Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Bekijk resultaten poll: moet contant geld verdwijnen?
ja 7 18.92%
nee 30 81.08%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2016, 12:12
Verwijderd
Simpel ja/nee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2016, 12:15
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Simpel: nee
__________________
cum hora undecima
Met citaat reageren
Oud 02-12-2016, 12:24
Verwijderd
Poll is niet openbaar

Ja.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2016, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Poll is niet openbaar

Ja.
sukkel
Met citaat reageren
Oud 02-12-2016, 12:41
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 02-12-2016, 13:30
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Doe maar ja
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 02-12-2016, 13:42
Verwijderd
Techniek is niet ver genoeg hiervoor en zwart geld.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2016, 14:31
H-/
Avatar van H-/
H-/ is offline
Doemaarniet
__________________
Count what you have. Not what you miss.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2016, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Techniek is niet ver genoeg hiervoor en zwart geld.
Zwart geld is toch juist een reden om het wel te doen? Althans, vanuit overheidsstandpunt? Heb jij veel zwart geld, Lad Coked?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2016, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Zwart geld is toch juist een reden om het wel te doen? Althans, vanuit overheidsstandpunt? Heb jij veel zwart geld, Lad Coked?
Ik doe regelmatig een klusje. Veel is het niet paar honderd per jaar. De overheid hoeft trouwens ook gewoon niet alles te weten en zonder contant geld...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2016, 16:18
pj eilander
pj eilander is offline
nee want privacy. derden hoeven niet te zien hoeveel joints ik haal of waar ik mijn paardendildo's koop.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2016, 16:22
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Nee, want privacy.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 02-12-2016, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Ik doe regelmatig een klusje.
gewoon af en toe klusje doen tok ahsahbi, containertje binnenhalen bij de havens
Met citaat reageren
Oud 02-12-2016, 17:33
Verwijderd
Ben blij met de resultaten, geef me toch weer hoop in mijn medemens.

Mijn redenen van niet : privacy, privacy, overheid hoeft niet alles te weten, privacy
Met citaat reageren
Oud 02-12-2016, 18:00
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Dus eigenlijk privacy, privacy, privacy, privacy.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 02-12-2016, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Dus eigenlijk privacy, privacy, privacy, privacy.
yes

en ook het feit dat het natuurlijk handig is om cash te hebben, zeker wanneer de banken ooit een keer beslissen om alle pinautomaten uit te zetten als er economisch gevaar loert.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2016, 18:05
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Derden mogen straks meekijken in je bankrekening
De hoogte van je loon, je hypotheek, een aankoop bij Christine le Duc of een bezoek aan de psycholoog; vanaf januari 2018 kunnen derden meekijken naar de privébankgegevens. Tenzij de rekeninghouder duidelijk nee zegt tegen de bank die jouw gegevens straks op verzoek van andere bedrijven door moet leveren.

http://www.trouw.nl/tr/nl/39683/nbsp...rekening.dhtml
__________________
cum hora undecima
Met citaat reageren
Oud 02-12-2016, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Derden mogen straks meekijken in je bankrekening
De hoogte van je loon, je hypotheek, een aankoop bij Christine le Duc of een bezoek aan de psycholoog; vanaf januari 2018 kunnen derden meekijken naar de privébankgegevens. Tenzij de rekeninghouder duidelijk nee zegt tegen de bank die jouw gegevens straks op verzoek van andere bedrijven door moet leveren.

http://www.trouw.nl/tr/nl/39683/nbsp...rekening.dhtml
echt bizar...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-12-2016, 19:21
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ja en het liefst in mijn zakken.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 02-12-2016, 19:21
Haubenmeise
Haubenmeise is offline


Ik vraag me trouwens af hoe dat dan gaat werken met die toestemming.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 03-12-2016, 14:52
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:


Ik vraag me trouwens af hoe dat dan gaat werken met die toestemming.
Denk dat de rekeningen mét toestemming gratis worden
__________________
cum hora undecima
Met citaat reageren
Oud 03-12-2016, 15:14
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Denk dat de rekeningen mét toestemming gratis worden
Want echt gratis bestaat niet...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-12-2016, 17:41
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Want echt gratis bestaat niet...
De gemiddelde Nederlander verkoopt zijn ziel voor een paar eurootjes korting
__________________
cum hora undecima
Met citaat reageren
Oud 04-12-2016, 08:03
Verwijderd
Citaat:
Denk dat de rekeningen mét toestemming gratis worden
Banken moeten de informatie kostenloos op verzoek overleggen dus ik zie niet in hoe.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2016, 15:45
Uitwaaien
Avatar van Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Ik vind contant geld echt chill. Heb een tijdje alles alleen maar gepind maar merk dat ik fysiek geld minder makkelijk uitgeef.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2016, 16:33
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik denk dat het niet echt mogelijk is om contant geld zomaar af te schaffen. Maak je geen biljetten en munten meer, dan blijven mensen ze toch gewoon gebruiken voor het zwarte circuit. Doe je je uiterste best om alles in te nemen, dan kan men altijd nog switchen naar goud of postzegels of cadeaubonnen of een ander waardevol materiaal.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2016, 17:25
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
En ga na hoeveel werklozen daarbij komen, waarschijnlijk wordt alles dan in supermarkten ook elektronisch.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2016, 22:05
Verwijderd
Citaat:
En ga na hoeveel werklozen daarbij komen, waarschijnlijk wordt alles dan in supermarkten ook elektronisch.
Die redenatie snap ik even niet.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2016, 22:17
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
En ga na hoeveel werklozen daarbij komen, waarschijnlijk wordt alles dan in supermarkten ook elektronisch.
In deze context snap ik die opmerking helemaal niet maar dat iedereen z'n werk kwijt zou raken, dachten ze ook bij de uitvinding van de stoommachine, elektriciteit of de lopende band. Werk wordt anders, maar loonslaven blijven we
__________________
cum hora undecima
Met citaat reageren
Oud 04-12-2016, 22:27
Verwijderd
Citaat:
In deze context snap ik die opmerking helemaal niet maar dat iedereen z'n werk kwijt zou raken, dachten ze ook bij de uitvinding van de stoommachine, elektriciteit of de lopende band. Werk wordt anders, maar loonslaven blijven we
Nee hoor, er komt een nieuwe golf van automatisering aan. Een golf die mensen overbodig gaat maken. Daarom is een basisinkomen of een verandering van economie ook nodig. Misschien gaat deze verandering gepaard met een nieuwe wereldoorlog maar het hoeft niet per se. In ieder geval zijn een heleboel banen al weg te automatiseren maar de knop is nog niet omgezet, maar een greep uit beroepsgroepen die binnen nu en 10-20 jaar niet meer nodig zijn:
- Beroepschauffeurs
- Algemene bestuurders (kraanmachinisten, treinmachinisten, et cetera)
- Metaal- en plasticfabrikatiemedewerkers
- Bijna iedere levende persoon die bij een reisagentschap werkt
- Docenten
- Caissières
Met citaat reageren
Oud 04-12-2016, 22:42
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Docenten?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 04-12-2016, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Docenten?
Natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2016, 22:50
Verwijderd
Docenten denken dat ze een hele moeilijke baan hebben maar uiteindelijk is het terug te brengen tot het overbrengen van informatie, en waar zijn computers nou beter in dan dat?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2016, 22:51
Verwijderd
Natuurlijk is het niet van de ene op de andere dag zover, maar in het hoger onderwijs zie je al meer en meer zelfstudie (wat trouwens weer begonnen is bij volwassenenonderwijs oftewel trainingen). En dat zal alleen maar meer en meer worden.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2016, 00:30
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Totaal niet eens met docenten. Eerder piloten en chirurgen.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2016, 07:26
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor, er komt een nieuwe golf van automatisering aan. Een golf die mensen overbodig gaat maken. Daarom is een basisinkomen of een verandering van economie ook nodig. Misschien gaat deze verandering gepaard met een nieuwe wereldoorlog maar het hoeft niet per se. In ieder geval zijn een heleboel banen al weg te automatiseren maar de knop is nog niet omgezet, maar een greep uit beroepsgroepen die binnen nu en 10-20 jaar niet meer nodig zijn:
- Beroepschauffeurs
- Algemene bestuurders (kraanmachinisten, treinmachinisten, et cetera)
- Metaal- en plasticfabrikatiemedewerkers
- Bijna iedere levende persoon die bij een reisagentschap werkt
- Docenten
- Caissières
Ben ik het toch eens met elfuurtje:
Citaat:
In deze context snap ik die opmerking helemaal niet maar dat iedereen z'n werk kwijt zou raken, dachten ze ook bij de uitvinding van de stoommachine, elektriciteit of de lopende band. Werk wordt anders, maar loonslaven blijven we
Bij iedere revolutie in dit opzicht dacht men dat het gigantische werkeloosheid op zou leveren. En iedere keer bleek er per saldo meer werk (en meer welvaart, overigens) te zijn. Er is een groep mensen die pech heeft natuurlijk, als jij 50 bent en je hele leven één specifiek beroep hebt gedaan dat door een machine/computer vervangen wordt, is er een kans dat je tot je pensioen aan de zijlijn staat. Denk jij "this time is different?" dan heb ik een boek voor je met de titel "This Time Is Different: Eight Centuries of Financial Folly" dat laat zien dat men al 800 jaar denkt dat de omstandigheden deze keer anders zijn dan voorheen en dat dat 800 jaar niet zo is

Hoe het precies uit gaat pakken weet natuurlijk niemand en dat er heel wat specifieke beroepen gaan verdwijnen klopt wel. Maar er komt altijd weer wat anders voor in de plaats.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-12-2016, 07:32
Verwijderd
Citaat:
- Bijna iedere levende persoon die bij een reisagentschap werkt
Wel toevallig dat je deze noemt. Ik was afgelopen weekend voor iets specifieks bij een reisbureau, volgens mij letterlijk de eerste keer dat ik een reisbureau bezocht. Ik had verwacht dat het er verder leeg zou zijn maar er zaten mensen voor ons en toen we weggingen waren nieuwe mensen aan het wachten tot zij mochten. Op zich ondersteunt "ons" verhaal jou helemaal; we konden op internet niet helemaal de reis vinden zoals wij wilden, maar dat ligt vooral aan de bestemming en nog niet helemaal volwassen internetcultuur aldaar. Dat is echt een kwestie van een paar jaar en dan zouden we niet meer naar een reisbureau hoeven.

Maar! Het ging in deze topic ook over zwart geld. Naast ons zat een stel (of moeder en zoon denk ik eigenlijk eerder) een relatief eenvoudige all-inclusive reis naar Gran Canaria te boeken. Ik verbaasde me nogal dat mensen echt voor zoiets naar een reisbureau gaan. Digibeten, veronderstelde ik. Tot wij weggingen en ik in het langslopen zag dat de vrouw een envelop met bankbriefjes in grote coupures bij had. Ja, online je reis met zwart geld betalen is natuurlijk wat lastiger... Ik ben nu benieuwd in hoeverre reisbureaus hierom nog in beperkte mate bestaansrecht hebben
Met citaat reageren
Oud 05-12-2016, 08:55
Verwijderd
Citaat:
Ben ik het toch eens met elfuurtje:

Bij iedere revolutie in dit opzicht dacht men dat het gigantische werkeloosheid op zou leveren. En iedere keer bleek er per saldo meer werk (en meer welvaart, overigens) te zijn. Er is een groep mensen die pech heeft natuurlijk, als jij 50 bent en je hele leven één specifiek beroep hebt gedaan dat door een machine/computer vervangen wordt, is er een kans dat je tot je pensioen aan de zijlijn staat. Denk jij "this time is different?" dan heb ik een boek voor je met de titel "This Time Is Different: Eight Centuries of Financial Folly" dat laat zien dat men al 800 jaar denkt dat de omstandigheden deze keer anders zijn dan voorheen en dat dat 800 jaar niet zo is
Geen enkele van die revoluties had grotendeels hoogwetenschappelijk wiskundig personeel nodig. Met automatisering bedoel ik hier niet alleen robotisering (ook daar begint nu een nieuwe golf van aan te komen) maar natuurlijk het allerbelangrijkste en nog wel eens onderschat element: AI. AI is álles aan het veranderen, in iedere facet van het leven, overal. Zo'n boek is natuurlijk leuk en aardig en aan de hand van het verleden kan je een goed geïnformeerde gok doen over de toekomst, maar het blijft niet meer dan dat, een gok.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2016, 08:55
Verwijderd
Hopelijk krijg ik geen gelijk trouwens.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2016, 08:57
Verwijderd
Citaat:
Wel toevallig dat je deze noemt.
Nee niet echt Gejat van een topic op reddit over AI die een stukje muziek had gecomponeerd
Met citaat reageren
Oud 05-12-2016, 09:09
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Docenten denken dat ze een hele moeilijke baan hebben maar uiteindelijk is het terug te brengen tot het overbrengen van informatie, en waar zijn computers nou beter in dan dat?
Heel erg niet mee eens. Docenten die alleen bezig zijn met het overbrengen van informatie, zijn in mijn ogen slechte docenten. In deze tijd waarin alles op internet te vinden is en kinderen al veel meer (kunnen) weten dan wij op hun leeftijd, zijn docenten nodig om die informatie op de juiste manier te leren verwerken.
Plus laat in deze tijd waarin iedereen steeds meer afgestompt wordt, er in godsnaam nog een menselijke docent voor ze staan.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2016, 09:14
Verwijderd
Citaat:
Geen enkele van die revoluties had grotendeels hoogwetenschappelijk wiskundig personeel nodig. Met automatisering bedoel ik hier niet alleen robotisering (ook daar begint nu een nieuwe golf van aan te komen) maar natuurlijk het allerbelangrijkste en nog wel eens onderschat element: AI. AI is álles aan het veranderen, in iedere facet van het leven, overal. Zo'n boek is natuurlijk leuk en aardig en aan de hand van het verleden kan je een goed geïnformeerde gok doen over de toekomst, maar het blijft niet meer dan dat, een gok.
Maar dat van jou is ook een gok natuurlijk. Uiteraard is het van iedereen een gok. En zaken als stoommachines en elektriciteit veranderen in feite ook vrijwel iedere facet van het leven.


Citaat:
Hopelijk krijg ik geen gelijk trouwens.
Ik ben wel benieuwd of ik mijn werk in één of andere vorm behoud. Wij hebben nu al systemen dat voor ons de analyse maakt. In tekst bedoel ik dus. Je maakt een tabel of grafiek en het systeem beschrijft voor je wat er in gebeurt. Bijvoorbeeld "de valuta-afdekking van Britse Ponden nam in het tweede kwartaal van 2016 10% in waarde af". Het enige wat wij dan nog hoeven toe te voegen is waarom, in dit geval zou je gemakkelijk er bij zetten "onder invloed van de Brexit." Maar ook dat kan AI natuurlijk voor je gaan doen.


Citaat:
Nee niet echt Gejat van een topic op reddit over AI die een stukje muziek had gecomponeerd
Ik bedoelde toevallig dat jij het noemt één dag nadat ik voor het eerst in mijn leven bij een reisbureau ben geweest. maar ook dan is het niet zo zeer toevallig, het is een gemakkelijk voorbeeld bij een discussie als deze, en als ik er niet was geweest, had ik het toevallig gevonden "want ik heb net een reis geboekt!" en dat is weer niet zo toevallig want ik ga al jaren op rij in december/januari op reis
Met citaat reageren
Oud 05-12-2016, 09:14
Verwijderd
Citaat:
Heel erg niet mee eens. Docenten die alleen bezig zijn met het overbrengen van informatie, zijn in mijn ogen slechte docenten. In deze tijd waarin alles op internet te vinden is en kinderen al veel meer (kunnen) weten dan wij op hun leeftijd, zijn docenten nodig om die informatie op de juiste manier te leren verwerken.
Plus laat in deze tijd waarin iedereen steeds meer afgestompt wordt, er in godsnaam nog een menselijke docent voor ze staan.
En dat is dus volgens mij iets wat prima door AI afgehandeld kan gaan worden. 1-op-1 wordt het nieuwe leren. Een aantal dingen gaan nog wel klassikaal, zoals sport, jouw vakgebied ook wel, maar 95% zal door AI overgebracht worden. En jij weet niet eens dat het AI is die de informatie overbrengt, zo ver is het nu misschien al.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2016, 09:22
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
En dat is dus volgens mij iets wat prima door AI afgehandeld kan gaan worden. 1-op-1 wordt het nieuwe leren. Een aantal dingen gaan nog wel klassikaal, zoals sport, jouw vakgebied ook wel, maar 95% zal door AI overgebracht worden. En jij weet niet eens dat het AI is die de informatie overbrengt, zo ver is het nu misschien al.
Het gaat ook veel sneller dan we doorhebben, maar vind je dat een goede ontwikkeling? Ik niet altijd, zo één op één maakt mensen niet bepaald socialer, bijvoorbeeld. Dat sociale aspect lijkt mij momenteel één van de belangrijkste taken van de docent, klassikaal. Maar goed, misschien hecht ik als dramadocent, meer waarde aan het klassikale. Ook omdat ik in de 8 jaar dat ik nu lesgeef, al grote verschillen zie, in negatieve zin, op het vlak van inleven in elkaar, kunnen samenwerken, interesse hebben in elkaar etc. Ik vind dat oprecht zorgelijk.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2016, 09:38
Verwijderd
Citaat:
Het gaat ook veel sneller dan we doorhebben, maar vind je dat een goede ontwikkeling?
Niet per se. Ik denk echter dat er niet zoveel aan tegen te houden is.

Citaat:
Ik niet altijd, zo één op één maakt mensen niet bepaald socialer, bijvoorbeeld.
1-op-1-leren betekent niet dat er geen klassen meer zijn. De prijs moet eerst nog even hard naar beneden. 10-50 jaar, dan zullen we het gaan zien.

Citaat:
Dat sociale aspect lijkt mij momenteel één van de belangrijkste taken van de docent, klassikaal.
Ik zie eigenlijk niet in waarom AI dat niet zou kunnen.

Citaat:
Maar goed, misschien hecht ik als dramadocent, meer waarde aan het klassikale. Ook omdat ik in de 8 jaar dat ik nu lesgeef, al grote verschillen zie, in negatieve zin, op het vlak van inleven in elkaar, kunnen samenwerken, interesse hebben in elkaar etc. Ik vind dat oprecht zorgelijk.
En je hebt goede punten. Geen idee hoe dat opgelost/aangepakt gaat worden. Misschien wordt het wel beter omdat je gepersonaliseerd leren echt op z'n uiterste vorm gaat invoeren.

Ik denk trouwens dat de mensheid geen flauw idee heeft van de consequenties van het hele AI-avontuur en maar wat aan het klooien is. Maar ik ben dan ook iemand die een Grey Goo-einde van de wereld ook nog wel als zeer goed mogelijk einde zie.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2016, 09:45
Abby.
Abby. is offline
Dat het niet tegen te houden is, is waarschijnlijk waar. We gaan het zien...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2016, 09:56
Verwijderd
Deadlock, één van de boeken die ik dit jaar las, gaf als mogelijke toekomst dat we allemaal één groot brein gaan vormen zeg maar zie je dat nog als mogelijkheid?

Grey Goo is toch dat machines alles overnemen en de wereld kannibaliseren?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2016, 10:10
Verwijderd
Citaat:
Deadlock, één van de boeken die ik dit jaar las, gaf als mogelijke toekomst dat we allemaal één groot brein gaan vormen zeg maar zie je dat nog als mogelijkheid?
Ik zou daar niet onwelwillend tegenover staan maar ik weet niet wat de praktische implicaties zullen zijn. Als de lichtsnelheid trouwens echt de ultieme snelheidslimiet is voor het overbrengen van informatie en er is geen enkele manier omheen dan voorzie ik nog wel wat probleempjes voor bijvoorbeeld astronauten die naar Mars gaan.

Citaat:
Grey Goo is toch dat machines alles overnemen en de wereld kannibaliseren?
Nanites
Met citaat reageren
Oud 05-12-2016, 11:34
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Niet per se. Ik denk echter dat er niet zoveel aan tegen te houden is.
Waarom niet?
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 05-12-2016, 13:41
Verwijderd
Deadlockie trouwens zie mijn sig, ik zit een boek over koloniaal India te lezen (naja Burma, maar dat was toen onderdeel er van) en een anekdote is: in de goede oude tijd, als je servant iets misdaan heeft (een glas laten vallen of te vrijpostig gesproken of andere zulke wanstaltige zaken), dan kon je hem met een briefje naar de politie sturen, met op dat briefje "please give bearer 15 lashes" en dan gaf de politie je servant 15 zweepslagen ik dacht dat jij dat wel wilde weten nu je in the British Raj bent.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.