Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2016, 23:51
df
Avatar van df
df is offline


Mening van 'Forum voor Democratie' (van Baudet e.a.)

''Nadat er eerst flink minder stembureaus zijn ingesteld voor het referendum op woensdag 6 april,komt men nu ook nog met verwarrende stembiljetten. De regering zet alles op alles om het referendum tegen te werken.
Als je NEE wilt stemmen, doe dat dan zoals op deze foto.''

Dat ze de mensen die dit stembiljet niet begrijpen/erdoor verward raken maar een cursus Nederlands aanbieden, in plaats van de overheid van tegenwerking te beschuldigen Wat een onzin...
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2016, 23:52
df
Avatar van df
df is offline
Mensen die hierdoor verward raken brengen vast een zeer weloverwogen stem uit
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2016, 23:54
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
nouja, moet ik nou het woord voor omcirkelen? Het hele vakje omcirkelen? Onderstrepen? Ik snap het niet
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 05-04-2016, 23:54
Verwijderd
Iedere UX-designer zal je vertellen dat dit Extremely Bad Practice is.

En nou niet net doen alsof jij nog nooit domme dingen hebt gedaan, chefke.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2016, 23:56
df
Avatar van df
df is offline
Zowel de vraagstelling als de mogelijke antwoorden zijn duidelijk. Wat is hier mis mee dan? Ik zie het echt niet
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2016, 23:58
Verwijderd
Omdat je het verkeerde plaatje erbij hebt. Ik snapte het eerst ook niet maar vanochtend of gistermiddag las ik het hele verhaal en daar staat vakje ipv stipje. Maar sowieso is ook dat gewoon nog te ingewikkeld, waarom een stipje in een vakje? Waarom niet gewoon in witte letters in een zwart blok JA met daaronder een wit vlak wat je rood moet maken en dan daarnaast een voor NEE.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2016, 00:01
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
het is een stipje in een vakje in een vak
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 06-04-2016, 00:04
df
Avatar van df
df is offline
ja als dat forum voor democratie nou ook nog verkeerde plaatjes bij hun beschuldigingen deelt houd ik ermee op hoor
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2016, 00:47
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Op zich zou dit biljet zeker te begrijpen moeten zijn, maar aan de andere kant, deze zijn allemaal beter. Zowel in de verwoording van de vraag en de mogelijke antwoorden, als in de layout. Twee van de drie gebruiken ook een voorbeeld van een correct ingevuld stemvakje ipv of naast een mogelijk ambigue omschrijving.








@df: Wat is precies het bezwaar van dat forum voor democratie tegen dit stembiljet?
__________________
I thought we were an autonomous collective!

Laatst gewijzigd op 06-04-2016 om 21:48.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2016, 08:51
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
ja als dat forum voor democratie nou ook nog verkeerde plaatjes bij hun beschuldigingen deelt houd ik ermee op hoor
Doel je op de foto uit je beginpost? Dat is gewoon een model stembiljet dat vandaag gebruikt wordt. Die dingen verschillen wat per gemeente
Met citaat reageren
Oud 06-04-2016, 08:53
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Omdat je het verkeerde plaatje erbij hebt. Ik snapte het eerst ook niet maar vanochtend of gistermiddag las ik het hele verhaal en daar staat vakje ipv stipje. Maar sowieso is ook dat gewoon nog te ingewikkeld, waarom een stipje in een vakje? Waarom niet gewoon in witte letters in een zwart blok JA met daaronder een wit vlak wat je rood moet maken en dan daarnaast een voor NEE.
Inderdaad.

Vorige referendum was ook beter:

Met citaat reageren
Oud 06-04-2016, 13:19
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Dit referendum is zo belangrijk dat ze de opmaak en inhoud van het stembiljet maar aan een stagiair hebben over gelaten
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 06-04-2016, 13:24
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
misschien een domme vraag; maar hoe stem je nu blanco (als je dat zou willen)? En ik mis eigenlijk de belangrijkste optie "ik vind dit referendum onzinnig en zonde van de tijd en het geld"
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 06-04-2016, 13:29
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Ik ga zo stemmen, en ik wil nee stemmen. Ik moet dan gewoon "tegen" rood kleuren toch?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2016, 13:31
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik ga zo stemmen, en ik wil nee stemmen. Ik moet dan gewoon "tegen" rood kleuren toch?
Ben je 'ja' de wet of ben je 'nee' de wet?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 06-04-2016, 13:32
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Ben je 'ja' de wet of ben je 'nee' de wet?
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 06-04-2016, 13:32
Verwijderd
blanco is niks invullen, dat is altijd toch?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2016, 13:33
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Citaat:
Ben je 'ja' de wet of ben je 'nee' de wet?
-.- ik stem wel gewoon tegen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-04-2016, 13:54
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
blanco is niks invullen, dat is altijd toch?
Voor zover ik weet wel.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 06-04-2016, 14:07
Verwijderd
Bij het stembureau bij mij in de buurt stond vandaag nergens een bordje dat het een stembureau was ook verwarrend. Misschien was hij wel open, maar ben maar doorgefietst en heb bij mijn werk in de buurt gestemd..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2016, 14:16
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline


Zo moest het toch?
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2016, 14:47
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik kreeg net nog een plaatje doorgestuurd waar iemand er een Bijbeltekst uit Romeinen omheen had geschreven. Als God VOOR ons is, wie zal TEGEN ons zijn.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-04-2016, 15:27
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2016, 16:28
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ik zie overigens een zwart vierkant met een gat er in, en niet een 'wit stipje'.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 06-04-2016, 17:06
Verwijderd


Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2016, 20:31
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Bij het stembureau bij mij in de buurt stond vandaag nergens een bordje dat het een stembureau was ook verwarrend. Misschien was hij wel open, maar ben maar doorgefietst en heb bij mijn werk in de buurt gestemd..
Hier hadden ze een andere ingang dan normaal en het bord stond gedraaid van de weg af
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2016, 20:43
Verwijderd
Joods complot!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2016, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Joods complot!
Ze juden are behind evryzhin... Huehuehue
(Dit is weer een grapje mensen. Kalmeer die tetten)

En over dat referendum: waarom is dit nodig?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.