Oud 23-02-2008, 23:22
Verwijderd
En zijn ze alleen illegaal in Amerika of ook elders? Als het alleen in Amerika is dan kan ik het wellicht begrijpen, want dan heeft het misschien politieke redenen, maar voor de rest?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2008, 00:13
Verwijderd
Alleen in de VS. En dat zijn ze omdat alle import van Cubaanse produkten daar verboden is.
In Nederland mag het wel.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 00:23
Verwijderd
Ah, politiek dus. Als ik 't niet dacht!

En hoe duur zijn ze eigenlijk? En worden ze ook per stuk verkocht? Ik wil er best één proberen op zich. (Ik heb net een aflevering Seinfeld gezien die draaide om Cubaanse sigaren, vandaar de plotselinge interesse )
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 11:44
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
die dingen zijn lekker
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 14:52
Verwijderd
Ga gewoon even langs de lokale sigarenboer, die weet dat allemaal wel
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Ah, politiek dus. Als ik 't niet dacht!

En hoe duur zijn ze eigenlijk? En worden ze ook per stuk verkocht? Ik wil er best één proberen op zich. (Ik heb net een aflevering Seinfeld gezien die draaide om Cubaanse sigaren, vandaar de plotselinge interesse )
van 5€ als je geluk hebt, tot enkele honderden euro's per stuk.
http://www.alfonsthart.nl/dealers/10...12hajenius.htm PGC Hajenus in Amsterdam op het Rokin is zo'n beetje de bekendste verkoper van sigaren in Nederland. Als het er is, is het er daar, als het er niet is, kan hij het krijgen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Ga gewoon even langs de lokale sigarenboer, die weet dat allemaal wel
Er waren om half twee 's nachts niet echt sigarenboeren voor de hand Bovendien was het een spontane interesse. En ja, op zich had ik 't ook zelf kunnen opzoeken op het internet, maar dan kun je alle fora wel opdoeken, dus ach.

@deadlock: dank, die zaak ken ik volgens mij wel. Ik zal er eens kijken.

Als er mensen zijn die weleens Cubaanse sigaren gerookt hebben, voel je vrij om te vertellen hoe dat was en of er verschil is met gewone enzo. (Niet dat ik verstand heb van sigaren want ik rook ze eigenlijk uberhaupt niet, maar goed. )
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Er waren om half twee 's nachts niet echt sigarenboeren voor de hand Bovendien was het een spontane interesse. En ja, op zich had ik 't ook zelf kunnen opzoeken op het internet, maar dan kun je alle fora wel opdoeken, dus ach.
Ik kijk eigenlijk nooit naar data/tijden
Van mij mag je het vragen hoor, ik ben niet zo "OMG GOOGLE HET EERST FFS" type
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 20:17
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Er waren om half twee 's nachts niet echt sigarenboeren voor de hand Bovendien was het een spontane interesse. En ja, op zich had ik 't ook zelf kunnen opzoeken op het internet, maar dan kun je alle fora wel opdoeken, dus ach.

@deadlock: dank, die zaak ken ik volgens mij wel. Ik zal er eens kijken.

Als er mensen zijn die weleens Cubaanse sigaren gerookt hebben, voel je vrij om te vertellen hoe dat was en of er verschil is met gewone enzo. (Niet dat ik verstand heb van sigaren want ik rook ze eigenlijk uberhaupt niet, maar goed. )
een 18 dollar kostende cubaanse sigaar op een mooi strand op aruba was erg fijn, uitstekende sigaar
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 20:57
Verwijderd
Mijn oom was naar cuba geweest en heeft daar inderdaad een flink aantal -echt- dure sigaren gekocht. Ikzelf rook geen sigaar maar je zag dat hij het wel erg lekker vond, ja, de liefhebber.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 18:52
Verwijderd
Het belangrijkste verschil dat je moet maken met sigaren is niet zozeer 'Cuba-andere sigaren', maar shortfiller-longfiller. Cubanen zijn longfillers, dat wil zeggen dat ze uit hele tabaksbladeren zijn opgemaakt. Nederlandse sigaren zijn shortfillers, dus met versnipperde tabak. Longfillers komen meestal uit Zuid-Amerika, vooral uit de Dominicaanse Republiek, Honduras, Nicaragua en dus ook Cuba. Cuba heeft de langste historie en volgens velen de beste omstandigheden voor de groei van tabaksplanten; tel daarbij op de allure van bekende rokers van Cubanen als Castro, Churchill en anderen en het is duidelijk waarom Cuba de naam heeft 'de beste' te zijn. Meestal verdiend, maar er zijn ook uitzonderlijk goede Dominicanen die makkelijk kunnen wedijveren met de beste sigaren uit Cuba.

Verboden zijn ze idd alleen in de V.S., vanwege de boycot die in 1963 werd uitgevaardigd door J.F. Kennedy. Saillant detail is overigens dat JFK de dag voor het tekenen van de wet die deze boycot officieel maakte nog even snel duizend exemplaren van zijn favoriete merk (Petit H.Upmann's) liet inkopen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 21:38
Lenny K
Avatar van Lenny K
Lenny K is offline
treffend verwoord, er zijn zat deftige sigaren uit andere landen die een hoop cubanen achter zich laten. in het kwalitatief hoogste segment, waar alle bovengenoemde landen zijn vertegenwoordigd, zijn termen als "de beste" louter nog subjectief.
__________________
Freedom is indivisible. As soon as one starts to restrict it, one enters upon a decline on which it is difficult to stop.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 22:25
Verwijderd
Interessant. Nu de volgende vraag: waarom zijn(/worden) longfillers dan (algemeen geaccepteerd als) beter? En als het zo veel verschil maakt, waarom maken ze er dan niet meer van? Lijkt me nog goedkoper ook, omdat je dan geen hakselmachines hoeft te kopen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 23:09
Lenny K
Avatar van Lenny K
Lenny K is offline
Ze smaken beter omdat de smaak verfijnder is door het gebruik van hele bladeren, omdat de smaken beter tot hun recht blijken te komen, raken de betere en dus duurdere bladeren in de longfillers. Ook omdat longfillers handmatig gerold moeten worden en shortfillers bijna geheel machinaal gemaakt worden, zijn de kosten hoger, een machine is ondanks de aanschafprijs al snel duurder voor het eindproduct dan mensenwerk. Sigaren blijven, zeker boven de 5 euro per stuk een vrij exclusief luxeproduct. Het exclusieve imago wordt in sommige uitgebuit door de populaire sigaren nog duurder en daarmee exclusiever en vaak gewilder te maken. Het zou een dure hobby zijn.
__________________
Freedom is indivisible. As soon as one starts to restrict it, one enters upon a decline on which it is difficult to stop.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2009, 16:39
Verwijderd
ik heb en vraag zij die Cubaanse sigaren ook verboden in België ????
Met citaat reageren
Oud 14-03-2009, 18:33
b00mbap
Avatar van b00mbap
b00mbap is offline
Citaat:
ik heb en vraag zij die Cubaanse sigaren ook verboden in België ????
Dude, leest de fucking eerste reactie op de openingspost.

Citaat:
deadlock schreef:
Alleen in de VS. En dat zijn ze omdat alle import van Cubaanse produkten daar verboden is.
In Nederland mag het wel.
Ze zijn dus alleen in de VS verboden.
__________________
The Dustbin Cried The Day The Dustman Died.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2009, 19:14
Verwijderd
Citaat:
die dingen zijn lekker
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 18:01
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik heb het plaatje even weg gehaald omdat ik dat niet nodig vind.

Ik weet in Haarlem ook een sigarenboer die Cubaanse sigaren verkoopt. Even snel uit m'n hoofd zit ie tegenover de Bristol vlakbij het station (ik weet zo snel even niet hoe die straat heet). Ik zal er morgen even langs lopen en kijken waar precies.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-03-2009, 09:54
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik heb even gekeken en het is in de Kruisstraat tegenover de Bristol.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 00:49
Verwijderd
Goeie zaak, dat.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 16:39
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik vind cigaren altijd lekkerder ruiken dan roken
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 09:22
Tar Anárion
Avatar van Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Tijd terug 3 cubaanse Monte Cristo's gekocht voor 21 euro (geloof ik) die heel goed te roken waren.

Een goed adress om eens te bezoeken is het Rokerspaleis WJ Lensen Sigarenmagazijn in Nijmegen, Molenstraat 144. Daar haal ik mijn cigaren, kunnen ze je sowieso een heel eind op weg helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.