Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2006, 21:34
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Mag ook naar l&G als ie hier niet goed staat...

Indien je een vaste relatie hebt (of je je voorstelt dat je die hebt), hoe zit het dan met de verdeling van de verantwoordelijkheid voor anticonceptie? Is dat de verantwoordelijkheid van de vrouw, omdat die tenslotte zwanger kan raken, of vind jij dat juist een taak van de man? Welke anticonceptiemiddelen worden er gebruikt en wiens verantwoordelijkheid is dat dan? En waarom is gekozen voor die manier van anticonceptie?

En hoe wordt er hier gedacht over de mannenpil? Want die gaat binnenkort toch echt op de markt verschijnen.

Oh en voor de mensen die het nog niet weten: de mannenpil gaat een prikpil worden die vier keer per jaar gegeven moet worden in jawel...de balzak! Dat werd ook zo heerlijk nog even aan het einde van het nieuwsbericht verteld..
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 21:35
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik vind het de verantwoordelijkheid van beiden en ik ben zelf aan de pil gegaan. ik weiger condooms want het zijn ondingen.
Oh en mocht ik de pil vergeten zijn of onregelmatiger slikken dan is het natuurlijk mijn fout als ik zwanger zou worden, maar dan zou ik gewoon even geen seks hebben. Als ik nu door de pil heen zwanger wordt is het niemands schuld.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 21:41
Verwijderd
Vrouw moet pil slikken, ik doe bij vaste relatie ook niet aan condooms.

Ik zou als vrouw ook altijd uit mezelf de pil slikken, dan weet je zeker dat het niet fout gaat.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 22:06
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 30-10-2006 @ 22:34 :
Oh en voor de mensen die het nog niet weten: de mannenpil gaat een prikpil worden die vier keer per jaar gegeven moet worden in jawel...de balzak! Dat werd ook zo heerlijk nog even aan het einde van het nieuwsbericht verteld..
Dat gaat bij mij dus niet gebeuren
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 22:10
CoolJessy
CoolJessy is offline
Ik slik zelf de pil.
Mocht ik die op een cruciaal moment vergeten / te laat nemen (in de tweede week schijnt niet uit te maken maar de eerste of laatste dus wel) is het zijn verantwoordelijkheid om condooms te hebben. Anders gewoon niet.

Gesteld dat ik geen vaste relatie had... tja het is de verantwoording van beide maar zoals ik zei... ik gebruik de pil, dan mag de man er toch ook wat voor doen?
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 22:12
Larry Flint
Larry Flint is offline
alsof het zo relaxt is om (er) elke dag (aan te denken) een pil te slikken
zo vanzelfsprekend is het niet.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 22:45
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 30-10-2006 @ 22:34 :

Oh en voor de mensen die het nog niet weten: de mannenpil gaat een prikpil worden die vier keer per jaar gegeven moet worden in jawel...de balzak! Dat werd ook zo heerlijk nog even aan het einde van het nieuwsbericht verteld..
Shit...

Ik vond het dus een geweldige oplossing, maar als ze dit gaan doen mogen ze me onder volledige narcose brengen
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 23:15
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik reageer heel heftig op de pil (in negatieve zin) en zit op dit moment een beetje vast aan condooms. De mannenpil leek me wel wat maar ik zie het nog niet gebeuren dat veel mannen hiermee in gaan stemmen na het horen van die info
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 07:50
Verwijderd
Ik vind op zich dat het de verantwoordelijkheid moet zijn van allebei, omdat je allebei een kind krijgt als je het niet gebruikt. Maar eigenlijk gebruik ik de pil en gebruiken we geen condooms, dus is het in de praktijk vooral mijn verantwoordelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 08:36
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Citaat:
grl schreef op 31-10-2006 @ 00:15 :
Ik reageer heel heftig op de pil (in negatieve zin) en zit op dit moment een beetje vast aan condooms. De mannenpil leek me wel wat maar ik zie het nog niet gebeuren dat veel mannen hiermee in gaan stemmen na het horen van die info
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 08:44
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 31-10-2006 @ 08:50 :
Ik vind op zich dat het de verantwoordelijkheid moet zijn van allebei, omdat je allebei een kind krijgt als je het niet gebruikt. Maar eigenlijk gebruik ik de pil en gebruiken we geen condooms, dus is het in de praktijk vooral mijn verantwoordelijkheid.
Ik denk dat dit voor de meesten geldt, en het is ook wat ik bedoelde. Het is heel leuk om over gedeelde verantwoordelijkheid en zo te praten, ethisch zeer juist, maar in de praktijk komt het toch vaak op de vrouw aan, omdat zij nu eenmaal die pil moet slikken.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 09:20
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
CoolJessy schreef op 30-10-2006 @ 23:10 :
Ik slik zelf de pil.
Mocht ik die op een cruciaal moment vergeten / te laat nemen (in de tweede week schijnt niet uit te maken maar de eerste of laatste dus wel) is het zijn verantwoordelijkheid om condooms te hebben. Anders gewoon niet.

Ik dus ook. Als ik het vergeet dan meld ik het ff en dan moeten we er samen aan denken om condooms te gebruiken. Dan is het dus ook zijn verantwoordelijkheid! Niet meer alleen de mijne.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 09:49
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Ertur schreef op 31-10-2006 @ 09:44 :
Ik denk dat dit voor de meesten geldt, en het is ook wat ik bedoelde. Het is heel leuk om over gedeelde verantwoordelijkheid en zo te praten, ethisch zeer juist, maar in de praktijk komt het toch vaak op de vrouw aan, omdat zij nu eenmaal die pil moet slikken.
Ja, daar komt het vaak wel op neer. Ik gebruik zelf ook de pil en ben daar voor nu nog heel blij mee. Ik vergeet hem eigenlijk nooit en vind het ook fijn om op die manier zelf de verantwoordelijkheid in handen te houden. Ik weet niet eens of ik die wel uit houden zou willen geven als mijn partner de mannenpil zou willen gaan gebruiken... ga me dan waarschijnlijk toch zorgen maken en nu het ik het tenminste in eigen hand. Gekloot met condooms hoeven van mij sowieso niet en gevoelsmatig vind ik die ook minder betrouwbaar. Maar als ik eenmaal kinderen heb en ik geef bijvoorbeeld borstvoeding, zit ik toch echt niet meer te wachten op al die hormonen, dus zou het toch wel handig zijn als er iets anders makkelijks voor handen is.

Wat ik dan niet snap, is dat ze die prikpil voor mannen dan weer op zo'n ongelukkige plek moeten zetten. Bij vrouwen gaat de prikpil gewoon in de bovenarm, niks ergs aan. Maar zelfs ik kreeg rillingen toen ik hoorde dat mannen in de balzak geïnjecteerd moeten worden, dus ik denk dat dat bijna alle mannen wel af zal schrikken helaas. In theorie een leuk alternatief dus, maar ik denk dat het daar vooral ook wel bij zal blijven.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 09:53
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
wie verzint dat, alsof er ook maar 1 weldenkende man op deze aardkloot een naald in zn balzak wil hebben. auwauwauwauwauw....
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 10:06
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Chimera schreef op 30-10-2006 @ 23:45 :
Shit...

Ik vond het dus een geweldige oplossing, maar als ze dit gaan doen mogen ze me onder volledige narcose brengen
Ja, daarom. Leuk hoor, zo'n alternatief aanbieden, maar kom dan wel met iets dat ook echt gebruikt gaat worden...

Maar waarom vind jij de mannenpil opzich zo'n geweldige oplossing dan?
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 10:11
Verwijderd
Auw, hoe bedenken ze dat..
vraag me inderdaad af of er een man zal zijn die dat zal overwegen. Lijkt me inderdaad niet uitermate prettig. Een "gewone" pil, die wil ik best zelf wel nemen, dat ik de verantwoordelijkheid draag, als dat het leven makkelijker maakt voor mn vriendin. Ik ben wel secuur genoeg met medicijnen om dat ding ook dagelijks in te nemen. Maar om nou een injectie te krijgen, dat is toch minder fijn, juist op die plaats..

Ik vind het verantwoordelijkheid van beiden trouwens.. Dat het alleen van de vrouw is, omdat zij zwanger kan worden slaat natuurlijk als haar op een kale kikker. Je moet er allebei op letten, maar als zij aan de pil is, kan je er als man toch minder goed op letten. Je kan moeilijk iedere ochtend gaan vragen of ze haar pil wel in heeft genomen, dat staat ook zo controlerend. En double dutch is even overdreven in een vaste relatie vind ik zelf. Maar d everantwoordelijkheid voor (het hebben van) condooms ligt dan bij de man.

Als er een beter alternatief komt voor de mannenpil, wil ik best de "pilsliktaak" van mn vriendin overnemen, dat lijkt me geen enkel punt.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Thee Muts schreef op 31-10-2006 @ 11:06 :


Maar waarom vind jij de mannenpil opzich zo'n geweldige oplossing dan?
Nou ja, het is natuurlijk wel wat "eerlijker", nu kan alleen de vrouw aan de pil, en verder niks(ja condooms, maar die even buiten beschouwing gelaten). als er voor allebei een pil is, dan zou je het zelfs nog af kunnen wisselen(stel dat het kut voelt voor de vrouw qua hormonen, en voor de man).. nu is er dan altijd maar een partner die lijdt onder het slikken van de pil.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 10:28
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 31-10-2006 @ 11:13 :
Nou ja, het is natuurlijk wel wat "eerlijker", nu kan alleen de vrouw aan de pil, en verder niks(ja condooms, maar die even buiten beschouwing gelaten). als er voor allebei een pil is, dan zou je het zelfs nog af kunnen wisselen(stel dat het kut voelt voor de vrouw qua hormonen, en voor de man).. nu is er dan altijd maar een partner die lijdt onder het slikken van de pil.
Ja, dat is wel waar. Maar stel dat er nu een 'gewone' mannenpil op de markt zou komen, net als die er voor de vrouw is. Dan nog weet ik niet of ik daar gelijk op zou vertrouwen hoor. Bovendien ondervind ik totaal geen hinder van het slikken van de pil (en ja, ik weet dat er zat vrouwen zijn die dat wel hebben, dus ik spreek dan ook alleen even voor mezelf), dus zou ik zeker nu nog niet zo de behoefte hebben om dat uit handen te geven. Ik vind het niet persé de verantwoordelijkheid van de vrouw, maar wel iets dat bij het vrouwzijn hoort. Een vrouwenlichaam is er immers op gemaakt om zwanger te raken, dus vind ik het ergens ook wel logisch dat ik dan ook iets gebruik om ervoor te zorgen dat mijn lichaam niet zwanger raakt. Kijk, als er nu uiteindelijk echt een mannenpil in pilvorm op de markt komt en er is ondertussen genoeg ervaring mee om te weten dat ie betrouwbaar is, zou ik op den duur wel een tijdje willen wisselen ja.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 10:37
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik vind het "het is eerlijker" gedeelte niet erg belangrijk. Het boeit niet zoveel of hij of ik eraan denkt. (Behalve dat ik erg slordig ben dus wat dat betreft zou je het kunnen overwegen, maar ik zou ook kunnen overwegen m'n wekker elke avond te laten afgaan als 'piltijd' dus het is niet helemaal een geldige reden)

Wat voor sommige mensen misschien meespeelt is dat sommige mensen de pil niet betrouwbaar genoeg vinden om 'm alleen te nemen. Dan is zo'n oplossing prettiger dan condooms. (geldt voor mij ook niet maar dat vind ik wel een 'logisch' soort reden)

Voor mij is het dus vooral dat ik de pil niet kan slikken zonder gelijk ook huilbuien te krijgen en geheel depri door het leven te gaan. Oftewel, ik slik de pil niet meer. En dan zou de mannenpil wel een oplossing kunnen gaan worden (ik vertrouw 'm nog niet helemaal maar binnen een paar jaar vast wel). Nou ja.. zou kunnen tot ze in de balzak gingen prikken natuurlijk.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 11:44
Nuck
Nuck is offline
In principe vind ik dat het de verantwoordelijkheid van beide moet zijn. Ik slik zelf al jaren de pil en heb daar geen moeite mee, ook geen bijwerkingen, dus dan vind ik het geen probleem dat ik er in principe verantwoordelijk voor ben. De mannenpil is op zich een goed idee, maar wat mij betreft dus niet nodig (en die injectie lijkt me wel heel naar, kan ik m'n vriendje niet aandoen ).
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Thee Muts schreef op 31-10-2006 @ 11:06 :

Maar waarom vind jij de mannenpil opzich zo'n geweldige oplossing dan?
Ook al vraag je het niet aan mij: Als je seks zonder condoom wilt hebben, zonder het risico te lopen een baby te maken, en als je niet weet of de vrouw in kewstie aan de pil is, is het natuurlijk briljant.

Niet iedereen neukt veilig met ONS's, dan is zo'n mannenpil in ieder geval handig tegen zwangerschap.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 12:56
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Absoluut. Het is wel erg fijn je daar niet/minder zorgen over te hoeven maken. Zelfs als een meisje de pil wel neemt moet je maar hopen dat ze het consequent doet, hij is ook nog eens niet 100% veilig. "Double dutch" maar dan met beiden de 'pil', is dan een stuk betrouwbaarder.

Ik vind die ontwikkelingen dus super, maar voordat ik iemand een spuit in m'n balzak laat zetten moet ik wel een erg goeie reden hebben, dus waarschijnlijk een vriendin die om een of andere reden de pil niet kan nemen (waar helaas best veel vrouwen last van hebben omdat het nogal een flinke dosis hormonen zijn).
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 12:58
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Ertur schreef op 31-10-2006 @ 13:48 :
Ook al vraag je het niet aan mij: Als je seks zonder condoom wilt hebben, zonder het risico te lopen een baby te maken, en als je niet weet of de vrouw in kewstie aan de pil is, is het natuurlijk briljant.

Niet iedereen neukt veilig met ONS's, dan is zo'n mannenpil in ieder geval handig tegen zwangerschap.
Het mag ook als vraag in het algemeen geïnterpreteerd worden hoor Ben vooral benieuwd hoe mannen daar over denken.

Maar kan me voorstellen dat het voor dit soort situatie's wel handig is ja. Zo heb je als man iig wel zelf nog in de hand dat je niet een paar maanden na een ONS te horen krijgt dat papa gaat worden

Ik heb zelf dan nog wel geen ervaringen met ONS's, maar ik weet wel van mezelf dat dat altijd met condoom zou gebeuren en ik weet van mezelf dat ik de pil op betrouwbare basis slik. Maar of ik dat de man in kwestie op zo'n moment ook zou vertellen, heb ik eigenlijk nog niet eerder over nagedacht. Kan me voorstellen dat het dan als man een veilig gevoel geeft dat je iig van jezelf weet dat er geen kans is op zwangerschap.

Wat zijn eigenlijk de ervaringen met anticonceptie tijdens een ONS? aangezien ik daar dus geen ervaring mee heb. Vindt daar bijvoorbeeld overleg over plaats?
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.

Laatst gewijzigd op 31-10-2006 om 13:08.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 13:08
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Wat ik trouwens lees van de mannenpil is dat het uit 2 delen bestaat. Een deel zijn vrouwelijke voorplantingshormonen die op den duur de productie van zaadcellen tegengaan. Een ander deel is een injectie met testosteron / een onderhuids staafje die moet compenseren voor het verminderd libido. Nergens heb ik ergens gelezen dat die injecties in de balzak moeten. Kan ik me ook nauwelijks voorstellen want dan krijg je het nooit voor mekaar.

O.a. Organon (van de nuva ring) gaat dit oppakken, maar dit duurt sowieso nog zo 5 jaar of meer voordat 't commercieel beschikbaar is, als het al beschikbaar komt.

Edit: dat nieuws dat het nog 5 jaar duurt was van 2002

Laatst gewijzigd op 31-10-2006 om 13:10.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 13:11
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik moet eerlijk bekennen dat ik er zelf nog geen info over opgezocht heb. Hoorde gister het nieuwsbericht op tv en daar werd dus de methode van de injectie uitgelegd. Maar het lijkt me toch dat andere methoden veel meer mensen gaan trekken inderdaad en dat daar ook zeker onderzoek naar gedaan wordt.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 13:14
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 31-10-2006 @ 13:58 :
Wat zijn eigenlijk de ervaringen met anticonceptie tijdens een ONS? aangezien ik daar dus geen ervaring mee heb. Vindt daar bijvoorbeeld overleg over plaats?
"gebruik je de pil"
"ja"
"ok"

Dat is 't wel zo'n beetje. Het is een te grote domper kwa sfeer om het er uitgebreid over te hebben. Nou moet ik zeggen dat het nogal afhankelijk is van 't meisje. Als het iemand is in de 'standaard' doelgroep dan ga ik er meestal ongeveer vanuit dat ze aan de pil is.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Thee Muts schreef op 31-10-2006 @ 13:58 :


Wat zijn eigenlijk de ervaringen met anticonceptie tijdens een ONS? aangezien ik daar dus geen ervaring mee heb. Vindt daar bijvoorbeeld overleg over plaats?
Wat Chimera zegt.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 13:33
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Chimera schreef op 31-10-2006 @ 14:14 :
"gebruik je de pil"
"ja"
"ok"

Dat is 't wel zo'n beetje. Het is een te grote domper kwa sfeer om het er uitgebreid over te hebben.
Ja, daarom. En in principe is dat ook gewoon voldoende natuurlijk, het gebruik van een condoom gaat verder toch wel vanzelf.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 13:39
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 30-10-2006 @ 22:34 :

Oh en voor de mensen die het nog niet weten: de mannenpil gaat een prikpil worden die vier keer per jaar gegeven moet worden in jawel...de balzak! Dat werd ook zo heerlijk nog even aan het einde van het nieuwsbericht verteld..
Ieej de rillingen lopen echt al over m'n rug als ik eraan denk.
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 14:04
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 31-10-2006 @ 14:33 :
Ja, daarom. En in principe is dat ook gewoon voldoende natuurlijk, het gebruik van een condoom gaat verder toch wel vanzelf.
Nou nee
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 14:24
juno
Avatar van juno
juno is offline
"het moet met condoom"
"oh?"
"ik ben niet aan de pil"
"oke"

De verantwoordelijkheid hou ik persoonlijk liever in eigen hand. Ik ben degene die de abortus mag ondergaan, namelijk.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 14:26
Verwijderd
Ik slik de pil, dus in principe is het nu ook mijn verantwoordelijkheid. In de periodes dat we condooms gebruikten, hadden we die allebei, en was het dus van ons beiden de verantwoordelijkheid.

Vriendlief heeft wel beweerd dat hij eventueel een mannenpil zou willen gebruiken (ik vind het namelijk niet echt prettig om hormonen te gebruiken en hem kan het niet zoveel schelen), mocht die uitkomen, maar dat was voordat die prik-in-balzak bekend was Geen idee hoe hij er nu over zou denken, ga het straks wel eens vragen.

Overigens weet ik eigenlijk niet of ik het wel aan hem over zou willen laten, zelfs al zou hij het willen doen. Natuurlijk is het fijn als hij die hormonen zou overnemen, maar als hij het een keer vergeet, zit ík met een baby in mijn buik en kan ík gaan beslissen of ik een abortus wil of niet. Die beslissing wil ik niet maken en daarom lijkt het me misschien wel zo veilig om zelf te blijven slikken.

Tjaaa. Wie weet.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 14:29
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Het is een prikpil die je eens in de zoveel maanden laat zetten, geen 'pil' die je slikt. Dat kan gewoon niet, omdat testosteron in je maag al wordt afgebroken.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 14:29
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Chimera schreef op 31-10-2006 @ 15:04 :
Nou nee
Nou, ga dan maar vast namen verzinnen he, als ze niet aan de pil is en niet kan tellen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 31-10-2006 @ 15:29 :
Het is een prikpil die je eens in de zoveel maanden laat zetten, geen 'pil' die je slikt. Dat kan gewoon niet, omdat testosteron in je maag al wordt afgebroken.
Weet ik, dus de kans dat ie het vergeet is niet erg groot. Maar dan nog.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 14:46
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Morgan schreef op 31-10-2006 @ 15:36 :
Weet ik, dus de kans dat ie het vergeet is niet erg groot. Maar dan nog.
Krijg je voor zulke dingen niet gewoon een soort oproep of reminder of zo?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 15:00
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Onze verantwoordelijkheid, maar mijn lichamelijke zorg en omdat het nu eenmaal voorlopig makkelijker is: ik aan de pil. Geen problemen verder mee behalve dat ik hem zelfs na zeven jaar nog wel eens vergeet, maar goed.
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 31-10-2006 @ 15:29 :
Het is een prikpil die je eens in de zoveel maanden laat zetten, geen 'pil' die je slikt. Dat kan gewoon niet, omdat testosteron in je maag al wordt afgebroken.
Dat is heel makkelijk op te lossen door het spul in een capsule te doen. Capsule doorstaat de maag en gaat in de dunne darm kapot, voila, testosteron dat de maag overleeft. Dus dat zal het wel niet zijn. Waarschijnlijk hebben de hormonen gewoon te veel bijwerkingen als ze systemisch (=zodanig dat het zich over het hele lichaam verspreidt) worden toegediend.

Mij lijkt de mannenpil een mooie oplossing als extra beveiliging tegen zwangerschap. Als ik dan eens een pil vergeet is die van hem er tenminste nog. Maar alleen voor een klein beetje extra zekerheid is een injectie in de balzak ongetwijfeld een veel te hoge drempel voor hem

Laatst gewijzigd op 31-10-2006 om 15:14.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 15:25
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sarah schreef op 31-10-2006 @ 16:09 :
Dat is heel makkelijk op te lossen door het spul in een capsule te doen. Capsule doorstaat de maag en gaat in de dunne darm kapot, voila, testosteron dat de maag overleeft. Dus dat zal het wel niet zijn. Waarschijnlijk hebben de hormonen gewoon te veel bijwerkingen als ze systemisch (=zodanig dat het zich over het hele lichaam verspreidt) worden toegediend.
Ik had iets gelezen over dat het de organen (lever en nieren) zou aantasten oid.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 15:37
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 31-10-2006 @ 15:24 :
"het moet met condoom"
"oh?"
"ik ben niet aan de pil"
"oke"

De verantwoordelijkheid hou ik persoonlijk liever in eigen hand. Ik ben degene die de abortus mag ondergaan, namelijk.
Inderdaad, dat.
Ik hou ook graag de verantwoordelijkheid in eigen handen.

Anders krijg je

V "Het moet met condoom."
M "Oh?"
V "Ik ben niet aan de pil."
M "Maar ik wel."
V "Ja maar soa's"
M "Heb ik niet."

En dan ja... moet je gaan vertellen dat je hem toch niet vertrouwd enzo en dat is best wel een domper.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 31-10-2006 @ 14:14 :
"gebruik je de pil"
"ja"
"ok"

Dat is 't wel zo'n beetje. Het is een te grote domper kwa sfeer om het er uitgebreid over te hebben. Nou moet ik zeggen dat het nogal afhankelijk is van 't meisje. Als het iemand is in de 'standaard' doelgroep dan ga ik er meestal ongeveer vanuit dat ze aan de pil is.
Nee, een soa aan je snikkel is geen domper wil je zeggen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 16:03
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Lilith schreef op 31-10-2006 @ 16:52 :
Nee, een soa aan je snikkel is geen domper wil je zeggen.
Heb je wel eens seks gehad? Dan weet je volgens mij ook wel dat je op dat moment iets minder rationeel bezig bent dan gewoon overdag lijkt me. Dus iets minder hypochriet a.j.b.

Citaat:
NuncaMas schreef op 31-10-2006 @ 16:37 :
Inderdaad, dat.
Ik hou ook graag de verantwoordelijkheid in eigen handen.

Anders krijg je

V "Het moet met condoom."
M "Oh?"
V "Ik ben niet aan de pil."
M "Maar ik wel."
V "Ja maar soa's"
M "Heb ik niet."

En dan ja... moet je gaan vertellen dat je hem toch niet vertrouwd enzo en dat is best wel een domper.
Het is meer van:
V "Het moet met condoom."
M "okay, heb je ff?"

Ik zou het niet in m'n hoofd halen erover te gaan zeuren eigenlijk. Sowieso, gesprekken over SOAs kun je beter achterwege laten. Ik heb me een half jaar geleden laten testen (niet dat ik echt een reden had, maar het kan gratis), maar dat is ook niet iets wat je in een discussie naar voren gaat brengen op zo'n moment.

Citaat:
Sarah schreef op 31-10-2006 @ 16:09 :
Dat is heel makkelijk op te lossen door het spul in een capsule te doen. Capsule doorstaat de maag en gaat in de dunne darm kapot, voila, testosteron dat de maag overleeft. Dus dat zal het wel niet zijn. Waarschijnlijk hebben de hormonen gewoon te veel bijwerkingen als ze systemisch (=zodanig dat het zich over het hele lichaam verspreidt) worden toegediend.
Ik ga ook alleen af op wat ik erover gelezen heb, ik heb hier niet echt de opleiding voor om er echt een gefundeerde mening over te hebben

Citaat:
Sarah schreef op 31-10-2006 @ 16:09 :

Mij lijkt de mannenpil een mooie oplossing als extra beveiliging tegen zwangerschap. Als ik dan eens een pil vergeet is die van hem er tenminste nog. Maar alleen voor een klein beetje extra zekerheid is een injectie in de balzak ongetwijfeld een veel te hoge drempel voor hem
Nouja, nogmaals, ik lees nergens iets over een injectie in de balzak. Als dat 't geval is, betekent het waarschijnlijk dat het rechtstreeks in de testikels ingespoten wordt.

Alsin, no f-in' way dat iemand daar een naald in zet. Het idee alleen al

Laatst gewijzigd op 31-10-2006 om 16:09.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 16:23
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Bijwerkingen
De mannenpil zorgt ervoor dat het aantal spermacellen drastisch daalt. Bij meer dan twintig miljoen spermacellen spreek je van normale vruchtbaarheid. Slikt een man de pil, dan telt een zaadlozing nog maar drie miljoen zaadcellen. De pil zorgt wel voor vervelende bijwerkingen, zoals beschadigingen aan de lever. Daarom is het waarschijnlijker dat de pil in de vorm komt van een gel of van een tweemaandelijkse injectie.

Dinsdag 2 mei 2006, Planet , Nieuwsredactie Elsevier Gezondheidszorg


Link

Hier staat inderdaad ook niks over de plaats van de injectie, maar in het nieuwsbericht op RTL4 gistermiddag, werd dus duidelijk verteld dat die injectie in de balzak zou moeten komen. Redelijk betrouwbare bron dus, al is daar verder weinig over terug te vinden. En in dit stukje spreken ze ook weer over een mogelijke gel... Nog veel onduidelijkheid over dus.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 31-10-2006 @ 17:03 :
Heb je wel eens seks gehad? Dan weet je volgens mij ook wel dat je op dat moment iets minder rationeel bezig bent dan gewoon overdag lijkt me. Dus iets minder hypochriet a.j.b.
Ja.
Maar ook als ik bloedjegeil ben, denk ik aan t feit dat t met condoom moet, omdat mn pil niet betrouwbaar is.

Zo moeilijk lijkt me dat niet hoor.

Kennelijk zien veel mensen SOA's nog altijd als iets dat 'mij niet zal overkomen'.
Maar als je er bij stil gaat staan...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 16:36
Verwijderd
Door wisselende diensten heb ik in mijn dag niet echt een structuur zitten, waardoor het wel eens gebeurt dat ik hem vergeet. Hij vraagt me dus wel eens of ik hem al gehad heb. Of als ik een slaapdienst heb of we een weekendje samen weg gaan vraagt hij ook regelmatig of ik de pil bij me heb.
Het is dat we in gemeenschap van goederen getrouwd zijn, anders zou hij ook de helft van de pil betalen. Hij heeft er immers ook belang bij.

Als de mannenpil er echt zou komen (en ze een ander alternatief vinden dan in de balzak, waar ik stiekem wel vanuit ga omdat het anders nooit gaat werken natuurlijk) zou ik het niet erg vinden als hij die zou gaan gebruiken. Ik denk zelfs dat hij een stuk consequenter is ermee dan ik.
Ik zou alleen wel wachten tot hij een tijdje op de markt is om meer zekerheid te hebben dat de mannenpil (in welke vorm dan ook) goed werkt.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 16:58
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Lilith schreef op 31-10-2006 @ 17:33 :
Ja.
Maar ook als ik bloedjegeil ben, denk ik aan t feit dat t met condoom moet, omdat mn pil niet betrouwbaar is.

Zo moeilijk lijkt me dat niet hoor.
Je geef zelf aan dat je het met een condoom moet omdat je niet zwanger wil worden. Dat is compleet wat anders. De kans dat je zwanger wordt zonder anticonceptie is nogal wat hoger dan dat je een SOA krijgt. Daarnaast zijn de meeste SOAs (afgezien van HIV) redelijk behandelbaar, kids niet.

Ik zou het ook nooit zonder anticonceptie doen nee. Maar ik moet zelf eerlijk toegeven dat de kans op een SOA zo laag is dat ik daar zelf wat nonchalant in ben. En de desbetreffende partners dus net zo.

Citaat:
Lilith schreef op 31-10-2006 @ 17:33 :

Kennelijk zien veel mensen SOA's nog altijd als iets dat 'mij niet zal overkomen'.
Maar als je er bij stil gaat staan...
Bij de meeste mensen in mijn 'doelgroep' gebeurt het ook inderdaad niet. Ik zeg niet dat het een risisco is dat ik wil nemen, ik zeg dat het iets is dat gewoon helaas nog al eens gebeurt. Mja, het gaat al ongeveer 10 jaar goed
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 31-10-2006 @ 17:58 :
Je geef zelf aan dat je het met een condoom moet omdat je niet zwanger wil worden. Dat is compleet wat anders. De kans dat je zwanger wordt zonder anticonceptie is nogal wat hoger dan dat je een SOA krijgt. Daarnaast zijn de meeste SOAs (afgezien van HIV) redelijk behandelbaar, kids niet.

Ik zou het ook nooit zonder anticonceptie doen nee. Maar ik moet zelf eerlijk toegeven dat de kans op een SOA zo laag is dat ik daar zelf wat nonchalant in ben. En de desbetreffende partners dus net zo.

Bij de meeste mensen in mijn 'doelgroep' gebeurt het ook inderdaad niet. Ik zeg niet dat het een risisco is dat ik wil nemen, ik zeg dat het iets is dat gewoon helaas nog al eens gebeurt. Mja, het gaat al ongeveer 10 jaar goed
Ook ik heb mn vriend de minder-charmante vraag gesteld.. 'Je bent toch wel enge-ziektes-vrij?'. Toegegeven, dat vroeg ik pas na De Daad, maar ik wilde t toch weten.

HIV/AIDS is niet zo kieskeurig dat ze alleen de mensen kiest buiten jouw doelgroep .
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 17:15
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Lilith schreef op 31-10-2006 @ 18:09 :
Ook ik heb mn vriend de minder-charmante vraag gesteld.. 'Je bent toch wel enge-ziektes-vrij?'. Toegegeven, dat vroeg ik pas na De Daad, maar ik wilde t toch weten.
Dus toch hypochriet, je zegt hier zelf dat je het pas erna gevraagd hebt. Vrij zinloos natuurlijk Ik hoop van harte dat hij het type is die zulke dingen vooraf vertelt.

Citaat:
Lilith schreef op 31-10-2006 @ 18:09 :

HIV/AIDS is niet zo kieskeurig dat ze alleen de mensen kiest buiten jouw doelgroep .
Joh Maar HIV/AIDS komt onder hoogopgeleide mensen tussen de 22 en 30 gewoon erg weinig voor, daar ging het me om. Ik rij ook auto, ra ra welke kans statistisch groter is?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 17:30
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Chimera schreef op 31-10-2006 @ 18:15 :

Joh Maar HIV/AIDS komt onder hoogopgeleide mensen tussen de 22 en 30 gewoon erg weinig voor, daar ging het me om. Ik rij ook auto, ra ra welke kans statistisch groter is?
Dat slaat nergens op.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 17:34
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
grl schreef op 31-10-2006 @ 18:30 :
Dat slaat nergens op.
Niet? Ik kan ook met de bus gaan i.p.v. met de auto, ook veiliger.

Ik zeg ook helemaal niet dat ik er bewust voor kies ofzo, het ging om het waarom veel mensen een condoom 'vergeten', en dat zijn er dus nogal heel erg veel. Ik geloof dat 80% vindt dat je een condoom moet gebruiken met een partner die je nog niet kent, maar dat maar 20% dat ook daadwerkelijk doet.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid 8 weken zwanger
Vuur_Sterretje
156 19-09-2007 21:04
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54
Seksualiteit Anticonceptie
Evil Nymph
0 21-02-2004 15:09
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pil en 1x perjaar tandartscontrole uit ziekenfondspakket?
Gatara
292 29-09-2003 19:56
Seksualiteit Is vrouw verantwoordelijk voor anticonceptie?
Chica Roja
27 01-02-2003 19:16
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Anticonceptie is de verantwoordelijkheid van vrouwen
Marlxxn
11 08-12-2002 03:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.