Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2006, 18:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Tja, omdat mijn vriendin er thuis niet mee aan kan komen dat ze aan de pil wil komt het op mij neer. Lastig, aangezien ik niks heb aan normale condooms, maar ja. Gewoon van tevoren over gehad, niks lastigs aan. Niet het meest praktische vind ik, maar verder werkt het wel, tenminste.. ik geloof niet dat ik al vader ben.

Pillen die leverschade aanrichten. Tot op het lezen van dit topic nog nooit over gehoord. Gebruiken ammenooitniet als je lever er schade door oploopt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 18:44
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-10-2006 @ 19:16 :
Tja, omdat mijn vriendin er thuis niet mee aan kan komen dat ze aan de pil wil komt het op mij neer.
Waarom kan ze daar niet mee aankomen dan? Christelijk of anderszijds conservatieve allochtone ouders?(Ongeveer mijn situatie, namelijk...)
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 18:57
Verwijderd
Citaat:
deoxyribose schreef op 31-10-2006 @ 19:44 :
Waarom kan ze daar niet mee aankomen dan? Christelijk of anderszijds conservatieve allochtone ouders?(Ongeveer mijn situatie, namelijk...)
Ik mocht eigenlijk niet aan de pil omdat borstkanker heerst in mijn familie.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 19:00
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Lilith schreef op 31-10-2006 @ 19:57 :
Ik mocht eigenlijk niet aan de pil omdat borstkanker heerst in mijn familie.
Ah ok, op die manier.

'Double Dutch' is trouwens echt geen onzin, als je een onregelmatig leven hebt en vergeetachtig ben is het ideaal, en trouwens een abortus wil ik niet en voor een kind kan ik ook niet zorgen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 19:52
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Chimera schreef op 31-10-2006 @ 18:34 :
Niet? Ik kan ook met de bus gaan i.p.v. met de auto, ook veiliger.

Ik zeg ook helemaal niet dat ik er bewust voor kies ofzo, het ging om het waarom veel mensen een condoom 'vergeten', en dat zijn er dus nogal heel erg veel. Ik geloof dat 80% vindt dat je een condoom moet gebruiken met een partner die je nog niet kent, maar dat maar 20% dat ook daadwerkelijk doet.
Condooms zijn een relatief simpele bescherming tegen iets wat je absoluut niet wil en waar je wel de rest van je leven aan vast kan zitten. Er is geen echte goeie reden om ze niet te gebruiken (en kom niet aanzetten met "het is minder lekker" aub) dus als je 'ervoor kiest' dat niet te doen, neem je een risico wat je ontzettend makkelijk ook niet kan nemen.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 21:42
juno
Avatar van juno
juno is offline
Voor sommigen is het ook echt veel minder lekker.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 21:47
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
juno schreef op 31-10-2006 @ 22:42 :
Voor sommigen is het ook echt veel minder lekker.
Dat is een slechte reden om het niet te doen als je het niet zeker weet.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 21:49
juno
Avatar van juno
juno is offline
Nou, die jongens weten het al van zichzelf.

Dan moet jij dus heel wijsneuzig zeggen: "ik vrij veilig of ik vrij niet"

Dan wordt het het condoom of anders een potje ganzenborden.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 18:48
Verwijderd
Ik vind dat de verantwoordelijk bij beiden ligt.
Mannen zeggen wel vaak dat het de verantwoordelijkheid van de vrouw is in een vaste relatie, omdat zij de pil slikt. En als ze in haar positie stonden dat ze dat dan ook wel zouden doen. Maar ze staan nu eenmaal niet in haar positie en weten niet hoe het is. Kijk als een vrouw de pil vergeet krijgt zij op haar kop terwijl zij degene is die er gewoon altijd aan moet denken.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 20:54
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Chimera schreef op 31-10-2006 @ 18:15 :
je zegt hier zelf dat je het pas erna gevraagd hebt. Vrij zinloos natuurlijk
Lijkt me beter om er meteen iets aan te gaan doen als je het weet, en er niet een paar weken/maanden later achter te komen.
Ahwell ja, het zou wel een rotstreek zijn idd.



OT: ik vind dat anticonceptie de verantwoordelijkheid is van beiden, net als het kind de verantwoordelijkheid van beiden is als de vrouw zwanger raakt. Nu slik ik zelf de pil en zal ik er zelf om moeten denken er melding van te maken als ik die een keer vergeten ben, zodat we andere maatregelen kunnen nemen, maar ik vind ook dat de man daar aan het begin van de relatie naar hoort te vragen, zodat hij weet waar hij aan toe is. Zeker omdat een aantal vormen van anticonceptie onzichtbaar zijn mag hij er niet totaal van uit gaan dat zijn vriendin de pil slikt.
En die mannenpil lijkt me helemaal niets. Ik was hoe dan ook niet van plan er ook maar over te beginnen voor het een flink aantal jaren op de markt was, om de kinderziektes een beetje voorbij te zijn, maar nu ik dat lees over een injectie in de balzak zou ik het mijn vriend al sterk afraden al zou hij het willen. Een pilletje is zo weg, dat trauma blijft.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Nala schreef op 31-10-2006 @ 17:36 :

Het is dat we in gemeenschap van goederen getrouwd zijn, anders zou hij ook de helft van de pil betalen. Hij heeft er immers ook belang bij.
Oh ja, als ie niet vergoed wordt, doen wij dat ook. Lijkt me onzin dat ik 60 tot 80 euro per jaar ga betalen omdat we beiden graag seks hebben.
Momenteel is het trouwens nog even afwachten; ik dacht dat ie buiten mijn verzekering viel, maar de apotheker is er erg van overtuigd dat alles wel vergoed wordt. Volgens mij is er nog niets afgeboekt, dus yay, gratis seks.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 23:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 31-10-2006 @ 19:44 :
Waarom kan ze daar niet mee aankomen dan? Christelijk of anderszijds conservatieve allochtone ouders?(Ongeveer mijn situatie, namelijk...)
Nee, gewoon huiverigheid van de ouders. Enerzijds zouden ze na dik negen maanden beter moeten weten, anderszijds kunnen ze er niet aan wennen. Het zit hem namelijk in het leeftijdsverschil, zij is zestien, ik ben net 21 geworden. Zeker haar stiefvader heeft hardnekkige bedenkingen tegen me, ondanks dat ik dus al een maand of acht, sinds me opviel dat ze er bedenkingen bij hadden, bezig ben om daar aan te werken, ik kon het me in het begin namelijk best voorstellen dat ze wantrouwig waren, maar weg gaan doet het kennelijk niet. Leuk detail: behalve dan dat haar ouders dit soort issues doodzwijgen omdat ze het niet willen hebben ze ons nooit een strobreed in de weg gelegd.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 31-10-2006 @ 17:03 :

Het is meer van:
V "Het moet met condoom."
M "okay, heb je ff?"

Ik zou het niet in m'n hoofd halen erover te gaan zeuren eigenlijk. Sowieso, gesprekken over SOAs kun je beter achterwege laten. Ik heb me een half jaar geleden laten testen (niet dat ik echt een reden had, maar het kan gratis), maar dat is ook niet iets wat je in een discussie naar voren gaat brengen op zo'n moment.
Was het maar zo makkelijk. Ik heb meer dan eens die discussie aan moeten gaan helaas. Kerel pissed dat ik hem niet vertouw en ik pissed omdat ik die de hele seksessie uiteindelijk af moet blazen omdat ik geen heb in een eikel die het zonder condoom wilt doen omdat hij "veilig" zegt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 23:28
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 31-10-2006 @ 19:16 :

Pillen die leverschade aanrichten. Tot op het lezen van dit topic nog nooit over gehoord. Gebruiken ammenooitniet als je lever er schade door oploopt.
De gewone anticonceptiepil voor vrouwen verhoogt ook te kans op allerlei kwalen aan het lichaam, zoals trombose. En toch wordt er door veel mannen verwacht dat vrouwen aan de pil gaan.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 09:27
Verwijderd
Citaat:
NuncaMas schreef op 02-11-2006 @ 00:28 :
De gewone anticonceptiepil voor vrouwen verhoogt ook te kans op allerlei kwalen aan het lichaam, zoals trombose. En toch wordt er door veel mannen verwacht dat vrouwen aan de pil gaan.
Ach en wee, het ligt weer allemaal aan de man, de pil is een complot om de vrouw klein te houden
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 11:03
Verwijderd
Wat is nou de moeilijkheid en de schade in het elke avond slikken van een pilletje, net als het elke avond voor het slapen gaan je tanden poetsen. Om die reden is het eigenlijk een standaard iets geworden aan te nemen dat je vriendin de pil slikt (want meestal is dat ook zo en valt er verder weinig te bespreken).

De verantwoordelijkheid ligt bij de vrouw om te melden dat ze niet slikt en bij de man ernaar te vragen als hij het niet van de vrouw te horen krijgt.

Dan kan de vrouw wel zeiken zeuren dat zij altijd de verantwoordelijkheid heeft met die pil, maar hey, het is gewoon het makkelijkste.

Een kerel die zn leuter ergens in verwacht te hangen zonder gevraagd te hebben of ze de pil slikt of zelf geen condooms bij zich heeft als dat niet het geval blijkt te zijn is dom, natuurlijk.

Citaat:
Kruimel schreef op 01-11-2006 @ 21:54 :
OT: ik vind dat anticonceptie de verantwoordelijkheid is van beiden, net als het kind de verantwoordelijkheid van beiden is als de vrouw zwanger raakt. Nu slik ik zelf de pil en zal ik er zelf om moeten denken er melding van te maken als ik die een keer vergeten ben, zodat we andere maatregelen kunnen nemen, maar ik vind ook dat de man daar aan het begin van de relatie naar hoort te vragen, zodat hij weet waar hij aan toe is. Zeker omdat een aantal vormen van anticonceptie onzichtbaar zijn mag hij er niet totaal van uit gaan dat zijn vriendin de pil slikt.

-

Al zou ik wel willen weten welke problemen er werkelijk vast zitten aan de pil slikken, zo erg kan het toch niet zijn?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 11:20
juno
Avatar van juno
juno is offline
in de VS hebben ze ooit een hele jaargang geneeskundestudenten voorgehouden dat er een mannenpil aan zat te komne, en daarbij de bijwerkingen vermeld welke gelden voor de gewone vrouwenpil. Wat ze daarvan vonden?

De studenten waren het er roerend over eens dat ze deze mannenpil met deze bijwerkingen nooit of te nimmer zouden gaan slikken.

En voor de mietjes die hier bang zijn voor een prikje in hun ballen:

Hoe denk jij dat het voelt om ingeknipt te worden tijdens een bevalling?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 11:21
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
juno schreef op 02-11-2006 @ 12:20 :
in de VS hebben ze ooit een hele jaargang geneeskundestudenten voorgehouden dat er een mannenpil aan zat te komne, en daarbij de bijwerkingen vermeld welke gelden voor de gewone vrouwenpil. Wat ze daarvan vonden?

De studenten waren het er roerend over eens dat ze deze mannenpil met deze bijwerkingen nooit of te nimmer zouden gaan slikken.

En voor de mietjes die hier bang zijn voor een prikje in hun ballen:

Hoe denk jij dat het voelt om ingeknipt te worden tijdens een bevalling?

Nou, daar heb ik ook bijzonder weinig zin in eerlijk gezegd Maar dat hoeft niet elke 3 maanden en het alternatief (een keizersnede) heeft ook zo z'n nadelen
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Ertur schreef op 02-11-2006 @ 10:27 :
Ach en wee, het ligt weer allemaal aan de man, de pil is een complot om de vrouw klein te houden
Hey, zo denk ik er helemaal niet over!
Maar ik vind het gewoon lame dat mannen zeuren om de mogelijke schade die ze op kunnen lopen van het gebruik van de mannenpil terwijl je vrouwen daar over het algemeen ook niet over hoort klagen, dat het zelfs van vrouwen verwacht wordt om die pil gewoon te slikken.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 13:26
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 02-11-2006 @ 12:20 :
in de VS hebben ze ooit een hele jaargang geneeskundestudenten voorgehouden dat er een mannenpil aan zat te komne, en daarbij de bijwerkingen vermeld welke gelden voor de gewone vrouwenpil. Wat ze daarvan vonden?

De studenten waren het er roerend over eens dat ze deze mannenpil met deze bijwerkingen nooit of te nimmer zouden gaan slikken.
Citaat:
NuncaMas schreef op 02-11-2006 @ 12:28 :
Hey, zo denk ik er helemaal niet over!
Maar ik vind het gewoon lame dat mannen zeuren om de mogelijke schade die ze op kunnen lopen van het gebruik van de mannenpil terwijl je vrouwen daar over het algemeen ook niet over hoort klagen, dat het zelfs van vrouwen verwacht wordt om die pil gewoon te slikken.
Dat is omdat de vrouwenpil er nu al is. En omdat er juist zo gefocused wordt op die bijwerkingen. Toen het trombose-verhaal van de pil nogal in de picture was, werden er ook nogal veel vragen gesteld en hoorde je geluiden dat er toch wat minder snel de pil gebruikt zou worden...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 13:45
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 31-10-2006 @ 19:16 :

Pillen die leverschade aanrichten. Tot op het lezen van dit topic nog nooit over gehoord. Gebruiken ammenooitniet als je lever er schade door oploopt.
er zijn 2 soorten medicatie, namelijk
1. medicatie die oplosbaar is in water, waarvan je de reststoffen uitplast en die dus misschien je nieren beschadigt
2. medicatie die niet oplosbaar is in water, waarvan je de reststoffen opslaat en die dus misschien je lever beschadigt

En of het ook écht zo is, dat het die schade toebrengt, weet je pas als een grote groep mensen het een jaartje of twintig gebruikt. Dus tot die tijd wordt er vaak maar van uit gegaan dat het wél schadelijk is.
Over het algemeen zijn medicijnen in die tweede categorie wel vaker ook echt schadelijk dan die in de eerste, omdat je nieren meer kunnen hebben dan je lever.

Laatst gewijzigd op 02-11-2006 om 14:03.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 10:28
Crimson
Crimson is offline
ik heb er ook eens met mn vriend overgepraat en we waren het er wel overeens dat het onzin is om niet die mannenpil te nemen omdat het een prikje in je balzak is. bedoel, 1x pijn, maar nooit meer bezorgd zijn over 'eh ik ben niet ongesteld geworden wtf omg wat nu!!111!!'
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 10:52
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Crimson schreef op 03-11-2006 @ 11:28 :
ik heb er ook eens met mn vriend overgepraat en we waren het er wel overeens dat het onzin is om niet die mannenpil te nemen omdat het een prikje in je balzak is.
Jij hebt geen balzak en kunt je werkelijk waar niet voorstellen hoe vervelend dat klinkt. Als je vriend niet zo iets heeft van 'slik' betekent dat dat hij al dan niet letterlijk geen ballen heeft
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 10:57
juno
Avatar van juno
juno is offline
Juist wel!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 10:57
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Chimera schreef op 03-11-2006 @ 11:52 :
Jij hebt geen balzak en kunt je werkelijk waar niet voorstellen hoe vervelend dat klinkt. Als je vriend niet zo iets heeft van 'slik' betekent dat dat hij al dan niet letterlijk geen ballen heeft
Tuurlijk vond hij het wel vervelend klinken, maar zoals ik al zei, één keer pijn tegenover nooit meer ongerustheid over zwangerschap oid.. Dat is het wel waard volgens mij / volgens hem.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 11:07
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Crimson schreef op 03-11-2006 @ 11:57 :
Tuurlijk vond hij het wel vervelend klinken, maar zoals ik al zei, één keer pijn tegenover nooit meer ongerustheid over zwangerschap oid.. Dat is het wel waard volgens mij / volgens hem.
Het is niet een keer, het is eens in de X maanden.

Ik vind het het overwegen waard, maar het is erg afhankelijk van hoe pijnlijk het is.

Maargoed, ik lees verder nergens iets over inspuiten in de balzak, en het middel is nog niet op de markt, dus laten we ajb eerst afwachten of het uberhaupt zo is.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 11:41
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Een prikje in de balzak vier keer per jaar, staat wel aardig in verhouding tot 12 keer per jaar véél buikpijn, bloed en tampons om nog maar niet te spreken over negen maanden met een dikke buik lopen, een bevalling en dan een kind nog tijden aan je borst.

Maar die van mij hoeft niet hoor, hij is al zo kleinzerig.
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Scatterheart schreef op 03-11-2006 @ 12:41 :
Een prikje in de balzak vier keer per jaar, staat wel aardig in verhouding tot 12 keer per jaar véél buikpijn, bloed en tampons om nog maar niet te spreken over negen maanden met een dikke buik lopen, een bevalling en dan een kind nog tijden aan je borst.

Maar die van mij hoeft niet hoor, hij is al zo kleinzerig.
Voor die prik zou je vrijwillig kiezen, voor je voortplantingssysteem niet. Erg kromme vergelijking.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 12:44
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Ertur schreef op 03-11-2006 @ 13:36 :
Voor die prik zou je vrijwillig kiezen, voor je voortplantingssysteem niet. Erg kromme vergelijking.
Daarom juist, kunnen mannen best eens een poging tot tegemoetkoming doen.
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 13:29
juno
Avatar van juno
juno is offline
Daarom zijn het ook vaak de mannen die zich, als het gezin compleet is, laten steriliseren. Zij vinden dan dat hun vrouw er al genoeg aan gedaan heeft en dat het nu hun beurt is.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 13:51
Verwijderd
ik denk dat dat er ook wel mee te maken heeft dat voor sterilisatie van een vrouw de buik moet worden opengesneden onder narcose en ze daarna nog een dag in het ziekenhuis moet blijven, terwijl voor sterilisatie van een man je maar een cm onder het oppervlakte hoeft te zitten, een plaatselijke verdoving dus genoeg is en hij na een uurtje weer naar huis kan
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 13:58
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
juno schreef op 03-11-2006 @ 14:29 :
Daarom zijn het ook vaak de mannen die zich, als het gezin compleet is, laten steriliseren. Zij vinden dan dat hun vrouw er al genoeg aan gedaan heeft en dat het nu hun beurt is.
Nou, ik denk zelfs niet dat die vent van mij dat zou durven.
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 14:04
juno
Avatar van juno
juno is offline
Die van mij wilde wel, totdat zijn broer met het gruwelverhaal van zijn sterilisatie aan kwam zetten (complicaties) Ik zag hem gewoon wit wegtrekken. Nee, toen was het meteen over uit en sluiten.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 14:06
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 03-11-2006 @ 15:04 :
Die van mij wilde wel, totdat zijn broer met het gruwelverhaal van zijn sterilisatie aan kwam zetten (complicaties) Ik zag hem gewoon wit wegtrekken. Nee, toen was het meteen over uit en sluiten.
grappig is dat toch altijd. ALs je eens gaat bedenken wat wij er allemaal voor doen om hun koters uit te persen.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 14:09
juno
Avatar van juno
juno is offline
Nou, het is niet dat we dat vrijwillig doen. En vooral niet op de middeleeuwse manier die hier in Nederland door de "natuurlijke bevalling"mafia wordt aangeprezen.

Christ, zelfs bij de tandarts krijg je al een verdoving.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 14:15
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 03-11-2006 @ 15:06 :
grappig is dat toch altijd. ALs je eens gaat bedenken wat wij er allemaal voor doen om hun koters uit te persen.
[verbitterde modus]Ach, daar zijn het kerels voor. [/verbitterde modus]
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 14:22
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 03-11-2006 @ 15:06 :
grappig is dat toch altijd. ALs je eens gaat bedenken wat wij er allemaal voor doen om hun koters uit te persen.
Payback voor al die jaren dat wij zaten met zeurende overemotionele jaloerse en psychisch instabiele schepsels die we helaas nodig hebben voor het overleven van onze soort
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 14:25
juno
Avatar van juno
juno is offline
en voor die geweldige blowjobs....

PS: we zijn alleen vervelend als we zwanger zijn. En dat is allemaal jullie schuld!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 17:09
Verwijderd



Ach als het serieus een alternatief wordt (die (prik)mannenpil) dan vind ik het zelf erg kinderachtig om te zeuren dat het pijn doet. Wees een man. Als je geen kinderen wil, je verwacht ook dat de vrouw er iets aan doet (hoe dan ook) dus wees ook bereid er zelf iets tegen te doen als de vrouw het vertikt/zich niet verplicht voelt degene te zijn voor de anticonceptie.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Sovreze schreef op 03-11-2006 @ 18:09 :



Ach als het serieus een alternatief wordt (die (prik)mannenpil) dan vind ik het zelf erg kinderachtig om te zeuren dat het pijn doet. Wees een man. Als je geen kinderen wil, je verwacht ook dat de vrouw er iets aan doet (hoe dan ook) dus wees ook bereid er zelf iets tegen te doen als de vrouw het vertikt/zich niet verplicht voelt degene te zijn voor de anticonceptie.
Ze kunnen echt wel iets beters verzinnen dan een naald in je ballen



Ik twijfel zelf eerder omdat de mannenpil een nieuw product is en in de eerste jaren dus waarschijnlijk niet supergoed afgestemd is.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 17:26
Verwijderd
Ik zou het ook flink kut (huhuh) vinden als ik dáár een spuit zou moeten krijgen hoor, daar zeg ik verder ook niets over, het is meer het algemeen terugdeinzen.

Want de vrouw doet het toch wel, waarom zouden ze?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 17:30
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 03-11-2006 @ 18:26 :
Ik zou het ook flink kut (huhuh) vinden als ik dáár een spuit zou moeten krijgen hoor, daar zeg ik verder ook niets over, het is meer het algemeen terugdeinzen.

Want de vrouw doet het toch wel, waarom zouden ze?
Zoiets ja.

Het gevaar voor zwangerschap ligt namelijk, hoe je het ook wendt of keert, bij de vrouw. Een man voelt niets van de abortus, noch van de zwangerschap of de bevalling, en als hij er echt geen zin in heeft, kan hij alijd nog gewoon weglopen en zijn zwangere vriendin met de gebakken peren laten zitten.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 17:42
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
NuncaMas schreef op 02-11-2006 @ 00:28 :
De gewone anticonceptiepil voor vrouwen verhoogt ook te kans op allerlei kwalen aan het lichaam, zoals trombose. En toch wordt er door veel mannen verwacht dat vrouwen aan de pil gaan.
Ophoping van gif in de lever = dood binnen 48 uur. Behalve een transplantatie niks aan te doen.

Niet echt vergelijkbaar met een verhoogde kans op wel behandelbare ziekten, dus laten we a.u.b. de verwijten even in perspectief blijven plaatsen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 17:52
juno
Avatar van juno
juno is offline
Zelfs een onschuldig paracetamolletje is al levertoxisch.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 00:23
DusterBoy
Avatar van DusterBoy
DusterBoy is offline
Dit moet wel het slechtste idee van de eeuw zijn. Als een of andere sukkel denkt dat een man een injectie in zn zak gaat zetten. No way! Dan maar geen seks!
De mannenpil vind ik in principe een goed idee, mits er bewezen is dat dit geen nadelige gevolgen heeft voor bijvoorbeeld potentie.
Verder vind ik wel dat de man een net zo grote verantwoorlijkheid heeft als de vrouw. Dus de man moet er net zo goed op letten dat de vrouiw de pil slikt.
__________________
Everything you say, can and WILL be used against you!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 02:27
Verwijderd
Citaat:
DusterBoy schreef op 04-11-2006 @ 01:23 :
Dit moet wel het slechtste idee van de eeuw zijn. Als een of andere sukkel denkt dat een man een injectie in zn zak gaat zetten. No way! Dan maar geen seks!
Haha, lolbroek als het letterlijk de keus zou zijn tussen geen seks en een spuit in mijn zak, zou ik toch voor dat laatste gaan hoor.

Ik wil bovendien nog even toevoegen dat er genoeg mannen zijn die wél injecties in hun zak krijgen. Vooral bij bijvoorbeeld doping in de sportwereld is het wel een handige manier...
Citaat:
DusterBoy schreef op 04-11-2006 @ 01:23 :

De mannenpil vind ik in principe een goed idee, mits er bewezen is dat dit geen nadelige gevolgen heeft voor bijvoorbeeld potentie.
Verder vind ik wel dat de man een net zo grote verantwoorlijkheid heeft als de vrouw. Dus de man moet er net zo goed op letten dat de vrouiw de pil slikt.
Dan moet je al permanent samenwonen met je vriendin en dan nog iedere avond controleren? Wat een onzin.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 08:06
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Tot nu toe heb ik de verantwoordelijkheid genomen. Maar ik kan niet zo goed tegen de hormonen van de pil en als ik weer een vaste relatie krijg, ga ik me toch maar eens verdiepen in die mannenpil. Als dat een optie zou kunnen zijn, ga ik dat toch wel voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 18:42
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
"Wij" (naja... ik dus) gebruiken de nuvaring. Het is aan mij om hem in te brengen etc. maar we betalen hem samen omdat we vinden dat we er allebei baat bij hebben. We hebben hiervoor gekozen omdat we al heel lang samen zijn en ons allebei hebben laten testen. Condooms zijn dus niet nodig. Ik slikte eerst de pil, maar omdat ik een darmstoornis heb moet ik vaak overgeven. Daardoor zat ik zowat vaker aan de morning afterpil dan aan de gewone... Bovendien vond ik het vervelend dat ik er elke avond aan moest denken. Spiraaltje vond ik dan wel weer erg drastisch, hetzelfde geldt voor zo'n staafje in m'n arm.

Als ik zwanger zou raken zouden we daar ook allebei de verantwoordelijkheid voor nemen (wil niet zeggen dat we het kind houden, maar het is iig niet zo dat als ik m hou dat m'n vriend zijn verantwoording dan niet neemt)

Ik zou nooit 'genoegen' nemen met het feit dat de man anticonceptie gebruikt. Ik ben veel te voorzichtig daarmee, wil gewoon zelf de controle daarover houden. Tenslotte ben ik degene die zwanger wordt als het misgaat.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 12:45
Verwijderd
Ik wil er in ieder geval zelf voor zorgen. Binnen een vaste relatie vind ik de de vrouwenpil genoeg. Ik zou eventueel wel voor de dubbele veiligheid hem ook aan de pil willen hebben, maar niet in plaats van mijn pil. Ik wil niet het risico dat ik zwanger word ik zijn handen hebben, dus ik zou sowieso zelf de pil blijven slikken.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid 8 weken zwanger
Vuur_Sterretje
156 19-09-2007 21:04
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54
Seksualiteit Anticonceptie
Evil Nymph
0 21-02-2004 15:09
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pil en 1x perjaar tandartscontrole uit ziekenfondspakket?
Gatara
292 29-09-2003 19:56
Seksualiteit Is vrouw verantwoordelijk voor anticonceptie?
Chica Roja
27 01-02-2003 19:16
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Anticonceptie is de verantwoordelijkheid van vrouwen
Marlxxn
11 08-12-2002 03:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.