Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2012, 22:07
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Ik wil bij een plaats vragen of ik er kan werken maar ik weet niet hoe.
Ik weet niet wat ik op moet schrijven en ik weet ook niks te vinden op het internet over hoe ik kan soliciteren/vragen naar of er een baantje vrij is.

Ik ben 16 jaar.

PS. Ik weet ook niet hoe ik een CV moet maken of een Sollicitatie formulier moet schrijven

Hulp is veel gewaardeerd

Groet'n rik
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2012, 22:27
Verwijderd
Kunnen je ouders niet helpen met die brief etc.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2012, 22:52
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Kunnen je ouders niet helpen met die brief etc.
mijn ouders zijn dood. neej grapje, ik heb gewoon drukke ouders daarom vraag ik het op dit forum.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2012, 22:54
Verwijderd
Ik schrok wel even hoor, maar je moet gewoon langs die winkel gaan en vragen voor zo'n brief.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 05:43
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Is het voor een bijbaantje? Bij een supermarkt en dergelijke hebben ze vaak een formulier wat je moet invullen en inleveren.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 08:37
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Grotere ketens heb je inderdaad vaak een formulier. Die vraag je op (meestal aan de informatiebalie) en vul je thuis in. Het is geen formulier waarvoor je gestudeerd hoeft te hebben, dus die kun je best invullen. Die breng je terug en dan wacht je tot er contact wordt opgenomen.
Bij andere winkels zou je eerst langs kunnen gaan om te vragen of ze nog vacatures hebben. Vaak heb je dan het eerste contact al gehad en weet je meteen of solliciteren zin heeft. Je kan daarvoor ook bellen.

Er zijn best veel voorbeelden op internet te vinden voor een sollicitatiebrief! Belangrijk is dat je vertelt wie je bent, waarom je graag voor het bedrijf wil werken en benoem een aantal goede eigenschappen van jezelf. Uiteraard stuur je bij je brief een CV mee. Als je nog geen werkervaring hebt, hoef je dat natuurlijk niet te vermelden. Je persoonsgegevens en scholing is dan voldoende.

Het is even een slag die je te pakken moet krijgen, maar dan valt het best mee. Heb je eenmaal een brief geschreven, dan is vaak een kleine aanpassing genoeg om 'm ook te gebruiken voor een andere winkel / bedrijf.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 13:40
Pillowco
Pillowco is offline
Citaat:
Ik wil bij een plaats vragen of ik er kan werken maar ik weet niet hoe.
Ik weet niet wat ik op moet schrijven en ik weet ook niks te vinden op het internet over hoe ik kan soliciteren/vragen naar of er een baantje vrij is.

Ik ben 16 jaar.

PS. Ik weet ook niet hoe ik een CV moet maken of een Sollicitatie formulier moet schrijven

Hulp is veel gewaardeerd

Groet'n rik
Ik zou een cv aanmaken (dit kun je gewoon online vinden), is echt niet moeilijk en erg belangrijk. Met dit CV kun je naar het bedrijf gaan en vragen of ze toevallig nog iemand nodig hebben. Als je niets online kunt vinden is de directe benadering waarschijnlijk beter. Wees niet bang, ze nemen waarschijnlijk sowieso je CV aan om je later nog te kunnen benaderen.
__________________
http://www.pillowco.nl/
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 13:53
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
En al hebben ze je niet nodig / reageren ze niet / vinden ze je niet geschikt: niet persoonlijk nemen. Gewoon doorgaan en verder zoeken, bij solliciteren hoort ook wel eens een afwijzing.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 16:46
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Dank U allen voor uw behulpzame reacties (;
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39.