Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2005, 15:43
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Hoihoi,

Het is weer zo ver, we moeten een profielwerkstuk maken. dat is op zich niet zo erg, maar wel heel erg als je nog geen onderwerp hebt....
We weten al wel waar we het ongeveer over willen doen, namelijk iets in de richting van de psyche van de mens (biologie (en wiskunde misschien)).
Is er misschien iemand die iets leuks weet in die richting?
We zaten zelf eerst te denken aan iets met de theorie van Freud, maar dat is volgens mij een beetje onmogelijk....
kan iemand ons hierbij misschien helpen?


Thugz-angel

PS; we hebben echt al overal gekeken..ook op het grote pws-topic...maar we hebben geen enkel onderwerp gevonden waar we 80 uur pp aan zouden willen besteden
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn

Laatst gewijzigd op 24-04-2005 om 15:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2005, 15:45
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
gezichtsbedrog
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 18:19
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 24-04-2005 @ 16:45 :
gezichtsbedrog
Met optische illusies en zo? Dat is wel leuk.
http://www.addict3d.org/index.php?pa...e=news&ID=4651
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 19:02
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
mja, de psyche van de mens...
bedoel je ook geesteziekten e.d.
ik heb vorige jaar schizofrenie gedaan, daar is veel info over te vinden. gezichtsbedrog wat hier wordt genoemd is erg grappig ja er zijn veel voorbeelden van te vinden en wellicht ook uitleg over hoe dat nu komt. In mijn psychologieboek wordt daar veel over verteld best interessant.
xxx
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 19:23
Verwijderd
De Gulden Snede. Simpel basisprincipe. Heel veel aanwezig in natuur en kunst. Mooie 60/70 pagina's aan kunnen wijden.

Edit:
Foutje, openingspost niet goed gelezen
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 21:29
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
iets met geheugen of dromen oid
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 21:36
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Je kan ook iets doen met slaap en gebrek daaraan.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 20:45
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 24-04-2005 @ 20:02 :
mja, de psyche van de mens...
bedoel je ook geesteziekten e.d.
ik heb vorige jaar schizofrenie gedaan, daar is veel info over te vinden. gezichtsbedrog wat hier wordt genoemd is erg grappig ja er zijn veel voorbeelden van te vinden en wellicht ook uitleg over hoe dat nu komt. In mijn psychologieboek wordt daar veel over verteld best interessant.
xxx
Ja kijk op zich willen we best wel iets met geestezieken doen, maar het leuk ons nou juist wel cool om ook proefjes etc te kunnen afnemen. We hebben bijv ook een groepje in de klas en zij doen het over feromonen (stof die je afgeeft zonder dat je t zelf in de gaten hebt), en daar kun je ook proefjes mee doen.
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 20:53
Global
Avatar van Global
Global is offline
ik vind dat je er geen 80 uur aan moet besteden
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 21:17
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Gezichtsbedrog, fouten in het geheugen, ontwikkeling bij kinderen van objectpermanentie (Piaget) en moraal (Kohlberg) zijn allemaal wel leuke onderwerpen denk ik. En ook heel testbaar, tests staan in de literatuur voorgekauwd.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 09:06
thabomb1986
Avatar van thabomb1986
thabomb1986 is offline
Het is wel heeeel erg belangrijk om je onderwerp goed af te bakenen, anders kun je er helemaal in vastlopen. De psyche (of hersenen) is een heel breed onderwerp. Volgens mij kun je makkelijk 80 uur volkrijgen over één neuron .
Ik weet niet hoe het bij jullie geregeld is, maar bij ons op school moest iedereen met nt of ng een experiment doen. Op zich kan het wel met dit onderwerp, met het onderzoeken van bijvoorbeeld karakter of iq, of stemming. Dan werk je met enquêtes.
Als je het over 2 vakken moet doen kan het helemaal ingewikkeld worden, als je bijv sk en bi doet, moet het onderwerp ook scheikundig genoeg zijn, en bij een biologisch geörienteerd onderwerp kan dat lastig worden.
Maar het hangt heeel erg van je school af, soms doen ze heel moeilijk, soms heel makkelijk. Informeer goed bij je begeleider, vraag ook regelmatig of ie/ze er ff naar wil kijken.

Onderwerpen mbt de hersenen:
- Medicatie met invloed op het centrale zenuwstelsel (dat zijn er nogal wat, bijv pijnstillers en antidepressiva)
- Hersenstructuur (welk deel waar voor verantwoordelijk)
- Mannelijke en vrouwelijke hersenen
- hersenoperatie(s)
- hersenbeschadiging
- verlamming
- ziekten van psychiatrische aard zoals schizofrenie, manische depressiviteit

etc. etc.

TB
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 22:22
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
thabomb1986 schreef op 27-04-2005 @ 10:06 :
Het is wel heeeel erg belangrijk om je onderwerp goed af te bakenen, anders kun je er helemaal in vastlopen. De psyche (of hersenen) is een heel breed onderwerp. Volgens mij kun je makkelijk 80 uur volkrijgen over één neuron .
Ik weet niet hoe het bij jullie geregeld is, maar bij ons op school moest iedereen met nt of ng een experiment doen. Op zich kan het wel met dit onderwerp, met het onderzoeken van bijvoorbeeld karakter of iq, of stemming. Dan werk je met enquêtes.
Als je het over 2 vakken moet doen kan het helemaal ingewikkeld worden, als je bijv sk en bi doet, moet het onderwerp ook scheikundig genoeg zijn, en bij een biologisch geörienteerd onderwerp kan dat lastig worden.
Maar het hangt heeel erg van je school af, soms doen ze heel moeilijk, soms heel makkelijk. Informeer goed bij je begeleider, vraag ook regelmatig of ie/ze er ff naar wil kijken.

Onderwerpen mbt de hersenen:
- Medicatie met invloed op het centrale zenuwstelsel (dat zijn er nogal wat, bijv pijnstillers en antidepressiva)
- Hersenstructuur (welk deel waar voor verantwoordelijk)
- Mannelijke en vrouwelijke hersenen
- hersenoperatie(s)
- hersenbeschadiging
- verlamming
- ziekten van psychiatrische aard zoals schizofrenie, manische depressiviteit

etc. etc.

TB
heyy..

heeel erg bedankt voor je reactie hier gaan we zeker wat aan hebben

xx
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 14:23
MickeyV
MickeyV is offline
Ook leuk is: het functioneren van taal in het cognitieve systeem, dus het brein. Want talige competentie is nu werkelijk het enige unieke, door geen andere diersoorten gedragen element van de menselijke psyche, dat ook noodzakelijke voorwaarde is voor het conserveren van kennis, bijgevolg voor het uitbouwen van kennis, en derhalve voor elke vorm van (wetenschappelijke) ontwikkeling.

In dat verband kun je ook kijken naar het verschijnsel "afasie", dat is de mentale afwijking, waardoor mensen die daarmee behept zijn, geheel of ten dele niet in staat zijn taal te beheersen, zonder dat dat overigens impliceert, dat er ook in andere opzichten iets met die personen mis is (ze kunnen dus voor de rest mentaal nog geheel in orde zijn).
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08.