Ik zit op dit moment in 6vwo in Leiden, en heb me aangemeld voor Technische Geneeskunde in Delft en Twente. Ik weet zeker dat ik deze studie wil, maar weet gewoon echt niet welke stad nou leuker is. Ik ben bij beide universiteiten meerdere keren geweest maar ik heb niet de kans gehad om echt uit te gaan in beide steden. Ik zou mezelf als sociaal, avontuurlijk en gezellig beschouwen. Utrecht lijkt me eigenlijk de leukste stad, maar daar zijn geen opleidingen die me aanspreken
Voor mijn gevoel is Enschede super gezellig maar gewoon erg afgelegen, rustig en saai en dat is precies wat ik niet zoek.
Delft is juist wat drukker en actiever denk ik, maar ik heb altijd het gevoel dat Delft niet heel gezellig is maar juist wat individualistischer, en veels te veel mannen.
Delft heeft als voordeel dat ik snel weer naar huis en naar m'n middelbare school vrienden kan, maar dat maakt het ook weer minder een avontuur om daar te studeren.
Klopt het wat ik zeg? Wat zouden jullie kiezen? Is het uitgaansleven in Delft/Enschede een beetje leuk?