Oud 07-04-2002, 09:25
Verwijderd
nee, op mijn school (alleen gymnasium) lopen ook iets van 8 alto's (onder wie ik) rond. (van de 650 leerlingen). volgens mij ligt t niet aan je intelligentie welke lifestyle je hebt, maar aan de mensen met wie je omgaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2002, 15:38
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
snees schreef:
nee, op mijn school (alleen gymnasium) lopen ook iets van 8 alto's (onder wie ik) rond. (van de 650 leerlingen). volgens mij ligt t niet aan je intelligentie welke lifestyle je hebt, maar aan de mensen met wie je omgaat.

Bij mij (ook alleen gym) zijn het veel meer "alto's". Dat verschilt natuurlijk ontzettend per school.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 16:53
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Het woord stereotypen zegt als het ware al dat dit puur is gebaseerd op ondervindingen.
Kakkers hoeven niet per definitie intelligent te zijn en je kunt je ook afvragen wat intelligentie eigenlijk in moet houden.
Ben je intelligent als je ontzettend hard moet leren, maar wel je school afrond?
Of ben je intelligent als je niets aan je school doet, een hoog EQ bezit en toch zakt?

Vraag me niet waarom, maar ik heb mijn middelbare school voornamelijk rondgebracht op een zogenaamde ‘elite-school.’
Althans, dat was mijn mening.
Een school met een heleboel kakkers en een heleboel alto’s.
Mensen die in de brugklas nog ‘gewoon’ waren.
Mensen die in geen enkel hokje pasten.
In de loop van de jaren, werden sommige een kakker en sommige een alto.
Ik ben het wat dat betreft met snees eens, dat kleding bepaald wordt door je omgeving.
Ook mijn omgeving heeft mijn kleding bepaald, maar mijn omgeving lag niet echt op school maar in de buurt waarin ik ben opgegroeid.
Maar ook naarmate ik ouder word, merk ik dat ik toch steeds meer mijn eigen kleding begin te dragen.

Je ziet toch ook altijd dezelfde mensen bij dezelfde categorie kleding lopen?
Trendy uitgaansbinkie’s lopen altijd in één groepje, kakkers hebben dezelfde vriendenkring en ook alto’s zoeken elkaar op.
Logisch natuurlijk, maar op die manier kun je kleding niet refereren aan intelligentie.
En andersom natuurlijk ook niet.
Zo zijn er een heleboel kakkers waarvan de ouders hun kinderen min of meer gepushed hebben om maar minstens de HAVO te halen, omdat ze zo trots kunnen zijn ten opzichte van de buurt.

Zelf vind ik het een beetje een trieste constatering om gabbers maar per definitie als dom in te schatten.
Een stigmatisering kan tot vele verkeerde conclusies leiden.
Wat dat betreft ben ik blij dat mijn kleding in combinatie met mijn intelligentie nog vrij ondefinieerbaar is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.