Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2003, 18:31
Main
Avatar van Main
Main is offline
Hey, ik heb nog een vraag waar ik niet uitkom:

Geef voor-en tegenargumenten tegen de stellig: "De mens is de hoofdoorzaak van het broeikaseffect"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2003, 00:14
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
Main schreef op 23-06-2003 @ 19:31:
Hey, ik heb nog een vraag waar ik niet uitkom:

Geef voor-en tegenargumenten tegen de stellig: "De mens is de hoofdoorzaak van het broeikaseffect"
...je weet toch nog wel wat het broeikaseffect is he?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 08:46
Verwijderd
Voor: We produceren veel meer CO2 dan vroeger (auto's, fabrieken) waardoor het broeikaseffect wordt versterkt.
Tegen: De gemiddelde temperatuur op aarde verschilt soms per eeuw, misschien zitten we nu gewoon in een warme periode en komt er binnenkort weer koude.

Je stelling is overigens verkeerd. Het moet zijn: "De mens is schuldig aan het versterkte broeikaseffect." Met het normale broeikaseffect is niets mis omdat als het er niet zou zijn dan zou de gemiddelde temperatuur hier ongeveer - 15 graden zijn.

Laatst gewijzigd op 24-06-2003 om 08:49.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 20:18
Main
Avatar van Main
Main is offline
Citaat:
Fatality schreef op 24-06-2003 @ 01:14:
...je weet toch nog wel wat het broeikaseffect is he?
Ja dat is het serre effect als de zon op aarde schijnt dat een gedeelte van die warmte dan in de atmosfeer blijft
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 20:20
Main
Avatar van Main
Main is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 24-06-2003 @ 09:46:
Voor: We produceren veel meer CO2 dan vroeger (auto's, fabrieken) waardoor het broeikaseffect wordt versterkt.
Tegen: De gemiddelde temperatuur op aarde verschilt soms per eeuw, misschien zitten we nu gewoon in een warme periode en komt er binnenkort weer koude.

Je stelling is overigens verkeerd. Het moet zijn: "De mens is schuldig aan het versterkte broeikaseffect." Met het normale broeikaseffect is niets mis omdat als het er niet zou zijn dan zou de gemiddelde temperatuur hier ongeveer - 15 graden zijn.
Zo staat de stelling in mijn boek: "De mens is de hoofdoorzaak van het broeikaseffect." Ik dacht ook al dat de mens een oorzaak was maar niet de hoofdoorzaak . Daarom kwam ik er niet uit.

Bedankt!!!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 09:17
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
de hoofdoorzaak van het broeikaseffect is de klimatische periodiciteit. de gemiddelde temperatuur van de aarde stijgt zowieso nog wel een tijdje. overlaatst is berekend dat door toedoen van de mens dit 5000 jaar langer zal doorgaan dan men met de normale periodiciteit zou berekend hebben. (is minder lang dan het lijkt aangezien zo'n opwarmingsprocess zo'n 10.000den jaren duurt, maar het is toch wel aanzienlijk ja. zeker omdat die verandering in ongeveer 2 eeuwen is tot stand gebracht)

ik heb er een heleboel over in een cursus van vorig jaar staan, als ik straks mn kamer heb opgeruimd zal ik het ff zoeken.
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 18:42
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 24-06-2003 @ 09:46:
Voor: We produceren veel meer CO2 dan vroeger (auto's, fabrieken) waardoor het broeikaseffect wordt versterkt.
Tegen: De gemiddelde temperatuur op aarde verschilt soms per eeuw, misschien zitten we nu gewoon in een warme periode en komt er binnenkort weer koude.

Je stelling is overigens verkeerd. Het moet zijn: "De mens is schuldig aan het versterkte broeikaseffect." Met het normale broeikaseffect is niets mis omdat als het er niet zou zijn dan zou de gemiddelde temperatuur hier ongeveer - 15 graden zijn.
Ik ben het niet helemaal met je eens, je zegt "misschien zitten we nu gewoon in een warme periode"... Er is enorm veel research naar gedaan en er is gebleken dat we wel degelijk in een warme periode zitten, niet misschien.
Maar deze warme periode heeft een klein probleempje, de mens is er wel blij mee. En als je kijkt naar de ontwikkelingen die in de laatste 100 jaar gedaan zijn zou je kunnen zeggen dat de lengte van dit broeikaseffect in 200 jaar met ongeveer 43% gestegen is.
De overheid is niet bereid genoeg geld te steken in natuur en omgeving, wat ervoor zorgt dat deze stijging absoluut nog lang zal aanhouden. Overstappen op "groene" energievoorzieningen is nog lang niet aan de orde en zal zo lang als het kan uitgesteld worden.

Als dit niet zo zou zijn zou George War Bush nooit zoveel geld gestoken hebben in een oorlog om oliebronnen in z'n macht te krijgen.

Kortom, het broeikaseffect is in het verleden ernstig versterkt en dit zal voor de komende jaren zo blijven. Het wordt ook nog eens steeds erger. De omzetting van CO2 wordt steeds minder en de uitstoot van CO2 blijft alsmaar stijgen.

Voor geld zijn wij bereid om van onze mooie, lekker ruikende, groene omgeving een lelijke, walmende, zieke wereld te maken en we kunnen er niets aan doen.

Schattingen zitten nu dat als dit zo doorgaat, dat de volgende ijstijd zo'n 28.000 jaar op zich zal laten wachten.
Laten we dus maar hopen dat een ernstigere ziekte dan SARS, AIDS en kanker bij elkaar ervoor zal zorgen dat de mens uitgeroeid wordt, voordat het zover komt...

Probleem met de mens is, ze wil niet dood. Dat zal er dus voor zorgen dat de mens een oplossing vindt voor een volgende ijstijd en alle ziektes bij elkaar.

Of de mens nou een grote fout is in het systeem van de natuur of dat het inderdaad de bedoeling is dat we alles kapot maken voordat we weer een volgend tijdperk ingaan, daar zullen we achter moeten komen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [ANW] Ozonlaag
Noname101
3 28-04-2011 21:21
Huiswerkvragen: Exacte vakken [ANW] inleiding voor PO (kernenergie)
Sakurai
11 18-05-2009 09:11
Huiswerkvragen: Exacte vakken ANW PO: gebruik van magnesium in auto's
queenwhoopie
0 02-06-2007 09:38
Huiswerkvragen: Exacte vakken klimaatverandering
Babs123
9 08-03-2004 18:46
Huiswerkvragen: Exacte vakken Anw... :(:(
Lis@nne
2 14-04-2002 16:53
Huiswerkvragen: Exacte vakken ANW presentatie broeikaseffect
Gefrituurde Kip
1 19-01-2002 15:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.