Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2012, 13:13
plakbandhouder
Heeee,
ik heb wat vraagjes want we hebben morgen een toets, maar we moeten 4 hoofdstukken leren en 3 daarvan hebben we lang geleden al gehad maar ik heb geen idee hoe dat ook alweer moest $
als eerste een reactievergelijking hoe moet dat ook alweer?
hier een voorbeeld:

etheengas (C2H4) word volledig verbrand geef een kloppende reactievergelijking, weet iemand misschien hoe je dit kan doen?

en hoe moet je een neerslagreactie maken? (ionenvergelijking)
bijvoorbeeld hoe verwijder je SO4 2-

moet je dan eerst een slechte stof erbij zoeken? bijvoorbeeld Ba2+
dus dan krijg je: SO4Ba(s) --> So42-(aq) + Ba2+ (aq)

en moet je dan een goed oplosbare stof er bij doen?
zoals OH- ? en dat je dan:
BaOH2 (s) --> Ba2+ (aq) + 2OH- (aq) krijgt?$

en wat moet je daarna doen?
sorry als het een beetje veel of vaag is beter kan ik het niet uitleggen..
nouja alvast bedankt iig ! xx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2012, 15:39
Marie-Claire96
Verbranden betekent altijd verbinden met zuurstof.

Daarom krijg je C2H4 + O2 --> CO2 + H2O

Om reactievergelijkingen kloppend te maken, moet je ervoor zorgen dat je aan beide kanten van de pijl evenveel atomen hebt.

Je hebt links twee C-atomen dus krijg je sowieso 2 CO2. Links heb je 4 H-atomen, dus krijg je 2 H2O. Nu heb je rechts 6 O-atomen dus krijg je links 3 O2.

Je andere vraag:
Die stoffen die je erbij doet, kloppen op zich wel, maar niet helemaal. Je moet het zout BaOH erbij doen en daar één reactievergelijking van maken.

SO4 2- is trouwens ook gekoppeld aan een metaal zodat het een zout vormt. Dit zout los je op, net als bariumhydroxide. Dit voeg je bij elkaar en daar maak je één reactievergelijking van. Die reactievergelijking moet je natuurlijk wel kloppend maken. Je kunt door te filtreren de neerslag eruit halen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2012, 18:04
plakbandhouder
Citaat:
Verbranden betekent altijd verbinden met zuurstof.

Daarom krijg je C2H4 + O2 --> CO2 + H2O

Om reactievergelijkingen kloppend te maken, moet je ervoor zorgen dat je aan beide kanten van de pijl evenveel atomen hebt.

Je hebt links twee C-atomen dus krijg je sowieso 2 CO2. Links heb je 4 H-atomen, dus krijg je 2 H2O. Nu heb je rechts 6 O-atomen dus krijg je links 3 O2.

Je andere vraag:
Die stoffen die je erbij doet, kloppen op zich wel, maar niet helemaal. Je moet het zout BaOH erbij doen en daar één reactievergelijking van maken.

SO4 2- is trouwens ook gekoppeld aan een metaal zodat het een zout vormt. Dit zout los je op, net als bariumhydroxide. Dit voeg je bij elkaar en daar maak je één reactievergelijking van. Die reactievergelijking moet je natuurlijk wel kloppend maken. Je kunt door te filtreren de neerslag eruit halen.
okeeey =)
dankje ik snap het nu veel beter, maar moet je er altijd O2 aanplakken dus?en waarom moet je bij H2O opeens de 2 voor de O zetten ? dan is het toch geen zuurstof meer?
sorry ik snap het nie helemaal ;p
Met citaat reageren
Oud 05-02-2012, 18:21
ThomasJu
ThomasJu is offline
Bij een volledige verbranding van elke (koolwater)stof ontstaat alleen (& altijd)
CO2
H2O

Je moet de reactie vergelijking dus alleen kloppend maken.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2012, 14:29
plakbandhouder
Citaat:
Bij een volledige verbranding van elke (koolwater)stof ontstaat alleen (& altijd)
CO2
H2O

Je moet de reactie vergelijking dus alleen kloppend maken.
okeeey thanks
toets heb ik net gehad, dit ging wel goed dacht ik
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [SK] Blauwzuurgas
Chris-Verhoeckx
7 01-04-2008 19:27
VWO Examen biologie
blubblubblub
344 21-05-2006 10:55
Psychologie Het grote lucht-je-hart topic! #4
Gothic
499 22-05-2004 21:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45.