Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2012, 15:39
Verwijderd
Mijn vraag is dat als je bij iemand huurt je dan altijd recht hebt op een werkende verwarming?

Mijn huurbaas zet de verwarming niet snel aan ( wonen boven mij) en het gaat dus via hun ik kan het dus niet zelf aanzetten als hun het uit hebben staan... ik heb dus gevraagd op het eerder aankan maar ik heb het nog steeds koud. Volgens mij als ze weg zijn zetten ze het ook gewoon uit.

Nu is mijn vraag, kan ik nogmaals vragen of de verwarming eerder aangaat? of heb ik dat recht pas als het zoveel graden buiten is?

Ik zou liever hebben dat ze het gewoon altijd aanzetten dan draai ik het zelf wel uit als ik het te warm heb maar dat begrijpen ze niet? het is hierbinnen heel snel afgekoelt en ik betaal ook 380 kale huur en 120 service kosten ( elke maand 500 all in dus) ik heb het niet over een grote woning maar 2 kamertjes van ongeveer totaal 30vierkante meter dus heel duur zal het niet zijn voor ze?

Wat zijn mijn rechten hierin, weet iemand dat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2012, 20:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Het lijkt mij dat verwarming deel uitmaakt van wooncomfort, en er bestaat geen huurcontract dat niet spreekt over wooncomfort.

Hoe het verder geregeld gaat worden zodat jij verwarming kunt krijgen wanneer je het maar nodig hebt, is het probleem van de verhuurder.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 21:25
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Je hebt als huurder recht op een werkende verwarmingsinstallatie die de woonkamer altijd op minimaal 20 graden Celcius moet kunnen brengen. De slaapkamer moet op minimaal 12 graden Celcius kunnen worden gebracht.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 09:54
Verwijderd
Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2012, 06:17
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
ik betaal ook 380 kale huur en 120 service kosten
Ah, is DAT de manier om de huur hoger te maken dan wettelijk toegestaan? Waar betaal je 120 Euro servicekosten voor? Ze schilderen elke maand je kozijnen? Als het water, electriciteit en gas voor verwarming is, dan heb je daar ook het volste recht op. Maar zelfs dan is 120 Eur voor een kamertje natuurlijk veel te veel.
Als nergens iets over extra kosten voor electriciteit staat koop je een tweedehands electrische radiator, die vreet zo'n 1000-2000 Watt per uur en zal ze doen besluiten je tegemoet te komen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2012, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Ah, is DAT de manier om de huur hoger te maken dan wettelijk toegestaan? Waar betaal je 120 Euro servicekosten voor? Ze schilderen elke maand je kozijnen? Als het water, electriciteit en gas voor verwarming is, dan heb je daar ook het volste recht op. Maar zelfs dan is 120 Eur voor een kamertje natuurlijk veel te veel.
Als nergens iets over extra kosten voor electriciteit staat koop je een tweedehands electrische radiator, die vreet zo'n 1000-2000 Watt per uur en zal ze doen besluiten je tegemoet te komen.
Geen idee waar ik dat voor betaal..
Ze schuiven ong 1x per maand 1 brief post onder de deur.

Verder hebben ze nog nooit wat binnen of buiten aan mijn woning gedaan.

Ik zat ook al aan zo'n kachel te denken als het nog vaker gebeurd
en een wasmachine aanschaffen..
Aan water/elektra verbruik ik dus vrijwel niks lijkt me.

Volgens mij mogen ze wel zomaar 120 euro vragen dat is geloof ik ook meteen de max kwa bedrag. ( beide trouwens zo slim zijn ze denk ik wel)
Met citaat reageren
Oud 21-07-2012, 18:14
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Nee, servicekosten moeten gespecificeerd zijn in het huurcontract. Na elk kalenderjaar moet ook een afrekening volgen: dan krijg je te veel betaald geld terug, of moet je juist wat bijbetalen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2012, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Nee, servicekosten moeten gespecificeerd zijn in het huurcontract. Na elk kalenderjaar moet ook een afrekening volgen: dan krijg je te veel betaald geld terug, of moet je juist wat bijbetalen.
Ik weet dat ik het bij moet betalen als iets eroverheen zit dat was 2/3 jaar geleden geloof ik 10 euro ofzo maar dat hoefde niet.( was toen met die strenge winter)
Ik heb verder nooit iets gezien op papier, volgens mij is dat ook lastig gezien er 3 mensen gebruik van maken?

ik denk niet dat ik ooit wat terug krijg hoor.. het is wel zo'n typische verhuurder die echt geen geld gaat afgeven.

vinden jullie 120 euro dan veel voor gas/water/licht enzo?
hoeveel denken jullie dat ik eigenlijk hoef te betalen dan?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2012, 18:45
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
De verhuurder moet op verzoek de rekeningen van de energiemaatschappij met meterstanden overleggen. Er wordt verdeeld naar oppervlakte van de woonruimte.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2012, 09:00
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
120 euro ligt erg aan de kwaliteit van de woning, hoe zuinig jij bent en hoe vaak je thuis bent.

Bij slechte isolatie zul je altijd meer stookkosten hebben, maar voor 30m2 is 120 euro is voor g/w/l best duur.
Mogelijk verrekent je verhuurder ook de kosten voor gemeentebelastingen en het waterschap, maar dan zou je daar ook een specificatie van moeten ontvangen.
Als ik kijk naar mijn kosten (50m2, wel goede isolatie).. zo'n €105,-. Da's G/W/L en gemeentebelastingen en het waterschap bij elkaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [SK] reactievergelijking verwarmen soda
jeanine94
24 01-04-2009 21:15
Huiswerkvragen: Exacte vakken [Na] Verwarming Water
Stijn31
2 05-12-2007 00:42
Software & Hardware Boxen ophangen boven verwarming schadelijk?
Verwijderd
10 26-09-2005 18:59
Verhalen & Gedichten [verhaal] verwarming
juliettebinoche
7 11-02-2004 14:50
Software & Hardware [Electra] Aarden PC via verwarming
Koning
61 13-07-2003 09:28
Huiswerkvragen: Exacte vakken verwarmings kosten huis
CPA
3 11-12-2002 17:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.