Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2005, 11:03
Flushpuppie
Avatar van Flushpuppie
Flushpuppie is offline
1: Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.

2: Gij zult geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is.

3: Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de Here, uw God, ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten, en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden.

4: Gij zult de naam van de Here, uw God, niet ijdel gebruiken, want de Here zal niet onschuldig houden wie zijn naam ijdel gebruikt.

5: Eer uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land dat de Here, uw God, u geven zal.

6: Gij zult niet doodslaan.

7: Gij zult niet echtbreken.

8: Gij zult niet stelen.

9: Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.

10:Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn rund, noch zijn ezel, noch iets dat van uw naaste is.

De tien geboden.

Ik heb meer dan de helft verbroken. maar ik geloof niet. Ik weet trouwens wel zeker dat nog niet 0.1% van de wereldbevolking niet een van de tien heeft gebroken. Dit betekend ook dat ik na mijn dood naar de hel ga. Maar als ik voor mijn dood vergiffenis vraag aan god kan ik wel naar de hemel.

raar?

ja. de zwaarste massamoordenaars en serieverkrachters hoeven maar vergiffenis te vragen en alles komt goed. vergeet je het? pech gehad voor je-> naar de hel.

Kijk ik vind geloven allemaal leuk en aardig, ik geloof zelf nergens in. vooral vanwege dit soort dingen hierboven. ik stoor me gewoon echt aan dit soort regels omdat ze elke andere god uitsluiten en je een levenstijl opdringen. Nu vraag ik me af wat jullie hiervan vinden. gelovigen; houden jullie je aan de tien geboden? en als je er een verbreekt, ga je dan biechten om om vergiffenisn te vragen? of heb ik het hier allemaal helemaal verkeerd?
__________________
Humans: self-absorbed animals in clothes.
Advertentie
Oud 24-11-2005, 11:37
Verwijderd
Er is volgens mij recent nog een topic geweest over de 10 geboden
Oud 24-11-2005, 11:37
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthre...hlight=geboden
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie De tien geboden. Bedoelt voor Joden?
Zoidberg M.D.
22 14-09-2009 11:03
Levensbeschouwing & Filosofie Evil in de hemel..
akumabito
55 18-01-2006 18:45
Levensbeschouwing & Filosofie De Tien Geboden
Joostje
117 14-10-2005 00:01
Levensbeschouwing & Filosofie 10 geboden versus 7 hoofdzonden
juno
113 15-04-2005 14:54
Levensbeschouwing & Filosofie Christelijke Leugens [Deel II]
Sweet_Hadar
4 14-03-2004 21:29
Levensbeschouwing & Filosofie Waar kan ik de 10 Geboden vinden...
juliettebinoche
8 09-10-2003 00:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.