Oud 13-09-2002, 11:41
Athlon
Athlon is offline
Ik heb gisteren mijn eerste rijles gehad en die ging enorm goed. Alleen terugschakelen was nog een klein probleempje.

Nu kan ik pas weer op de 23e september.

Nu vraag ik me af:

Ik wil mijn rijbewijs binnen 3 maanden ongeveer hebben.
Is het verstandig om zo'n spoedcursus van 10 dagen te volgen bij de ANWB of moet ik gewoon 1 of 2 keer in de week gaan rijden?

Graag jullie meningen hierover.
__________________
eXPerience a new world... Together with /\ 'I' I-I L ( ) I\I... Copyright 2002
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2002, 12:19
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik heb de intest bij de Anwb al gedaan en ik mocht aan de cursus beginnen (8 dagen op de weg) kei relaxed. Alleen t probleem was dat ze zo snel nog geen plaats voor me hadden. Bovendien moet ik wel 10 dagen achter elkaar vrij hebben wil ik aan ANWB beginnen. Een btje moeilijk dus. Ik ben ook nog steeds aan het twijfelen of ik anwb zal doen of gewone lessen (2x per week dan). Het ligt eraan of de anwb kan als ik een keertje vrij heb.

Mwah aan mijn reply heb je dus ook niet echt veel. Ik twijfel zelf ook.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 13:38
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Het voordeel van ANWB spoedcursus is dt je je ijbewijs snel op zak hebt. Het nadeel is dat je nog weinig ervarig hebt, en dus achteraf nog veel voorzichtig moet rijden.
Denk ik...
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 14:40
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
rosi schreef:
Het voordeel van ANWB spoedcursus is dt je je ijbewijs snel op zak hebt. Het nadeel is dat je nog weinig ervarig hebt, en dus achteraf nog veel voorzichtig moet rijden.
Denk ik...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 14:43
waaromniet?
waaromniet? is offline
Spoedcursus heb ik destijds niet gedaan omdat ik geen 10 dagen achter elkaar vrij had tot na m'n examen, en ik voor die tijd een rijbewijs wilde hebben. Bij sommige rijscholen zijn ze ook heel vrij in wanneer je je lessen doet, meerdere per week, of langere enz. Dus dan kan je alsnog alles heel snel doen
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 15:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
mij lijkt idd ook gewone rijlessen verstandiger. althans... 'verstandiger'; je doet gewoon enorm veel rij ervaring op. Bij anwb ook wel, maar dan sta je toch na 10 dagen opeens in je eentje, met 'maar' 10 dagen ervaring. Denk dat het daarna een stuk moeilijker wordt als wanneer je die normale rijlessen hebt gehad.
maar goed, weinig ervaring daarmee...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 16:56
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
ANWB is veel duurder. dat scheelt ongeveer een factor 2...
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 17:16
Verwijderd
ik denk dat het qua ervaring niet al te veel scheelt, omdat je bij een gewone rijles meestal maar een uurtje rijdt, terwijl je tijdens die 10-daagse cursus wel langer dan een uur per dag in de auto zit, mag ik aannemen...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 20:32
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
lareno schreef:
ik denk dat het qua ervaring niet al te veel scheelt, omdat je bij een gewone rijles meestal maar een uurtje rijdt, terwijl je tijdens die 10-daagse cursus wel langer dan een uur per dag in de auto zit, mag ik aannemen...
Ja ok.
Maar vergelijk het met een 3-daags wiskunde kamp, waarbij je van 8 tot 5 elke dag leert, of dat je vier weken lang elke dag een uurtje doet.
Volgens mij werkt het laatste beter, omdat je de informatie dan minder snel zal vergeten. Op dat kamt krijg je zoooveel informtie tegelijk, dat het moeilijk is het allemaal in 1x te onthouden.

Maar ik denk dat dit per persoon verschilt
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 03:38
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
rosi schreef:
Het voordeel van ANWB spoedcursus is dt je je ijbewijs snel op zak hebt. Het nadeel is dat je nog weinig ervarig hebt, en dus achteraf nog veel voorzichtig moet rijden.
Denk ik...
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 09:14
noraly
noraly is offline
bij de rijscholen hier in de buurt kun je ook een 2 maanden cursus doen. Dan les je gewoon 4 tot 8 uur in de week en dit kun je vaak makkelijk combineren met school....
maar goed ik weet niet of dit overal zo is.

het is wel wat ik ga doen als ik over 3,5 maandjes 18 word.

Nora
__________________
alles wat je zegt kan en zal ooit tegen je gebruikt worden!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 11:49
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Als je je theorie al hebt zou een ANWB cursus wel kunnen... Ik heb 't niet gedaan, ik les 2 of 3 keer in de week.

Ik denk dat het belangrijk is dat je mentaal niet achterblijft bij de praktijk, dat je als het ware niet in situaties terechtkomt waar jij geestelijk nog niet aan toebent. Bij spoedcursussen moet alles zo snel dat lang niet iedereen z'n zelfvertrouwen behoud. Leren autorijden is niet alleen een kwestie van de technieken leren...

Nou ja, persoonlijk doe ik er liever 5 lessen langer over, totdat ik het gevoel heb dat het helemaal goed zit, dan dat ik me laat overhaasten en een hoop geld uitgeef voor een kansloos examen. Met losse lessen kan dat.
Een spoedcursus duwt je hoe dan ook naar dat examen toe, of je er nou vertrouwen in hebt of niet.
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 20:10
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
lareno schreef:
ik denk dat het qua ervaring niet al te veel scheelt, omdat je bij een gewone rijles meestal maar een uurtje rijdt, terwijl je tijdens die 10-daagse cursus wel langer dan een uur per dag in de auto zit, mag ik aannemen...
zit best wel verschil in, als jij op verschillende tijden lest maak je andere situaties mee.
als je bv in de zomer 10 dagen cursus neemt, is er minder verkeer op de weg en is het goed weer.
als je tijdens de herfst ofzo lest, is het slechter weer, meer verkeer op de weg.. dus zoals ik het zie heb je dan meer soorten 'problemen' op de weg meegemaakt..
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 20:15
simple creed
Avatar van simple creed
simple creed is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
ANWB is veel duurder. dat scheelt ongeveer een factor 2...
dat scheelt echt niet het dubbele hoor.... das pure onzin. Tis idd wel wat duurder maar dat is het wel waard. Je hebt gigantisch goede rijervaring. Je maakt onwijs veel mee. Want 10 dagen achter elkaar achter het stuur. De hele dag.. tja dan maak je veel situaties mee hoor. Bovendien is het slagingspercentage heel erg hoog.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 20:15
Verwijderd
Bij die 10dagen lessen van ANWB slaagt maar 30% :/
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 20:19
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
simple creed schreef:

goede rijervaring. Je maakt onwijs veel mee. Want 10 dagen achter elkaar achter het stuur. De hele dag.. tja dan maak je veel situaties mee hoor. Bovendien is het slagingspercentage heel erg hoog.
maak je weinig mee, en helemaal geen andere weers-omstandigheden...
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 20:21
simple creed
Avatar van simple creed
simple creed is offline
Ik ga zelf bij de best aangeschreven rijschool hier uit de omgeving lessen. Ik wordt 17 november 18 en de bedoeling is dat ik het dan iig voor kerstmis heb. en waarschijnlijk zelfs wel voor die tijd. Ik krijg elke door de weekse dag minstens 1 uur les. Ik heb veel tussenuren dus dan gaat dat. Mijn theorie is ook al besproken. 93% slaagt de eerste keer bij die rijschool en daar ga ik hopelijk ook bijhoren het gaat mij tussen de 1100 en 1300 euro kosten. Ligt eraan of ik 20 of 25 lessen nodig heb.. waarschijnlijk omdat ik zo vaak les dat 20 lessen genoeg zijn. Dan heb ik dus voor 1100 euro mijn rijbewijs. Dus dat is voor een snelcursus helemala niet duur

Nou succes iig ermee....
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 20:23
simple creed
Avatar van simple creed
simple creed is offline
Citaat:
Talon schreef:


maak je weinig mee, en helemaal geen andere weers-omstandigheden...
wou jij mij zeggen dat het die 10 dagen alleen maar regent??
dat die 10 dagen alleen maar de zon schijnt??
dat het alleen maar sneeuwt of alleen maar vriest?? Het weer is nooit 10 dagen hetzelfde.

Bovendien als je alleen in de zomer lest of alleen in de winter weet je toch ook niet hoe het is om te rijden in het andere seizoen?? Vind dat een beetje bullshit hoor
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-09-2002, 21:09
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
simple creed schreef:
Ligt eraan of ik 20 of 25 lessen nodig heb.. waarschijnlijk omdat ik zo vaak les dat 20 lessen genoeg zijn.

Wow! Twintig lessen is echt heel weinig! In welke plaats ga jij rijden? Waarschijnlijk geen drukke examenplaats, want dat lijkt me niet te doen met zo weinig lessen. Of zijn jouw lessen langer dan een uur?
Ik heb met 30 uren les mijn eerste rij-examen gehad. Het rijden ging goed, maar ik maakte een stomme fout en daarom ben ik gezakt. Over twee weken doe ik mijn tweede examenpoging Dan heb ik iets van 33 of 34 uren les gehad. Ik zou met 20 lessen nog niet alleen de weg op durven!
Ik ben er wel voorstander van om lekker rustig aan rijlessen te nemen. Ik ben al vanaf januari bezig. Ik had het liefst voor de vakantie afgereden, maar in verband met wachttijden bij het CBR kon ik pas eind augstus terecht, met mijn vakantie en die van mijn instructrice ertussen. Dat was wel lastig, maar ik vind het niet erg om het rustig aan te doen. Ik haal mijn rijbewijs ooit wel (bij voorkeur over twee weken al... ) en ik heb het nog niet speciaal voor een bepaalde tijd nodig.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 08:08
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Bah, al die verhalen van "ik had 't in 18 lessen" enzo... 't gemiddelde (van mensen die GEEN eerdere rijervaring hebben) zit meestal tussen de 30 en 40 lessen, en uitschieters naar boven zijn helemaal niet raar. Als mensen het nu eens niet als een statussymbool zouden zien hoe lang ze erover doen zou dat een stuk schelen voor degene die bezig zijn...

Het in 20-25 lessen halen kan doorgaans alleen als je bv een tijd in semi-auto vehikels heb rondgescheurd, of heel vaak kart, of illegaal al in een gewone auto rijdt, of gewoon heel erg veel geluk en een examinator die niet veel eist. Dat soort dingen. Voor iemand die gewoon helemaal vanaf het begin leert autorijden is dat absoluut geen realistisch aantal lessen.
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 11:34
Athlon
Athlon is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:

Het in 20-25 lessen halen kan doorgaans alleen als je bv een tijd in semi-auto vehikels heb rondgescheurd, of heel vaak kart, of illegaal al in een gewone auto rijdt, of gewoon heel erg veel geluk en een examinator die niet veel eist. Dat soort dingen. Voor iemand die gewoon helemaal vanaf het begin leert autorijden is dat absoluut geen realistisch aantal lessen.
Het in een kart rijden helpt ietsjes mee, maar een auto is toch heel anders hoor.
Stuurt enorm anders, je hebt een koppeling en gas en rem bedien je met je rechtervoet... Bij een kart is dat toch wel anders,

Het enige wat ik in mijn 1,5 jaar durende kart-ervaring nuttig heb gevonden tijdens mijn 1e rijles, was dat ik wist hoe je een auto goed recht op de weg houdt. En je weet het goede rempunt te bepalen.
__________________
eXPerience a new world... Together with /\ 'I' I-I L ( ) I\I... Copyright 2002
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 18:11
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Bah, al die verhalen van "ik had 't in 18 lessen" enzo... 't gemiddelde (van mensen die GEEN eerdere rijervaring hebben) zit meestal tussen de 30 en 40 lessen, en uitschieters naar boven zijn helemaal niet raar. Als mensen het nu eens niet als een statussymbool zouden zien hoe lang ze erover doen zou dat een stuk schelen voor degene die bezig zijn...

Het in 20-25 lessen halen kan doorgaans alleen als je bv een tijd in semi-auto vehikels heb rondgescheurd, of heel vaak kart, of illegaal al in een gewone auto rijdt, of gewoon heel erg veel geluk en een examinator die niet veel eist. Dat soort dingen. Voor iemand die gewoon helemaal vanaf het begin leert autorijden is dat absoluut geen realistisch aantal lessen.
ik kocht 2 jaar geleden een pakket van 15 lessen + examen, en daarvoor ben ik geslaagd.
en je kan zeggen wat je wil, ik heb nooit illegaal gereden, in semi-auto's enz enz ook niet..
ik had niet eens een brommer!
Misschien had ik wel geluk, dat kan..
Maar toch had ik het in 25 lessen.
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 22:16
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Ik ken een jongen die dat ook gedaan heeft.Hij is met het examen gezakt.Je krijgt dan volgens mij van de ANWB een troostexamen die zij betalen omdat ze het in 1 keer slagen van jou niet hebben kunnen waarmaken.Hij is de tweede keer ook gezakt.Daarna heeft ie nog een aantal lessen genomen en toen geslaagd.Hij is dus waarschijnlijk meer kwijt geweest dan aan wekelijkse lessen.Daarbij komt ook dat je ik geloof 3 uur achter elkaar rijdt.Ik hoorde van mijn rijinstructeur dat je het daardoor moeilijker leert omdat na een uur of anderhalf uur je concentratie op begint te raken.Ik raad het af,maar de keus is aan jou.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.