Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2012, 15:52
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Ik was opzoek naar een baantje en toen hoorde ik van een vriendin dat ze op een bepaalde plek ging werken en ik dacht oh hey laat ik daar ook proberen te solliciteren.
Dus ik heb contact gezocht maar mij werd dit gezegd:

Beste Rik,

Wij zijn reeds voorzien.
Volgend jaar weer proberen. (iets eerder)

Vriendelijke groeten,

Maar, die vriendin van mij die op exact dezelfde dag als mij ging contact op nam is meteen aangenomen en ingeroosterd voor de eerst komende 3 weken. Zij had daar familie werken of zo.

Mijn vraag hierover is: Mag dit wel?
Ik bedoel, het is best oneerlijk.
Ze weten niet eens van mij dat ik een harde werker ben, ze wisten dat ook niet van die vriendin en die is ook nog eens een jaar jonger als mij.
Hoe komt het dat ze haar dan wel gewoon meteen aannemen maar mij niet omdat ik schijnbaar 'te laat' was. En we waren nog eens tegelijker tijd ook, lekker oneerlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2012, 16:15
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Maar als ze die vriendin meteen aangenomen hebben is het toch logisch dat ze voorzien zijn? Misschien was ze net een uur eerder ofzo. Hoewel je inderdaad de kans niet had je te bewijzen/ze schijnbaar niet even langer de tijd hebben genomen iedereen te vergelijken (maar als ze haar prima vonden dan kan ik me ook wel voorstellen dat ze gewoon ophouden met zoeken en haar aannemen).
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 16:25
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Ja, dit is gewoon een gevalletje van pech gehad.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Mijn vraag hierover is: Mag dit wel?
Waarom niet? Als jij een bedrijf zou hebben zou jij toch ook niet iedereen aannemen die maar solliciteert?
Citaat:
Ik bedoel, het is best oneerlijk.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 20:01
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Maar zij had tieten... noem het maar oneerlijk.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 20:49
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Waarom niet? Als jij een bedrijf zou hebben zou jij toch ook niet iedereen aannemen die maar solliciteert?

Mag dit wel? In de zin van: Is het legaal familieleden voor te trekken voor andere mensen waar ze misschien meer profijt van kunnen hebben als dat familie lid.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 20:52
Verwijderd
Het lijkt me niet toegestaan om onderscheid te maken tussen sollicitanten omdat de een familie is en de ander niet. Als het al om die reden gebeurt, dan zullen ze dat natuurlijk niet toegeven. Wellicht was zij eerder, overtuigender of had ze meer ervaring.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 20:56
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Mag dit wel? In de zin van: Is het legaal familieleden voor te trekken voor andere mensen waar ze misschien meer profijt van kunnen hebben als dat familie lid.
Het is wat gecompliceerder, omdat dit bedrijf niet zelf heeft geworven of actief openbaar gemaakt mensen te zoeken. Het staat een bedrijf zeker vrij een open sollicitatie zoals je hebt gedaan te weigeren.

En echt tegelijkertijd solliciteren lijkt me niet erg realistisch. Daar wees Em. al op.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Mag dit wel? In de zin van: Is het legaal familieleden voor te trekken voor andere mensen waar ze misschien meer profijt van kunnen hebben als dat familie lid.
Los van of het mag of niet, het gebeurt gewoon en je doet er niks aan
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 23:13
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Het lijkt me niet toegestaan om onderscheid te maken tussen sollicitanten omdat de een familie is en de ander niet. Als het al om die reden gebeurt, dan zullen ze dat natuurlijk niet toegeven. Wellicht was zij eerder, overtuigender of had ze meer ervaring.
Zij heeft, net zoals ik reeds geen ervaring met werk en ze heeft niet eens hoeven overtuigen.
Maar even als opmerking op de verscheidene reacties, ik bedoel niet dat ik er wat aan wil doen.
Ik vroeg me gewoon af of het legaal en onrechtvaardig is, het voelt namelijk wel zo.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 06:46
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Zij heeft, net zoals ik reeds geen ervaring met werk en ze heeft niet eens hoeven overtuigen.
Maar even als opmerking op de verscheidene reacties, ik bedoel niet dat ik er wat aan wil doen.
Ik vroeg me gewoon af of het legaal en onrechtvaardig is, het voelt namelijk wel zo.
Legaal? Ik zou niet weten waarom niet. Niemand is gelijk, en al zou de één meer werkervaring hebben, zou ik als werkgever "persoonlijkheid" of "uitstraling" toch meer gewicht kunnen geven? Onrechtvaardig? Het zou andersom net zo onrechtvaardig voor haar geweest zijn, had zij hier een topic gestart..
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Mag dit wel? In de zin van: Is het legaal familieleden voor te trekken voor andere mensen waar ze misschien meer profijt van kunnen hebben als dat familie lid.
Hoezo niet? Ik zou ook familieleden voortrekken. En jij trouwens ook. Daar is verder niets 'oneerlijk' of 'onrechtvaardig' aan.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 18:36
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
achter het baantje aangaan waarvan je vriendin je vertelt dat ze het wil en dan zeuren als zij aangenomen wordt, leuke vriend ben je
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 21:03
Verwijderd
Citaat:
achter het baantje aangaan waarvan je vriendin je vertelt dat ze het wil en dan zeuren als zij aangenomen wordt, leuke vriend ben je
Dat dacht ik idd ook.

En waarom zou het illegaal zijn om een familielid hierbij voor te laten gaan?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2012, 00:16
the economist
the economist is offline
Je noemt zo al drie redenen waarom je vriendin beter in de markt zou liggen:
- van andere geslacht. Om wat voor baantje ging het, in de bediening bijvoorbeeld, of bij precisiewerk, heeft men liever vrouwen
- ze is n jaar jonger, bij min jeugdloon is dat goedkoper
- ze had daar al familie werken - en kruiwagentje helpt altijd.
'mag dat zomaar ?" Welkom in de grotemensenwereld.
het 'gelijke spelregels' principe speelt alleen in de klas, en soms op het sportveld.
verder nergens
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 12:03
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Dat is best wel een kinderachtige reactie, zo bedoel ik het namelijk niet.
Ik wilde samen met haar op die plaats werken, niet het baantje van haar inpikken. Ik vroeg me gewoon af waarom ze mij dan niet aannemen en haar wel, en ook nog eens tegen mij zeggen dat ik een "beetje laat ben" terwijl zij rond dezelfde tijd als ik solliciteerde. En hierbij zeg ik ook: NIET PRECIES TEGELIJKERTIJD.
Ik bedoelde dat figuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 12:05
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Dat dacht ik idd ook.

En waarom zou het illegaal zijn om een familielid hierbij voor te laten gaan?
Citaat:
achter het baantje aangaan waarvan je vriendin je vertelt dat ze het wil en dan zeuren als zij aangenomen wordt, leuke vriend ben je
Dat is best wel een kinderachtige reactie, zo bedoel ik het namelijk niet.
Ik wilde samen met haar op die plaats werken, niet het baantje van haar inpikken. Ik vroeg me gewoon af waarom ze mij dan niet aannemen en haar wel, en ook nog eens tegen mij zeggen dat ik een "beetje laat ben" terwijl zij rond dezelfde tijd als ik solliciteerde. En hierbij zeg ik ook: NIET PRECIES TEGELIJKERTIJD.
Ik bedoelde dat figuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 13:00
Verwijderd
Maar ze hadden geen 2 baantjes, ze hadden er maar 1, en zij was al aangenomen. Je kunt toch zelf wel bedenken dat ze geen 2 mensen gaan aannemen als ze maar 1 persoon nodig hebben?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-06-2012, 20:22
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Maar ze hadden geen 2 baantjes, ze hadden er maar 1, en zij was al aangenomen. Je kunt toch zelf wel bedenken dat ze geen 2 mensen gaan aannemen als ze maar 1 persoon nodig hebben?
In mijn post staat nergens geconstateerd dat er maar 1 baantje was, dus deze reactie is ongeldig in dit geval.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 07:13
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
In mijn post staat nergens geconstateerd dat er maar 1 baantje was, dus deze reactie is ongeldig in dit geval.
Er staat in je mail ook niet dat ze nóg iemand hebben aangenomen, je sprak alleen over je vriendin en hoe oneerlijk het was. Als er nòg iemand was aangenomen (misschien zelfs na jou) was dàt misschien wel oneerlijk geweest en niet het geval van je vriendin.
Sorry, bovenstaand excuus in ongeldig.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 15:26
Verwijderd
Citaat:
In mijn post staat nergens geconstateerd dat er maar 1 baantje was, dus deze reactie is ongeldig in dit geval.
Dan was jouw aanname dat er meerdere baantjes waren kennelijk niet juist...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wordt er een spelletje met mij gespeeld?
Bram7
11 27-10-2016 05:20
Werk, Geld & Recht Terug naar mijn moeder?
Vespa
2 13-02-2010 13:34
Studeren Beste manier om diploma te behalen voor een universiteits-opleiding?
Kant
14 09-09-2007 12:32
Verhalen & Gedichten Een plekje van vertrouwen in mijn hart...
tropical_breeze
15 24-08-2006 12:21
Verhalen & Gedichten [verhaal] Verlangen
Guinevere03
3 22-04-2004 00:13
Verhalen & Gedichten Verhaal
Sean Paul.
1 27-04-2003 18:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.