Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2012, 23:01
elle.jean
elle.jean is offline
Ik zit nu in de derde en moet binnenkort dus een profiel kiezen. Al vanaf de eerste wist ik het bijna zeker: ik wil een arts worden! En dat wil ik nog steeds natuurlijk, maar of dat ook kan is een ander verhaal.

Als je op onze school N&G kiest met natuurkunde moet je sowieso ook wiskunde B kiezen. En wiskunde is niet mijn sterkste vak. Ik sta voor Engels verder een 8, Nederlands een 7,8, aardrijkskunde een 8,4, scheikunde een 7,0, biologie een 8,1, natuurkunde een 6,5 en voor wiskunde net een zesje.

Ondanks dat ik niet zo hoog sta voor natuurkunde interesseert het me wel, maar ik ben bang dat als ik natuurkunde en wiskunde B kies het in de bovenbouw veel te moeilijk wordt. Ik ben wel bijna 100% zeker dat ik een profiel met biologie wil, in mijn school is N&G of N&T dan de enige optie. Maar misschien verander ik nog van gedachten. Kan iemand mij wat aanraden want ik weet het zelf niet zo goed?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2012, 07:50
Verwijderd
Tja, als je geneeskunde wil studeren zul je toch echt natuurkunde in je pakket moeten hebben. Om om natuurkunde te kunnen begrijpen is wiskunde B inderdaad wel weer handig, daar geef ik je school gelijk in. Dus ik zou zeggen, ga er toch maar gewoon voor! De rest van je cijfers is heel goed, dus je hebt wel wat reserve.

Heb je de mogelijkheid om bijles wiskunde te krijgen? Biedt je school zoiets aan? Dan daar zeker gebruik van maken. Vaak is het ook wel mogelijk om als je ergens moeite mee hebt, aan je wiskundeleraar te vragen of die het even 1-op-1 aan jou wil uitleggen na schooltijd, maar dat kun je natuurlijk niet elke dag doen. Kunnen je ouders bijlessen op een instituut of van een student betalen?

Daarnaast: wees ook niet te bang voor wiskunde. Het wordt vaak zo opgeklopt van oh oh wiskunde moeilijk, maar ook als je geen wiskundeknobbel hebt, maar verder wel echt vwo-niveau aankan, moet je wiskunde B eigenlijk gewoon kunnen. Kwestie van goed opletten in de les, extra uitleg vragen als je iets niet snapt, en goed je huiswerk bijhouden - en bij dat laatste dan niet de sommen maken om ze maar af te hebben, maar ze maken met als doel om echt te snappen waar je mee bezig bent, dus nadenken over alles wat je doet. Je kunt het waarschijnlijk beter dan je zelf denkt

Ik had zelf wiskunde B1 wat hetzelfde was als nu wiskunde B, en mijn cijfers voor wiskunde waren in de bovenbouw ongeveer hetzelfde als in de derde en dat gold voor de meeste mensen in mijn klas, alleen bij wiskunde B2 (vergelijkbaar met wat nu wiskunde D is) werd het niveau echt moeilijker. Dus als je nu zessen haalt, kun je dat in de bovenbouw ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Profielkeuze ( C&M of N&G )
Jessie463
1 10-06-2015 07:12
Studeren N&G of C&M
Mrs. Angel
7 06-01-2011 20:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:14.