatie op die leeftijd (huhu, nu doe ik alsof ik super oud ben) steekt natuurlijk heel anders in elkaar dan een relatie op latere leeftijd. Destijds dacht ik dat ik goed communiceerde en alles, maar eigenlijk was dat helemaal niet zo waardoor dat alleen maar veel frustraties oplevert. Van beide kanten. Je hebt ook leuke momenten natuurlijk, maar nu ik er zo over nadenk zijn vrienden op je 15e wel écht waardevoller dan een vriendje.Terwijl ik het nu wel super chill vind én het ook duidelijk iets vind toevoegen aan de persoon die ik ben, ofzo.
Dat communiceren is inderdaad wel anders als je jonger bent. Maar je denkt dan sowieso anders. Ik denk dat ik vroeger veel minder dingen durfde te zeggen dan nu, wat inderdaad voor frustraties zorgde.
Oud 01-03-2016, 16:45
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik ben nog altijd bij mijn eerste liefde hoor
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 01-03-2016, 16:46
Verwijderd
Maar jij was geen vijftien toch? En dan nog maakt dat niet uit! Genoeg mensen die op hun vijftiende verliefd worden en dat blijven. Daar is ook niets mis mee, als je samen groeit is dat prima lijkt me
Oud 01-03-2016, 16:47
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Dat communiceren is inderdaad wel anders als je jonger bent. Maar je denkt dan sowieso anders. Ik denk dat ik vroeger veel minder dingen durfde te zeggen dan nu, wat inderdaad voor frustraties zorgde.
Ja, precies dat. Mijn eerste vriendje (toen was ik dus 16) wat ontzettend gelovig waardoor we echt heel verschillend over van alles dachten. Dat kon gigantisch botsen, maar destijds durfde ik daar absoluut niet zo 123 wat van te zeggen want straks vond hij me niet meer leuk. Die onzekerheid is echt killing en maakt de communicatie ruk waardoor je uiteindelijk gefrustreerd raakt. Althans, dat was bij mij zo. Terwijl ik nu gewoon zeg wat ik denk en weet dat het niet zo heel veel boeit.

Citaat:
Ik ben nog altijd bij mijn eerste liefde hoor
Ja, maar jij was geen 16!
Oud 01-03-2016, 16:50
Kikaa*
Kikaa* is offline
Eigenlijk vind ik het nu ook wel leuk als we hard discussiëren over van alles.
Oud 01-03-2016, 16:50
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Vriendjes zijn overrated
Oud 01-03-2016, 16:50
Verwijderd
Ja, ik vind het ook fijn om elkaars mening te horen en samen tot iets te komen enzo
Oud 01-03-2016, 16:51
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Ja, ik vind het ook fijn om elkaars mening te horen en samen tot iets te komen enzo
Of juist niet.
Oud 01-03-2016, 16:52
Verwijderd
haha, het ligt er een beetje aan op welk vlak precies natuurlijk
Oud 01-03-2016, 16:54
Kikaa*
Kikaa* is offline
Hebben jullie vaak ruzie in jullie relatie? En zo ja, maken jullie het dan goed? Ik kan absoluut niet tegen ruzie/onenigheid en wil het altijd al na vijf minuten goedmaken ofzo.
Oud 01-03-2016, 16:55
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Hebben jullie vaak ruzie in jullie relatie?
Nee, praktisch nooit.
Oud 01-03-2016, 16:57
Verwijderd
Ik vind mezelf leuker door hem, geloof ik. Ik kan mijn eigen moeilijk beter hanteren sinds ik met Jos samen ben en dat is wel fijn! Maar goed, een groot deel van de ontwikkeling die daarbij hoort heb ik ook samen met hem doorgemaakt, dus dat hangt sowieso wel samen.
Oud 01-03-2016, 16:57
Verwijderd
Ghoh, wat versta je onder echt ruzie? Ik heb een paar keer gedacht dat we ruzie hadden maar toen ik er naderhand op terugkwam noemde hij dat geen ruzie. Het is meer dat ik vaak mezelf een beetje in de weg zit en dat hij zich dat aantrekt en ik dan moeilijk ga doen, waardoor hij ook niet goed meer weet wat hij met mij aanmoet. En dan als zo'n bui weer over is dan kunnen we er meestal wel goed over praten. Dus eigenlijk niet echt. En ik kan er ook niet goed tegen. Hoe gaat dat bij jullie dan, Kikaa?
Oud 01-03-2016, 16:58
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Nee, praktisch nooit.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 01-03-2016, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Hebben jullie vaak ruzie in jullie relatie? En zo ja, maken jullie het dan goed? Ik kan echt absoluut niet tegen ruzie/onenigheid en wil het altijd al na vijf minuten goedmaken ofzo.
Echt ruzie hebben we maar zelden. Toen we net samen woonden wel, maar nu niet meer. Vaak is het meer een beetje mopperen en niks inhoudelijks. Maar als we ruzie hebben, natuurlijk maken we het dan goed
Oud 01-03-2016, 17:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij hebben zeer zelden ruzie. Kan het me zelfs niet eens herinneren
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 01-03-2016, 17:02
Verwijderd
Wat een stom weer
Oud 01-03-2016, 17:03
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Ik vind mezelf leuker door hem, geloof ik. Ik kan mijn eigen moeilijk beter hanteren sinds ik met Jos samen ben en dat is wel fijn! Maar goed, een groot deel van de ontwikkeling die daarbij hoort heb ik ook samen met hem doorgemaakt, dus dat hangt sowieso wel samen.
Hoe lang zijn jullie al samen?

Citaat:
Ghoh, wat versta je onder echt ruzie? Ik heb een paar keer gedacht dat we ruzie hadden maar toen ik er naderhand op terugkwam noemde hij dat geen ruzie. Het is meer dat ik vaak mezelf een beetje in de weg zit en dat hij zich dat aantrekt en ik dan moeilijk ga doen, waardoor hij ook niet goed meer weet wat hij met mij aanmoet. En dan als zo'n bui weer over is dan kunnen we er meestal wel goed over praten. Dus eigenlijk niet echt. En ik kan er ook niet goed tegen. Hoe gaat dat bij jullie dan, Kikaa?
Ja, nou ja, ik vind ook al sneller iets ruzie dan mijn vriend. Toevallig kwam het gister ter sprake en zei hij dat hij vond dat we nog nooit echt ruzie gehad hadden, terwijl ik dat dus wel vind. Maar ik kan dan ook echt niet tegen onenigheid en vind dat súper naar waardoor ik me dat ontzettend snel aantrek en het al snel als een ruzie zie ofzo. Ik wil dan ook zo snel mogelijk even praten en het goedmaken. Of nou ja, goedmaken. In zijn ogen valt er weinig goed te maken. Maar ik kan inderdaad ook wel vrij emotioneel reageren op dingen en dat maakt het vervelend.

Maar goed, we hebben dan ook niet echt ruzie. Ik kan me één keer herinneren wat ik echt heel naar vond, en de andere keren zijn we gewoon allebei geïrriteerd/moe. Zoals inpakken op vakantie ofzo. Hij vindt mij dan lomp en onhandig (wat ik niet kan ontkennen, maar ja, ik kan er weinig aan doen) waardoor hij geïrriteerd wordt en dat op mij af gaat reageren. Ik raak dan geïrriteerd omdat ik vind dat ik er niks aan kan doen en dan is het even niet zo gezellig. Maar dan laten we elkaar en gaan we allebei ons eigen ding doen en dan is het daarna weer goed. En eigenlijk vind ik dat ook wel wat hebben. Maar geen idee waarom!

Volgens mij is mijn verhaal super warrig. Ik ben een beetje moe. Excuses!
Oud 01-03-2016, 17:05
Kikaa*
Kikaa* is offline
Voorbeeld: hij raakte afgelopen vakantie geïrriteerd omdat de stoffer van de stoffer en blik weg was en hij wilde de tent schoonmaken op de ochtend van vertrek. Hij was nergens te vinden en ik kan er niet tegen als dingen kwijt zijn. Ik vermoedde dat ik dat ding met mijn lompe hoofd wel weggegooid had kunnen hebben, dus ik ging de vuilniszak doorzoeken en hij snapt dan niet waarom ik dat deed omdat er ook nog afgewassen moest worden. Daardoor raakte hij geïrriteerd en ging hij dat op mooi afreageren. Ik word dan weer geïrriteerd omdat ik het niet uit kan staan dat iets weg is en hij mij de schuld geeft en ik een soort van oplossing wil zoeken. Achteraf zat de stoffer ergens opgevouwen in een stoel en kwamen we daar thuis achter. Dingen waar ik achteraf wel om kan lachen, maar op dat moment raak ik dan echt geïrriteerd. Vooral omdat het ook van die lullige dingen zijn. Maar verder is het heel leuk hoor. en vijf minuten later kan ik er ook wel om lachen! En af en toe bitchen op elkaar is ook wel leuk.
Oud 01-03-2016, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Hoe lang zijn jullie al samen?



Ja, nou ja, ik vind ook al sneller iets ruzie dan mijn vriend. Toevallig kwam het gister ter sprake en zei hij dat hij vond dat we nog nooit echt ruzie gehad hadden, terwijl ik dat dus wel vind. Maar ik kan dan ook echt niet tegen onenigheid en vind dat súper naar waardoor ik me dat ontzettend snel aantrek en het al snel als een ruzie zie ofzo. Ik wil dan ook zo snel mogelijk even praten en het goedmaken. Of nou ja, goedmaken. In zijn ogen valt er weinig goed te maken. Maar ik kan inderdaad ook wel vrij emotioneel reageren op dingen en dat maakt het vervelend.

Maar goed, we hebben dan ook niet echt ruzie. Ik kan me één keer herinneren wat ik echt heel naar vond, en de andere keren zijn we gewoon allebei geïrriteerd/moe. Zoals inpakken op vakantie ofzo. Hij vindt mij dan lomp en onhandig (wat ik niet kan ontkennen, maar ja, ik kan er weinig aan doen) waardoor hij geïrriteerd wordt en dat op mij af gaat reageren. Ik raak dan geïrriteerd omdat ik vind dat ik er niks aan kan doen en dan is het even niet zo gezellig. Maar dan laten we elkaar en gaan we allebei ons eigen ding doen en dan is het daarna weer goed. En eigenlijk vind ik dat ook wel wat hebben. Maar geen idee waarom!

Volgens mij is mijn verhaal super warrig. Ik ben een beetje moe. Excuses!
Zes en een half jaar.
Bij ons is het overigens andersom. Ik kan prima ruzie maken en heel boos zijn en schreeuwen en dramatisch doen en hij trekt dat heel slecht. Jos kan er heel slecht tegen als hik denkt dat we ruzie hebben.
Oud 01-03-2016, 17:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een nogal autistische kant en over het algemeen kan mijn vriend daar goed mee dealen (en van profiteren want daardoor doe ik veel dingen het liefst zelf) maar soms als ik door een dan kunnen weer wel een beetje ruziën.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 01-03-2016, 17:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik kan dan ook echt dingen door het huis gooien en zo
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 01-03-2016, 17:11
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Zes en een half jaar.
Bij ons is het overigens andersom. Ik kan prima ruzie maken en heel boos zijn en schreeuwen en dramatisch doen en hij trekt dat heel slecht. Jos kan er heel slecht tegen als hik denkt dat we ruzie hebben.
Ah oke! Heb jij er verder geen 'moeite' mee als jullie ruzie hebben? In de zin van dat je het kan laten rusten?

Citaat:
Ik kan dan ook echt dingen door het huis gooien en zo
Ik moest hier even om lachen. Zo ben ik dan weer niet, ik reageer eerder volstrekt emotioneel.
Oud 01-03-2016, 17:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik moet er soms ook wel om lachen want verder ben ik helemaal niet zo
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 01-03-2016, 17:24
Verwijderd
Oud 01-03-2016, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Ah oke! Heb jij er verder geen 'moeite' mee als jullie ruzie hebben? In de zin van dat je het kan laten rusten?
.
Nee, ik kan prima ruzie maken! Ik kan ook goed heel hard schreeuwen, boos weglopen en tien minuten later alles uitpraten. En dan is het ook klaar. Bij mijn schoonfamilie staat boos zijn bijna gelijk aan niet meer van elkaar houden, dus die kunnen niet zo goed ruzie maken vind ik. Mijn schoonmoeder belde laatst op. We kregen een hele preek van wel twintig minuten over wat er allemaal anders moest en wat we verkeerd deden en ze hing toen op. Toen we terug belden zei ze "ik ga nu weg, ik heb er nu geen tijd voor." Anderhalf uur later belde ze terug, zei ze sorry en daar was het dan mee klaar. Dat vind ik dan echt heel vervelend, omdat ik een hoop verwijten naar mijn hoofd gegooid krijg, maar geen kans heb om me te verdedigen.
Oud 01-03-2016, 17:39
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Carol? Bugles met geitenkaas??
Ik heb wel zo'n tube met tuinkruiden maar het is nogal een gedoe om die in de zaal te gaan vullen. En het is the Assasin geworden want Carol draaide nu niet.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 01-03-2016, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Ik heb wel zo'n tube met tuinkruiden maar het is nogal een gedoe om die in de zaal te gaan vullen. En het is the Assasin geworden want Carol draaide nu niet.
Wat is dat dan voor iets? Dat is waar ja. Je hebt hier van die geitenkaasdoosjes en dan kun je ze daar gewoon doorhalen
Oud 01-03-2016, 17:44
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Wat een stom weer
Stomme weer, stomme titel! Beetje last van de puberteit vandaag? Of gewoon ongesteld?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 01-03-2016, 17:51
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Nee, ik kan prima ruzie maken! Ik kan ook goed heel hard schreeuwen, boos weglopen en tien minuten later alles uitpraten. En dan is het ook klaar. Bij mijn schoonfamilie staat boos zijn bijna gelijk aan niet meer van elkaar houden, dus die kunnen niet zo goed ruzie maken vind ik. Mijn schoonmoeder belde laatst op. We kregen een hele preek van wel twintig minuten over wat er allemaal anders moest en wat we verkeerd deden en ze hing toen op. Toen we terug belden zei ze "ik ga nu weg, ik heb er nu geen tijd voor." Anderhalf uur later belde ze terug, zei ze sorry en daar was het dan mee klaar. Dat vind ik dan echt heel vervelend, omdat ik een hoop verwijten naar mijn hoofd gegooid krijg, maar geen kans heb om me te verdedigen.
Wtf. Waarom bemoeit je schoonmoeder zich daar mee?
Oud 01-03-2016, 17:53
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
heftige shit hier
__________________
Forumdownie
Oud 01-03-2016, 17:56
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Wat is dat dan voor iets? Dat is waar ja. Je hebt hier van die geitenkaasdoosjes en dan kun je ze daar gewoon doorhalen
Het was nogal een stille film waar je elke kraak in de zaal hoort dus géén Bugles.

Deze:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image.jpg (23.0 KB, 1x gelezen)
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 01-03-2016, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Wtf. Waarom bemoeit je schoonmoeder zich daar mee?
Ach. Het is een schoonfamilie met een gebruiksaanwijzing, laten we het daar op houden. Soms heel lief, vaak met wat... grillen, zeg maar.
Oud 01-03-2016, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Stomme weer, stomme titel! Beetje last van de puberteit vandaag? Of gewoon ongesteld?
Sorry
Oud 01-03-2016, 18:07
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Ach. Het is een schoonfamilie met een gebruiksaanwijzing, laten we het daar op houden. Soms heel lief, vaak met wat... grillen, zeg maar.
Hmm, lijkt me vervelend!
Oud 01-03-2016, 18:08
Verwijderd
Zeg dat wel Cris
Oud 01-03-2016, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Hmm, lijkt me vervelend!
Is.het soms ook. Mijn vriend compenseert dat ruimschoots in awesomeness, dat scheelt!
Oud 01-03-2016, 18:11
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Is.het soms ook. Mijn vriend compenseert dat ruimschoots in awesomeness, dat scheelt!
Gelukkig!
Oud 01-03-2016, 18:12
Kikaa*
Kikaa* is offline
Zullen we het ergens anders over hebben dan jongens?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.