Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2012, 13:51
ZondeBok
ZondeBok is offline
Hallo iedereen,

Ik werk momenteel in een supermarkt maar daar zitten ze in een soort van crisis en geven dus geen uren meer om te werken. Ik werk daar nu dus maar 1 dag in de week. Ik wil nu graag ook bij een andere supermarkt werken voor alleen in de zomer, maar ook bij mijn oude supermarkt blijven werken. Als je 2 bijbaantjes heb je toch maar recht op 1 baan loonheffingskorting? Of geldt dit alleen als je meer dan 6400euro in een jaar verdient?
Help?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2012, 14:52
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Voor de belastingdienst geldt alleen het totale loon, dus niet hoe veel banen je hebt om dat loon te verdienen.
Je krijgt het geld dus sowieso terug bij de belastingteruggave (mits je niet te veel verdient natuurlijk ), niet vergeten in te vullen dus!
Je kunt inderdaad maar bij één werkgever/loonstrook tegelijkertijd de directe heffingskorting toepassen. Ik raad je aan dat te doen bij de werkgever waar je de meeste uren denkt te gaan maken (en het meeste verdient).
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 12-07-2012, 16:25
ZondeBok
ZondeBok is offline
Maar kan ik dan niet gewoon bij alle 2 loonheffingskorting toepassen aangezien ik toch al zeker weet dat ik niet meer als het maximale (6400 per jaar) ga verdienen?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2012, 16:29
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Maar kan ik dan niet gewoon bij alle 2 loonheffingskorting toepassen aangezien ik toch al zeker weet dat ik niet meer als het maximale (6400 per jaar) ga verdienen?
Ja, dat gaat goed in de praktijk.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2012, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Maar kan ik dan niet gewoon bij alle 2 loonheffingskorting toepassen aangezien ik toch al zeker weet dat ik niet meer als het maximale (6400 per jaar) ga verdienen?
Nee.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2012, 18:58
brands
Avatar van brands
brands is offline
Je kan maar 1 keer loonheffingskorting laten toepassen. Zolang jij per jaar minder dan € 6500,- verdient hoef jij geen belasting te betalen. Waar je eventueel bij je 2de werkgever naar kan vragen is de kleine banen regeling/scholierenregeling. Deze zegt dat als jij minder verdiend dan bovengenoemd betaal jij helemaal geen belasting. Mocht 1 van de werkgevers wel loonheffing inhouden dan kan je dat begin volgend jaar weer terugvragen van de belastingdienst.
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 09:45
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, dat gaat goed in de praktijk.
Nee! Je kunt maar bij één baan loonheffingskorting toepassen. Je kunt van het andere baantje het te veel betaalde belastinggeld terugkrijgen bij je belastingteruggave.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 10:01
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Nee! Je kunt maar bij één baan loonheffingskorting toepassen. Je kunt van het andere baantje het te veel betaalde belastinggeld terugkrijgen bij je belastingteruggave.
Je moet bij beide werkgevers een formulier invullen. Als je op beide formulieren aankruist dat loonheffingskorting moet worden toegepast, gebeurt dat ook. Heb ik zelf jaren gedaan bij verschillende werkgevers.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 10:18
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Dat is vreemd, want mij is altijd door de belastingdienst en de werkgevers verteld dat dit niet kan!
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 10:22
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dat is vreemd, want mij is altijd door de belastingdienst en de werkgevers verteld dat dit niet kan!
Het wordt wel sterk afgeraden, omdat je dus mogelijk in eerste instantie te weinig belasting betaalt. Moet je zelf goed in de gaten houden dan. Maar dat had TS al in de gaten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Betaal ik belasting??
vloertegel
2 25-04-2015 20:56
Werk, Geld & Recht [Centraal] Het Belasting-topic
Verwijderd
500 28-01-2010 13:12
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Hulp voor zwervers.
hawleri_diva
57 02-11-2008 20:06
Werk, Geld & Recht 2de bijbaan
timvl
8 07-07-2006 08:53
Werk, Geld & Recht 2 keer loonheffingskorting toegepast
Snoezuuurrr
2 23-06-2006 00:04
Werk, Geld & Recht Op kamers & belastingen.
Severus
7 18-01-2004 15:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:55.