Oud 13-06-2011, 16:24
piraat013
piraat013 is offline
Zou(den) jij of jullie mij willen helpen met de laatste 3 zinnen van mijn Duitse mondeling ?De rest heb ik al zelf met mijn klasgenoot gedaan en verbeterd .

Zegt dat hij niet zo van de zee houdt.Gaat liever naar de bergen in Oostenrijk en Zwitserland.

(Nederlander) Ich glaube nicht von die Meer.Ich gehe eher nach die Berge in Österreich und Schweiz.


(Duitser) Dat is ook heel erg mooi.Zegt dat hij nu moet uitstappen.Dankt voor het gesprek.Wenst nog een prettige reis.Groet.

Das ist auch sehr schön.Willst Sie bitte jetzt Aussteigen?Viele dank für das Gespräch.Ich wünsche Sie eine angenehme Reise. Lebewohl.

(Nederlander) Auch viele dank für das angenehm Gespräch.Lebewohl.


Er zitten vast grammaticale foutjes in. Ik hoop dat iemand mij en mijn klasgenoot kan helpen.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2011, 17:03
Kesa
Kesa is offline
Bitte:

--

Zegt dat hij niet zo van de zee houdt.Gaat liever naar de bergen in Oostenrijk en Zwitserland.

(Nederlander) Ich mag das Meer nicht. Ich gehe lieber nach den Bergen in Österreich und in der Schweiz.


(Duitser) Dat is ook heel erg mooi.Zegt dat hij nu moet uitstappen.Dankt voor het gesprek.Wenst nog een prettige reis.Groet.

Das ist auch sehr schön. Wollen Sie bitte jetzt aussteigen? Vielen Dank für das Gespräch. Ich wünsche Ihnen eine angenehme Reise. Auf Wiedersehen.

(Nederlander) Auch vielen Dank für das angenehme Gespräch. Auf Wiedersehen.

--

Lebewohl is meer 'vaarwel' en past niet echt bij het afscheid nemen bij een gesprek. Auf Wiedersehen is een betere uitdrukking daarvoor.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 17:19
piraat013
piraat013 is offline
Heel erg bedankt .Domme kleine foutjes van mij in ieder geval bedankt.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 06:47
mschmit
mschmit is offline
Citaat:
Bitte:

--

Zegt dat hij niet zo van de zee houdt.Gaat liever naar de bergen in Oostenrijk en Zwitserland.

(Nederlander) Ich mag das Meer nicht. Ich gehe lieber nach den Bergen in Österreich und in der Schweiz.


(Duitser) Dat is ook heel erg mooi.Zegt dat hij nu moet uitstappen.Dankt voor het gesprek.Wenst nog een prettige reis.Groet.

Das ist auch sehr schön. Wollen Sie bitte jetzt aussteigen? Vielen Dank für das Gespräch. Ich wünsche Ihnen eine angenehme Reise. Auf Wiedersehen.

(Nederlander) Auch vielen Dank für das angenehme Gespräch. Auf Wiedersehen.

--

Lebewohl is meer 'vaarwel' en past niet echt bij het afscheid nemen bij een gesprek. Auf Wiedersehen is een betere uitdrukking daarvoor.
Als je al antwoord geeft, doe het dan ook goed!
Het is: Ich gehe lieber in die Berge in Österreich und in der Schweiz

En al de duitser zegt dat hij moet uitstappen:
Ich muss jetzt ausssteigen.
Met "wollen sie bitte aussteigen.... " vraagt de duitser jou of je wilt uitstappen.....
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 11:00
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Als je al antwoord geeft, doe het dan ook goed!
Het spijt me hoor dat ik ook soms een foutje maak. Ik moet nog met mijn studie Duits beginnen, zal ik totdat ik de studie afgerond heb dan niemand maar meer helpen?

En trouwens, ook docenten maken wel eens fouten hoor. Jeetje .
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 11:08
mschmit
mschmit is offline
Nee dat zeg ik niet! maar er is ook niemand mee geholpen als een fout verbeterd word maar ergens anders een andere bijkomt!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 11:13
Kesa
Kesa is offline
Dat snap ik, maar laat het dan een win-win situatie zijn dat een ander vervolgens de 'extra' fout verbeterd. Dan heeft TS er wat aan, heb ik er wat aan, zijn we allemaal weer gelukkig .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Ik wil weer naar school!
Lotske
1 14-07-2007 15:13
Levensbeschouwing & Filosofie Christelijke Leugens [Deel II]
Sweet_Hadar
4 14-03-2004 21:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:46.