Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2012, 13:00
deking23
deking23 is offline
gewoon ff een vraagje, ik werk bij een bedrijf en heb een 0 uren contract.

iedere maand als ik mijn salaris krijg krijg ik maar de helft. de andere helft wordt ingehouden en kan ik pas na 1 januari terugvragen bij de belasting.

is dit bij iedereen zo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2012, 13:07
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Dat klopt, maar het is wel mogelijk om dat al eerder terug te krijgen.
Je kunt er als scholier of student voor kiezen om de belasting meteen met je loon mee te laten uitbetalen in plaats van het aan het einde van het jaar terug te vragen.
Wil je gebruikmaken van deze regeling? Vraag deze dan samen met je werkgever aan met het formulier Opgaaf gegevens voor de loonheffingen. Dat formulier kun je op nibud.nl/scholieren downloaden. Het formulier lever je in bij je werkgever. Ook moet je een loonbelastingverklaring invullen.
__________________
Meer weten over jongeren & geld? Of een persoonlijke geldvraag? Ga naar twitter.com/nibudscholieren
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 13:09
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
De helft lijkt me wel erg veel, maar het is wel normaal dat er iets(loonheffing) ingehouden wordt en dat kan je dan inderdaad terugvragen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 17:50
deking23
deking23 is offline
ja ik ben iedere maand 46% ofzo kwijt terwijl ik geen uitkering oid krijg. wel vervelend dat ik dan een jaar moet wachten voor ik de andere helft krijg..
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 21:26
Jopola
Jopola is offline
Citaat:
ja ik ben iedere maand 46% ofzo kwijt terwijl ik geen uitkering oid krijg. wel vervelend dat ik dan een jaar moet wachten voor ik de andere helft krijg..

Dan heb je je formulieren niet goed ingevuld. Ik weet niet waar je werkt maar je moet even langs de persoon gaan die over de contracten en dergelijke gaat en tegen hem zeggen dat je loonheffingskorting vergeten bent aan te vinken Het geld dat je nu kwijt bent kun je gewoon volgend jaar terugkrijgen maar doordat je geen loonheffingskorting krijgt gaat bijna de helft van je salaris naar de belastingdienst. Dus snel even de formulier opnieuw invullen en dan loonheffingskorting aanvinken Suc6!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Wat is belangrijk bij een keuze van een studie geld of plezier?
Raico
30 11-02-2009 09:12
Werk, Geld & Recht Geld verdienen via Paypal ,Werkt ECHT!!!
MoneyMaker
3 02-02-2007 07:46
Werk, Geld & Recht NS Voordeelurenkaart: geld terug?
Ruudje
29 19-10-2006 20:31
Werk, Geld & Recht TJ-biljet ziektekosten
Keneas
9 10-02-2004 14:04
Werk, Geld & Recht rapporten - geld verdienen
ekki
19 13-01-2003 17:02
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap geld
als het ware salsa
23 08-04-2002 09:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.