Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2011, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Waarom heb je niet gewoon een melding gemaakt bij de politie? Dit is gewoon gevaarlijk rijgedrag. Je verwacht echt niet dat iemand 30 rijdt waar 80 is toegestaan
True, maar op dat moment echt niet aan gedacht.
Advertentie
Oud 13-10-2011, 11:40
Verwijderd
Wat ik doe als ik iets zie wat gevaar op kan leveren voor anderen is als ik op mijn bestemming ben aangekomen gewoon alsnog de politie bellen (via 0900-8844). Tenzij ik met passagiers rij, dan laat ik die bellen. Zo heb ik tijdens het motorseizoen al een paar keer doorgegeven dat er troep op de weg lag en dat is daarna ook netjes opgeruimd
Oud 13-10-2011, 13:32
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Wat ik doe als ik iets zie wat gevaar op kan leveren voor anderen is als ik op mijn bestemming ben aangekomen gewoon alsnog de politie bellen (via 0900-8844). Tenzij ik met passagiers rij, dan laat ik die bellen. Zo heb ik tijdens het motorseizoen al een paar keer doorgegeven dat er troep op de weg lag en dat is daarna ook netjes opgeruimd
Kan dat eigenlijk ook met van die irritante kuilen in de weg? Ik had er een in m'n standaard woon-werkroute, je merkt gewoon aan je auto dat het niet goed is om eroverheen te rijden (alsof je een kleine stoeprand af en oprijdt en dan ook nog vrij snel). Dus de gedachte was ook, wie gaat dat melden? Hmm okee, dat kan ik wel zelf doen. Maar waar moet je het dan melden? Gewoon de gemeente waar de weg ligt? De betreffende kuil is inmiddels wel gerepareerd, maar het is natuurlijk niet alsof dat de enige wegbeschadiging is die ik ooit tegen zal komen.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 13-10-2011, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Kan dat eigenlijk ook met van die irritante kuilen in de weg? Ik had er een in m'n standaard woon-werkroute, je merkt gewoon aan je auto dat het niet goed is om eroverheen te rijden (alsof je een kleine stoeprand af en oprijdt en dan ook nog vrij snel). Dus de gedachte was ook, wie gaat dat melden? Hmm okee, dat kan ik wel zelf doen. Maar waar moet je het dan melden? Gewoon de gemeente waar de weg ligt? De betreffende kuil is inmiddels wel gerepareerd, maar het is natuurlijk niet alsof dat de enige wegbeschadiging is die ik ooit tegen zal komen.
Dat kun je idd bij de gemeente melden Hier kun je bij de gemeente super makkelijk meldingen doorgeven via internet, erg handig En die meldingen variëren van afval langs de weg tot inderdaad kuilen in het wegdek en bijvoorbeeld defecte verlichting langs de weg.
Oud 13-10-2011, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Kan dat eigenlijk ook met van die irritante kuilen in de weg? Ik had er een in m'n standaard woon-werkroute, je merkt gewoon aan je auto dat het niet goed is om eroverheen te rijden (alsof je een kleine stoeprand af en oprijdt en dan ook nog vrij snel). Dus de gedachte was ook, wie gaat dat melden? Hmm okee, dat kan ik wel zelf doen. Maar waar moet je het dan melden? Gewoon de gemeente waar de weg ligt? De betreffende kuil is inmiddels wel gerepareerd, maar het is natuurlijk niet alsof dat de enige wegbeschadiging is die ik ooit tegen zal komen.
Dat soort dingen moet je eigenlijk melden bij de wegbeheerder. Hier kun je zien wie dat is.
Oud 13-10-2011, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Dat soort dingen moet je eigenlijk melden bij de wegbeheerder. Hier kun je zien wie dat is.
Ah
Oud 13-10-2011, 18:05
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik reed vanavond in de file, komt er een paar auto's voor me ineens zo'n gele auto van Rijkswaterstaat rijden, op de middenlijn, met een bord 'volgen' achterop. Werd de hele stroom auto's vanaf daar afgeremd, zodat een andere auto van RWS verderop even een gat in de snelweg kon fiksen toen die leeg was.
Ik had dat nog nooit zo gezien, maar op zich wel slim. En wel tof dat ze dat gat zo snel al maken , gisteren was daar nog maar een beginnetje te zien.
Oud 17-10-2011, 10:30
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik weet niet of je ze wegpiraten kunt noemen, maar in het bos in Havelte waren een stel idioten aan het rondcrossen en offroaden met hun afgetrapte bakken - en een Lada Niva. Gelukkig was ik er ook bij

De 121 heb ik op de parkeerplek achter gelaten want die moest nog wat langer mee, maar ik heb wel meegereden in de Niva. Die natuurlijk zo nu en dan even te hulp moest schieten
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 17-10-2011, 10:54
Verwijderd
Die Niva's zijn vreselijk lelijke hondehokken. Maar ik zou er best een willen hebben. Gewoon voor de lol.
Oud 17-10-2011, 11:03
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
De eigenaar is er een liefhebber van (Lada's in het algemeen, maar met name de Niva). Het zijn vrij krakkemikkige hokken en niet bepaald modern, maar offroad is hij echt goed
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 17-10-2011, 11:21
Verwijderd
ZIjn jarenlang gebruikt bij de bouw van de tunnel van calais naar dover. Waren daar prima inzetbaar. En zijn toen met 70000 kilometer op de klok verkocht. Voor een habbekrats.

Eergister was er trouwens een wat verwarde man die met zijn brommobiel op de toerit naar de snelweg stond. En zich bewust was van het feit dat hij daar niks te zoeken had, maar niet meer terug durfde. Die heb ik maar even geholpen. Mijn eerste ervaring in een brommobiel.
Oud 17-10-2011, 15:45
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
geniale dingen he? Mijn moeder heeft er ook 1 _O-

2 ciliner dieselpowerrrrrr
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 17-10-2011, 16:23
Verwijderd
Ik had geen tijd om me te verheugen over hun genialiteit. Ik was op dat moment bezig met het keren van het ding, op de vluchtstrook, zonder die oude man te raken, zonder mijn eigen auto te raken en zonder het opkomend verkeer te hinderen. En hoewel de draaicirkel niet bijster groot is, was het toch groot genoeg om heel wat zweet momentjes te hebben... En het ding was al niet bijzonder schoon...
Oud 17-10-2011, 19:38
Verwijderd
Ik, want ik reed in Kiets Saab 96. Geniaal ding, maar duidelijk wennen en op het einde had ik verkeerd geanticipeerd op een stel fietsers. Dat ging allemaal wel goed, en gelukkig waren die zich meer aan het verbazen over het feit dat zo'n oud autootje nog rijden kan, dan dat ik ze afsneed
Ik vond het schakelen wel echt heel erg wennen trouwens. Alleen de koppeling gebruiken als ie in de 1 staat en anders niet. Heel raar. Ook de positie (achter het stuur) van de versnellingspook was wennen. Ik zat regelmatig te grijpen naar een non-existente pook, maar al met al was het erg gaaf om erin te rijden
Het ding maakt ook een stoer geluid trouwens
Oud 17-10-2011, 19:45
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Het is altijd wel grappig als mensen dan in het luchtledige staan te grijpen, op zoek naar de pook Wees blij dat ik je niet om de sleutels had gevraagd, dan hadden we nou nog op de parkeerplaats gestaan
Gelukkig kan je met de vrijloop ingeschakeld wel heel makkelijk mensen helpen als ze er niet meer op tijd uitkomen. Bij jou viel het verder wel mee, meestal zie ik dat mensen hem vaak per ongeluk in z'n vrij ipv de 3 zetten.

Toen ik bij dat kruispunt stond te wachten in Hardenberg zelf zat iemand naar mij te toeteren, stond er een 900 Classic met een enthousiaste zwaaiende bestuurder naast mij
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 21-10-2011, 19:05
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Vandaag kwamen we een taxibusje tegen, wat halverwege de oprit van de snelweg besloten had dat dat niet de juiste weg was en dus teruguit over de vluchtstrook/baan reed.
Oud 21-10-2011, 23:40
Verwijderd
Een gozer die meer met bellen bezig was dan met het verkeer. En daarmee mij dus opzadelde met het probleem dat hij invoegde, op een kleine meter van mijn neus.
En dan al bellend naar mij gebaren dat ik aan de kant moest. Kneus in een KA
Oud 22-10-2011, 09:04
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Gisteren onderweg naar het Ahoy wilde ik naar de rechterbaan, daarbij een over-het-hoofd-geziende rijkelijk gedeukte Corolla afsnijdend. Het ging gelukkig goed, maar de vrouwelijke bestuurder trakteerde me daarna met een uitgebreide, ouderwetse Surinaamse scheldkanonnade, daarbij duidelijk makend dat er wel twee kinderen in haar auto zaten.
Ik neigde mijn hoofd naar beneden, zei "sorry" maar ze was er nog niet klaar mee. Ik liet 'r maar even gaan tot een groen verkeerslicht me liet ontsnappen.
Oud 24-10-2011, 00:44
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Gisteren wat voordringers in de file. Vandaag was de weg naar huis na een avonddienst zo goed als leeg. En dan zijn er natuurlijk veel mensen die te hard rijden. Ik eigenlijk ook Maar ik keek toch wel even op toen ik iemand met minimaal 170 voorbij zag scheuren en dan ook nog vanuit rechts vanuit een invoegstrook, waarbij hij dus vlak voor me invoegde. Is niet de eerste bestuurder met een doodswens op zondagavond laat. Je zou zeggen dat mensen ondanks de rust hun rijbewijs en veiligheid niet op het spel zouden zetten en het op maximaal 10 tot 20 te hard houden met af en toe een 30 of 40 te hard ertussen, maar deze zag ik dus niet aankomen.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.

Laatst gewijzigd op 24-10-2011 om 00:49.
Oud 24-10-2011, 11:26
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Ik vind het echt niet erg dat mensen ietsje langzamer rijden dan de max. snelheid, maar ga er geen 20 km onder zitten. Toeristen in Maastricht hoor, op een sukkeldrafje rijden en dan ineens vol op de remmen als ze af moeten slaan. Kgggg
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 24-10-2011, 16:20
Verwijderd
Meer een parkeer piraat. Die zijn auto domweg in mijn auto zette...
Maar goddank wel een briefje achtergelaten, met kloppend telefoonnummer, dus de zaak goed kunnen regelen. Wel typisch. Er was meer dan ruimte zat, maar toch moest haar auto in mijn auto geramd worden, om fatsoenlijk in te kunnen parkeren. Jaja...
Oud 26-10-2011, 13:16
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Oh ja, een oude man die zn auto lekker subtiel precies op het niet-parkeren-deel (met zon groot kruis erdoor :')) van de straat zette, zodat ik de garage niet uitkom. Lekker handig :')

@LA: nasty :/ Iig nog een briefje, dat is ook een zeldzaamheid volgens mij..
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 26-10-2011, 19:35
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Had je veel schade LA?

Vandaag iemand die even op het laatste moment via de uitvoegstrook rechts inhaalde
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 26-10-2011, 21:42
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Iemand in een caddy die rechts een klein vrachtautootje inhaalt en hem er vervolgens in een piepklein gaatje weer op de linker rijstrook gooit. Ik zou niet gelukkig zijn als ik in die vrachtauto zat
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 27-10-2011, 05:54
Verwijderd
Mijn achterbumper lag eraf. Aan alle bevestigingspunten afgebroken. Die heeft de garage provisorisch vast gezet, de nieuwe is nu bij de spuiter, en zal over 3 dagen worden gemonteerd.
Achterlichtunit aan de rechterkant was gebarsten, en daar komt ook een nieuwe voor. De achterklep was ontzet, en moet vervangen worden. Incl spuiten.

Het zal een lieve rekening worden. Maar gelukkig hoef ik daar geen cent aan te betalen.
Oud 27-10-2011, 11:04
Verwijderd
Hoe krijg je dat voor elkaar zeg? Zo moeilijk is het toch niet om fatsoenlijk in te parkeren zonder andermans auto kapot te rijden?
Oud 27-10-2011, 12:52
Verwijderd
Het was, laat ik beleefd blijven, geen hele jonge vrouw meer. Met een iets te grote auto. En iets te weinig inzicht om het ding te besturen.
Oud 28-10-2011, 21:36
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Mijn achterbumper lag eraf. Aan alle bevestigingspunten afgebroken. Die heeft de garage provisorisch vast gezet, de nieuwe is nu bij de spuiter, en zal over 3 dagen worden gemonteerd.
Achterlichtunit aan de rechterkant was gebarsten, en daar komt ook een nieuwe voor. De achterklep was ontzet, en moet vervangen worden. Incl spuiten.

Het zal een lieve rekening worden. Maar gelukkig hoef ik daar geen cent aan te betalen.
Dat is ook geen kleine schade meer nee Mooi dat de verzekering het allemaal prima dekt - of dat ze überhaupt contactinformatie heeft achtergelaten!
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 28-10-2011, 23:45
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Oef, mijn besluit om vandaag eens om de file heen te rijden resulteerde bijna in een ongeluk.

Ik had een sluiproute genomen, aangezien je ook via een parallelweg aan de snelweg langs de file kan rijden. Een stuk verderop ga je dan via 2 stoplichten de hoofdweg op. Het was een zooitje op het kruispunt naar de hoofdweg, want er is heel erg weinig ruimte, in feite is het 2 kruispunten naar elkaar waar je eerst links gaat en dan direct weer rechts. Ik was netjes gestopt voor een gedeelte met een kruis op de weg, waar je dus niet mag stoppen. Vervolgens besluit iemand doodleuk om wel op dat kruis te gaan staan en dan ook nog doodleuk rechts van mij. Het stoplicht ging op groen en toen dacht hij me ook nog doodleuk rechts in te kunnen halen. Omdat ik iets sneller optrok, verdween hij in m'n dode hoek. Toen ik netjes de rechterbaan op wilde rijden zag ik nog maar net op tijd dat hij probeerde me rechts in te halen, waardoor ik hem gedwongen moest afsnijden, omdat ik ook niet verder naar links kon en er eigenlijk al te weinig ruimte voor hem was om me rechts in te halen. Vervolgens ging hij ook nog heel agressief toeteren naar mij.

Ga dan verdorie niet op dat kruis staan en probeer me niet rechts in te halen en ga al helemaal niet optrekken in m'n dode hoek als je eerst de suggestie wekt dat je me voor laat gaan. Afsnijden is gevaarlijk, maar ik had geen keus, zo'n chaos was het. Verkeersregels zijn er niet voor niets.

Les van vandaag: op sluiproutes rijden lompe figuren die snelheid een hogere prioriteit geven dan veiligheid.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.

Laatst gewijzigd op 28-10-2011 om 23:54.
Oud 29-10-2011, 08:44
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik kreeg gisteren een smeulende peuk van de Mercedes voor me op de motorkap. En toen ik op een rotonde reed op een N-weg probeerde een stadsbus voorrang af te dwingen door 'm ervoor te gooien.
Oud 29-10-2011, 16:47
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
@Daboman: Vergeet niet dat jij degene bent die van baan wisselt en dus voorrang moet verlenen in zo'n situatie. Als het tot een aanrijding was gekomen zou de schade op jou verhaald worden. Daarbij is je ook geleerd altijd je dode hoek te checken voordat je een zijwaartse beweging maakt
En leren rijden tijdens lessen is 1 ding. Het in de praktijk brengen is een tweede. Ze zeggen niet voor niets dat je pas leert rijden ná het behalen van je rijbewijs.

Enfin, gisteren had ik de motor nog even uit de stalling gepakt om even een lekker stukje te doen. De stille weggetjes opzoeken om een beetje lekker door te kunnen rijden. Moest ik toch even hard in de remmen toen een zwerm spreeuwen besloot de weg over te steken op koplamp-hoogte
Kon er gelukkig wel om lachen en stond op tijd stil.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 29-10-2011, 18:33
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
@Daboman: Vergeet niet dat jij degene bent die van baan wisselt en dus voorrang moet verlenen in zo'n situatie. Als het tot een aanrijding was gekomen zou de schade op jou verhaald worden. Daarbij is je ook geleerd altijd je dode hoek te checken voordat je een zijwaartse beweging maakt
En leren rijden tijdens lessen is 1 ding. Het in de praktijk brengen is een tweede. Ze zeggen niet voor niets dat je pas leert rijden ná het behalen van je rijbewijs.

Enfin, gisteren had ik de motor nog even uit de stalling gepakt om even een lekker stukje te doen. De stille weggetjes opzoeken om een beetje lekker door te kunnen rijden. Moest ik toch even hard in de remmen toen een zwerm spreeuwen besloot de weg over te steken op koplamp-hoogte
Kon er gelukkig wel om lachen en stond op tijd stil.
Hoe kom je erbij dat ik gewoon van baan was gewisseld. Ik stond gewoon op de rechterbaan van de parallelweg en wilde naar de rechterbaan van de hoofdweg. In het geval van een ongeluk was het een zeer complexe situatie geweest, met als voornaamste probleem wie er nou eigenlijk precies op "de rechterbaan" stond.

Vergis je niet in hoe groot de chaos was en hoe weinig tijd er was om te checken. Ik heb wel degelijk gecheckt maar was alsnog aan de late kant.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 29-10-2011, 20:32
Verwijderd
Ik vermoed dat je de "rechterrijstrook" bedoelt, een subtiel, edoch belangrijk verschil Een Google Maps van de locatie zou wel handig zijn. Zoals het nu op mij overkomt ging het zo:
- Jij stond op de rechterrijstrook vóór een afgekruisd stuk weg te wachten voor een verkeerslicht,
- De ander stond op dat afgekruisde stuk weg te wachten.
- De ander reed vervolgens al op de rechterrijstrook van de hoofdweg, en reed daar ook harder dan dat jij deed.
- Jij wou vervolgens van de ene rijstrook (wordt dit dan automatisch de linkerrijstrook van de hoofdweg, die dan na X meter vervalt?) naar de rechterrijstrook van diezelfde hoofdweg en komt er te laat achter dat de ander zich in jouw dode hoek bevindt en daar ook, al dan niet marginaal, harder rijdt dan dat jij doet.
- Vervolgens hoek je je auto er toch voor.

Zo komt het nu dus even op mij over. Dat in acht nemende, kom je dus in het geval van een ongeval uit bij 100% schuld bij jou. Jij voerde namelijk een bijzondere manoeuvre uit en de ander niet, waarbij jij geen voorrang verleende aan het overige verkeer, waartoe jij op dat moment wel verplicht was.

Maar nogmaals, een google maps linkje (evt. met een uitgetekende schets ) zou wat handiger zijn In principe geldt echter vrijwel altijd dat degene die de rijstrookwisseling uitvoert schuldig is in het geval van een ongeval.
Oud 30-10-2011, 00:41
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik heb hier de coördinaten van google maps: 52.141867,4.415018.

Dit was de situatie ongeveer:



(excuses voor mijn slechte paint skills). Ik was de tweede voorste blauwe auto. De blauwe auto's willen naar de N44. De gele auto's komen ook tussen de blauwe auto's vandaan en sorteren voor om de A44 over te steken, ze gaan dus niet naar de N44. De rode auto, de "piraat" zat eerst tussen de blauwe auto's achter mij. Hij haalde me plotseling aan de bovenkant van het plaatje (dus vanuit mijn point of view rechts) in. Vervolgens ging het tweede stoplicht (te zien op de satellietfoto) op rood, hij gaat stilstaan op het kruis nadat ik al stilstond en stonden we ongeveer zoals in de paint. Ik heb hem wat ongelukkig getekend en hij stond bijna exact naast me, alleen met een andere hoek. Timefreeze here, disaster in the making.

Het kruis waar ik het over heb zie je niet in google maps, maar ligt er wel degelijk en heb ik er dus bij getekend. Ik weet alleen niet helemaal zeker of ik hem helemaal exact goed heb, maar wel dat hij erop stond. Ik kan me goed voorstellen dat het een voorzorgsmaatregel is geweest, die genomen is nadat de google maps foto gemaakt is. Mijn situatie is waarschijnlijk exact de reden dat het er inmiddels wel ligt.

Vervolgens ging het stoplicht op groen. De rode auto bleef staan en ik dacht dus veilig te kunnen optrekken. Toch vertrouwde ik hem door zijn dubieuze actie voor geen meter en keek ik dus nog een keer extra terwijl ik wel al wat opgetrokken had. Toen trok hij ineens wel op en dus ook sneller dan ik. Waarschijnlijk ook zonder te kijken, want hij zat dus bijna tegen me aan.

Aangezien er dus nergens lijnen of wat dan ook staan en ik duidelijk als eerste optrok, ben ik nog niet overtuigd dat de verzekering mij als schuldige zou zien.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.

Laatst gewijzigd op 30-10-2011 om 01:46.
Oud 30-10-2011, 13:56
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Gisteren iemand op de N381 iemand met z'n Bora TDI die van inhalen een soort verplichting maakte - ongeacht wegwerkzaamheden, snelheidsbeperkingen of dubbele doorgetrokken strepen; hij moest er voorbij.

Toen ik op mijn bestemming aankwam werd er opgemerkt dat mijn kofferbak, ik was met de 96, niet goed dichtzat. Niets van gemerkt Ik weet ook niet hoe lang dat al zo is, het lijkt erop dat hij uit zichzelf is losgeschoten een keer. Na wat hamer en sleutelwerk had ik het mechanisme weer zo dat de kofferbak sloot.
Later op de avond een ritje sightseeing door Leeuwarden gedaan, hield de politie een grote controle. Ik blij dat ik niet hoefde te stoppen (kennelijk is zo'n 96 niet een auto die het imago van beschonken bestuurders draagt), werd ik opeens ingehaald door een motoragent en moest ik alsnog stoppen. Eerst met moeite gefileparkeerd want dat was de enige plek. Achteruitrijverlichting werkt niet (op de 96 ook niet verplicht), het was donker, het ding is nogal log en stuurt vrij zwaar dus dat was ook leuk Bleek dat mijn rechterachterlicht het niet deed. Had ik al meer problemen mee gehad en had ik voor vertrek van huis al gemaakt, althans dacht ik. Tikje op de lamp en hij deed het weer, dus het was prima voor meneer agent Even blazen en daarna kon ik weer verder.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 30-10-2011, 14:04
Arnold207
Avatar van Arnold207
Arnold207 is offline
op de n381 wordt zowieso hard reden ongeacht de vele controles die ze er uitvoeren.
Oud 30-10-2011, 14:27
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ja, en verderop op de N31 waar het dubbelbaans is nog veel harder ondanks dat het ook 100 is Alleen de één rijdt iets harder en gewaagder dan de ander
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 30-10-2011, 15:45
Arnold207
Avatar van Arnold207
Arnold207 is offline
die weg ken ik zelf niet, ken de 381 meer tussen emmen en appelscha
Oud 30-10-2011, 18:41
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Een taxi in de binnenstad van groningen die vond dat hij wel even voor me langs kon duiken ondanks het feit dat ik rechtdoor ging en hij me tegemoet kwam en linksaf ging. Om het te halen moest hij zelfs een stukje spookrijden :')
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 30-10-2011, 18:59
Arnold207
Avatar van Arnold207
Arnold207 is offline
taxichauffeurs,,, inderdaad dat is ook een groep apart.
Oud 31-10-2011, 12:31
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Afgelopen vrijdag een Fransman die invoegde met 60 en vervolgens met 65 op de rechterbaan bleef rijden.

Dat bleek nog een stuk gevaarlijker dan de Reliant Robin die daar nog achter reed.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Oud 31-10-2011, 14:57
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Jong gastje dat me tegemoet kwam (auto) en vlak voor me ineens naar links (voor hem) de weg over schoot, mij afsneed en bijna een opa van z'n sokken reed.
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 01-11-2011, 15:43
Ivo
Ivo is offline
Vanochtend de auto die richting snelweg voor me reed, links voorsorteerde en uiteindelijk tóch rechtdoor ging om de snelweg op te rijden. Ik reed intussen alleen al wel naast hem en moest uitwijken.

Vanmiddag hier in het dorp een moeder op de fiets met kind achterop die dacht dat ze al fietsend wel blind kon oversteken op een zebrapad. Je weet wel, een VOETGANGERSOVERSTEEKPLAATS. Door haar snelheid op de fiets in combinatie met overig verkeer zie je een fietser gewoonweg niet tijdig aankomen, en ik moest dan ook vol in de ankers (met 1400kg aan de trekhaak) om een aanrijding te voorkomen. En dan kijkt zo'n muts je natuurlijk ook nog zo aan dat ze duidelijk vindt dat jij fout bezig bent, en niet zij.
Oud 01-11-2011, 16:53
Verwijderd
Vroeger zou ik zijn uitgestapt om haar de verkeersregels nog maar eens uit te leggen. Tegenwoordig niet meer. Want het heeft geen zin.
Oud 01-11-2011, 18:50
Verwijderd
Hier gisteren een aap die z'n auto op de vluchtstrook had gezet om z'n kinderen op te pikken die in een auto met pech zaten oid. Maar hij had 'm echt achterlijk dicht langs de weg gezet (kon echt makkelijk nog meer naar rechts de vluchtstrook op) en zwiepte gewoon *hops* de deur open en stapte uit Echt, die gozer was levensmoe. Hij werd ook flink uitgetoeterd door de persoon die er direct links langs reed, maar ik geloof niet dat het een snugger type was, dus hij zal er wel niets van geleerd hebben.
Oud 01-11-2011, 19:03
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Nu ze hier aan de A2 bezig zijn, is het elke dag weer spannend hoe de weg eruit ziet Maar wat wel vervelend is: heb al meerdere keren zo'n bord (even getekend want ik kreeg hem niet gegoogeld, hoe heet dat kreng?) langs de weg zien staan, netjes ritsen (of minder netjes als het druk was), zijn er helemaal geen obstakels op de weg/versmallingen. Irritant.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg bord.jpg (16.3 KB, 30x gelezen)
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 01-11-2011, 19:36
Verwijderd
Dat is een tijdelijk bord t.b.v wegwerkzaamheden en is dientengevolge niet opgenomen in de standaardborden
Mocht je nog eens alle borden willen zien op een rijtje, dat kan in deze folder (PDF) van Rijkswaterstaat. Er staan tevens alle voor het verkeer relevante wetsartikelen e.d. in.
Oud 02-11-2011, 10:12
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Ah dank je! Ik dacht al wel dat het geen standaardbord was, maar ik dacht, hoe moeilijk kan het te googelen zijn. Nou behoorlijk, dus.
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 02-11-2011, 12:37
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Dittrich, denk je n.a.v. mijn schets nog steeds dat de verzekering mij als schuldige zou zien als ik een ongeluk had gehad?
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 02-11-2011, 13:25
Verwijderd
Ik heb die Maps er even bij gepakt en wat een chaos is het daar zeg Hoe de verzekering het ziet is wel wat afhankelijk van hoe je precies rijdt. Op de Maps is de N44 direct rechtsaf (het kruis staat er trouwens nu wel) en wordt er verder niks geregeld. Ik zie wel nog haaientanden staan op de weg die aansluit, dus dat geeft impliciet aan dat je in die hoek normaliter geen verkeer hoeft te verwachten. Als je die mooie schets+uitleg erbij pakt, dan staat hij direct naast je en dan zou ik zo'n actie ook niet meer verwachten op het moment dat iemand blijft staan. Hoe dan ook wordt het in deze situatie woord tegen woord waarbij een verzekering waarschijnlijk 50/50 zou doen (scheelt hen geld namelijk ). Tenzij hij bij jou achterop klapt, dan is hij in principe schuldig tenzij hij anders kan bewijzen en vice versa.

Persoonlijk zou ik de wegbeheerder daar op de hoogte stellen van de bizarre situatie en de gevolgen daarvan. Eigenlijk hoort de daar neergelegde oplossing er natuurlijk niet te liggen
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.