Oud 11-12-2004, 11:47
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Nou hier ff mijn verhaaltje:

Ik zit in de klas met een jongen die ik van het begin af aan al leuk vind, eerst was dat gewoon omdat ik geilde op zijn typetje, later ook omdat ik heel goed met hem kan praten en hij is een keer bij mij thuis geweest voor huiswerk, maar daar hebben we toen niets aan gedaan, omdat het veels te gezellig was.

Sinds dien ben ik dus verliefd.

Hij blowed, drinkt zich zelf helemaal kapot, omdat hij een probleem heeft (vraag me niet welk) en ik heb er wel naar gevraagd (ik kan goed luisteren, zonder gelijk een domme conclusie te trekken), maar hij is bang dat ik het niet zou begrijpen. Dit lijkt mij erg sterk aangezien ik al veel heb meegemaakt en ik (denk ik) bijna niets meer raar kan vinden.

Ik wil niet verliefd zijn, omdat hij zo fout is (hij is ook nog een beetje verliefd op iemand anders, maar zij is niet op hem). Ik heb geen zin in een jongen die stoned in de klas zit, altijd gaat inzuipen voor dat ie uitgaat (ik ga niet eens uit!) en alles. Ik kan daar niet mee omgaan, dan zou het alleen maar vervelend worden van ik wil niet zoenen als je geblowed hebt, wil je alsjeblieft nuchter zijn als je bij me bent en bla bla bla.

Om even terug te komen op zijn probleem; ik had me voorgenomen hem uit mijn hoofd te zetten (nee ik ga niet tegenstribbelen mocht ie me zoenen ) en gewoon laten weten dat hij altijd mag zeggen als hij zich kut voelt, omdat ik denk dat ik het wel zou begrijpen en ik niet wil dat hij zichzelf kapot maakt, omdat ik hem gewoon heel graag mag enzo.

Dit leek de ultieme oplossing.

Niet dus, want mijn vriendin wees er me er gister even op dat ik heel gevoelig ben voor andermans problemen en dat ht dus vanzelf, mocht hij het al vertellen, ook mijn probleem zou worden (ik ben psychisch op dit moment niet erg sterk). En het is niet mijn probleem.

Nu is mijn vraag (als die er al is, ik wilde voornamelijk even uitblazen), moet ik nou aan mij zelf denken en hem gewoon laten gaan, of moet ik hem toch aanbieden om tegen mij aan te kankeren?

Als ik dit zo teruglees,vind ik het een domme situatie en zou ik zeggen, denk aan jezelf, maar toch lukt het me niet mezelf er daar van te overtuigen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2004, 11:57
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
jij zelf bent een van de belangrijkste zo niet de belangrijkste persoon op de wereld. Alles in jou leven draait om jou. Zou het dan ook niet logisch zijn om eerst aan jezelf te denken?

Jij vertelt zelf hoeveel problemen hij heeft, jij wordt meegesleept in die problemen, en dat wil je jezelf natuurlijk niet aandoen.

Soms hoef je niet de wereldverbeteraar te zijn, maar moet je lekker egoistisch aan jezelf denken. Niet iedereen hoeft je aardig te vinden.
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 12:28
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Mwah, ik kan goed mensen helpen. Ik hoef geen reddende engel te zijn en door zijn leven huppelen als enkel zonneschijn die zijn grauwe dagen enigzins verlicht, maar een klein kaarsje aansteken zou wel prettig zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 12:38
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Aan jezelf denken, hoe moeilijk dat ook is..

Ik weet hoe moeilijk dat kan zijn, na 3 dagen nadenken, heb ik de knoop doorgehakt en heb ik ervoor gekozen om ook allereerst aan mezelf te denken, ipv eraan te denken hoe anderen zich zouden voelen als ik dit of dat zou doen.
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 12:56
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Simoen schreef op 11-12-2004 @ 12:28 :
Mwah, ik kan goed mensen helpen. Ik hoef geen reddende engel te zijn en door zijn leven huppelen als enkel zonneschijn die zijn grauwe dagen enigzins verlicht, maar een klein kaarsje aansteken zou wel prettig zijn.
tuurlijk, als dat kaarsje er maar niet voor zorgt dat je zelf in een brandend huis komt te zitten
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 13:47
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik heb advies gekregen om gewoon alles wat ik voel en denk, als de gelegenheid er is, aan hem te vertellen.


Doen?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 16:49
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Je sig geeft antwoord
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 18:05
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 23:49
Verwijderd
Als ik het zo lees, ga jij er 'kapot' aan om op hem verliefd te worden. Maar als jij een persoon bent waar hij alles kwijt kan. Moeilijk zeg!
Natuurlijk moet je aan jezelf denken jij bent de belangrijkste, en jij weet zelf dat je er aan onderdoor gaat (zeg maar jou probleem ervan gaat maken). Ik zou hem dus ontwijken of vertellen dat je er niet voor m kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 01:08
Verwijderd
Verliefd blijven, 't aan 'm vertellen, uiteindelijk iets met 'm beginnen, van zijn probleem de jouwe maken, er aan onderdoor gaan, ervaren dat hij je niet kan helpen met jouw problemen omdat het met hemzelf ook niet snor zit, gekwetst worden en leren van je fouten.

Denk je dat het veel uit zal maken als we hier met z'n allen gaan roepen wat je wel of niet moet doen?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 11:52
Verwijderd
Ik zou toch proberen te helpen...

maar wie ben ik? Ik val soms op foute type's en daar kom ik dan altijd te laat achter
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 16:33
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 12-12-2004 @ 01:08 :
Verliefd blijven, 't aan 'm vertellen, uiteindelijk iets met 'm beginnen, van zijn probleem de jouwe maken, er aan onderdoor gaan, ervaren dat hij je niet kan helpen met jouw problemen omdat het met hemzelf ook niet snor zit, gekwetst worden en leren van je fouten.

Denk je dat het veel uit zal maken als we hier met z'n allen gaan roepen wat je wel of niet moet doen?
Daar heb ik geen zin in nee, dus sowieso wil ik echt niets met hem.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 16:41
dragonstorm
Avatar van dragonstorm
dragonstorm is offline
wat een poetisch topic dit, kaarsen, zonnestralen en brandende huizen

de oplossing is dualiteit. Zet je gevoel los van jezelf als je naar 'm luistert en 'm probeert te helpen. Heb geen ego, dan kun je ook niet gekwetst worden. Als je dat niet kan, oefen er dan in.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wil niet verliefd zijn
TresCoolxx
2 08-09-2015 18:37
Liefde & Relatie Heb ik dat weer...... (en ik wil niet...)
Lokeroin
8 27-05-2011 16:48
Verhalen & Gedichten Volatilliser
Fayelinde.
10 24-05-2006 19:00
Liefde & Relatie ik ben niet meer verliefd
nirvana
17 27-07-2003 12:16
Liefde & Relatie verliefd op een jong meisje
Hopelessdevoted
29 01-12-2002 20:02
Liefde & Relatie wel van houden maar niet verliefd zijn
dolores_temp
5 06-02-2002 00:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.